Jump to content

Photo

Sucker Punch


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 July 2010 - 19:40

Zack Snyders senaste film (som han hann påbörja innan Watchmen damp ned i knät) her nu fått en trailer, och verkar helt klart kunna klassas in som SF/Fantasy:

Sucker Punch is an epic action fantasy that takes us into the vivid imagination of a young girl whose dream world provides the ultimate escape from her darker reality. Unrestrained by the boundaries of time and place, she is free to go where her mind takes her, but her incredible adventures blur the lines between what's real and what is imaginary… with potentially tragic consequences.



Trailer finns på YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=XSIetIg7O3M



Eller i HD via Apple.


Tycker temat låter rätt intressant, och Snyder har ju alltid levererat ...nånting med sina filmer.

Edited by Georgia, 13 September 2011 - 22:32.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 July 2010 - 20:06

Jag tycker det verkar rejält intressant - en film att hålla ögonen på helt klart. :)

Jag gillar speciellt detaljen att den tydligen skall utspela sig på 50-talet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 July 2010 - 09:08

Jo, när jag först snappade nåt om den här filmen tolkade jag det som "unga kvinnor som kämpar för frihet på en mentalinstitution". Vilket ju på sitt sätt stämde, men inte lät speciellt mycket Snyder ;). Det här verkar vara mer i hans stil - och mer underhållande.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 November 2010 - 21:39

Håller med: klart intressant film.


Officiell synopsis från Warner Bros.:

“Sucker Punch” is an epic action fantasy that takes us into the vivid imagination of a young girl whose dream world provides the ultimate escape from her darker reality. Unrestrained by the boundaries of time and place, she is free to go where her mind takes her, but her incredible adventures blur the lines between what’s real and what is imaginary…with potentially tragic consequences.

Born from the creative vision of filmmaker Zack Snyder (“Watchmen,” “300”), “Sucker Punch” features an ensemble cast of young stars, including Emily Browning (“The Uninvited”), Abbie Cornish (“Bright Star”), Jena Malone (“Into the Wild”), Vanessa Hudgens (the “High School Musical” films) and Jamie Chung (“Sorority Row”). The film’s main cast also includes Oscar Isaac (“Robin Hood”) and Carla Gugino (“Watchmen”), with Jon Hamm (upcoming “The Town,” TV’s “Mad Men”) and Scott Glenn (“The Bourne Ultimatum”).

Zack Snyder is directing “Sucker Punch” from a screenplay he wrote with Steve Shibuya, based on Snyder’s story. Snyder and Deborah Snyder are producing, with Thomas Tull, Wesley Coller, Jon Jashni, Chris deFaria, Jim Rowe and William Fay serving as executive producers.

The behind-the-scenes creative team includes Academy Award®-winning production designer Rick Carter (“Avatar”) and “Watchmen” and “300” veterans director of photography Larry Fong, editor William Hoy and costume designer Michael Wilkinson. The music is by Tyler Bates and Marius DeVries.

Warner Bros. Pictures presents, in association with Legendary Pictures, a Cruel and Unusual Production of a Zack Snyder film, “Sucker Punch.” Opening nationwide on March 25, 2011, the film will be distributed by Warner Bros. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company.


Källa: /Film

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 November 2010 - 07:16

En lite längre trailer har släppts:



Girls kick ass!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 November 2010 - 12:06

Känns nästan som ett givet köp. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 November 2010 - 16:44

Snyggt foto som alltid i Snyders filmer. Även om han skulle kunna prova något nytt. Första trailern var mer underhållande. Scott Glenn verkar jäkligt stel i trailern,behöver ju dock inte helt spegla hans insats annars. Kan tänka mig att se filmen på bio med rätt sällskap.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 April 2011 - 20:46

Planerna är att se den här på bio i veckan.
Hoppas jag inte blir besviken.

Någon som hunnit se den än?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 April 2011 - 21:10

Spoilers för de som inte sett trailers/läst om filmen etc.


Sucker Punch. Regi : Zack Snyder Manus: Zack Snyder och Steve Shibuya. I rollerna : Emily Browning,Abby Cornish, Vanessa Hudgens, Scott Glenn m fl.


Sucker Punch är något av en besvikelse. Filmen har de mesta ingredienser för att bli en riktigt underhållande film, men lider av att Snyder måste göra det så deprimerande och seriöst hela tiden. Själva konceptet är rätt intressant, en ung tjej, Babydoll (Emily Browning) hamnar på mentalinstitut och vill rymma innan hon blir lobotomerad. Sen hoppar man fram och tillbaka i diverse häftiga actionsekvenser som är uppbyggda som TV-spel, typ med uppdrag att hitta diverse föremål och att fightas mot bossar.

Det roliga är att Snyder gör en film med nästan enbart tjejer, efter att ha gjort "300" och "Watchmen" där tuffa män fick all uppmärksamhet. Det tråkiga är att mycket känns udda i en film som är menad att vara väldigt mycket girlpower. Alla de här grejerna med att kvinnor är konstant halvnakna och att kvinnor straffas om de inte lyder männen...alla de grejerna existerar även i den här filmen. Visst , nästan alla män framställs som grisar i filmen, och på ett visst sätt är det bra att Snyder inte gör en typiskt lycklig film där allt avslutas på ett fint sätt så att publiken blir glada och nöjda. Men lite roligare borde det här vara. Även moderna mörka hjältefilmer som Bond-rullarna med Daniel Craig, eller de filmer som Christopher Nolan gör, även de brukar ha lite oneliners och humor. Scott Glenns "Wiseman" är i stort sätt den enda karaktären som får säga lite roligheter då och då, det lite stela skådespeleriet från honom fungerar fint. Ingen av tjejerna är dålig heller, Browning är ok, men jag gillade Vanessa Hudgens och Abbie Cornish mer.

Dialogen är rätt klumpig och mycket av de delarna som görs med berättaröst är rätt stela. Fotot är fint, och Snyders val av låtar(och olika versioner av kända låtar!) är som alltid intressanta och roliga. Höjdpunkten av actionscenerna är en fight mot tyska zombie-soldat/robotar. Jag förväntade mig inte någon ny favoritfilm eller något, men jag hoppades på något roligare.


2 stjärnor av 5 möjliga.

Edited by super85, 11 April 2011 - 21:14.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 August 2011 - 15:09

Det här var en klart underhållande film. Jag förstår att en del har synpunkter på delar av den samt dess helhet, men jag blev positivt överraskad. Visuellt så är den riktigt snygg, även om jag inte köper allt. Det blir lite för mycket tv-spel känsla över det hela. Nu är det säkert lite av den känslan som vill åt med den här filmen, inte bara sett till det visuella. Handlingen och dess karaktärer är betydligt mer intressanta, även om den visuella delen gör sitt till. Sedan så gillar jag sättet som filmen berättas på. Det är väldigt tilltalande än att göra det man förväntar sig av den här typen av film. Och handlingen i sig är både underhållande och intressant. Filmen har även en vass dialog som passar bra in till det som man vill berätta. Samtliga skådespelare är bra, men främst så fastnade jag för Emily Browning i rollen som Baby Doll. Emily har ju visat tidigare att hon är duktig och kan gå riktigt långt. Jag blev dock besviken på Jon Hamm i rollen som doktorn. Nu kanske jag är Mad Men skadad, men lite undrar jag vad det var som gjorde att Jon Hamm valde att delta i den här filmen. Pengar är säkert en förklaring. Den här filmen är faktiskt så bra att jag nu i efterhand önskade att jag hade sett dendå den gick på bio.

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 August 2011 - 20:12

Zack Snyder har äntligen visat sig vara mänsklig! Han har gjort en dålig film! För i ärlighetens namn var det inte mycket som fungerade här. Halvkass dialog är en sak men att sätta de enda bra skådespelarna i mindre roller var verkligen inget bra drag. Tjejgänget är verkligen ingen hit och speciellt inte huvudrollen som är stel och trist. Dock den fantastiska miljön och den än mer fantastiska CGI förlåter de snedstegen lite men bara lite. Det här såg säkert jättebra ut i Snyders huvud men allt man ser inom sig bör inte översättas till film, det är Sucker Punch ett bevis på.

4/10

Winter is Coming


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2011 - 13:30

Jag kan ju inte hålla med dig om det du skriver. Men det är bara trevligt att man tycker olika ibland. Det verkar som att den största behållningen för dig med den här filmen är den visuella biten? Jag tyckte att den var riktigt bra men fastnade så klart för allt det andra med.

Har du sett Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole av Snyder än? Den kan jag annars rekommendera om du vill se en riktigt snygg film som dessutom har en minst lika bra handling och karaktärer. Är nyfiken på vad du skulle tycka om den. :)

#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 September 2011 - 20:39

Har du sett Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole av Snyder än? Den kan jag annars rekommendera om du vill se en riktigt snygg film som dessutom har en minst lika bra handling och karaktärer. Är nyfiken på vad du skulle tycka om den. :)

Nej inte ännu den ligger på listan dock :)

Winter is Coming


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2011 - 21:10

Sucker Punch (2011) [US/CA]
Säga vad man vill om filmen men Snyder har verkligen fått till en härligt absurd och surrealistisk ton i filmen. Sällan har en drömvärld känts så realistisk som drömvärld som här. Hade inte så stora förväntningar på den här trots att jag från säkra källor fick lugnande besked. Överraskades av en rätt bra story - den har givetvis sina brister men på det hela taget är den intressant. Här och där finns små luckor i storyn men de ligger helt rätt för att aktivera hjärnan på rätt sätt snarare än dra ned storyn.
Bra skådespelarinsatser - väldigt mycket actionscener och trots att de bygger mycket på konceptet ögongodis så lyckas skådespelarna blåsa liv i sina karaktärer. Kanske är den som är den svagaste länken också den som borde vara viktigast - Emily Browning må spela huvudrollen Babydoll men hon lyfter inte riktigt mellan actionscenerna. (Därmed inte sagt att hon är dålig).
Visuellt är den snygg och jag tycker att mixen mellan futurism och retro funkar bra ihop och stärker intrycket av drömvärlden. Avslutar med att gilla slutet där Babydoll både vinner och förlorar på en och samma gång. Dock så kändes kanske busschaufförens identitet lite onödigt over-the-top.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)