Jump to content

Photo

Sjöström!


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 January 2010 - 20:50

Vem av er är Sjöström och har varit med och arbetat på Nordens Stjärnor-avsnittet Bit för bit?
Hör av dig till mig med din postadress så kommer SSS nr 10 på posten!
thomas.fels@svenskasuperserier.se
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 January 2010 - 21:15

Jag förmodar att det är mig du menar (mitt civila alter ego är Dan Sjöström) så jag mailade just min adress till dig. Hoppas det var mig du menade, annars har jag nog gjort bort mig.

Edited by SwedishSuperhero, 11 January 2010 - 21:15.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 January 2010 - 21:28

Det är du! :) För jag råkar veta att du har jobbat lite med vår egen Daniel Schenström förut ( tyvärr hade han glömt din adress), och gjort lite serier.

#4 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 January 2010 - 21:44

Bra!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#5 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 12 January 2010 - 02:29

Var det ingen som hörde under mötet när jag gissade att det var SwedishSuperhero lol!

Edited by Virtus, 12 January 2010 - 02:30.


#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 January 2010 - 04:03

Jao, men det var väl ingen som var riktigt helt 100% säker? Då var det ju enklare att Thomas skickade ut ett allmänt meddelande på forumet än att skicka flera PM's om det nu visade sig att det inte var den/dom vi trodde. ;)

#7 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 January 2010 - 07:28

Nu är det i alla fall klarlagt vem det var!

Edited by TFels, 12 January 2010 - 07:32.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#8 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 12 January 2010 - 11:01

Och detta stod förstås redan i skaparguiden...

#9 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 January 2010 - 20:36

Fick hem SSS #10 i posten idag och har läst igenom den med mycket stort nöje. :D Alla serierna var väldigt välgjorda och underhållande ("Virtus - Rush" var hemskt snygg, tyckte jag) och det var riktigt kul att äntligen få se hur sidorna med Johnny Boy utvecklats efter all väntan. Daniel, du gjorde verkligen ett bra jobb med mitt kludder. Jag känner igen allt från mina original, men det ser betydligt snyggare ut.

Ser fram emot att fortsätta bidra till Svenska Superserier i framtiden. :)


Förresten, jag läste igenom listan på redaktörer och la märke till att två av dem tydligen bor i Gävle, och en av dem går t.o.m. på samma högskola som jag. Snacka om liten värld, jag kanske t.o.m. har gått förbi dem nån gång utan att ha vetat om dem.

Edited by SwedishSuperhero, 14 January 2010 - 20:44.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#10 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 January 2010 - 21:13

Tack för berömmet av SSS 10!
Men det var jag som jobbade med ditt "kludder" på Johnny Boy, så jag tackar så mycket! ;)
Vem i redaktionen bor i Gävle?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 January 2010 - 21:32

Tack för berömmet av SSS 10!
Men det var jag som jobbade med ditt "kludder" på Johnny Boy, så jag tackar så mycket! ;)


Oooooooooooops... *Facepalm* Ingen orsak, förresten.

Vem i redaktionen bor i Gävle?


Elin Hjulström och Gustaf Lord var det. Men nu såg jag att de inte var redaktörer, utan serieskapare. *Facepalm nr. 2* Det var de som hade gjort "I Förfäders Spår". Gillade den med, särskilt biten med Åskviggen och Kokaburra i början. Dalmas som låtsas vara australiensare, he he he he...

Jag har verkligen koll, va?

Edited by SwedishSuperhero, 14 January 2010 - 21:37.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 14 January 2010 - 22:49

Man tackar för berömmet på Virtus: Rush, även om jag bara skrev den. lol! Kanske kan få chans att skriva in din Johnny Boy i ett NS-äventyr nån gång, om du har riktigt bra koll på de möjligheter och projekt som dykt upp på senare tid i forumet. ^^

#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 January 2010 - 23:55

Man tackar för berömmet på Virtus: Rush, även om jag bara skrev den. lol! Kanske kan få chans att skriva in din Johnny Boy i ett NS-äventyr nån gång, om du har riktigt bra koll på de möjligheter och projekt som dykt upp på senare tid i forumet. ^^


Jomen storyn var väldigt bra i Virtus Rush också, Virtus. Det var bara det att jag speciellt gillade hur den var tecknad, även om jag också gillade hur den var skriven. Det jag gillade mest var att Virtus fick möta en mer känd/erfaren superhjälte och hela missförståndet som historien byggde på, det var väldigt underhållande. Jag skulle bara bli hedrad om du ville skriva nåt med Johnny Boy. Hör gärna av dig om du vill ha en co-writer, kreativ konsult eller liknande.

Jag får nog läsa på lite om de där möjligheterna du nämnde, förresten. Har kommit efter en smula med en del uppdateringar. Bra att du nämnde det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#14 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 17 January 2010 - 01:55

Tja, ta dig gärna en titt på "Det Övergivna" i serie-topicen om du vill slänga in Johnny Boy i mixen bland NS-karaktärerna. ^^