Jump to content

Photo

Superman: The Man of Steel


  • Please log in to reply
412 replies to this topic

#51 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 30 May 2008 - 16:55

Sen förstår jag inte varför man inte tar en skådespelare i ungefär samma längd som Christopher Reeve.
Men oj har superman krympt och hur har det gått till hmm?

#52 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 May 2008 - 17:47

Sen förstår jag inte varför man inte tar en skådespelare i ungefär samma längd som Christopher Reeve.
Men oj har superman krympt och hur har det gått till hmm?



Förutom att Brandon Routh är ungefär lika lång som Christopher Reeve var. Routh är 191 cm , Reeve var 193 cm.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#53 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 30 May 2008 - 22:35

Sen förstår jag inte varför man inte tar en skådespelare i ungefär samma längd som Christopher Reeve.
Men oj har superman krympt och hur har det gått till hmm?



Förutom att Brandon Routh är ungefär lika lång som Christopher Reeve var. Routh är 191 cm , Reeve var 193 cm.


Ojdå mitt ögonmått är nog felinställd. Kan en ögonläkare fixa ögonmåttet? :)

#54 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 May 2008 - 23:04

Kanske en tur hos optikern för att få Clark Kent brillor kanske? :)



Sen övrigt om filmen så är ju Zod en sån karaktär man skulle tro Singer skulle använda eftersom det var en karaktär Donner använde. Jag skulle inte ha nånting emot Superman II liknade fighter med moderna specialeffekter,men jag hoppas dock att de kör med nåt i stil med Braniac eller en riktigt ful anabola-monster-Doomsday. Det skulle vara coolt, gärna med att Superman's mantel och dräkt blir riven i bitar och att han blöder lite. Ser alltid tufft ut när Superman ska spöa upp någon som kan t om vara starkare än han är.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#55 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 June 2008 - 20:12

Nu försöker de Superman-fans som inte var nöjda med Superman Returns göra sina röster hörda.

http://blogs.coventr...inger.html#more

Få se vad det leder till. Eftersom jag ser fram emot Man of Steel riktigt mycket, hoppas jag det här inte påverkar produktionen av filmen. Fast jag är ändå lite orolig, för man vet ju aldrig. De gjorde ju aldrig Superman Lives, eftersom det var så stora protester från fans på internet... :unsure:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#56 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 21 June 2008 - 21:27

Nu finns det väl inga motståndare kvar om man inte hittar på att det finns ytterligare överlevande
kvar från krypton som försöker ta över jorden. Detta har vi ju redan sett från dom gamla filmer
och det blir ju inte precis så nyskapande av handling.

Hur är det supergirl, filmen från 1984? Är det bara en påhittad karaktär som egentligen inte
finns i supermans släkt? Annars kunde ju hon dyka upp. Superman var ju inte ens på jorden när hon
dök upp.

Kom igen nu serie-fans. Finns det verkligen nån supergirl?

#57 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 June 2008 - 22:53

Ja det finns verkligen en Supergirl... Flera, faktiskt.

Har funnits en ända sen år 1959.
Posted Image

Man kan finna en hel del på Wikipedia...
http://en.wikipedia.org/wiki/Supergirl


Jag läste dock på om hennes historia på Supermanhomepage.com.

#58 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 22 June 2008 - 00:24

Berätta lite kortfattat hur Supergirl växte upp och varför hon fick vara kvar men inte Superman?
Hände detta precis efter när dom skickat iväg honom i farkosten?
Hur växte supergirl upp om krypton redan gått under?

#59 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 June 2008 - 10:08

De berättade det som att en hel stad på Krypton klarade sig, genom att de sprängde sig loss från planeten innan den exploderade. Där svävade de runt i rymden, Kara (Supergirl) växte upp där och när de insåg att det höll på att gå åt fanders med staden/asteroiden skickade de henne till Jorden med en dräkt som liknade Supermans, så att han skulle ta hand om henne.

