Jump to content

Photo

Blandade Bilder


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 22 November 2006 - 21:47

Fick förslaget att vi bör ha en tråd där ni kan presentera era bilder och få dem kommenterade om ni vill. Så lägg upp era alster här för att ni är stolta eller för att ni vill ha tips.

Det kan också fungera som hjälp för de manusförfattare som söker samarbetspartners att hitta en stil de tycker är intressant.

#2 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 23 November 2006 - 21:22

Well, ny som jag är här så kan jag väl börja med att visa lite blandade bilder. Kritik tas gärna emot. :D

Posted Image
tröjmotiv jag designat åt en klädlinje som jag kallar Cannibal Collection.

Posted Image
Bild jag gjorde åt en The Nail tävling.

Posted Image
slarvigt gjord affisch åt mitt utbildningsprograms idrottskommitté.

Posted Image
Inspiration tagen från Steve Niles 30 days of Night.

Posted Image
Ben templesmith's Wormwood.

Posted Image
Inspirerad av en karaktär från The Cryptics.

Posted Image
en av de senare sidorna från min Morgue 2006 serie...

Edited by TerrorTub, 23 November 2006 - 21:23.


#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 November 2006 - 21:45

Oj, vad bra! Påminner om lite allt möjligt. Tänker bl a på Kyle Baker. Undrar om inte stilen på Morgue 2006 skulle passa på Jelcanders avbrutna serie, vad den nu hette. Den målade som hittills är på 8 sidor.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 23 November 2006 - 21:52

Oj, vad bra! Påminner om lite allt möjligt. Tänker bl a på Kyle Baker. Undrar om inte stilen på Morgue 2006 skulle passa på Jelcanders avbrutna serie, vad den nu hette. Den målade som hittills är på 8 sidor.


vad roligt att du skulle nämna Jelcanders avbrutna, då vi har pratat om den, han och jag. jag har läst resterande manus och så, emn jag känner för ögonblicket att jag inte hinner teckna den, även om det skulle vara roligt. Stilen på Morgue 2006 tar sån tid, pga gråskalor och filter.

Att bli jämförd med kyle barker måste jag ju ta som en liten komplimang oxå. han har mkt snygga saker. :D

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 November 2006 - 05:46

Insåg just att dina bilder kan påminna om Rasmus Streith också.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 24 November 2006 - 08:51

Inte sett så mycket av hans prylar, men hans äldre bror Johannes är en av mina bästa vänner, min tatuerare och vi pluggade på serietecknarskola samtidigt. :)

#7 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 24 November 2006 - 11:32

Inte sett så mycket av hans prylar, men hans äldre bror Johannes är en av mina bästa vänner, min tatuerare och vi pluggade på serietecknarskola samtidigt. :)


Coolt, jag gick på serietecknarskolan tillsammans med Johannes flickvän Angelica Paavolaara.

#8 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 24 November 2006 - 14:09

Coolt, jag gick på serietecknarskolan tillsammans med Johannes flickvän Angelica Paavolaara.


Fan, världen är allt bra liten. Jag å Johannes hade precis slutat då Angelica började.
Vad tyckte du om skolan då?

#9 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 24 November 2006 - 16:22

Fan, världen är allt bra liten. Jag å Johannes hade precis slutat då Angelica började.
Vad tyckte du om skolan då?
[/quote]


Det var faktiskt en jävla bra skola, jag trivdes även om lärarna Johan och Yordi var gammalmodiga och för att inte nämna ganska knäckande mot Angelica. Jag hade jävligt svårt att ta de lärarna på större allvar och det kändes att jag lärde mer av klasskamraterna än dem.

#10 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 November 2006 - 19:12

Är det Hofors tecknarskola vi pratar om? Det är dit jag siktar! :D

#11 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 November 2006 - 19:45

Kul. Och ja, seriesverige är litet. Men, glöm inte att tråden handlar om våra bilder. Fortsätt gärna diskussionen om serieskolor och seriebekanta i vår tråd "övrigt". Vill gärna läsa mera!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#12 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 02 December 2006 - 13:25

ok, tänkte väl hänga på och visa min första serie ever med riktig text :) så kul med nya fonter tycker jag ^^.. ok here comes.. C&C mottages gärna :D


Posted Image

Edited by Erkegris, 02 December 2006 - 23:01.



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#13 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 02 December 2006 - 16:13

Ser coolt ut. Är det möjligtvis CrimeFighter-fonten? :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#14 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 02 December 2006 - 17:19

Ser coolt ut. Är det möjligtvis CrimeFighter-fonten? :)


hmm, nej. jag tror den hette Anime Ace eller nått :D



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#15 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 December 2006 - 20:03

Tänkte att jag skulle också lägga in lite bilder. Det är några bilder som jag har på Deviantart, men det är like bra att jag visar de här. Mer bilder kan ni få se här: http://darkpaladin30...rt.com/gallery/

Edited by DarkPaladin300, 02 December 2006 - 20:57.


