Jump to content

Photo

Robin Williams 1951 - 2014


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2014 - 00:46

http://insidemovies....ams-dead-at-63/
 

Oscar winner and comedian Robin Williams died this morning at 63. While his publicist wouldn’t confirm that his death was a suicide, a rep did issue this statement. “Robin Williams passed away this morning. He has been battling severe depression of late. This is a tragic and sudden loss. The family respectfully asks for their privacy as they grieve during this very difficult time.”
 
/.../
 
According to a press release issued by the Marin County Coronor’s office, the Sheriff’s office suspects the death to be “suicide due to asphyxia.”

 
En skådespelare som jag uppskattade mycket och som har gjort flera filmer som jag räknar som bland det bättre som jag har sett. Jag uppskattar även dom gånger som han öppenhjärtat har berättat om hur livet inte alltid är eller har varit så lätt, för han var ju inte mer än människa som alla oss andra.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer just nu.
 
Tack för all underhållning!

Edited by Garm, 12 August 2014 - 01:15.


#2 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 12 August 2014 - 04:42

Vila i frid. :(



#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 August 2014 - 04:47

:o Jag vet inte vad jag ska säga! Jag är shockad! :upset:  Ingen vet hur han dog men det pekar mot självmord vilket gör det hela ännu mer hjärtskärnade om det är sant. Hoppas han vilar i frid! <3


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2014 - 09:12

Väldigt tråkigt att höra. Hoppas hans familj kan på något sätt gå vidare och få den stöd de behöver.  Han verkade som den typen av man som kunde ha tagit sitt liv när han var yngre, jag förväntade mig inte detta alls. Tråkigt.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 August 2014 - 19:53

Hans fru har nu berättat att utöver föredetta missbruk, deppression och ångest så hade han även ett tidigt stadie av Parkinsons, något han inte var redo att berätta för världen än. Misstankar var att han hade börjat missbruka igen men hans fru säger bestämt att han var nykter till slutet. Han ska ha varit väldigt modig och kämpat på så ingen i familjen såg några tecken på att han måde sämre än vanligt.

Källa

För mig låter det troligt att Parkinsons hade en stor del i det hela och blev droppen. Kanske hade han fått nya syntom nyligen som han inte hade berättat och som tog honom hårt? Vi lär väl aldrig veta exakt varför han hängde sig.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 August 2014 - 08:54

Depressionen tog livet av honom, inte han själv. Sen är det säkert tungt att få ett sånt besked, att han hade Parkinson. Min pappa har den sjukdomen och det var ett jobbigt samtal när han ringde och berättade det. Vila i frid, Robin, och tack för alla skratt.
*Hockey och superhjältar*

#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 August 2014 - 13:44

Fast det var tydligen inte depression heller, utan han hade bipolär störning - vilket är fullkomligt logiskt, när man tänker över hans karriär, hans stil som komiker och skådespelare, etc. Hans humör kunde nog svänga fram och tillbaka kanske var 30e minut eller dylikt! : O

En liten del bipolära, mestadels bland dom manliga, verkar också ha den lilla egenheten att dom kan framstå som mestadels glada och spralliga, året ut, medans dom egentligen kan ha fruktansvärda dropp i humöret, som folk missar. Dom flesta kvinnor har tydligen en inverterad variant på bipolär, dom är mestadels deprimerade istället, och det är lättare att märka när det har svängt, för svängningarna är mestadels neråt, inte uppåt.

 

http://www.psycholog...-robin-williams

 

Självmordsfrekvensen bland bipolära är många gånger högre än hos den neurotypiska majoriteten, och med tanke på hur tungt det är att leva med den sjukdomen, så är det inte konstigt.

Jag hoppas att alla kreativa och fantastiska konstnärer som har den här sjukdomen, en dag kan botas helt. : (

 

Vila i frid Robin, och tack för all glädje du spred i denna värld.



#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 November 2015 - 15:07

Robin Williams' fru har nu avslöjat att han var dement och att den sista månaden hade varit väldigt svår då han började tappa sig själv. Hon är övertygad om att det var den igentliga orsaken han tog sitt liv och att han bara hade 3 år kvar.

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif