Jump to content

Photo

Wonder Woman


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#1 Supes

Supes

    Lieutenant Junior Grade

  • Validating
  • 52 posts

Posted 29 April 2006 - 16:43

Jag antar att intresset för Wonder Woman är svalt här i Sverige men för er som bryr sig så kommer den första och största superhjältinnan upp på biodukarna 2007. Det är fortfarande okänt vem som ska spela huvudrollen men det ryktas om många som Rachel Bilson, Salma Hayek och Jessica Alba. Lindsay Lohan har tydligen bett om rollen.

Någon annan som ser fram emot den här filmen? Och vem hoppas ni i så fall se i rollen som Wonder Woman?

Edited by Kermit, 27 May 2006 - 14:29.


#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 April 2006 - 11:57

Även om jag inte sett så mycket av WW mer än i Lynda Carters gestalt och tecknade Justice League vill jag gärna se vad hon går för på film. Efter misslyckandena med Elektra och Catwoman skulle det vara kul om det kom en bra film om en kvinnlig superhjälte.

Jag tycker inte det behöver vara en skådespelerska man känner igen. Helst ska det IMO vara en vältränad tjej (inte nödvändigtvis som en kvinnlig bodybuilder dock), gärna med ett sydeuropeiskt utseende, typ grekiskt eftersom hon är amazon.

Joss Whedon vill tydligen inte att hon ska ha de stjärnaprydda hotpantsen, förresten. I så fall tycker jag hon kan ha en sån där "kjol" som på en romersk legionärsrustning. Han funderar också på att använda hennes "Invisible Jet", men jag undrar om det verkligen är en sån bra idé.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 30 April 2006 - 12:25

Jag skulle vilja se Michelle Rodriguez som WW! :wub:

Men hon kanske är för kort ... :(
Posted Image

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 April 2006 - 12:46

En omröstning i frågan:
"Which of the fans' picks would make the best Wonder Woman?"

Resultat Just Nu:
Catherine Zeta-Jones 28%
Lucy Lawless 13%
Nadia Bjorlin 12%
Someone not on this list 11%
Beyonce 7%
Charlize Theron 7%
Evangeline Lilly 5%
Rebecca Romijn 4%
Jennifer Love Hewitt 3%
Ashley Judd 3%
Lindsay Lohan 3%
Natalie Portman 3%
Kate Bosworth 1%
Total Votes: 30,898

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2006 - 16:52

Morena Baccarin skulle vara rätt bra tycker jag. Troligtvis kommer någon snart säga hur fantastisk David Boreneaz skulle vara i rollen eftersom han redan nämts som ett lysande val till Batman,Superman,Spider-Man, James Bond och som coach för de Svenska och Finska hockeylandslagen i det här forumet.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 30 April 2006 - 17:17

Morena Baccarin skulle vara rätt bra tycker jag. Troligtvis kommer någon snart säga hur fantastisk David Boreneaz skulle vara i rollen eftersom han redan nämts som ett lysande val till Batman,Superman,Spider-Man, James Bond och som coach för de Svenska och Finska hockeylandslagen i det här forumet.


Jo, han skulle ju passa utmärkt ;) Nej ärligt talat, större jävla nolla till skådespelare får man leta efter...har inget emot Buffy, det är en av mina favoritserier, men karaktärer Angel med Boreneaz som skådis...vad fan tänkte de på? Blev lite off-topic det här...snygg är han inte heller...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#7 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2006 - 17:25

Michelle Rodriguez? Eew.

Morena hade varit trevligt, dock inte Charisma Carpenter. Men jag tycker Joss ska hitta en ny leading lady annars.

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2006 - 17:45


Morena Baccarin skulle vara rätt bra tycker jag. Troligtvis kommer någon snart säga hur fantastisk David Boreneaz skulle vara i rollen eftersom han redan nämts som ett lysande val till Batman,Superman,Spider-Man, James Bond och som coach för de Svenska och Finska hockeylandslagen i det här forumet.


Jo, han skulle ju passa utmärkt ;) Nej ärligt talat, större jävla nolla till skådespelare får man leta efter...har inget emot Buffy, det är en av mina favoritserier, men karaktärer Angel med Boreneaz som skådis...vad fan tänkte de på? Blev lite off-topic det här...snygg är han inte heller...



Nej. Jag borde ha undvikit nämna Boreanaz, Men förhoppnigsvis urartar den här tråden nu inte totalt. Och jag gillar David Boreanaz som Angel, och det lilla jag sett av hans karaktär i Bones. Och som en helt straight man kan jag se att Boreanaz är attraktiv. Jag använde bara det gamla skämtet från det här forumet att Boreanaz passar alla roller. Och för övrigt så tänkte nog Whedon helt rätt när han alitade honom eftersom det blev en spinoff serie med han i huvudrollen som höll i fem år,en serie vars första två säsonger finns som DVD i min samling.



Ok, nu tillbaka till Wonderwoman. Ingen annan.

Michelle Rodriguez? Eew.

Morena hade varit trevligt, dock inte Charisma Carpenter. Men jag tycker Joss ska hitta en ny leading lady annars.




Eww är inte riktigt beskrivningen jag skulle beskriva Michelle


Posted Image


Hennes skådespel har jag dock aldrig varit riktigt impad av. Och tycker inte att det skriker Wonderwoman av hennes utseende heller, även om hon är riktigt söt.

Posted Image Morena Baccarin är fortfarande ett ypperligt val, även om hon inte heller är någon kvinna i amazon-krigar storlek. Whedon har gett lite positiva kommentarer om henne så jag tror att hon är i allafall en kandidat.


Lucy Lawless behöver vi inte gå inpå alls. För gammal, och skulle vara oinspirerat type casting.Även om hon skulle ha varit bra för typ 10 år sedan.


Monica Belucci är så vacker att hon skulle också passa rollen, men vad jag vet så är hon också över 30 och Amazonkvinnor ska aldrig se äldre ut än i att vara runt 25. De är ju evigt unga och vackra.



Posted Image

Edited by super85, 30 April 2006 - 17:36.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 30 April 2006 - 17:51

Skulle just säga Monica Bellucci, hon har utseende och bra skådis också. Hade blivit intressant.
I love the smell of napalm in the morning

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2006 - 17:59

Skulle inte ha något emot om Belucci skulle spela henne i en film om man valde att bara göra en WW film. Jag tror inte riktigt att det finns publik för en Wonderwoman trilogi (jag hoppas att jag har fel) men ofta med sådana här filmer så brukar man casta för en hel franchise, inte för bara en film. Och då har en yngre skådespelerska en större chans att få rollen än någon som pushar 30 eller 35.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 30 April 2006 - 18:05

ja, hon e ju redan 42 bast... but she got the looks!
I love the smell of napalm in the morning

#12 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2006 - 18:56

Eww är inte riktigt beskrivningen jag skulle beskriva Michelle

Varpå du väljer en riktig eew-bild på henne. Så, eew. :P
Kass "skådespelerska" också, hon har ett uttryck.

#13 aaaaa

aaaaa

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 30 April 2006 - 19:20

:batman: :batman:

Edited by aaaaa, 30 April 2006 - 19:21.


#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2006 - 19:29

Eww är inte riktigt beskrivningen jag skulle beskriva Michelle

Varpå du väljer en riktig eew-bild på henne. Så, eew. :P
Kass "skådespelerska" också, hon har ett uttryck.


Kanske din smak när det gäller kvinnlig skönhet skiljar sig från min. Hennes skådespel har jag nog aldrig heller berömt. Skulle själv kuta barfota på en mil krossad glas för att gå på en dejt med henne.




Mvh/super85
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Supes

Supes

    Lieutenant Junior Grade

  • Validating
  • 52 posts

Posted 01 May 2006 - 02:41

Jag hoppas se Rachel Bilson eller Monica Belucci. Båda skulle vara perfekta som en mogen och samtidigt sexig amazon. Helst ingen för känd person, annars skulle någon som Catherine Zeta Jones kanske passa bra.

#16 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 01 May 2006 - 06:30

Efter diskussionen i Lost-tråden förstod jag väl att jag skulle få skit för att jag nämnde Michelle. ;)

Men faktum är att tjejen kan skådespela.
Se Girlfight, vetja (där hennes rollfigur t.o.m. hette Diana!).

Att hon sedan har blivit typecastad som en "tuff bitch" de senaste åren, och sällan får en chans att visa upp sitt fantastiska leende är en annan femma. ;)

Vad gäller de andra namnen här ...
Monica Bellucci, Lucy Lawless och Catherine Zeta Jones är helt enkelt för gamla.

Morena Baccarin gjorde aldrig något större intryck på mig i Firefly, men jag har å andra sidan inte sett alla avsnitt ännu.
Tycker kanske att hon ser lite för "modellig" ut.

Rachel Bilson har jag inte sett något med överhuvudtaget.
Ser lite näpen ut dock.
Har svårt att se henne som en "mogen" amason (för att använda Supes ord) ...
Posted Image

#17 Supes

Supes

    Lieutenant Junior Grade

  • Validating
  • 52 posts

Posted 01 May 2006 - 17:30

Rachel Bilson vann en oscar för bästa kvinnliga huvudroll i år. Har inte sett en enda film med henne dock, tyckte bara att hon var snygg på oscargalan och så borde hon ju vara bra skådis eftersom hon vann en oscar! hehe :P

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 May 2006 - 17:41

Joss Whedon har vid ett tillfälle sagt att han skulle ge en okänd skådis rollen ungefär som Bryan Singer gjorde med Brandon Routh i den nya Stålkammen-filmen. Så frågan är väl om någon av de här skulle vara aktuella. För övrigt skulle jag vilja tillägga *dregel, dregel!* angående bilderna på Monica Belluzi och Michelle Rodriguez. :)
*Hockey och superhjältar*

#19 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 01 May 2006 - 18:48

Nej, jag kan tänka mig massor av superhjältar som det skulle vara intressantare att få se i en film.
Wonder Woman är ganska slätstruken och har alltid varit, svårt att hålla en publik så mer än en film tror jag inte på.
Just i Sverige är det en okänd figur eftersom tv-serien aldrig gått här, men folk går ju på de andra okända hjältarnas filmer, men nån Batman eller Spider-man kommer det liksom inte bli.

Vem som spelar henne har jag egentligen ingen direkt åsikt om, men det ska ju definitivt vara någon som är lång och en del muskler för att det ska funka.
Alba börjar bli lite tjatig i sånna här filmer och amazon ser hon då verkligen inte ut som, motsatt isf.

Man ska aldrig såga filmer innan man sett dem, men den här ropar lite floppvarning ala Catwoman, hoppas inte.

Edited by Agentum, 01 May 2006 - 18:49.


#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 02 May 2006 - 03:26

men den här ropar lite floppvarning ala Catwoman



Skillnaden här är att Wonderwoman görs av en smart TV-serie/Film/Serietidnings-författare med hjärta för materialet, inte en misslyckad fransk mjukporrskådis som kommenterar hur mycket han tror fansen kommer att gilla sin film eftersom "its totally different from the comicbook". Kvinnliga seriehjältar,i solo-filmer har väl ingen bra track-record med "Catwoman" och "Elektra" med det är som sagt en avsevärd skillnad mellan de produktionerna.


För övrigt så räknar jag George Perez run på Wonderwoman bland mina absoluta favoriter(har dock inte läst alla nummer av de han gjorde) i serie "runs".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 02 May 2006 - 04:09

Rachel Bilson vann en oscar för bästa kvinnliga huvudroll i år. Har inte sett en enda film med henne dock, tyckte bara att hon var snygg på oscargalan och så borde hon ju vara bra skådis eftersom hon vann en oscar! hehe :P

Öhh...
Det var väl Reese Witherspoon som vann för bästa kvinnliga huvudroll?
Och sedan vann Rachel Weisz för bästa biroll ...
;)
Posted Image

#22 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 02 May 2006 - 07:12

men den här ropar lite floppvarning ala Catwoman




För övrigt så räknar jag George Perez run på Wonderwoman bland mina absoluta favoriter(har dock inte läst alla nummer av de han gjorde) i serie "runs".

Jo det är en mycket bra "run", förmodligen den bästa med WW. I övrigt har hennes tidning sålt sämre oftast än den sämst säljande serietidningen från de andra i big 3 som ju uppehåller minst 2 tidningar var per månad.

Edited by Agentum, 02 May 2006 - 07:12.


#23 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 02 May 2006 - 12:04

Vilket också är för att solotitlar med en kvinlig hjältinna brukar i regel sälja sämre än titlar med manliga hjältar. Nu när DC relaunchar Wonderwoman med Heinberg och Dodson så kommer den säkert få ett seriöst lyft och kanske bli t om en Top 10 tidning, "problemet" är väl att samtidigt så dyker Grant Morrison och Andy Kubert upp som creative team i Batman, Paul Dini i Detective Comics,och sen Superman som har en "hemlig ny författare" i slutet av sommaren/början av hösten,som jag själv gissar är Richard Donner..ja så säljer Superman och Batman mer än Wonderwoman igen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#24 Supes

Supes

    Lieutenant Junior Grade

  • Validating
  • 52 posts

Posted 02 May 2006 - 15:53

För övrigt så räknar jag George Perez run på Wonderwoman bland mina absoluta favoriter(har dock inte läst alla nummer av de han gjorde) i serie "runs".


Håller med, George Perez är grym. De senaste årens tecknare har varit riktigt tråkiga. Inte ens Byrne tycker jag lyckades göra Wonder Woman särskilt bra. Hoppas kvaliten på nystarten av serien nu i juni blir bättre!

Det var väl Reese Witherspoon som vann för bästa kvinnliga huvudroll?
Och sedan vann Rachel Weisz för bästa biroll ...
;)

Jepp, så var det! Menade såklart biroll. Och jag vet inte varför jag skrev Bilson när jag menade Rachel Weisz (virrhjärna) :P Rachel Bilson är lite för ung för att spela Wonder Woman tycker jag, men hon skulle passa som Amazon.

Edited by Supes, 02 May 2006 - 16:01.


#25 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 May 2006 - 11:45

Vem som helst utom Lindsey Lohan som WW så blir nog jag nöjd :)

Winter is Coming