Senare ändrade de det så att hon var mycket äldre än Superman, men att hon inte vaknade upp ur sin raket förrän långt senare och hon aldrig åldrades. Det finns säkert nån som kan förklara det där bättre än jag.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#60 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 June 2008 - 12:13

Njä, det där var ganska pricken i. Det är så historien går. :)

#61 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 23 June 2008 - 00:08

Vi har en paradox här.

Om superman kommer för långt bort från jorden så förvinner ju hans supeerkrafter
Han verkar ju bara få sina ordentliga krafter innanför atmosfären

I superman 2 så var ju inte Zod och dom andra så starka när dom var på månen

Hur lyckas superman flyga ännu längre bort i rymden för att leta efter överlevande från krypton?

#62 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 June 2008 - 09:28

Det är ju inte bara själva Jorden som ger Stålmannen krafter, utan också energin från solen i vårt solsystem. Sen var det väl ändå rätt flummigt att Zod och de andra kunde andas i rymden och var superstarka när de just kommit ut ur Fantomzonen.

Och så gissar jag att Stålis inte hade några krafter alls när han var ute och letade överlevande. Det var väl därför han tuppade av när han just kommit tillbaka till Jorden i Superman Returns. Han var helt enkelt utmattad efter en lång tripp.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#63 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 June 2008 - 10:08

Är väl egentligen inte själva Jorden som ger honom nån kraft överhuvudtaget? Det var väldigt länge sen jag läste Stålis (tyvärr), men jag har för mig att det är enbart den gula solen som ger honom krafter.

Vill även minnas att när jag läste svenska Gigant för en herrans massa år sen så var det Stålis vs Aliens, och detta var långt ute i rymden, långt bortom vårt solsystem. Där fungerade han som ett batteri som sakta urladdadedes ju mer han använde sina krafter.

Jag kan ha fel, minnet är som sagt väldigt luddigt på denna punkten.

Så han kan mycket väl ha lyckats flyga långt bort, för att sedan behöva ta sig tillbaks till Jorden med en farkost, såsom i Superman Returns.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#64 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 June 2008 - 16:03

Superman Returns är ju knasigt klippt på ett sätt för att hela Supermans resa i rymden har klippts bort. Troligtvis skulle filmens förklaring varit att han haft på sig en specialdräkt (som han har ju på sig i första scenen av filmen) och rymdskeppet på något sätt skyddat honom. I Superman Returns bortklippta scener så etableras det att hela resan har Superman åkt med sitt skepp.


Och ja, hans krafter kommer från jordens gula sol och som Hoffling säger så i serierna funkar hans kropp som ett "Solbatteri", eller det är den förklaring John Byrne gav med "Man of Steel".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#65 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 23 June 2008 - 18:16

Hallok Hofling

Vilken farkost i Superman returns. Har jag en klippt DVD där farkosten är bortklippt?

Du kan väl inte mena farkosten han skickades till jorden i? Men den är ju för liten eftersom han är stor nu.

Edited by Supertreck, 23 June 2008 - 18:24.


#66 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 June 2008 - 18:27

Du kan väl inte mena farkosten han skickades till jorden i? Men den när ju för liten eftersom han är stor nu.



Jo det är samma rymdskepp han låg i som barn , som han sedan åkte till Kryptons rester, och tillbaka med. Du har samma DVD som alla Supertreck, det jag syftade på var att de scener med Superman i Kryptons ruiner och i rymdskeppet klipptes bort eftersom Singers första cut på filmen var runt 3 timmar.

De kristaller som Richard Donner introducerade i Superman:The Movie , och som man sen flitigt använt i både Smallville, Superman Returns och nu under senare år i serietidningarna är ju sådana som används som plot devices. På något sätt så har Superman förstorat rymdskeppet.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#67 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 23 June 2008 - 22:09

Du kan väl inte mena farkosten han skickades till jorden i? Men den när ju för liten eftersom han är stor nu.



Jo det är samma rymdskepp han låg i som barn , som han sedan åkte till Kryptons rester, och tillbaka med. Du har samma DVD som alla Supertreck, det jag syftade på var att de scener med Superman i Kryptons ruiner och i rymdskeppet klipptes bort eftersom Singers första cut på filmen var runt 3 timmar.

De kristaller som Richard Donner introducerade i Superman:The Movie , och som man sen flitigt använt i både Smallville, Superman Returns och nu under senare år i serietidningarna är ju sådana som används som plot devices. På något sätt så har Superman förstorat rymdskeppet.


Jösses vilka undanflykter att inte kunna hålla sig till handlingen. Antingen är farkosten anpassad efter supermans
storlek när han var liten och nu gäller plötsligt inte detta. Nu har han lyckats för den större.
Det här låter helt absurt.

Vad händer i nästan film? Att Zod lyckats överleva?

#68 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 June 2008 - 23:12

Jösses vilka undanflykter att inte kunna hålla sig till handlingen. Antingen är farkosten anpassad efter supermans
storlek när han var liten och nu gäller plötsligt inte detta. Nu har han lyckats för den större.
Det här låter helt absurt.



Jag tycker inte att det låter absurt. Jor-El var en rätt smart man som lyckades hitta en bra planet till sin son. Om man kan acceptera att kristallerna kan bygga ett fort i antarktis till Superman genom att man bara droppar en sån i snö så kan man nog med en kristall få ett rymdskepp att växa. Eller så fans det bara nån häftig knapp i skeppet som Clark tryckte på innan han åkte iväg för att leta efter möjliga överlevande släktingar, men så som jag har förstått så handlade det som oftast i Superman filmer, om kristaller.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#69 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 June 2008 - 12:10

Rör denna diskussion verkligen filmen Superman: The Man of Steel? Vi vet ju inte ens vad den filmen kommer att handla om, inte mycket i alla fall.

Har för mig att Georgia skapade en tråd åt er som ni kunde ha liknande diskussioner i, istället för i filmtrådarna.

Skillnaden mellan Superhjältar i Film/TV och Serietidningar

#70 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 25 June 2008 - 19:40

Hur stor majoritet i handlingen med postningar krävs det för att vara tillhörande relevant i samma tråd?

Hur ter sig gränsfallet av den avvikande volym för att kunna stanna kvar i samma tråd?


Är det då bättre med en tråd av en osammanhängande massa med relaterande ursprung från olika trådämnen?

#71 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 June 2008 - 21:14

Det är när man inte längre diskuterar det ursprungliga samtalsämnet.

Har vi kommit en bit ifrån denna gång. Så snart blir det klippet. Heh heh... :D

Supertreck, du tycks ha drabbats av total, selektiv amnesi. Eftersom du inte minns att Superman kommer tillbaks till jorden i ett rymdskepp i början av filmen, klädd i en svart och silver dräkt, istället för hans vanliga.

Är ganska uppenbart anser jag, att han åkt till Kryptons döda solsystem i det skeppet, och inte av egen kraft.

#72 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 June 2008 - 12:45

Filmstalker - Superman sequel starts 2009?

June 25, 2008

News on a sequel to Superman Returns has been a bit on the slow side. But Brandon Routh tell us plans are still going ahead for filming to start next year.

He also tells us what's happening with the Justice League of America film, although I think we can guess.

Brandon Routh was giving an interview to Hollywood.Com, through Screen Rant and they asked him what was happening with the sequel to Superman Returns.

I know, they're busy writing a script and then I trust we'll be starting next year, early next year. That's my timeline anyway.


The interviewer also asked if Justice League of America would be out before the next Superman. Are they mad?

Oh, I think it seems as though that's not happening, it's on the back burner right now so it's just Man of Steel now.


So Superman is in development at least, more than can be said for Justice League which is tabled at the minute. DC seems to be getting their butt kicked by Marvel at the minute when it comes to film versions of their characters. I'm sure Batman: The Dark Knight will help even the playing field. I wonder what the difference is, that has led to Marvel having the upper hand.



#73 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 July 2008 - 19:46

Att ingen nämnt det här redan.
Kanske får skapa en egen tråd för det här i senare läge, om vi får en Superman: Begins om ett par år.


Millar Has Director & Producer for Superman Revamp? - ComingSoon.net

Source: ComingSoon.net
July 2, 2008


Back in October of 2007, Mark Millar (Wanted) said he was going to pitch Warner Bros. Pictures his vision of the "Superman" franchise. Now, just a few days ago, he told the Daily Record he is taking it a step further:

But Mark's big dream is making a Superman movie.

He said: "Since I was a kid I've always wanted to reinvent Superman for the 21st century.

"I've been planning this my entire life. I've got my director and producer set up, and it'll be 2011. This is how far ahead you have to think.

"The Superman brand is toxic after that last movie lost $200 million, but in 2011 we're hoping to restart it.

"Sadly I can't say who the director is, but we may make it official by Christmas.

"But fingers crossed it could work out, that would be my lifetime's dream."

Millar later clarified on his message boards:

That Superman news is interesting, isn't it? In the interests of clarity (because I'm sure this will be picked up somewhere) a very well known American action director heard about my love of Superman, approached my and asked me to team up with he and his producer to make a pitch for this. We've been talking for several weeks now and, if this is going to happen, we'll know by Christmas. He has huge pull at WB so fingers crossed. But this is nothing more than a huge US name pulling me into his fold and making me part of a package."

Back in March, Bryan Singer said he was still developing the sequel and in April, Legendary Pictures' Thomas Tull described a sequel in which we'd see "Superman as more of an angry god." We'll have to wait and see how this all turns out.


Mark Millar to Pitch Superman Sequel - Superhero Hype!

Exclusive: Scots comic writer Mark Millar is toast of Hollywood after Wanted - The Daily Record

Millarworld.tv - the Offical Website of Mark Millar
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#74 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 July 2008 - 15:54

Mera rykten om vem regissören kan tänkas bli.

Ain't It Cool - So, Superman Has Now Been Offered To A Director Who Isn't Bryan Singer??

Thursday, July 10, 2008

We've been hearing hints for a while not what Bryan Singer's Superman Returns sequel might take a radically different form than many of us first thought...including not having Singer on-board at all.

Today, this may be closer to reality.

I believe the Q&A referenced below went down yesterday; looks like the e-mail experienced a slight delay when dropping in.

This is from AICN reader Matthieu...his message pretty much speaks for itself.

On Allocine.Fr

Leterrier is doing right now a Q&A with fans.

When one asks if he would say "YES" or "NO" to several movies, it just got interesting:

"The new Superman ?"

Louis answered something like this :

"Funny that you mentioned Superman... because, hum, maybe they asked me...."

If you want me to translate the whole video, just ask....

Matthieu


Hmmmmm.

Is Leterrier (who brought us The Incredible Hulk) the director/associate recently alluded to by Wanted's Mark Millar, who is angling to set-up his own Superman project? Or, are the Leterrier discussions happening outside of (and are therefore unrelated to) Millar's endeavor?

This may all be unconnected to Millar's pitch...Leterrier is already remaking Clash Of The Titans at Warner Bros., so his being courted for other Warner properties would be both natural and logical.

I haven't been able to locate a transcript of the chat mentioned by Matthieu, and I don't speak French. If anyone out there can confirm any of this (i.e. by offering more details from the chat, or by other means), please drop me a line!

More on this as more comes in...


Edited by Cartman, 10 July 2008 - 15:59.


#75 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 July 2008 - 16:55

Hmmm, men han Latterier ska ju redan göra en stor sommarrulle för WB så kan det ju bara ha varit att de gett honom en massa förslag och sen att han själv valt att göra Clash of The Titans. Och jag har för mig att den regissören som Mark Millar "jobbar med" var amerikansk. Fast Millar ljuger ju en massa om saker för att han själv ska vara i rampljuset (han har gjort det hela sin karriär och lyckats bra med det). Tidigare så sa ju Millar att han hade en perfekt idè till en Superman film som han pitchade till WB men Warners valde att tacka nej eftersom Millar jobbar för Marvel. Det låter som en logisk grej, men sen Marc Guggenheim jobbar också för Marvel och han skriver ju manus till "kommande" Green Lantern filmen och WB/DC verkar inte ha något problem med det alls.


Men intressant hursomhelst om Letterier är en kandidat. Eller om han varit en kandidat och WB verkligen söker ersättare till Bryan Singer.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight