Jump to content

Photo

Mer från "En Söt Robot"


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

    Senior Commander

  • Admin
  • 297 posts

Posted 14 February 2012 - 12:50

Den andra boken i Lars Östlings serie om Tornet, "Tornets Skugga", finns nu att köpa på http://www.ensötrobot.se

Serien beskrivs som en SF-serie med fantasy-inslag.

Ännu en bok från förlaget, "Planet 63", planeras att komma ut under april.


Originalartikeln

#2 Imperator Yax

Imperator Yax

    Commander

  • Members
  • 192 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg

Posted 27 May 2012 - 20:04

Jag har läst Lars tre böcker och kan kortfattat sammanfatta dem så här:
Tornet:
Lars har lagt upp en bra intrig och ett bra persongalleri. Storyn är intressant och man har hela tiden lust att läsa vidare. Jag störde mig på språket lite de två första kapitlen sen vande jag mig (alt. det blev bättre). Den är kort och därmed lättläst
Rekommendation: Köp och läs - kul att läsa någon som är "på väg upp"

I Tornets skugga:
Lika intressant fortsättning, men handlingen "rusas" igenom och det känns som om det skulle kunnat vara en minst dubbelt så tjock bok. Samma språkliga intryck som del ett, men givetvis läser man del 2 om man läst del 1.

Planet 63:
En bok som har allt som var bra i Tornet men samtidigt mognat ifrån alla svagheter. Denna bok håller bra klasss och lovar gott för framtiden. Som vanligt är Lars bra på att utveckla sitt persongalleri och i denna bok gör han det verkligen. Språket känns betydligt bättre än i tornet, vilket enligt Lars är för att "Tornet"-böckerna riktar sig till en yngre publik.
Rekommendation: Definitivt läsvärd och helt i klass med kända "anrika" författare enligt min åsikt.
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 May 2012 - 20:26

Tack så mycket för åsikterna.

Tyvärr har jag själv inte hunnit befatta mig med böckerna än, men det kommer.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."