Jump to content

Photo

Constantine


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#26 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 August 2015 - 23:59

Stor Credd till DC och Warner Brothers för att de fixar detta. 

 

http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=123881 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 August 2015 - 16:48

Verkligen! :) Tyvärr så kommer Constantine bara få vara med i ett avsnitt men det är bättre än inget!
 
Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2015 - 21:30

Ja, det är märkligt. Jag kan inte tänka mig något annat än att det är samma situation som med Deadshot att på grund av långfilmsplaner så vill de använda karaktären på film.  Eller så har Matt Ryan fått något nytt gig .  

 

Svårt att tänka mig någon bättre än Matt Ryan i rollen.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 May 2018 - 19:43

Gällande senaste avsnittet vill jag i alla fall hävda att Damien var kass på att cosplaya Oden, och att det var trevligt att John Constantine trots allt fick återkomma. Undrar om han blir liksom ersättare för Jax nu. Eftersom det har avslöjats att Johns äventyr kommer att fortsätta i animerad version (med manus av DeMatteis!!) gissar jag att han inte kommer att bli en långsiktig huvudperson i LoT. Hur som helst, kanske jag borde ta itu med att se det... eh... otecknade programmet om honom nu, innan jag kollar vidare här.

 

 

Och så är det gjort. Den var inte så dum, tyckte jag. Några anmärkningar kan jag väl ha, i och för sig. I moraliskt avseende var det störande på åtminstone något ställe, men tja... Det kanske passar att personerna i fråga beter sig så. En annan sorts störande är att programmet avslutades mitt i intrigen. John återkommer ju senare i ett avsnitt av Arrow och i några avsnitt av senaste säsongen av Legends of Tomorrow. Där framgår det att Astra fortfarande är i Helvetet, men jag tror inte om det sägs något om hur det gick med "the rising darkness" och allt det där. Stoppades det? Pågår det fortfarande? Vad hände?

 

Tja, när programmet las ner, kom i alla fall den här lergrejen (men efter ett avsnitt verkar den också ha slutat):

 

 

Som gissat så blev John i alla fall inte en del av själva legendgänget i denna säsong, men dock en återkommande figur, och av finalavsnittet att döma kommer han även att vara med i fjärde säsongen, vilken visst är tänkt att sätta igång i höst. Och det är ju fint att han får vara med, men har de inte tänkt på att tillvarata mer av vad de hann etablera i hans eget program? Finns ju fler personer och saker som var med som skulle kunna användas, och några som det mest refererades till lite i förbifarten och som man också skulle kunna gå vidare med.

 

Det tecknade programmet heter nu City of Demons, och tydligen har det redan satt igång utan att någon har sagt något om det. Jahaja... Då är det väl lika bra att jag börjar kolla då...



#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 June 2018 - 19:00

Lite gammalt men Constantine kommer att vara en av huvudkaraktärerna i nästa (4:e) säsong av Legends of Tomorrow. De som har följt serien vet redan att han var med i ett par avsnitt i säsong 3 och nu blir han alltså en av series regular.

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 June 2018 - 10:35


Lite gammalt men Constantine kommer att vara en av huvudkaraktärerna i nästa (4:e) säsong av Legends of Tomorrow. De som har följt serien vet redan att han var med i ett par avsnitt i säsong 3 och nu blir han alltså en av series regular.

Källa

Där ser man. Ja, det antyddes ju i slutet av förra säsongen att han skulle vara insyltad i nästa. Får se hur han passar i gruppen...


 

Det tecknade programmet heter nu City of Demons, och tydligen har det redan satt igång utan att någon har sagt något om det. Jahaja... Då är det väl lika bra att jag börjar kolla då...

Jag har nu sett de fem första avsnitten. Alltså alla som hittills har släppt. När sjätte avsnittet ska komma har jag inte hittat någon information om. I alla fall, så blir det tydligt när man ser det här programmet, att det inte alls utspelas i Arrowverse (Verkar som att det var tänkt från början att det skulle det, men att DeMatteis bestämde sig för att skita i all kontinuitet och göra sin egen tolkning i stället. Någonstans har jag sett påstås att det utspelas i samma värld som Justice League Dark, och någonstans att det inte riktigt är bestämt vilket. Hur som helst så kan man ju placera det hela någonstans i det sedan tidigare etablerade multiversumet, fast jag betvivlar att det i så fall kommer att utnyttjas till någon interdimensionell crossover.) men nu har jag ju börjat kolla, så jag får väl se de resterande sju avsnitten också när de kommer.