Jump to content

Photo

Eurovision Song Contest 2008


  • Please log in to reply
140 replies to this topic

#51 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2008 - 15:15

Det var nytt. Men det är mycket nytt nu för tiden.
Tror inte att det landet som blev petad kommer vara så glad på söndag.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#52 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 May 2008 - 15:20

Får vi veta vem som inte kom med också?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 May 2008 - 15:26

Georgia: Det tror inte jag heller. Men skall jag vara ärlig så har jag inget emot att det finns en jury som 'finputsar' startfältet... Även om de flesta ploj-bidragen fick kalla handen i år.

SoD: Det stod sist i artikeln...

Vilket land som gynnats respektive missgynnats av EBU:s nya regel ofentliggörs först på söndag, efter finalen. Då redovisas resultaten i sin helhet från båda semifinalerna. (Källa)


Edited by XC, 24 May 2008 - 15:27.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 May 2008 - 15:51

...och hur bestämdes det vilken av låtarna som skulle tas bort? Får man reda på det tro.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#55 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 May 2008 - 16:03

Så publiken får bestämma, men bara så mycket som juryn tillåter och om publikens val inte faller juryn i smaken så ändrar de beslutet? :P

Om ett sådant förfarande råder inom politikens värld så kallas det för diktatur, men här i schlagervärlden så är det att jämställa spelfältet eller ngt gissar jag. Yay för att "tävlingen" blir mer och mer konstgjord och stämningen av lek och gemenskap försvinner i högre grad för varje år.

Vill man höja den musikaliska kvaliteten så är enda vägen att gå att ta bort publikomröstningen helt och hållet och bara ha "expert"juries som väljer vinnarna. Då förlorar man iofs den folkliga anknytningen och mycket av publiken skulle försvinna och konceptet återfalla i den kräftgång som rådde på 70- och 80-talet. Pest eller kolera, någon? ;)


Är det bara jag som tycker att Perelli mer och mer ser ut som en av de där sönderopererade skräcködlorna på bild? Är det sminkingen som tagit sådana proportioner eller ser hon ut på det där viset? Går ju att skrämma småbarn med en bild av henne. Lätt. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 May 2008 - 16:15

Diktatur vet jag inte om jag vill kalla det...

Nu är ju inte jag någon prisvinnare själv utseendemässigt, men jag håller med om att Perelli ser lite konstgjord ut.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2008 - 16:30

Hela Schlagern har ju blivit ett stort skämt de senaste åren. Inte undra på att man har slutat titta på det.

Håller med om Perelli, hon ser bara värre och värre ut. Jag har ingen aning om det är konstgjort eller naturligt, men hon är en kvinna som inte åldras snyggt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#58 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 24 May 2008 - 20:14

Är det bara jag som sitter framför datorn istället för framför TV:n..? :P
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#59 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2008 - 20:29

Nope. Sitter och spelar spel :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#60 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 May 2008 - 20:47

Jag har inte följt det här spektaklet på många år, med undantag för ett par år sedan då jag och Cappy hade en vild debatt som krävde att jag såg pinade mig igenom eländet för att kunna diskutera. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#61 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 May 2008 - 21:58

Fick "äntligen" sett de där piraterna. Tycker de visar nånting med hela ESC rätt tydligt: trender dyker upp där ungefär tre år efter att de var heta. :P

Men det var inte bara de som var sevärda, den där "rock-operan" med djävul och änglar var också "väldigt ESC" ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#62 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2008 - 22:02

Någon här hemma bytte kanal på TVn för ett tag sen så jag har helt ofrivilligt lyssnat på några bidrag av festivalen.
Nu när genomgången gick var ju bara tvungen att titta på dom :rolleyes: blir ju bara värre och värre.

den där "rock-operan" med djävul och änglar var också "väldigt ESC"

:lol2: höll på att skratta ihjäl mig när jag såg dom.

Island och Norge var väl helt okej.
Efter att ha hört 10 sek av varje bidrag så tippar jag på nordisk trippel (ej Finland).
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#63 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 May 2008 - 22:05

Det var visst svenska låtskrivare till piraterna.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#64 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 May 2008 - 22:27

ÖVerlag, betydligt bättre låtar i år än förra. Ett rejält uppsving sedan förra året. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#65 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2008 - 22:32

Verkar gå bra för Grekland. Får väl vara lite patriotisk då.
Heja Grekland :cheer:

;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#66 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 May 2008 - 22:59

Stackars GEorgia. Ser inte bra ut nu... :tröstkramar* ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#67 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 24 May 2008 - 23:12

Haha, Björn! :D


Ooooh, vi kommer få sådana där roliga rubriker i tidningarna imorgon, va? "Schlager-fiaskot" eller något i den stilen?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#68 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 May 2008 - 23:16

Och där lämnade Lotta Bromé över bokalen till Ryssland. :P

Det var iallafal bra låtar som var i topp i år. Men visst börjar det likna en konspiration mot Sverige nu när, för andra året i rad, vi bara får botten poäng och när de Nordiska länderna ger varandra topp poäng och ger Sverige småsmulor. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#69 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 May 2008 - 23:17

Än en gång har de s.k svenska "experterna" överskattat vårat egna bidrag, jag kan inte annat än att skratta åt dem!
Gick bättre än vad jag hade trott för piraterna :thumbsup:
Vinnarlåten då? Den har jag glömt imorgon, piraterna däremot glömmer jag aldrig :lol:

Winter is Coming


#70 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 May 2008 - 23:22

Än en gång har de s.k svenska "experterna" överskattat vårat egna bidrag, jag kan inte annat än att skratta åt dem!

Inte bara de Svenska experterna. Så gott som alla länders experter hade Sverige som vinnare eller iallafall top 5.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#71 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 May 2008 - 23:26

Än en gång har de s.k svenska "experterna" överskattat vårat egna bidrag, jag kan inte annat än att skratta åt dem!

Inte bara de Svenska experterna. Så gott som alla länders experter hade Sverige som vinnare eller iallafall top 5.

Visst men på en gång när Sverige tror på sig själv går det ju åt helsike, för visst tippar vi oss själva som vinnare i princip varje år?

Winter is Coming


#72 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2008 - 23:28

Rubrikerna har redan börjat dyka upp:

Expressen:
Perrellis flopp i schlagerfinalen
Det nordiska sveket i kväll
Poängen uteblev för Charlotte Perrelli.
Så in i Norden dåligt, Norden
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#73 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 24 May 2008 - 23:37

Rubrikerna har redan börjat dyka upp:

Expressen:
Perrellis flopp i schlagerfinalen
Det nordiska sveket i kväll
Poängen uteblev för Charlotte Perrelli.
Så in i Norden dåligt, Norden

Hilarious! :D

Den sista är den bästa. :thumbsup:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#74 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 May 2008 - 05:31

Det går bra för Ryssland just nu, världsmästare i hockey, vinnare i ESC. vad blir det härnäst, de vinner EM i fotboll?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#75 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 25 May 2008 - 09:21

Det går bra för Ryssland just nu, världsmästare i hockey, vinnare i ESC. vad blir det härnäst, de vinner EM i fotboll?

Tänkte på det igår. :) Ryssarna verkar ha flyt iår. Kunde Grekland vinna EM sist, så...tja varför inte. ;)

Hehe gillade smått piraterna :D , men inget jag skulle vilja se som vinnare precis. Blev negativt överraskad över Sverige, trodde verkligen på en topp 10 åtminstone. Ingen vinnarmelodi, men förvånad hur långt ner den kom. Positiva överraskningen var Norge, men det gillade jag tyckte det var en ganska bra låt. Överlag så var toppen ganska bra iår faktiskt och Ryssland var väl kanske värda till sist att få vinna. 1a gången och de tycks ha satsat hårt att få vinna också. Till sist...jag tror det blev en spricka i fönstret igår kväll när Azerbaijan(?) dök upp. :P