Jump to content

Photo

Game of Thrones - Säsong 4


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#26 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 April 2014 - 21:58

Va härligt det var att se nya GoT avsnitt igen! :thumbsup:

 

Tror denna säsong blir grym! Och första avsnittet lovade mycket!


Winter is Coming


#27 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 April 2014 - 06:02

Körde en repris av tredje säsongen i helg och med säsongsstarten på fjärde så kändes det som en renodlad fortsättning på den tredje. Kan väl ses som ett bra betyg. Serien är bra, men inte så att jag blir helt lyrisk ska erkännas (som jag var efter första säsongen). Dock får jag fortfarande gåshud när vinjetten drar igång :).

Framförallt två saker som drar ner den ordentligt: den intetsägande delen med den fängslade Theon - gäsp - och hur de slog på stora trumman för the white walkers för att sedan ge oss... tystnad. Hur länge ska de dra ut på det undrar jag? Inga fler morötter att dela ut till oss?

I detta avsnitt blev jag faktiskt besviken över 1. den förutsägbara scenen med vildingarna och kannibalerna 2. Margery, som jag tyckte var lite smått mystisk och spännande person som man inte visste riktigt var man hade henne, säger till farmorn en grej om halsband och Joffrey som visar vad hon tycker om Joffrey. Jag föredrog osäkerhetsfaktorn där man hade en litet frö som inte visste om hon kanske var av samma skrot och korn som Joffrey. 

Nåja, Arya börjar växa upp minsann. Efter allt snack om hämnd börjar hon göra verklighet av det.

 

CMore: bild och ljud var inte bra trots att den skulle föreställa gå på HD-kanalen. Dåligt.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#28 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 April 2014 - 18:51

Jag gillar främst Oberyn Martell, perfekt castad och delen med Arya/The Hound. Tyrion har nog gjorts ännu snällare än i böckerna känns det som, och en bra förändring gentemot boken verkar vara att att han och Shae har en liten breaking-out redan nu. Bygger upp bättre för fortsättningen - om det stämmer .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#29 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 April 2014 - 19:58

Jaså, så Tyrion är egentligen inte så sympatisk? Följer det annars böckerna i mångt och mycket, med samma anda?

Oberyn gillar jag också och tror han kommer röra om i grytan rejält. :)


PS. Föga förvånande så blir det både en femte och sjätte säsong enligt HBO.

Edited by Synon, 08 April 2014 - 20:00.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#30 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 April 2014 - 18:52

 

 

CMore: bild och ljud var inte bra trots att den skulle föreställa gå på HD-kanalen. Dåligt.

jasså, var bra bild och ljud hos mig iaf. jag har parabol. (visst ja, jag spelade in reprisen) 

 

jag har introt som ringsignal på min mobil. :)


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#31 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 April 2014 - 19:51

Jaså, så Tyrion är egentligen inte så sympatisk? Följer det annars böckerna i mångt och mycket, med samma anda?
Oberyn gillar jag också och tror han kommer röra om i grytan rejält. :)
PS. Föga förvånande så blir det både en femte och sjätte säsong enligt HBO.

Jodå, han har en hel del sympatiska drag i böckerna också, men jag får känslan av att de förstärkt de goda sidorna - eller kanske tagit bort en del negativa sidor. Annars följs böckerna väl, jag brukar skriva ned vad jag ser som skiljer och det har ju inte varit så mycket.

När det gäller Oberyn: vänta bara! ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#32 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 April 2014 - 23:02

jag har introt som ringsignal på min mobil. :)

 

Ha ha jag också, får en episk känsla varje gång det ringer :thumbsup:


Winter is Coming


#33 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 April 2014 - 20:48

PS. Föga förvånande så blir det både en femte och sjätte säsong enligt HBO.


Fattade det inte först, men inser nu att det är rätt anmärkningsvärt att serien förlängs med två säsonger på samma gång. Som jag förstått det så är det första gången som HBO förlänger med mer än en säsong samtidigt. Och det säger väl en del om seriens slagkraftighet - men det kan också ha att göra med att de två kommande böckerna är parallella, och att det blir svårt att få till något avslut på det som berättas där påbara 10 avsnitt.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#34 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 April 2014 - 13:01

4x02 The Lion and the Rose

 

Värsta död Joffrey kunnat få fick han också, plågsam och vidrig! Och ändå kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden i alla fall! Är det nått fel på mig?

Hoppas inte Tyrion åker dit för detta nu bara.


Winter is Coming


#35 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 April 2014 - 20:50

4x02 The Lion and the Rose
Hoppas inte Tyrion åker dit för detta nu bara.

Var det inte rätt uppenbart att han gjorde det? Annars var det rätt snyggt iscensatt innan, är ju rätt många möjliga misstänkta om man kollar på vilka som någon gång har chansen att stoppa något i bägaren. Känns annars som om det händer rätt tidigt i säsongen jämfört med boken, men kanske det faktum att det är andra halvan av boken gör mig lite förvirrad.

Gillar annars Bran's "dröm": fanns rätt mycket att försöka ta in där på de få sekunderna (drakar över Kings Landing :thumbsup:). Tycker dock att första scenen med Theon/Reek var rätt onödig; vi vet redan hur vidrig hans härskare är.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 April 2014 - 22:32

 

4x02 The Lion and the Rose
Hoppas inte Tyrion åker dit för detta nu bara.

Var det inte rätt uppenbart att han gjorde det? 

 

Jo men jag menar väl att jag hoppas de inte hugger huvudet av han redan i nästa avsnitt bara. Men säger boken att han död så dör han ju men det vet jag inget om och vill inte veta heller.


Winter is Coming


#37 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 April 2014 - 20:47

4 x 03
Bra avsnitt även detta, känns som om det är betydligt bättre nerv från början den här säsongen än förra (kanske en effekt av att det är andra halvan av en bok som täcks, med mer trådar som redan är igång). Gillar att perspektiven på personer vänds på ända - igen: precis när man börjar gilla Jaime begår han något fullkomligt vidrigt, samma sak (men inte lika illa) med The Hound, men tvärtom med Tywin som nästan är sympatisk i sin konversation med Tommen. En väldigt bra scen som visar hur snabbt maktspelet skiftar, med Cersei som bara kan titta på från sidan.

Gripande avsked mellan Tyrion och Pod dessutom, och Daarios "strid" må vara snodd från Troja, underhållande var den ändå.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#38 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 April 2014 - 19:52

4x03

 

Ja ännu ett fantastiskt avsnitt, några av de bästa scenerna var med Tyrion/Pod och Tywin/Tommen. Gillar även alliansen Tywin/Oberyn vilken jag tror Tywin bittert kommer att få ångra. Gillade även slutet med Daenerys och hennes kamp för att befria ytterligare en slavstad. Jaime/Cersei scenen var ganska vidrig till och med för att vara denna serie. Den har fått en del kritik också då den tydligen framställs annorlunda i boken. Och The Hound var nästan sympatisk i 5 min (!) för att sedan vara sig själv igen.


Winter is Coming


#39 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 April 2014 - 21:19

4x04

Ett mellanavsnitt - det första den här säsongen tycker jag. Men ändå väldigt kul för en som mig som läst böckerna, för det var mycket som var ändrat/utbyggt jämfört med dem. Få se nu, var ska jag börja...

Ingenstans i böckerna sägs det så tydligt vem som mördade Joffrey. Här är de två som tar på sig det ;) - om än antagligen i samspel.
Hela delen med Crasters gård, och Brans eskapader där känns helt tillagt. Det senare ett väldigt bra drag, eftersom den historien slackar en del på papper. Ska bli spännande (även om jag är övertygad om att historien går tillbaka i fållan sen, G.R.R.M. står ju som producent).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#40 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 April 2014 - 21:54

4x04

 

Ja ett mellanavsnitt helt klart, dock intressant att höra om hur Joffrey dog även fast jag inte ser det som helt tydligt hur det gick till. Dock verkar det inte råda några tvivel om vem som ligger bakom.

Händelserna på Crasters gård känns minst sagt obehagliga, och hur i h**vete lyckades de fånga Jon Snows varg? 

 

Och stackars Hodor :(


Winter is Coming


#41 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 May 2014 - 20:49

4x05
Ännu ett "karaktärsbyggande" - och aningen långsamt - avsnitt. Bättre än förra, men man börjar vänta på den där riktiga nerven. Klart intressantast (och det som orsakat mest buzz) var ju så klart Lysas avslöjande om Littlefinger. Ännu en gång mycket mer uttalat än i böckerna, och man har också ändrat Lysas inblandning: i böckerna är även hon helt förd bakom ljuset av Petyr. TV-versionen är klart bättre; gör henne så mycket mer intressant och komplicerad.

Handlingen i norr är tillbaka på spåret, annat var inte att vänta. Det Bran gjorde med Hodor är ju rätt häftigt, och skedde även det annorlunda än i boken. Svårt att säga om det här var bättre, men det passade in bra nu.

Annars kommer man (kanske) komma ihåg ett antal bra dialoger: Cersei / Margaery, Arya / The Hound och sist men inte minst Brienne / Podrick.

Men det är som sagt dags för lite mer hetta nu (fast jag är rädd att det dröjer ytterligare ett eller två avsnitt).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#42 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 May 2014 - 23:52

4x05

Japp ett trevligt avsnitt igen, lite bättre än förra. Ska Daenerys aldrig bege sig till Westeros dock? :P Annars intressant och se hur Littlefinger har legat bakom mer än man förstått, han verkar vara allt farligare än vad jag någonsin trott.

Bara jag som tyckte scenerna med Brienne/Podrick var roliga?  :D 

 

Undrar om det blir en återförening mellan Arya och Sansa mot slutet av säsongen nu? Känns nästan så. Undrar hur länge sen det var som de träffades sist? Jag får intrycket av att gått närmare 2 år sen pilotavsnittet, beroende på vad som sagts emellanåt. Fast ibland verkar det vara kortare tid? 

 

Skönt att händelserna på Crasters gård är lösta nu, fick verkligen en känsla av obehag varje scen som utspelade sig där.


Winter is Coming


#43 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 May 2014 - 15:00

4x06

Om vi börjar bakifrån: Tyrion's moment. Fantastisk rättegångsscen där Dinklage verkligen får spela ut hela registret, och gör det med den äran. Från trött åskådande när de väntade personerna vittnar mot honom, till stigande irritation över de mer oväntade, resignation när han ges utvägen av Jaime/Tywin tills det slutligen brister för honom. Snygg spegling från tidigare i avsnittet när man får jämföra Danys försök att vara rättvis mot "rättvisan" i King's Landing.

Oberyn Martell gör alla scener han är med i njutbara. Älskar hans "Well, did you?" som motfråga till Shaes vittnesmål, och scenen med Varys är också den väldigt bra. Den senare har för övrigt fått vara med alldeles för lite på sistone.

Dessförinnan har vi en i mitt tycke väldigt tveksam scen när Yara försöker rädda Theon. Den tillför i princip ingenting som vi inte redan visste, och är dessutom klent skriven. Hur kunde de komma in ända längst ned i fängelsehålan för att sedan få storspö och sen - framför allt - ta sig därifrån allihopa? Jag ser ingen anledning till varför Ramsay skulle låta någon överleva.

Introt hos The Iron Bank var en väldigt bra scen den också; bra att Davos fick spela ut lite han med när han hade kniven på strupen (bildligt talat). Men jag blir bara trött på Onödiga Scener Med Nakna Fnittrande Flickor; den scenen kunde ha utspelats var som helst men skulle givetvis ske i ett "badhus" :rolleyes:.

Hur som helst: serien är tillbaka i de rätta spåren!

Edited by Fiskrens, 14 May 2014 - 15:02.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#44 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 May 2014 - 14:15



:D
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#45 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 May 2014 - 23:58

4x06

 

Alla scener i rättegången var helt perfekta och Peter Dinklage skådespel var helt suveränt! Tyrions tal klart en av de bästa scener i GoT någonsin. Annars var grejen med Yara/Ramsey/Reek lite dåligt gjord fast jag kan faktiskt säga att jag ser fram emot fortsättningen där nu när Reek ska "spela" Theon framöver. 

 

Oberyn börjar bli en favorit också, gillade scenen när Tywin kom in i rummet och alla utom Oberyn reste sig fort som tusan utom han :thumbsup: Och visst verkar det som de fortfarande inte riktigt verkar ta Daenerys på allvar? Fast okej så länge hon sitter på andra sidan havet så visst. 


Winter is Coming


#46 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 May 2014 - 13:54

4 x 07

Känslomässigt starkt avsnitt. I princip bara lugna dialogscener, men när de (nästan) alla har sån tyngd och välskriven dialog sitter jag mest och njuter. Främst hamnar alla scenerna med Tyrion; mot Jaime, Bronn och slutligen Oberyn. Känns som om serien till slut får tillbaka pengarna på att under så lång tid byggt upp ett så starkt persongalleri. Även scenerna med Arya/The Hound håller riktigt hög klass, och för de som för första gången får höra hur The Hound fick sina brännsår måste det ha känts. Scenerna med Brienne och Pod ger betydligt mer än de gjorde i boken. I alla fall än så länge, hoppas det håller i sig. Slutligen scenerna i The Vale med den härliga twisten på slutet. Till skillnad från boken börjar man här undra om inte Petyr har baserat väldigt mycket mer av sina handlingar på sin kärlek till Catelyn, att även då mordet på Joffrey helt enkelt skulle varit en hämndaktion. I böckerna är han som sagt mer outgrundlig, men det viktiga är att det funkar och att han inte förenklas. Och det har han inte.

Artar sig till den bästa säsongen hittills.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#47 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 May 2014 - 22:11

4x07

 

Oja, de starka scenerna avlöser varandra i detta avsnitt. Allt med Tyrion är ju precis som tidigare guld, hade trott tidigare att det skulle kunna bli tråkigt om han satt fängslad för länge där men icke. När man fick reda på The Mountain skulle vara Tyrions motståndare så började jag hoppas att Oberyn skulle kliva fram men trodde inte på det förrens han kom och besökte Tyrion. Just Oberyn framstår som allt mer som en av de mest rakryggade personer i serien, hoppas innerligt att han han besegrar The Mountain. 

 

Bra scener mellan Arya och The Hound som vanligt och The Hound öppnar upp sig en aning när han berättar om sina brännskador. Fast visst har vi fått höra om hur han fick dem tidigare? Jag visste ju att det var hans bror som var ansvarig sen tidigare och jag har ju inte läst böckerna?

 

Slutet med Lysa/Sansa/Petyr var mästerligt också. Just Petyr Baelish fortsätter att vara en av de farligaste personerna i hela GoT.


Winter is Coming


#48 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 May 2014 - 21:39

inget nytt avsnitt denna vecka. :(


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#49 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 June 2014 - 12:47

4x08

 

Va...i...helvete...! Finner inga ord :blink:

 

GoT fortsätter att leverera.


Winter is Coming


#50 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 June 2014 - 22:19

Ja, satan i gatan vad bra den sista scenen var! Även för mig som visste hur det skulle gå var det otroligt starkt - kanske tom mer än "Red Wedding". Där rök alla vänskapligheter med Dorne. Synd bara att en så karismatisk person försvann från serien, en av de mer minnesvärda.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin