Jump to content

Photo

Omslagstävling 3


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

Poll: Vilket omslag ska pryda SSS #10?

Vilken av följande fantastiska alster tycker du ska placeras på omslaget?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 March 2009 - 12:35

Halloj!


(Äldre text nedanför strecket.)

Nu är det dags att rösta på våra tre alternativ.

Daniel Thollin:
Posted Image

Daniel Schenström:
Posted Image

Tobias Hofling och Lars Johansson:
Posted Image

Bland dem som röstar lottar vi ut tre exemplar av nummer 10 som beräknas dyka upp i december eller början av januari.




____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nu är det dags att börja skapa det omslag som ska pryda vårt färgnummer i höst. Deadline för numret och tävlingsbidragen är 15:e september.

Temat för omslaget är vårt 5-års och 10-nummersjubileum. Hur ni vill tolka eller uttrycka det är fritt. Om ni vill knyta an till numrets innehåll så blir det svårt eftersom det inte kommer vara fastställt förän efter deadline. Just nu har vi inte fyllt upp alla seriesidor så Virtus, Dark World och Nordens Stjärnor är garanterade en plats, men det kan förstås ändras. (Det är 14 sidor kvar tror jag om ni undrade.)

Vilket format ni skapar ert alster i, eller vilket media spelar ingen roll, men det slutliga omslaget ska vara 2100x3150 pixlar och 300 dpi. Av det kommer en yttre marginal skäras bort och området som blir kvar är 1988x3075 pixlar.

Tänk på att logon tar upp en del område och att det måste finnas plats för lite text om numrets innehåll utan att täcka för mycket.

Mer detaljer om priser och annat följer.

Edited by DanielSchenström, 21 September 2009 - 17:02.


#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 28 March 2009 - 13:25

SE DÄR! :) Det här lät intressant. Har redan ett hum om en idé. Ska vi se om nån vill sammarbeta då. ^^

#3 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 30 March 2009 - 18:09

Hej, Redaktör Schödén? Jag har en fråga. Vilka nummer publicerades vilka år? Hade varit bra att få ett hum om det, när jag lägger upp designen på omslaget.

#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 March 2009 - 20:16

Nr 1 & 2 kom 2004.
Nr 3 & 4 kom 2005.
Nr 5 kom 2007.
Nr 6 & 7 kom 2008.

#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 30 March 2009 - 22:40

TACK, Daniel! :) Resten av infon som jag behöver korrelerar jag från hemsidan.

#6 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 30 March 2009 - 22:42

Oj oj, tävlings-tajm!

@Pred; Om du känner för det så kan vi ju teama upp igen. :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#7 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 April 2009 - 14:36

Nästa vecka hoppas jag kunna posta några av mina omslagsidéer.

Idag bjuder jag dock på en länk till där ni kan ladda ner mallen för att se vad som hamnar innanför det område som beskärs och inte. För omslaget är det bara den yttersta, röda biten ni behöver bekymra er om.

http://ka-blam.com/p...ge=Specs_comics

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 April 2009 - 16:37

@Hoffe: Kanske blir så, vi får se. :) Om jag skyndar mig kanske jag hinner med två till och med! ^^

Mitt eget förslag som jag filar på, har en väldigt inskränkt och inramad design, som jag inte är så säker passar dig. Om vi sammarbetar igen, så kör vi nog mer på nåt som du tänkt dig.

#9 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 May 2009 - 14:06

Tja, var redo för lite motstånd, för att Virtus har övertalat en polsk tecknare att bidra till omslagstävlingen, och efter att sett hennes galleria på DeviantArt www.ax25.deviantart.com då kan jag bara säga "wow" och lycka till XD

#10 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 02 May 2009 - 14:43

Jo tack, det lär väl behövas. Men då får man väl helt enkelt se till att ta med sig sitt "a game" för detta!

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#11 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 May 2009 - 15:13

Viktor misstog sig. Vad jag menade är att jag övertalat henne om att bidra med en egen kort serie till fanzinet.

#12 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 02 May 2009 - 16:08

Men det innebär inte att alla inte ska göra sitt bästa ändå, eller hur? :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#13 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 May 2009 - 16:20

Nä, men då får jag väl själv slåss lite. XD

#14 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 03 May 2009 - 16:23

Hoho, konkurrensen hårdnar. XD

Nej men det ska faktiskt bli roligt, att se vad alla skickar in. :) Själv hade man tänkt vara riktigt ambitiös och försöka komma in med två olika omslag, men vi får väl se om man verkligen får ihop det... o-o

#15 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 05 May 2009 - 15:15

Då uppdaterar jag med en liten annorlunda sorts bidrag till hela den här omslagsgrejen.

Posted Image

Skulle inte denna se fin ut i ledaren i tidningen, när jag väl fått chans att färglägga den? ;)

#16 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 09 May 2009 - 15:28

Riktigt välgjord, men förstår inte vitsen med att han gör en typisk spidey-pos när han är en speedster.

Snyggt var de,t i alla fall :) vem har gjort den?

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#17 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 09 May 2009 - 20:05

Riktigt välgjord, men förstår inte vitsen med att han gör en typisk spidey-pos när han är en speedster.

Snyggt var de,t i alla fall :) vem har gjort den?


... Artistisk frihet, kanske? XD

Artisten i fråga är Joey Vazquez

#18 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 May 2009 - 20:35

Riktigt välgjord, men förstår inte vitsen med att han gör en typisk spidey-pos när han är en speedster.


Man kan ju föreställa sig att han hoppar över ett hinder, ungefär som en häcklöpare? Att visa en speedster som bara springer rätt och slätt är ju ganska gjort, så jag tycker det är kul att se nåt annorlunda.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#19 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 13 May 2009 - 18:52

Riktigt välgjord, men förstår inte vitsen med att han gör en typisk spidey-pos när han är en speedster.


Man kan ju föreställa sig att han hoppar över ett hinder, ungefär som en häcklöpare? Att visa en speedster som bara springer rätt och slätt är ju ganska gjort, så jag tycker det är kul att se nåt annorlunda.


Ehh, är det bara jag eller föreställer det inte att han hoppar in genom ett fönster? :unsure:

#20 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 May 2009 - 20:02

:mellow: Åh. Tänkte inte på det. Tyckte mest det såg ut som nån abstrakt krumelur. Inte menat som en diss till den som ritat den, bara för att klargöra det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 09 June 2009 - 17:11

HOOHOOOHOOOoo...! ^^ Jag fick just napp med en till tecknare, så nu har jag två omslag på gång.

Det är väl helt i sin ordning, hoppas jag? Är inte säker på det, men jag tror det är ok att lämna in flera bidrag.

#22 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 June 2009 - 18:21

Vi har inte sagt något om någon begränsning till ett bidrag per person. Men vi kan väl bestämma här och nu att det är ok med fler bidrag. Jag ser inte hur det skulle kunna skada.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#23 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 09 June 2009 - 20:04

Gammelredax TFels är vis... ^^ Och ungredax Predabot är entusiastisk! Posted Image

#24 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 24 August 2009 - 13:58

Så med ungefär 20 dagar kvar till deadline är det dags att sätta fart på den här tävlingen igen.

Här är den skiss som jag skulle ha postat för länge sedan men saker kom emellan.

Posted Image

Bubblorna kommer vara mångfärgade med bilder på alla de olika serierna som varit med i SSS hittills. Ursprungligen tänkte jag att bakgrunden skulle vara svart så de svarta områdena i Avatars dräkt smälte in i bakgrunden men jag vill inte ha tre nummer i rad med svarta bakgrunder så det blir vitt istället. Att det blir Avatar som är centerfigur och inte exempelvis Major Gripen är att Avatar var på det allra första omslaget, det var den första serien i det numret och jag tycker att designen på hans dräkt blev snygg och stilren.

Från början tänkte jag måla bilden i Alex Ross-stil men jag tror inte jag har prylar hemma för det, eller tid. En av mina skrotade idéer var för övrigt ett figurgalleri av det slag som man ser på omslagen till DC:s miniserie Kingdom Come, men då skulle jag börjat betydligt tidigare.

#25 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 24 August 2009 - 14:11

Nu när jag tänker efter, så tycker jag att Daniel's förslag skulle passa bäst som omslag när det väl är färdigt. Som en tribut till det gäng som gjort den här tidningen möjlig. Du har definitivt min röst.

Därför drar jag mig officiellt ur omslagstävlingen för att kunna avsluta färgläggandet på NS-sidorna, och jag önskar Daniel lycka till.