Jump to content

Photo

SSS på DeviantArt


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 April 2009 - 14:22

Okej, när jag, Virtus, Tfels och Superjelcander satt vid våra bås, hade vi lite diskutioner om hur vi kunde få SSS växa betydligt större.

Och här är MIN idé, vi startar igång ett konto på DeviantArt där vi inte bara posta in previews på våra serier, vi också ska försöka locka in nya talanger både nationellt OCH internationellt.

Men frågan är följande, hur många ska ha tillgång till det och vem ska ha största ansvaret? Ska vi uppgradera medlemskapet på deviantart så att vi kan göra våran profil sida lite mer flashigt?

Det finns flera möjligheter vi kan göra, tävlingar osv. POSTA IN FÖRSLAG PÅ VAD VI KAN GÖRA FÖR ATT FÅ SSS BLI ÄNNU STÖRRE

#2 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 28 April 2009 - 14:49

Jag stödjer idén, då jag inte spenderar en dag framför datorn utan att logga in på Deviantart.

Utan att vara förebrående, så tror jag att det finns mer aktivitet på Deviantart än Comicspace, och mycket större respons när man söker nya talanger. Länkar kan dock lämnas till forumet och den officiella hemsidan för våra svenska besökare, medan jag och/eller Viktor kunde MSN:a med internationella kontakter.

Personligen tycker jag att Viktor och jag själv kan vara webbmästare, som är mera vana med Deviantart's system, borde ha tillgång till detta, och ta in förslag och material från sidan av från de andra redaktörerna. Jag har dock aldrig förstått vad subscriptions ska vara bra för, då det fungerar alldeles utmärkt att bara vara en vanlig icke-subscriber.

#3 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 April 2009 - 15:03

Utan att vara förebrående, så tror jag att det finns mer aktivitet på Deviantart än Comicspace, och mycket större respons när man söker nya talanger. Länkar kan dock lämnas till forumet och den officiella hemsidan för våra svenska besökare, medan jag och/eller Viktor kunde MSN:a med internationella kontakter.

Jo just det, men bara för att comicspace är så hett nuförtiden, betyder det inte att vi bör överge det hela. Vi bör hålla mer koll på den sidan, genom att ha länkar som Virtus sa på våra deviantsida, OCh att vi alla bör ha länkarna som signatur på alla forums vi är medlemmar på, både till SSS' hemsida, comicspace OCH deviantart. Och eftersom Sebbe (Virtus) och jag är ju veteraner, och vi känner till många tecknare, kan vi alltid fråga de ifall de är intressanta.

Personligen tycker jag att Viktor och jag själv kan vara webbmästare, som är mera vana med Deviantart's system, borde ha tillgång till detta, och ta in förslag och material från sidan av från de andra redaktörerna. Jag har dock aldrig förstått vad subscriptions ska vara bra för, då det fungerar alldeles utmärkt att bara vara en vanlig icke-subscriber.

Personligen tycker jag att en subscription är nog bra så att vi kan visa att vi är seriösa om saken. Det hjälper oss att göra mer saker på sidan än vanligtvis, vi kan ha våran logo och liknande. Men ja, vi två kan ha ansvaret på deviantart, men jag tycker att mer bör ha tillgång ^^

#4 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 April 2009 - 19:32

Vi borde förstås synas på DA! Och att ni som är hemtama på DA sköter det är förstås bäst. Men innan vi drar igång något bör vi fatta lite beslut om hur det ska se ut och vilka det ska vända sig till. Ska vi leta internationella tecknare? Internationella köpare? Skriva på engelska eller svenska?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#5 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 April 2009 - 20:02

Vi borde förstås synas på DA! Och att ni som är hemtama på DA sköter det är förstås bäst. Men innan vi drar igång något bör vi fatta lite beslut om hur det ska se ut och vilka det ska vända sig till. Ska vi leta internationella tecknare? Internationella köpare? Skriva på engelska eller svenska?

Tja, med tanke på att Sebbe fick hjälp med sin första Virtus serie av Alex Cieluch som är ju tysk (eller Sweitch), så bör vi åtminstonde ha tanke på att söka internationella tecknare och även nationella tecknare. Men köpare tror jag bestämt att vi håller oss nationellt tills vidare då vi vet bekräftat vilka är intresserat nog.
Och vi bör skriva på engelska bara för sakens skull för att eftersom hemsidan är ju svenska och att vi söker ju internationella talanger, behöver de bara visa intresse via vår sida på DA, och om vi får en egen serie av de eller om de ritar en Nordens STjärnor serie åt oss (vi skriver manuset på engelska), kan vi visa previews på galleriet, och vi skriver in deras ikoner på våra lista av tecknare och de skriver vidare i deras journals att de är medlemmar i SSS så att mer och mer nyfikna tecknare lockas in som flugor på en blålampa.
Vi kan även skapa ett forum och en chatrum på engelska i DA, så det blir inga problem om dne saken, förutom tidslinjen.

#6 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 28 April 2009 - 20:16

... Jag tycker Viktor ska vara Supreme Commander på det här projektet. XD

Jag har även en kille vid namnet Omer Elmaliah i Israel som har haft intresse av engelska versioner av tidningen att dela ut därborta.

Men Viktor har en poäng. VEM vill översätta tidslinjen?

Jag kan nog även knyta kontakt med en annan amatörserieförening, Cranky Octopus
Jag är en vän till alla tre av talangerna där.

#7 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 April 2009 - 20:30

... Jag tycker Viktor ska vara Supreme Commander på det här projektet. XD

Varför tror alla att JAG kan fixa nånting av sånt här? XD Bara för att jag har idéerna, betyder det inte att jag klarar det, men det är nog bara jag. XD

Jag har även en kille vid namnet Omer Elmaliah i Israel som har haft intresse av engelska versioner av tidningen att dela ut därborta.

Wow, Israel? Hur gick DET till? 8D

Men Viktor har en poäng. VEM vill översätta tidslinjen?

Pax, inte den XD

Jag kan nog även knyta kontakt med en annan amatörserieförening, Cranky Octopus
Jag är en vän till alla tre av talangerna där.

Det skulle nog funka, en förening med andra serier kan öka våran populäritet

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 29 April 2009 - 00:11

En alldeles UTMÄRKT idé go' vänner! Är faktiskt nåt jag funderat en hel del själv på.

Att skriva på Engelska framstår som självklart, på en internationell site som DA, och självfallet ska vi ragga internationella talanger. Vi har ju planer på en Engelsk version av hemsidan också, där jag själv är en av dom som ska ta tag i översättandet. Måhända kan det översatta materialet användas på DA? :)

#9 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 29 April 2009 - 06:20

Mina herrar, vi har fått en översättare XD

#10 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 29 April 2009 - 15:48

Eftersom att du bara vill ge order, Viktor, så kan jag ta mig an att utforma DA-sidan. Så kan Lars fokusera på hemsidan, han som kan sånt. ^^

#11 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 29 April 2009 - 17:41

Eftersom att du bara vill ge order, Viktor, så kan jag ta mig an att utforma DA-sidan. Så kan Lars fokusera på hemsidan, han som kan sånt. ^^

Then orders you shall have, MAKE IT SO!!


...fan jag har redan fått makt febern XD

#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 29 April 2009 - 20:24

Nåjo, detta låter fint. Och Virtus kan ju DA, så han borde vara bäst kvallad för det. :)

Jag har för övrigt påbörjat översättningsarbetet, och håller just nu på med att översätta riktlinjerna för serieskapare till Engelska.

Edited by PredaBot, 29 April 2009 - 21:12.


#13 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 29 April 2009 - 21:45

Tänk vad mycket arbetsvilja ett enda diplom kan sätta igång. :)

Jag tror jag väntar med att fixa en DA-sida till att vi har haft mötet och bestämt saker konkret.

#14 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 30 April 2009 - 08:05

Tänk vad mycket arbetsvilja ett enda diplom kan sätta igång. :)

Jag tror jag väntar med att fixa en DA-sida till att vi har haft mötet och bestämt saker konkret.


Och jag som Supreme Commander bestämmer om det ser bra ut ^^

#15 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 January 2010 - 17:19

Hur går det nu med det detta? Ja, tyvärr har gossarna fått vänta länge på resten av översättningen, MEN, nu är den nästan färdig, så jag har skickat över en hel del material till gossarna, så dom kan börja bygga en DA-sida, även om vi kanske justerar till den lite senare. :)

Över till er, gossar. När tror ni att vi kan påbörja flagghissningen på DA?

#16 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 January 2010 - 17:20

Över till er, gossar. När tror ni att vi kan påbörja flagghissningen på DA?


Det ser bra ut för min del, allt som behövs är lite om sortering bara, och lite extra här och där vi kan ta upp det på mötet.

#17 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 19 January 2010 - 16:30

Kom just på att jag bör nog göra en variant av vår nya logga på Engelska också. Men det borde inte vara allt för knepigt. :)

Men ska vi ta och LAUNCHA portalen efter mötet på torsdag då, kanske? Känns som om att det skulle passa rätt bra.

#18 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 January 2010 - 17:06

Men ska vi ta och LAUNCHA portalen efter mötet på torsdag då, kanske? Känns som om att det skulle passa rätt bra.


Tja, vi kan ta det som en punkt på mötet. Det finns även ett par saker med DA sidan vi kan kolla igenom medan vi är igång

#19 DanielOlsén

DanielOlsén

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 63 posts

Posted 20 January 2010 - 02:28

Jo, bäst och nämna det här med grupper här också. Groups är gratis och gör det enkelt att lägga till medlemmar, hålla reda på nyhetsutskick och watchers. Gallerisystemet är också krångelfritt och hela grejen tillåter flera moderatorer.

http://makeagroup.deviantart.com/

#20 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 January 2010 - 09:48

http://makeagroup.deviantart.com/

Jo, det här bör funka alldeles utmärkt

#21 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 22 January 2010 - 13:47

Nu så är våran DA-kanal öppen! Lite tunn just nu, men vi hoppas att ha den på benen mycket snart! Svenska Superseriers DA-kanal!!!

#22 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 January 2010 - 17:16

Bra! Men när jag försöker gå med i gruppen kommer följande upp:
"Sorry! Join requests are closed at this time."
Ska det vara så?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#23 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 22 January 2010 - 17:34

Bra! Men när jag försöker gå med i gruppen kommer följande upp:
"Sorry! Join requests are closed at this time."
Ska det vara så?


Har skickat en ny inbjudan, hoppas det funkar nu. ^^

#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 January 2010 - 19:09

Tackar!

Men varför krävs det en inbjudan? I så fall kan ju inget nytt för oss okänt folk ansöka om medlemskap. Är det inte bättre om alla som vill kan fråga om de får gå med?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 22 January 2010 - 19:21

Jo, men det är just det som vi kommer att meddela när väl vi fixat till sidan. "If you want to join our brethren, just send us a note or a comment and we'll send you an invite in return."