Jump to content

Photo

Den nye Ultimate Spider-Man


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 03 August 2011 - 07:36

Ni som har frekventerat serieforumet kanske vet att jag hade ett projekt att läsa och kommentera Ultimate Spider-Man som jag dock gav upp i besvikelse när det visade sig att Ultimate-versionen av Peter Parker dött. Jag tyckte serien hade en bra potential, men att Bendis mer och mer tappade bort sig i serien flera gånger om, och "Death of Spider-Man" fick bli sista droppen för mig, trodde jag. Sen är det klart att man följde nyheterna om vem som skulle bli den nya Spider-Man med en viss skräckblandad nyfikenhet. Nu är det i alla fall avslöjat, Miles Morales är den nye Spider-Man!

Posted Image

Han beskrivs som "half black/half hispanic", och att de vill nå lite andra målgrupper med detta. Och visst, själva tanken att ha superhjältar med annan etnicitet är jag inte alls emot, inte det minsta. Men det är som Bendis själv sa någonstans, man kanske inte störs så mycket av hudfärgen denna nya Spider-Man har utan att han helt enkelt inte är Peter Parker. Och ja, precis så känner jag. Visst, man kan dra upp Ben Reilly och andra ersättare, men de har ju allt som oftast haft någon koppling till hjälten denne ersätter, och inte bara dykt upp från ingenstans. Wally West var Barry Allens "elev"/sidekick, Ben Reilly var Peters klon osv osv.

Som sagt, inget emot saken i sig, men att ersätta en känd hjälte istället för att komma på någon ny är vad som stör mig. Så hej då, Ultimate Spider-Man och hela Ultimate-världen. Det var kul de första åren, sådär, men sen tappade ni allt.

Marvel's "Ultimate Spider-Man" Spoiler Hits Press

by CBR News Team, Editor |
CBR News
CBR Homepage
CBR News

Category: Comic Books | 648 Comments | Print Article

Mon, August 1st, 2011 at 11:16pm PDT|Updated: 18 hours ago

SPOILER WARNING: Plot points from this Wednesday's "Ultimate Fallout" #4 lie below!

Astute readers following Marvel Comics many teaser images for this week's "Ultimate Fallout" #4 may have noticed that the daily countdown aspect promising a revelation as to the identity of the new Ultimate Spider-Man didn't count down to the book's on sale date of Wednesday. It counted to today.

In accordance with their recent string of high profile mass media announcements, Marvel let early news of the reveal slip to USA Today who published a story revealing that the new Spider-Man is a young half-black/half-Hispanic teenager – a first for the hero's franchise.

The article identified the new Spider-Man to be one Miles Morales. "In his first appearance, he simply breaks up a fight," the paper reports. "But readers will learn the true origin of Morales and how he became the new Spider-Man when Ultimate Spider-Man relaunches in September with a new No. 1 issue."

Marvel Editor-in-Chief Axel Alonso told USA Today, "What you have is a Spider-Man for the 21st century who's reflective of our culture and diversity. We think that readers will fall in love with Miles Morales the same way they fell in love with Peter Parker."

"The theme is the same: With great power comes great responsibility," added writer Brian Michael Bendis. "He's going to learn that. Then he has to figure out what that means."

Have questions about the future of "Ultimate Spider-Man"? Stay tuned to CBR News later this week for more, and feel free to pop in to CBR's TALK TO THE HAT questions thread to ask Ultimate artist Sara Pichelli for this Friday's column!

UPDATED: Marvel has released the following press release

Official Press Release

Pop culture history will be made tomorrow as Ultimate Comics Fallout #4 hits shelves and introduces readers to the all-new Ultimate Comics Spider-Man! That’s right, for the first time ever, someone other than Peter Parker will be Spider-Man! But, after the death of Peter Parker, who will rise up to defend the Ultimate Universe? Meet Miles Morales, a seemingly normal teenager from New York who will soon discover that with great power comes great responsibility…and even greater danger! But just what are the secrets behind Miles’ shocking abilities? What’s his connection to the original Spider-Man? And just why does he wear that costume? Courtesy of superstars Brian Michael Bendis and Sara Pichelli, Ultimate Comics Fallout #4 begins the story that’ll have everyone talking for years to come!

“When the opportunity arose to create a new Spider-Man, we knew it had to be a character that represents the diversity—in background and experience—of the twenty-first century,” said Axel Alonso, Marvel Editor in Chief. “Miles is a character who not only follows in the tradition of relatable characters like Peter Parker, but also shows why he’s a new, unique kind of Spider-Man—and worthy of that name.”

With its inception in 2000, the Ultimate Comics Universe reimagined the world’s most popular super heroes for a new generation and has been critically lauded for its bold, resonant stories. In particular, Ultimate Spider-Man #1 is widely considered one of the most important comics of the century, setting records for trade paperback sales and introducing one of the most popular versions of Spider-Man ever. With the death of Peter Parker in June 2011, all eyes were once again on the Ultimate Comics Universe, as mainstream media and fans alike speculated just who Marvel would put under the mask of this beloved hero. Now, the chart-topping team of Bendis and Pichelli begin the next major chapter of the Ultimate Comics Universe with September’s historic Ultimate Comics spider-Man #1, giving readers a chance to learn the origin of the most important new character of the century.

“The chance for the world to join a new Spider-Man as he discovers what that means in this modern world is one of the most challenging and crazy fun opportunities I’ve had as a writer,” explained Bendis. “The Ultimate Comics Universe according to Miles is completely unique. I can't wait to write every issue and I can't wait for people to start reading them.”

Pichelli added, “I promise, you will fall in love with Miles-- I already did. 'Nuff Said.”



The world’s greatest super hero icon is about to undergo the most groundbreaking reinvention in comic book history—where will you be when the mask is lifted? Pick up Ultimate Comics Fallout #4 tomorrow at your local comic shop or digitally on the Marvel Comics App for iOS devices.

ULTIMATE FALLOUT #4 (JUN110612)
Written by BRIAN MICHAEL BENDIS, JONATHAN HICKMAN & NICK SPENCER
Art by SARA PICHELLI, SALVADOR LARROCA & CLAYTON CRAIN
Cover by MARK BAGLEY
ON SALE TOMORROW!

ULTIMATE COMICS SPIDER-MAN #1 (JUL110605)
Written by BRIAN MICHAEL BENDIS
Penciled by SARA PICHELLI
Cover by KAARE ANDREWS (Cover will be POLYBAGGED)
Variant Cover by SARA PICHELLI
FOC—8/22/11, On-Sale—9/14/11

ULTIMATE COMICS SPIDER-MAN #2 (JUL110607)
Written by BRIAN MICHAEL BENDIS
Penciled by SARA PICHELLI
Cover by KAARE ANDREWS
FOC—8/29/11, On-Sale—9/21/11


Källa: http://www.comicbook...rticle&id=33673
*Hockey och superhjältar*

#2 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 August 2011 - 08:52

Hm... Verkar som att de tar vara på att de kan göra vad de vill i Ultimate utan att det behöver påverka 616. Frågan är bara om de vågar stå för det, eller om det kommer att gå som det brukar.

Jag har läst väldigt lite Ultimate, så jag låter bli att uttala mig vidare om hur lämpligt det hela var.

#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 03 August 2011 - 09:06

Om man ska bortse ifrån vad jag tycker om det till att börja med så har Ultimate-serierna gått ifrån att vara serier där man kan läsa om nya versioner av Marvels hjältar utan att ha en massa förkunskap till något helt annat. Och det tycker jag är synd, de har helt enkelt tappat dess potential, tycker jag.

Sen så tycker jag ju personligen att problemet är att det inte är Peter Parker bakom masken längre, det hade inte spelat någon roll om det var Faster May, Johnny Storm eller den här Miles Morales. Jag är helt enkelt inte intresserad av att läsa en Spider-Man där Peter dog när han var sexton år och någon helt ny är bakom masken. Hade Miles Morales varit någon ny hjälte som Bendis skrev, ja, då hade det varit något helt annat. Men jag tror inte att Bendis är kapabel att skapa något nytt faktiskt.
*Hockey och superhjältar*

#4 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 August 2011 - 00:08

Inte för att jag läser serien, men jag måste säga att jag har inget emot en så att säga ha en "färgad" hjälte missförstå mig rätt, jag bryr mig inte om hudfärgen, men att Peter Parker är död stör mig. Fast som jag sade, jag läser inte serien så jag vet inte varför jag stör mig.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 August 2011 - 06:00

Nej, som sagt, det är ju inte hudfärgen eller etniciteten som stör mig. Sen är å andra sidan Ultimate-universat helt stört numera, och det här var bara sista halmstrået för mig. Hoppas bara att det här inte kommer att läcka över i andra medier.
*Hockey och superhjältar*

#6 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 11 August 2011 - 18:34

Om spiderman började som en "half black/half hispanic" så skulle det nog inte vara några problem, men att ha ihjäl en karaktär bara för att byta ut honom/henne för att göra det mer politisk korrekt, är det rätt term? Det är enligt mig ganska dumt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 August 2011 - 19:03

Jag är nog ganska säker på att Bendis inte dödade Peter för att kunna byta ut han mot en figur som man kan använda för nån sorts propaganda, eller PR-stunt...

Snarare handlar det väl om att Bendis tror sig ha en story med Spider-man på G, som aldrig någonsin gjorts förr, och det kändes helt enkelt som att det var dags att satsa till max, nu när han ändå har total kontroll över Ultimate Spidde, som han också SKAPAT. ;)

Själv är jag riktigt nyfiken på den nye U-spidde, vem är han? Hur fick han Spindelkrafter? Vilka kommer hjälpa eller stjälpa han? Vad kommer hans förhållande till det gamla persongalleriet vara? Om något? Borde han alls ha nåt sånt? Vilka kommer ingå i hans egen lilla personliga sfär? VEM ÄR EGENTLIGEN MILES MORALES??!

Känns ganska spännande faktiskt. :D Hoppas att Bendis nu bara kan ro iland det här, och få till den story som han pratat om ett tag nu.

#8 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 August 2011 - 19:06

Kunde de inte ha återupplivat 2099-universumet istället.. :(

Jo, jag är fortfarande sur för att den dog.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 August 2011 - 19:13

Peak, många hade velat se en Ultimate Miguel O'Hara här har jag sett på diverse forum. :)

För mig känns det mer som...herregud, om man inte kan hitta på nya historier med en sextonårig Peter Parker eller om man inte kan skapa en NY hjälte med en annan etnisk bakgrund så är det helt enkelt inte imponerande för mig. Då borde man fasen kliva av, och visst luktar just att de byter ut Marvels mest populära hjälte såhär PR? Det är det faktum att de dödade Peter Parker som helt gjorde att jag tappade lusten att läsa Ultimate Spider-Man i alla fall. Och jag upptäcker mer och mer att det som jag faktiskt tyckte var BRA med Ultimate Spider-Man, de kanske 40-50 första numrena, där hade en viss herr Bill Jemas en stor roll i såkallad plotting. Bendis själv har inte imponerat mig på den serien, inte heller Avengers egentligen. Men i alla fall, herrar Steve Ditko, Stan Lee och i viss mån då Bill Jemas hade ju självklart en stor del i även att Ultimate Spider-Man blev den han var. Det var en Peter Parker och Spider-Man med vissa "tweaks" för att passa vårt modernare samhälle, och sen gjorde Bendis det väldigt bra med sitt sinne för dialoger. Men idéer verkar han inte ha.
*Hockey och superhjältar*

#10 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 August 2011 - 20:25

Kunde de inte ha återupplivat 2099-universumet istället.. :(

Jo, jag är fortfarande sur för att den dog.. :P

Dom har gjort försök med det 2 ggr nu.

Den första var en super-deprimerande extra mörk version av Robert Kirkman ( han skrev en massa one-shots), som var ömsom briljant, ösom VEDERVÄRDIG.

Posted Image
Posted Image
( universat dök även upp i Kirkmans team-up serie)
http://www.samruby.c...Team-Up3V17.jpg


Den andra var en annan version som kom till i miniserien Timestorm, som bara var vedervärdig. ( minns inte ens vem som låg bakom den. Förmodligen någon som var väldigt färsk och grön.)

Posted Image
Posted Image

Det här var bara några år sedan, båda försöken.

Är nog en bra idé att bara acceptera att 2099 hade ett visst bäst-före datum, för det har inte gått särskilt bra att få till det efteråt. Måste dock säga att när jag läser tillbaka på det universat, så känns det faktiskt inte som att särskilt mycket mer än Spidde 2099 var särskilt bra...

Edited by PredaBot, 11 August 2011 - 20:31.


#11 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 August 2011 - 21:10

Jag gillade X-Men 2099, X-Nation 2099, Spidde 2099 och Doom 2099 (innan de pajade det med USA:s president-eländet). Mindre lyckat var Ghost Rider 2099 och Punisher 2099 (även om jag gillar Punishers slut.. :P)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 August 2011 - 22:39

Törs man fråga hur det slutade för Punisher, månne?

Sen har jag nog ändrat mig igen nu, ang. 2099, för 2099 i Spider-man SHattered Dimensions spelet funkade ju bra, och ett Asgard 2099, fast med den elake Thor, skulle nog vara asballt! =)

Dock så krävs det nog nån rent otroligt fantasirik och uppfinningsrik till författare för att få hela konceptet att flyta igen i dagens läge. Nån som verkligen är beredd att satsa ALLT. o-o Nån som är hämningslös, men ändock hämmad, på rätt sätt.

Hmm...

Men nu har vi hamnat O/T ganska rejält... Posted Image Får nästan ta fram moderationssaxen!

Här är lite koncept-bilder och tankar från Sarah Pichelli, nya ( hon har förstås tecknat lite U-spidde innan dock) tecknaren som tar över Ultimate Spider-man iom nya #1 som introducerar oss till Miles Morales.

http://www.comicvine...r-study/143432/

Posted Image

Edited by PredaBot, 02 September 2011 - 19:24.


#13 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 August 2011 - 23:01

Om jag minns rätt så blev Punisher helgalen när han blev chef för Dooms hemliga polis eller vad det var. Han dog under kuppförsöket mot Doom (2099: Apocalypse, tror jag oneshotet det inträffade hette). 2099: Genesis var ju uppföljaren som presenterade en del nya hjältar för att försöka få liv i konceptet igen efter att tagit död på en hel del gamla hjältar.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2011 - 06:01

Äh, en liten avstickare tycker åtminstone inte jag gör något, att bryta ut i nya trådar hela tiden tycker jag mest "dödar" diskussionen. Jag står fast vid att det är ett rejält underbetyg att de inte lyckas komma på berättelser med en ung Peter Parker (oj vad Alonso, Quesada och gänget önskade att Peter var ung i 616-universat), likaså att de inte vågar göra Miles Morales till en egen hjälte.

Fast en sak får jag ge Marvel nu. De är lite djärvare än förr, även om mycket som de kommer upp med nu är riktigt dåliga idéer faktiskt. Men tänk om Marvel hade haft mer "balls" på den tiden då klonsagan kom! Då hade Ben Reilly tagit över rollen som Spider-Man och Peter Parker permanent, eftersom syftet var precis det som de till slut lyckades med i One More Day (fast på ett sämre sätt) - en "yngre" och singel Peter Parker!
*Hockey och superhjältar*

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 August 2011 - 11:49

likaså att de inte vågar göra Miles Morales till en egen hjälte.



Jo där har vi ju lite av problemet. Jag tycker inte att det där att man antingen byter en karaktärs hudfärg, eller bara allmänt tar en känd karaktär/koncept och byter karaktären till något annat som man gjort här. Det här är dock ett bättre alternativ tycker jag än att bara byta hudfärg för någon. Jag har problem med sådant eftersom det ger en vibb av att "eftersom svarta/vilken annan hudfärg som helst inte är tillräckligt intressanta som människor så tar vi en vit karaktär och gör om den till svart!!!!" Sånt är alltid kasst, man borde ha tillräckligt med kreativitet (när man jobbar med t ex superhjälteserier eller stora actionfilmer!) att skapa intressantta , coola och häftiga karaktärer som lika väl kan vara en afro-amerikansk kvinna, eller en kinesisk man eller whatever det nu kan vara.

Sen är ett annat skäl varför man gör så här givetvis det att man är rädd att det misslyckas eftersom det bevisats att de äldsta koncepten och karaktärerna fortsätter att vara populära år efter år. Det är också tråkigt och lite fegt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 September 2011 - 10:05

Problemet är att det har blivit att man viftar med "ras-kortet" nu. Från början sa ju Bendis att om fans har problem med detta så var det mest för att det inte är Peter Parker längre, men nu låter det mer som att alla som har problem med detta minsann är rasister! Men som många har sagt nu, lösningen på att få mer mångfald bland våra hjältar är inte att byta ut de största namnen med personer ifrån andra etniciteter! Det är i så fall mycket bättre att skapa nya hjältar eller lyfta fram de som redan finns, som Marvel har gjort väldigt bra med Luke Cage och som DC har börjat göra med Cyborg som haft en stor roll i Flashpoint och blir medlem i Justice League.
*Hockey och superhjältar*

#17 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 02 September 2011 - 19:29

Men det här är inte samma sak som när DC t ex dödade Ted Kord för att göra plats för Jaime Reyes... Eller när dom dödade Manhunter, eller Green Lantern.

Peter Parker - Spider-man lever fortfarande och frodas... och han kommer även vara vit i den tecknade serien... Det här handlar om en utveckling av en särskild version av Spider-man, som äntligen får det där lilla extra som på RIKTIGT gör den annorlunda och supermodern i jämförelse med originalet.

Det här kan ju om det blir en bra story, faktiskt göra det mer motiverat att Ultimate Spidde tidningen finns kvar, i en värld där vanliga Spidde-tidningen faktiskt börjat sälja mer. ( ursprungligen var det tvärtom, som folk kanske minns)

Sen bör det absolut påpekas också... att en stor anledning att det har börjat pratas mycket om rasism är att om man följt debatten i USA, så har det kommit uttal på uttal av både fans och "professionella", kritiker, journalister, och allmänna underliga tyckare ( såna som t ex Glen Beck) som har varit rent ut sagt vämjeliga. ( läs: killar som borde spärras in, innan dom begår hemska hatbrott)
En del uttal har varit på en väldigt låg nivå, om jag får säga det själv!
Så det är inte direkt underligt att debatten har hamnat var den har hamnat, om vi säger så.

Men, med det sagt, så tror jag minsann första numret är ute snart..! =) Ska ligga och hålla utkik efter det, så återkommer jag med en recension. Det här känns ganska spännande faktiskt! ^^

Edited by PredaBot, 02 September 2011 - 19:35.


#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 03 September 2011 - 07:55

Fast det kommer bara att skapa förvirring för de läsare som inte är så insatta som vi ju är - och framöver lär det säkert smitta över till den riktige Spider-Man eller kanske ännu en reboot. Och även om det inte skulle bli så så är det inte en legitim ursäkt, tycker jag. Spider-Man är en av de hjältar som mer handlar om personen bakom masken än själva hjälten, det har alltid handlat om Peter Parker mer än Spider-Man. Batman är en sorts hjälte som ändå har klarat av att ha en ersättare under några tillfällen.

Så jag tycker nog att Spider-Man som koncept är starkt nog för att göra en modernare version av den utan att döda huvudpersonen.
*Hockey och superhjältar*

#19 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 September 2011 - 21:23

De lär ju inte döda 616-Peter. Men det skulle inte förvåna mig om 616-Miles dök upp förr eller senare. Det skulle inte nödvändigtvis betyda att han får vara Spindelmannen... Men får de hålla på tillräckligt länge (och det antar jag att de får) kommer han förmodligen tiil slut att vara det ett litet tag någon gång.

#20 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 September 2011 - 17:44

Jag hoppas för min del att de behåller Miles Morales i Ultimate-serierna och låter Spidey vara Peter Parker i 616-världen. Jag har tröttnat på Ultimate-serierna nu, det här med att "döda" Peter Parker var den sista droppen för mig.
*Hockey och superhjältar*

#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 September 2011 - 20:54

Äsch, kom igen nu, groda! =) Nog kan du väl ändå ge första numret ett försök? Du kan köpa den digitalt, vettu... första dan' den är ute.

Alla Ultimate och vanliga Spidde+X-men släpps nu digitalt på Comixology samma dag som ute i USA-butikerna.

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 September 2011 - 20:56

Det finns inget som lockar i den titeln känns det som.
*Hockey och superhjältar*

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 September 2011 - 11:35

Så har du läst # 1, Preddybötty? Av recensioner att döma så är det ganska klassiskt Bendis, som att inte särskilt mycket händer i första numret. Är det en typisk intervju-scen också kanske, där någon sitter och pratar till en osedd åhörare?
*Hockey och superhjältar*

#24 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 September 2011 - 15:36

Har läst första numret, jajjemen.

Och det var riktigt bra, faktiskt. Dock så är det väl lite för stillsamt, lite som första Ult-spidde numret, och det verkar som att det blir samma grej här.

Man får en skaplig hum om Miles karaktär, vad han är för en filur, och vad han lever i för ställe. Intressant nog så verkar det som att Miles faktiskt är släkt med en av Spiddes mer klassiska fiender, och ibland allierade. ( det här är dock den figurens ultimate-debut)

Sarah Pichelli som tecknar gör det fantastiskt bra, som att hon äntligen börjar blomma ut fullt nu. Även färgläggningen håller en god klass, den med.

Miles får sina krafter ( som faktiskt verkar vara lite annorlunda från Peters, men det har sin förklaring om man läser lite mellan raderna, i hur han fick dom) och man börjar få ett hum om hans person i detta första nummer, men nu är allt som saknas motiveringen, som vi kanske får i nästa nummer.

Någon intervjuscen fanns inte med.

Rekommenderas! =)

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 September 2011 - 16:26

Näe, jag kan inte komma på vad som skulle få mig att ge detta chansen faktiskt.
Jag älskar Spider-man, men är så trött på Bendis. Han har förstört Usm.

*Hockey och superhjältar*