Jump to content

Photo

Star Wars-box till Blu-Ray 2011


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#51 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 September 2011 - 10:27

Skywalker-klanen har väl inte riktigt patent på't. I The Phantom Menace är det Obi-Wan som skriker.

#52 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 September 2011 - 19:01

Discshop har skickat min kopia, Star Wars - The Complete Saga. Kanske kommer i morgon eller fredag. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#53 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 08 September 2011 - 18:01

Discshop har skickat min kopia, Star Wars - The Complete Saga. Kanske kommer i morgon eller fredag. :)


Härligt! Då vet du vad du ska göra i helgen, eller ska du kolla på den direkt. Hade nog jag gjort, åtminstone extramaterialet.

#54 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 September 2011 - 19:12

Beräknad leverans:
Tidigast 9 sep
8 sep kl 13:39

Stockholm, Paketterminal, Inlämnad till Posten.


Yay!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#55 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 September 2011 - 20:06

Har ju inte ens en Bluray-spelare! Men jisses vad jag skulle vilja ha den där boxen.
*Hockey och superhjältar*

#56 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 September 2011 - 21:12

Köp den! Jag menar, en gång i tiden köpte jag min första DVD-film (Matrix it was) trots att jag inte hade någon spelare. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#57 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 September 2011 - 23:37

Har ju inte ens en Bluray-spelare! Men jisses vad jag skulle vilja ha den där boxen.

De är väl inte så dyra nuförtiden. ;)

Jag menar, en gång i tiden köpte jag min första DVD-film (Matrix it was) trots att jag inte hade någon spelare.

det var min första DVD också, fast jag hade en spelare. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#58 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 September 2011 - 09:10

Tro mig, tanken har slagit att köpa boxen ändå, men det får vänta tills jag förhoppningsvis har lite mer pengar. Och blurayspelare....jag vet inte vad en sån kostar, men den här boxen är väl första gången jag känt att jag verkligen vill ha en.

Edited by Kermit, 09 September 2011 - 09:11.

*Hockey och superhjältar*

#59 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 September 2011 - 21:30

Ingen Star Wars-box idag... Meh.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#60 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 September 2011 - 05:34

Inte här heller. :(

recension från discshop.se på boxen http://www.discshop...._blu_ray/R91746

Edited by GaterGirl, 10 September 2011 - 05:35.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#61 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 September 2011 - 18:21

Inte här heller. :(

recension från discshop.se på boxen http://www.discshop...._blu_ray/R91746


En väldigt bra och uttömmande recension, bortsett från det negativa han skrev om clone wars-serien. Det han skrev om den lite för skarpa bildkvaliteten på Ep IV-VI verkar lite oroväckande, dvs att man numera kan se hur plastiga vissa kulisser är. Bluray-formatet är kanske inte lämpat för alla filmer, fanns väl liknande kritik redan på LOTR-släppet på Bluray.

#62 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 September 2011 - 12:45

Jag var och hämtade ett paket på posten idag, detta var innehållet. :D

Posted Image
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#63 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 September 2011 - 17:21

Är riktigt sugen på att skaffa mig den boxen fast jag inte äger en BR-spelare än ^_^ eftersom jag inte har de 3 sista filmerna på DVD så känns det lite onödigt att skaffa dom nu när BR-boxen har kommit..
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#64 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 September 2011 - 19:30

Just do it, G!

Fick sms-avi från Posten idag, men slö som jag kan vara ibland så hämtar jag ut paketet imorrn!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#65 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 September 2011 - 20:34

Jag hade aldrig klarat av att hålla mig så länge!

Winter is Coming


#66 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 September 2011 - 21:15

Jag struntade i att det regnade när jag hämtade mitt paket. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#67 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 September 2011 - 21:16

Helt rätt GG! :thumbsup:

Winter is Coming


#68 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 September 2011 - 21:03

Rick: den som väntar på något gott...

Btw så hämtade jag ut den idag efter jobbet! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#69 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 September 2011 - 22:15

Rick: den som väntar på något gott...

Han blir aldrig fet, eller hur var det? :P

Winter is Coming


#70 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 14 September 2011 - 03:49


Rick: den som väntar på något gott...

Han blir aldrig fet, eller hur var det? :P

...väntar alltid för länge. ^_^
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#71 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 September 2011 - 17:41

Men vad tycker ni nu då, ni som har köpt boxen? Ni kan ju inte bara berätta att den har kommit på posten, kom med omdömen! Måste man ha den? Eller klarar man sig med dvd:erna? ;)
*Hockey och superhjältar*

#72 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 September 2011 - 19:31

Ok, för din skull Kermit körde jag en liten snabb jämförelse mellan blu-ray versionen av "A New Hope" kontra DVD-versionen (den remastrade och digitalt restaurerade ska tilläggas). Javisst är det skillnad i bildkvalitet i framförallt vissa scener, men nog kan jag tycka att DVD-versionen inte är så pjåkig den heller. Faktiskt. Som alltid med BR så kommer detaljer fram på ett annat sätt, blir krispigare. T ex scenen där R2-D2 hamnar i bakhåll i bergen där syns skillnaden. Ljudet är väl snäppet vassare i BR, men även där låter det bra på DVD. Nu såg jag ju bara en del av EN film, men av det lilla jag såg fick jag inte riktigt samma aha-upplevelse som när jag såg Alien och Blade Runner på BR. Får återkomma den dag jag sett alla Star Wars-filmerna för då kanske jag fått uppleva den där aha-känslan. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#73 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 September 2011 - 19:36

Så ditt omdöme är än så länge att jag som inte ens har en Blu-ray-spelare inte behöver tömma spargrisen för detta? ;)
*Hockey och superhjältar*

#74 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 18 September 2011 - 22:53

Till er som har köpt boxen:

Finns några fler förändringar i filmerna förutom de tidigare avslöjade scenerna t ex "Vaders Noo" osv?! Har någon bortklippt scen lagts till i filmerna eller finns dessa enbart på extramaterialet?!

Eftersom jag inte ens äger en bluray-spelare tänker jag vänta ett bra tag med köpet. Bild & Ljudkvalitet är inte så superviktigt för mig, jag gillar Star Wars oavsett om jag ser den på en flimrig VHS-inspelning eller på bio. Det är karaktärerna och handlingen etc. som är det viktiga för mig, och i jämförelse med tidigare uppdateringar t ex 2004 års DVD med en ny dialog med Ian Mc Diarmid-Kejsaren och Hayden Christensen som spöke i finalen innehåller 2011 års bluray inte lika spännande nyheter i filmerna, åtminstone inte för att jag ska offra spargrisen idag.

#75 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 September 2011 - 06:24

Ja, vi undrar precis samma saker och har samma "problem" att inte ens äga en Blurayspelare än. Och jag håller med dig, än så länge verkar det inte vara tillräckligt med uppdateringar i stil med DVD-släppet, där jag tyckte förändringarna var bra. Men klart att man är sugen... :)
*Hockey och superhjältar*