Jump to content

Photo

Webbläsare a.k.a Browsers


  • Please log in to reply
343 replies to this topic

Poll: Populäraste webbläsaren på SFN!

Vilken webbläsare använder du?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#326 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 July 2012 - 21:12

Google har varit aningen tuffa mot dig. :hug:

Funkar Chrome i Win XP? Har du någon koll på det?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#327 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 July 2012 - 21:15

Tack :hug: Nu är jag glad igen!

XP har jag ingen aning om faktiskt. När jag körde den så fanns inte Chrome. :D

....

Googlade (höhö) på det och visst finns den även för XP! Och Vista och 7:an så klart.

Edited by Synon, 13 July 2012 - 21:17.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#328 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 July 2012 - 07:52

Hittar ingen information om huruvida uppdateringar funkar på XP eller inte - det är väl äldre än Mac OS 10.5?

Törs väl inte ... :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#329 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 14 July 2012 - 18:13

Nja, den första Chromen funkade på XP minns jag.
Dock återvände jag ganska fort till Opera. :hug:

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#330 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 July 2012 - 16:01

Ok, börjar inse att det är dags att få arslet ur vagnen och uppgradera OS:et. Upptäckte precis att jag annars inte kan få senaste Safari heller. Gah. Ok, ok. Får väl köpa Snow Leopard då så länge. Tills jag köper en ny dator då. Därför jag legat lågt ju. :)

Edit: sådärja. Beställt Snow Leopard. Märkligt att den inte går att köpa fysiskt på t ex Macoteket. Nåja. Nu kanske det blir lite ordning och reda!

Edited by Synon, 15 July 2012 - 16:24.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#331 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 July 2012 - 16:34

En olycka kommer sällan ensam... :P Dyrt att uppgradera?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#332 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 July 2012 - 16:46

Fast å andra sidan så var det väl dags - för längesen :P Nä, 315 så det är ju överkomligt. Och nu behöver jag inte stressa med att köpa ny dator heller. :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#333 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 November 2012 - 21:54

Senaste uppdateringen av FF kom med FB-integration: https://www.facebook...ger-for-firefox

Och jag måste erkänna att jag är väldigt förtjust i nya Safari där man kan backa eller gå framåt med hjälp av trackpaden. Tummen upp!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#334 stoffe

stoffe

    Senior Commander

  • Members
  • 291 posts
  • Gender:Male

Posted 22 November 2012 - 09:00

Senaste uppdateringen av FF kom med FB-integration: https://www.facebook...ger-for-firefox

Och jag måste erkänna att jag är väldigt förtjust i nya Safari där man kan backa eller gå framåt med hjälp av trackpaden. Tummen upp!


No love for IE10? :(
ಠ_ಠ

#335 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2012 - 09:48

:upset: Tab Utilities är sönder i FF 17+ :upset:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#336 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 November 2012 - 12:21

No love for IE10? :(

Never. :)


XC: :hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#337 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2012 - 13:06

Super Tab Mode är inte lika bra, men får duga så länge. Det funkar som en ersättare för det viktiga iaf. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#338 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 October 2013 - 16:52

Igår la Firefox av och jag kan inte starta den igen. Jag försökte starta om datorn, stänga av datorn och sätta igång den igen, ominstallera Firefox (både Svensk version och Engelsk) och avinstallera Firefox och installera den igen. Inget av det hjälpte.

Nu är jag tvungen att använda Chrome (iallafall tills jag har formaterat om datorn) så jag tänkte höra om ni kan guida mig lite ang. Chrome? Allmänna Tips? Kan man, som med Firefox, spara så att flikarna man har uppe när man stänger ner kommer upp när man startar Chrome igen? Kan man fixa knappar som går till de vanligast använda sidorna som man har på Firefox? Med andra ord, kan man göra om Chrome till Firefox? :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#339 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 October 2013 - 17:43

Hmm. Under inställningar (knappen med tre streck du hittar till höger om adressfältet):

 

"Vid Start" > "Fortsätt där jag slutade" (skulle tippa på att det är den du menar iaf)

 

och

 

"Visa alltid bokmärkesfältet" (antar att det är det du menar med knappar).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#340 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 November 2014 - 21:03

Lånar den här tråden lite.

Ni andra som kör Android. Vad använder ni för Webbläsare? Och vad är det som är så bra med den/dom? Jag håller på att prova mig fram bland alternativen och lika mycket som det är en rolig process, lika drygt kan det bli. Så jag behöver en ny infallsvinkel.

#341 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 November 2014 - 22:42

Jag kör Chrome till allt (Datorerna, androidplattorna och Iphonen). Ren lathet, antar jag, gillar synkade bokmärken.. :P


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#342 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 November 2014 - 12:48

Kör också Chrome, av typ samma skäl som Peak. Och kör man Android har man ju redan sålt sin själ till Google så... :P

Edited by Fiskrens, 09 November 2014 - 12:49.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#343 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 November 2014 - 10:44

Jag kör inte Chrome, men det beror inte på att jag inte vill, utan på att min teliofon verkar ha en för gammal version av operativsystemet för att vara kompatibel med någon version av Chrome som går att ladda hem. Om androidversionen av Chrome är bra, vet jag därför inget om. Och tills jag har en annan telefon och kan ta reda på det, använder jag därför dels den medskickade läsaren och dels ONE Browser. Fördelen med ONE tycker jag främst är att man kan välja att visa sidor i desktop-läge.



#344 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2014 - 18:20

Jag använder inte Chrome i vanliga fall, så jag brukar inte göra det på mina Androider heller. Kör FF fullt ut och har IE som en back-up vid behov. Jag uppdaterar inte ens Chrome på Androiderna. Så anti är jag. ;)
 
Ska kolla upp ONE Browser.
 
Just nu testar jag CM Browser och är nöjd.
 
Innan det testade jag Orweb tillsammans med den nödvändiga Orbot. Ingen bra långsiktig lösning, men det var intressant att testa.


Edited by Garm, 13 November 2014 - 18:21.