Jump to content

Photo

Star Wars VII: The Force Awakens (2015)


  • Please log in to reply
139 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 November 2012 - 23:16

Vi vet ju alla att historien slutade inte där och bara Kejsarens kropp dog. Han säger ju rent ut att han kommer återvända.

Säger han? På film?

Jepp. Han säger till Luke att det är mOK för honom att hugga ner honom för han kommer ändå otervända och säger att han kanske kommer ta över Luke's kropp (fast det sista var nog för att skrämmas).


Nu börjar ryktena rulla in.

För det första så har det gjorts klart att nästa trilogi kommer vara baserat på de planer George Lucas hade för Episode 7-12 där Episode 10-12 skulle vara nästa generation. Många gissar på att de kommer sätta ihop de två handlingarna i den nya trilogin eftersom skådespelarna är så gammla nu.
Planerna är också att de gammla skådespelarna ska vara med och de ska redan ha kontaktat dem för rätt längesedan. Det här är alltså inga nya planer utan något som har jobbats på ett tag nu. Mark Hamil ska redan ha gått med på att vara med.

Matthew Vaughn sägs vara den regisör som just nu ligger bäst till och det sägs att det kan vara orsaken han inte hade tid med nästa X-Men film. Min listan över tänkta regisörer är rätt lång.

Vill åter igen klargöra att det här är ännu bara rykten och ska tas med en gigantisk nypa salt.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 November 2012 - 09:36

Nej, kejsaren säger aldrig så. Var har du fått det ifrån? :-O
*Hockey och superhjältar*

#28 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 November 2012 - 17:15

Menar du i Jedins återkomst? Där försöker Kejsaren fresta honom att hugga ner honom (men han vet ju att Vader kommer att skydda honom) så att han ger efter för sin ilska och joinar den mörka sidan. Han vill ha en ny "number two", då Luke ju är yngre och säkert har mer potential än den spillra av människa Vader/Anakin är. Samtidigt försöker ju Vader få Luke att gå med honom, så att de gemensamt störtar kejsaren och tar över galaxen. Det sägs tydligt i många filmer hur Sitherna fungerar. Kejsaren säger aldrig att han kommer tillbaka eller att han ska ta över någon kropp, varför skulle han då få en sådan panik när Vader kastar ner honom i schaktet?
*Hockey och superhjältar*

#29 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 09 November 2012 - 22:16

Kejsaren säger aldrig att han kommer tillbaka eller att han ska ta över någon kropp, varför skulle han då få en sådan panik när Vader kastar ner honom i schaktet?


Nu vet jag inte hur Cannon Dark Empire är men den seriern och Tharwan trilogin mer eller mindre startade den andra vågen av star wars i början av 90 talet, de går verkligen in på grunden om möjligheterna att "komma tillbaka" från de döda ;) SPOILER det är mycket smärtsamt och farligt att föra över sitt medvetande till en klon, och inget Kejsaren vill göra "friviligt" slut spoiler

Om man bara utgår ifrån Jedins återkomst är din analys helt rätt, Kejsaren är inte i någon äkta fara för han räknar med att Vader ska skydda honom.

Edited by rehnvall, 09 November 2012 - 22:22.


#30 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 November 2012 - 22:59

Ja, men eftersom de sagt att de inte tar hänsyn till Expanded Universe så kan vi räkna bort Dark Empire. Dessutom sa Crusader att Kejsaren sa så i filmerna, vilket är helt fel.
*Hockey och superhjältar*

#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 November 2012 - 18:19

Hmm, verkar som du har rätt. Ändå så minns jag det hela så tydligt. Kanske var från serietidningsversionen då.

George Lucas har sagt att han inte tar någon hänsyn till Expanded Universe (något han visade klart med Episode 1-3) men vem vet hur det blir nu. Dock tror jag i har rätt att de kommer av-canonisera Dark Empire serierna och kanske även de saker som följer. Fast jag vill minas att de baserade en del på vad George Lucas hade planerat så grunden kanske finns kvar? (fast jag har redan bevisat hur illa mitt minne kan vara :P)
Fast den stora frågan är ju om de kommer använda karaktärer som George Lucas inte har skapat? Mara Jade, t ex, kommer fans ju orsaka ett uppror om hon inte är med. ;)

Edited by Crusader, 10 November 2012 - 18:20.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 November 2012 - 10:10

Jag har hört att Lucas lämnat sina idéer till Disney, han hade säkert fler delar planerade också. Men jag är lite förvånad över att många här inte fattat varför Lucas gjort denna försäljning? Jag tycker det är ganska uppenbart, han har sagt flera gånger att han velat trappa ner och göra mindre filmer, nu säger han att det han gör kanske inte ens kommer upp på bio. Han har gjort sitt livsverk med Star Wars, och verkar ändå påverkad av allt gnäll från fans, så är det konstigt att han nu vill tänka på pension men ändå syssla med film, som han tydligen älskar? Dessutom har han ju donerat mycket av de här pengarna till skolans värld, så all respekt för George, säger jag bara. Hoppas att de nu hittar BRA folk att göra Episod 7 och framåt, och att de inte är för låsta vid gamla karaktärer. Galaxen är stor, vi behöver inte se en återupplivad Palpatine eller gamla Luke, Leia och Han. Tänk annat!
*Hockey och superhjältar*

