Jump to content

Photo

Vilket seriealbum/ vilken serietidning köpte du senast?


  • Please log in to reply
186 replies to this topic

#176 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 November 2014 - 03:12

 

Vad är det för serietidning som är längst ner till höger och som det står Postapokalyps på?


Årets AltCom-antologi. Mer info finns till exempel här.

 

 

Du tog/fick möjligtvis inte fler än ett exemplar?


Edited by Garm, 17 November 2014 - 03:13.


#177 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 November 2014 - 07:37

I albumväg har jag köpt lite från Image comics. Förvisso digitalt, men ändå album. The Fuse, Fatale, Five Ghosts och Saga är några samlingar som ligger i min digitala läshög just nu.
*Hockey och superhjältar*

#178 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 November 2014 - 01:27

Saga har jag TPB 1 och 2 av, men jag har inte läst dom än. Men både du och Fiskrens verkar gilla serien så det ska bli intressant att själv få göra en djupdykning in i den framöver.

 

Jag köper sällan digitalt, jag föredrar att bläddra i ett fysiskt ex. Dock är jag inte helt emot digitala serier, bara att jag mest inte har satt mig in i att köpa sådana.

 

Har du något bra och tillförlitligt ställe du shoppar från som du kan rekommendera att man provar? :)



#179 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 November 2014 - 17:55

Jag kör Comixology på min Android-platta. Smidigt och du kan ofta prova att ladda hem några sidor/ett kapitel utan att betala om du vill prova. Håller med om att det är en annan (bättr) känsla att läsa tryckt material men smidigheten väger ofta över.

Sonen fick Linda & Valentin - de samlade serierna del 1 i present av min bror. Gränsfall till att få listas här, men jag kommer hur som helst låna den så fort jag kan :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#180 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 November 2014 - 07:31

Garm, det blir nästan uteslutande digitalt nu. Det bästa är att köpa via förlagens app, som är kopplade till Comixology. Och precis som Fiskrens säger finns det mycket gratis att testa där, t ex Saga! :-)
*Hockey och superhjältar*

#181 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 November 2014 - 01:39

@Kermit & Fiskrens: Tack för tipset grabbar! Jag drar ner appen i skrivande stund, för utforska den lite mer. Jag fick en surfplatta av mamma för ett tag sedan så det passar ju bra att se vad mer man kan läsa än litteratur på den. :)



#182 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 November 2014 - 06:17

Härligt! Okej, att läsa en fysisk kopia är något visst, men det är så smidigt med digitalt. Mycket som är tillgängligt och samlingen tar ju ingen plats i hyllan! 😉
*Hockey och superhjältar*

#183 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 November 2014 - 09:59

 

 

Vad är det för serietidning som är längst ner till höger och som det står Postapokalyps på?


Årets AltCom-antologi. Mer info finns till exempel här.

 

 

Du tog/fick möjligtvis inte fler än ett exemplar?

 

 

Näpp, jag nöjde mig med en.



#184 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 August 2015 - 03:53

Jag har precis köpt Y: The Last Man bok 1-2.

Jag köpte också Birthright volym 1 innan men den har jag redan läst klart. :P


Edited by Crusader, 26 August 2015 - 03:57.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#185 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 August 2015 - 21:10

För min del är nog senast serieinköpet en Herman Hedning med Svenska Serier som bilaga.



#186 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 01 September 2015 - 11:45

Fyra Astrix-album, två Lucky Luke-album och ett Dylan Dog-album blev senaste inköpet på Seriehörnan.

(Hade min 10-årige som fått som han hade velat hade vi införskaffat några dussin Astrix/Lucky Luke album till.)


Edited by Sir-L, 01 September 2015 - 11:46.


#187 kjellbergström

kjellbergström

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 22 September 2021 - 12:42

Jag köpte nyligen David Bowie space Oddity Sci-fi Comic Book Mashup. I "Space Oddity" återskapas den klassiska David Bowie-låten från 1969 som en science-fictionseriebok från 1950-talet. Det finns gott om Bowie-referenser, från "The Man Who Sold the World", "Aladdin Sane" och, för den som har örnkoll, "Heroes". Bowies fru Angela gör ett cameo uppträdande.