#16 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 04 December 2006 - 13:42

hej hej igen.. ville bara visa en annan serie med helt annorlunda stil... :) ta de inte för seriöst nu ;)

Posted Image

och kanske i färg...
Posted Image

Edited by Erkegris, 04 December 2006 - 21:19.



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#17 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 04 December 2006 - 14:38

[quote name='Erkegris' post='103649' date='4 Dec 2006, 13:42']
hej hej igen.. ville bara visa en annan serie med helt annorlunda stil... :) ta de inte för seriöst nu ;)

Skön serie. Har du något på gång i serieväg nu, eller är du intresserad av samarbete med manusförfattare?

Edited by SuperJelcander, 04 December 2006 - 14:38.


#18 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Posted 04 December 2006 - 17:23

Bra och rolig serie det där.
´´ Leve Stan Lee´´

#19 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 04 December 2006 - 21:17

Hej, inget på gång just nu.. i framtiden blir det eventuellt Glömskan, men Fels jobbar fortfarande på manuset :D så för tillfället e jag öppen för förslag :D

Edited by Erkegris, 04 December 2006 - 21:18.



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#20 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 December 2006 - 21:23

Tja, du (Alexandra Erkegris) kan ju själv avgöra i vilken ordning du vill teckna serierna. Hoppas bara att du pallar att rita två serier på raken! Men börja med Fredriks serie du, så har du övat upp din skicklighet ytterligare när du börjar rita Glömskan! ;) :D
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#21 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 04 December 2006 - 21:52

hehehe, ja man får passa på å öva :)



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#22 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 12 December 2006 - 19:08

Nu var det ett tag sedan det kom in lite nya smakprov på vad ni kan. Var inte blyga, jag vet att det sitter många därute som är jätteduktiga.

Jag vet också att ni är många som vill och kan bli jätteduktiga. Ta nu tillfället i akt att lägg in era alster här för att få hjälp med hur ni kan bli ännu bättre. Det finns ett massivt kunnande här och det är dumt att inte utnyttja det.

Jag undrar också hur ni, Erke Gris och andra, gör för att få med hela bilder i era inlägg?

#23 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 12 December 2006 - 22:18

Nu var det ett tag sedan det kom in lite nya smakprov på vad ni kan. Var inte blyga, jag vet att det sitter många därute som är jätteduktiga.

Jag vet också att ni är många som vill och kan bli jätteduktiga. Ta nu tillfället i akt att lägg in era alster här för att få hjälp med hur ni kan bli ännu bättre. Det finns ett massivt kunnande här och det är dumt att inte utnyttja det.

Jag undrar också hur ni, Erke Gris och andra, gör för att få med hela bilder i era inlägg?


hm...

angående att lägga med bilder så gör jag två sådanahär [] å skriver i dom IMG, sen klistrar jag in bildens adress sen avlsutar jag med två såna här [] till å skriver i dom/IMG Det gäller ju att du har bilden lagrad på nätet, så att du kan ange webadressen. photobucket.com är exemplariskt för detta ändamål tycker jag.

nyaste bild jag gjort är denna:

Posted Image

här är en present jog gjorde till en kompis för två månader sen:

Posted Image

#24 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 12 December 2006 - 22:23

Hehehe, zombie sports.. sitter å fnissar för mig själv.. Vilken fantasi du har asså :D Hudarna som nät va ju underbar idé :D

Edited by Erkegris, 12 December 2006 - 22:24.



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#25 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 18 December 2006 - 21:21


Nu var det ett tag sedan det kom in lite nya smakprov på vad ni kan. Var inte blyga, jag vet att det sitter många därute som är jätteduktiga.

Jag vet också att ni är många som vill och kan bli jätteduktiga. Ta nu tillfället i akt att lägg in era alster här för att få hjälp med hur ni kan bli ännu bättre. Det finns ett massivt kunnande här och det är dumt att inte utnyttja det.

Jag undrar också hur ni, Erke Gris och andra, gör för att få med hela bilder i era inlägg?


hm...

angående att lägga med bilder så gör jag två sådanahär [] å skriver i dom IMG, sen klistrar jag in bildens adress sen avlsutar jag med två såna här [] till å skriver i dom/IMG Det gäller ju att du har bilden lagrad på nätet, så att du kan ange webadressen. photobucket.com är exemplariskt för detta ändamål tycker jag.


Tack för hjälpen. Bildlagringssidan var väldigt bra. Till och med jag förstod hur man skulle använda den. Nu har jag bytt ut alla mina små thumbnails som jag haft på forumet till riktiga bilder. Det ser mycket bättre ut. Kolla själva på Superkillen, Annexion och Nordens Hjältar på serier, samt Johnny Mörk på samarbetstråden