#33 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 November 2012 - 23:42

Den här nyheten har gjort något som jag inte förväntade mig skulle hända igen: Ett förnyat intresse av Star Wars. Lyssnar just nu på A New Hope (radioserien) som jag av någon anledning aldrig lyssnat på. Dessutom så har jag kikat på en kronologi och skall till att läsa "Tales of the Jedi" och boken "Crosscurrent".. :P

Tappade ursprungligen intresset från att det kom en hel del kassa böcker efter Zahns fantastiska trilogi.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 November 2012 - 00:50

En anonym mulvad påstår att Darth Vader kommer återupplivas och ha en huvudroll i de kommande filmerna. Personligen tror jag inte ett dugg på det där och ingen annan verkar göra det heller.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 November 2012 - 07:01

Nej, det kan bara inte vara sant. Det vore så idiotiskt på så många plan att man redan där och då skulle fatta att man kan strunta i de kommande filmerna. Gör något nytt!
*Hockey och superhjältar*

#36 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 November 2012 - 19:04

För det första så har det gjorts klart att nästa trilogi kommer vara baserat på de planer George Lucas hade för Episode 7-12 där Episode 10-12 skulle vara nästa generation. Många gissar på att de kommer sätta ihop de två handlingarna i den nya trilogin eftersom skådespelarna är så gammla nu.

Ja, det låter ju vettigt. Jag hade inte ens hört talas om att han hade planerat så långt som till episod XII. Hade där emot hört att han åtminstone vid något tillfälle hade tänkt sig en trilogi av trilogier. Men jaja... Då kanske det skulle bli en trilogi av trilogier av trilogier. Ehm... Ja, man vet ju i alla fall inte hur långt det går om de får hållas... Nåväl, det som var tänkt att hända i VII-VI får väl bli något som redan har hänt när den faktiska epsiod VII börjar. Men nu finns det ju redan en massa böcker och grejer som handlar om den tiden, så man kanske inte precis behöver hitta på någon ny mellanhistoria (eller rota fram gamla oanvända synopsis (beroende på hur viktiga händelserna i dem är för fortsättningen)) som resumé.



Det sägs tydligt i många filmer hur Sitherna fungerar.

Ja, det verkar vara en rätt otrygg tillvaro att vara Sith-mästare och hela tiden måste räkna med att bli dödad av lärjungen så att vederbörande själv kan befordra sig till mästare...



George Lucas har sagt att han inte tar någon hänsyn till Expanded Universe (något han visade klart med Episode 1-3) men vem vet hur det blir nu. Dock tror jag i har rätt att de kommer av-canonisera Dark Empire serierna och kanske även de saker som följer. Fast jag vill minas att de baserade en del på vad George Lucas hade planerat så grunden kanske finns kvar? (fast jag har redan bevisat hur illa mitt minne kan vara :P)
Fast den stora frågan är ju om de kommer använda karaktärer som George Lucas inte har skapat? Mara Jade, t ex, kommer fans ju orsaka ett uppror om hon inte är med. ;)

De kör väl med olika nivåer av kanon, där filmerna och några grejer till räknas högst. När något ändras där måste allt annat ta hänsyn till det. Filmerna behöver där emot inte rätta sig efter allt annat. Men det betyder ju inte att de inte kan göra det. Även i prequel-trilogin förekommer ju saker som hittats på av andra än George Lucas (namnet Coruscant till exempel) även om han i övrigt nog, så att säga, retconnade rätt mycket. Det kan ju tänka sig att det blir en del av både och den här gången också. Men det kan ju tänkas att Michael Arndt är mer intresserad av Star Wars än George Lucas är, och därför gärna vill få det att stämma med övriga verk. Det kan också tänkas att det från högre håll bestäms att det ska stämma, om de tror att det är en fördel ur marknadsföringssynpunkt. För min del hoppas jag på att det inte retconnas för mycket. Jag har i och för sig läst rätt lite Star Wars, så jag kanske inte borde ha någon åsikt. Men jag tycker helt enkelt om när saker hänger ihop. Just Mara Jade känns ju som en väldigt viktig person. Frågan är vad man ska göra med henne. Jag har visserligen inte jättebra koll på henne, men det känns som att hon borde få introduceras på ett coolt sätt. Jag antar att det är för sent att visa hur hennes förhållande till Luke utvecklas, så man kan ju tänka sig att episod VII får börja ur någon annans perspektiv och att hon tycker upp och gör något häftigt innan man har fått veta vem hon är. Vad man eventuellt vill tydliggöra om deras förflutna får väl nämnas senare mer i förbifarten.



Galaxen är stor, vi behöver inte se en återupplivad Palpatine eller gamla Luke, Leia och Han. Tänk annat!

Jag vill se dem. Inte Palpatine. Men de andra du nämnde. Och Lando! Glöm inte honom! Och för den delen skulle det kunna vara trevligt om Wedge och en hel hög andra också var med. Det får gärna plockas figurer från alla tidigare filmer och andra håll också. Det finns ju några som är särskilt förknippade med den ena eller den andra av de hittills gjorda trilogierna, men som nu skulle kunna träffa varandra så att saker och ting knyts ihop lite mer. Men ska det göras ska det förstås göras på ett sätt som passar med historien och inte bara för att. Och så anar jag för all del att det finns en och annan figur som många skulle vilja slippa återse. Hur som helst, även om det gamla gänget kommer tillbaks, vilket jag hoppas, behöver inte det betyda att det är dem filmernas huvudsakliga fokus läggs på.



En anonym mulvad påstår att Darth Vader kommer återupplivas och ha en huvudroll i de kommande filmerna. Personligen tror jag inte ett dugg på det där och ingen annan verkar göra det heller.

Nä, det vore tråkigt, känner jag spontant. Dock är det ju inte helt utanför de etablerade spelreglerna att de döda lägger sig i. Man undrar ju lite i vilken mån det kommer att promenera runt jedispöken i de kommande filmerna. Kommer kanske Ewan McGregor få stå och skimra blått nu till sist? Obi-Wan och Anakin/Vader har ju faktiskt varit med i alla filmerna hittills, och är väl också de enda som har varit det, så man kan ju undra om det ska fortsätta så. (Ja, robotparet har också varit med i alla filmerna, men jag frågar inte om de kommer att vara med, eftersom jag utgår från att de kommer att vara det.)

#37 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 January 2013 - 23:14

JJ Abrams tar sig an Star Wars
 

 

J.J. Abrams Set to Direct Next 'Star Wars' Film (Exclusive) | The Wrap Movies

J.J. Abrams will direct the next "Star Wars" film for Disney, taking stewardship of one of Hollywood's most iconic and lucrative film franchises

/.../

Så nu kommer han ha både Star Trek och Star Wars bland sina meriter verkar det som

 


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#38 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2013 - 19:49

Tycker han gjorde en kanonfilm i Star Trek, så att han nu tar sig an Star Wars är väldigt trevliga nyheter! :-)
*Hockey och superhjältar*

#39 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 January 2013 - 22:39

Jo, det låter lovande. =)

Dock blir jag genast tveksam till hur det kommer gå för Star Trek utan JJ vid spakarna...? Kommer han hoppa av från ST för SW?



#40 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 January 2013 - 10:18

Har svårt att tänka mig att han gör en tredje Star Trek, men det finns ju fler bra regissörer där ute.
*Hockey och superhjältar*

#41 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 January 2013 - 22:32

Nu är det ju hans plikt att göra en crossover.  :evil:



#42 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 January 2013 - 17:40

Helgerån! :-P
*Hockey och superhjältar*

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 28 January 2013 - 23:26

Han har ju gjort Star Trek till Star Wars så betyder detta att Star Wars kommer att bli de nya Star Trek?


Winter is Coming


#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 January 2013 - 00:57

Tänkte själv samma sak. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 30 January 2013 - 20:26

En överhypad franchise får en överskattad regissör som kommer att göra en överförsiktig reklamfilm så att Disney kan översvämma leksaksbutiker med merchandise. 

 

Jag står över. :lol:



#46 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 February 2013 - 06:26

Jag gillade Abrams Star Trek väldigt mycket och tror att Star Wars skulle kunna må bra av att någon annan än Lucas vid rodret, så jag ser verkligen fram emot detta!
*Hockey och superhjältar*

#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2013 - 03:26

Ni har kanske hört att Harrison Ford är den första skådespelaren att skriva på och kommer nu garenterat vara med i filmen.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 17 February 2013 - 19:42

Det där rapporterades ett par dagar sen men har det bekräftats av någon utöver Latino Review? Om inte så kanske du bör ompröva din definition av "garanterat".



#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2013 - 22:59

Fast Latino Review garenterar aldrig om det inte är helt sant. De säger alltid om det bara är ett rykte om de inte är säkra. I det här fallet så sa han klart och tydligt att det är så. Det finns en orsak varför de sällan har fel för de går inte ut med saker om det inte med större sannolikhet är sant och framförallt inte garentera.

Nu har jag andra problem med Latino Review (framförallt att de skriver så hemskt dåligt och beter sig som om det var en grupp outbildade ungdommar som skrev det) men det de raporterar kan man oftast lita på mer än man vanligtvis gör andra.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 February 2013 - 19:36

Men (i de här sammanhangen) så här långt efter borde någon annan källa ha bekräftat - eller dementerat. Så jag tar det också med en rejäl nypa salt tills det hörs något mer.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin