Jump to content

Photo

Doctor Who: The Movie


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 November 2011 - 00:35

Doctor Who är påväg till bioduken med David Yates (Harryn Potter 5-7) i regi stolen och filmen ska produceras av BBC Worldwide Prods. i L.A, med Jane Tranter i spetsen som också var ansvarig för den nya serien när den skapades 2005.

Det är viktigt att först poängtera ut att det här handlar om en filmatisering baserad på serien, alltså en reimagine med en ny Doktor från början i ett nytt universum.

Reaktionerna är minst sagt blandade. Vissa tycker det här är katastrofala nyheter och är rädd att det ska bli slutet på Doctor Who, andra är besvikna att det troligen betyder att de nya filmer med 8:e Doktorn som de har drömt om inte kommer att hända. Men vissa, som jag, är överlyckliga och ser fram mot att se Doctor Who på bio och ha en ny Doktor att följa. Så länge de håller sig trogna karaktären och grunden av Whoniverse så kan det här bli riktigt bra. Jag tycker det är bra om Dr. Who universumet växer och grenar ut sig.
Visst, det här kan bli riktigt uselt också men jag väljer att lita på David Yates och hoppas på att de gör något riktiogt maffigt och bra.


Källa


Dock finns där saker som förvirrar för BBC London svarar på Twitter med att allt är nonsens och att det inte finns någfra planer på en film. Min gissning är att historian kom ut tidigare än planerat.

Edited by Crusader, 15 November 2011 - 00:44.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 November 2011 - 19:28

Tycker själv att det är trist att de ska börja om, fast man får ju avvakta och se hur de har tänkt sig först. Jag tror inte att en film skulle vara slutet på den Doctor Who som vi följer på TV för det, men det skulle vara konstigt och distraherande!
*Hockey och superhjältar*

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 December 2011 - 20:45

Fast det kom ju 2 filmer med Peter Chusing som int ehar haft någon som helst påverkan på TV-serien eller distraherat. Så jag ser det, om de hade gjort en Batman TV-serie så hade det inte gjort filmerna mindre bra eller kompliserat saker. På samma sätt ser jag det här. Men det är i väldigt tidigt stadie. Finns inga manusförfattare än.

En liten intervju med David Yates:
http://www.youtube.com/watch?v=eVIl5SZbQm0

Edited by Crusader, 01 December 2011 - 20:47.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 December 2011 - 10:01

Det är viktigt att först poängtera ut att det här handlar om en filmatisering baserad på serien, alltså en reimagine med en ny Doktor från början i ett nytt universum.


^
Verkar som om det inte stämmer, det här såg jag på twitter nu:

Postat av Steven Moffat på Twitter:

To clarify: any Doctor Who movie would be made by the BBC team, star the current TV Doctor and certainly NOT be a Hollywood reboot.


http://twitter.com/#!/steven_moffat/status/142509085982601216

och

Movie thing: David Yates, great director, was speaking off the cuff, on a red carpet. You've seen the rubbish I talk when I'm cornered.


http://twitter.com/#!/steven_moffat/status/142514971622912000

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 December 2011 - 13:25

Jo, men det är Moffat som säger det där. BBC i England och BBC i USA kommer inte överens i den här frågan. Moffat vill tillsammans med BBC i England hindra den här filmen från att bli av medans BBC i USA vill göra den och har gett grönt ljus.
Trolligen kommer det sluta med att de får göra upp i domstol om det här då båda BBC verkar ha lika rätt till Doctor Who.

Moffat verkar spela på att det här är falsk information och bara missuppfattningar, precis som han gjorde när nyheten först kom då han gjorde narr av David Yates filmplaner med att jämföra den med att göra en remake av månlandningen.
Jag måste säga att jag är besviken på hur Moffat hanterar det här.

Edited by Crusader, 02 December 2011 - 13:29.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 December 2011 - 14:30

Ok, så det är så det ligger till.

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 August 2012 - 01:10

Om någon har missat det så har David Yates förklarat hur det liogger till med filmen. Saken är det att folk har missuppfattat NÄR han tänker göra filmen. Planerna är att göra den om 5-6 år (tidigast 2015). Det förklarar varför Steven Moffat blev så upprörd och direkt avfärdade det då det här är så långt fram att det inte är säkert han längre är showrunner. Dessutom så var mycket av det han sa om reboot ett önskemål som kan förändras.
David Yates har dock fått lov av BBC America att göra den här filmen så det hela kommer fram till vem som har sista ordet. Steven Moffat anser att han har sista ordet om allt Doctor Who och BBC har inget att säga till om men frågan är om det verkligen är så. Sättet han har avfärdat det på får en att undra om han ens tagit upp det med BBC eller BBC America.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif