Jump to content

Photo

Officiella Kortfilm-tråden


79 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 04 May 2010 - 15:23

Läcker, men det märks att det visuella är gjort för nio år sedan.

Jag kollade på Wikipedia också och det verkar ha varit en filmversion på gång men det verkar dött nu.

In the early 2000s, actor Morgan Freeman expressed his desire to produce a film based on Rendezvous with Rama. After a drawn-out development process — which Freeman attributed to difficulties in procuring funding — it appeared in 2003 this would indeed be happening.[4] IMDb at one point upgraded the status of the project to "announced" with an estimated release date in 2009. The film was to be produced by Freeman's production company, Revelations Entertainment. David Fincher, touted on Revelations' Rama web page as far back as 2001,[5] stated in a late 2007 interview (where he also credited the novel as an influence on the films Alien and Star Trek: The Motion Picture) that he is still attached to helm.[6] Revelations and IMDb indicated that Stel Pavlou had written the adaptation.

In late 2008, David Fincher stated the movie is unlikely to be made. "It looks like it's not going to happen. There's no script and as you know, Morgan Freeman's not in the best of health right now. We've been trying to do it but it's probably not going to happen."[7] The IMDb page for the project has been removed.


"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#27 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 May 2010 - 17:06

Nio år sedan? Jag tyckte det stod 2009 i slutet på den där kortfilmen/trailern. Eller såg jag fel? :unsure:

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 May 2010 - 17:14

Jo det står 2009 i videon, iaf på vimeo.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 04 May 2010 - 17:17

Ljudet är lagt 2009 av Philip Mahoney på Vancouver film school (f.ö. samma skola som Kevin Smith och Scott Mosier gick på) Han förklarar det i kommentarerna på Youtube:

Thanks for all the kind comments. This was my final project for my year in the Vancouver Film School Sound Design program. The amazing visuals were produced by Aaron Ross in New York in 2001, and he was kind enough to give me permission to use his film.


"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 May 2010 - 17:21

Ahh. Det förklarar saken.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 May 2010 - 10:33

King Krab Attack är en film som jag följt ett tag. Och nu finns hela den 6½min långa filmen gratis att se på YouTube.

»Gregoire Sivan's KING CRAB ATTACK (2010) is a full short film done as a trailer, referencing 1950s giant insect flicks. It stars Jean-Pierre Martins (La Vie en Rose), Serge Dupire, Charlotte Marin, Etienne Chicot, Martine Fontaine and a bunch of really big crabs. Produced by Caïmans Productions, with post-production work by Sabotage-Studio More information here: roberthood.net«[Källa]


http://www.youtube.com/watch?v=eQdoFv7qE5w

Jag är ju stundtals lite småförtjust i film/tv med retrolook och den här gillade jag rakt igenom faktiskt.


Hörde jag Wilhelm?

#32 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 May 2010 - 16:49

Tack för förklaringen Wylie.

Ska jag vara ärlig så tänkte jag inte så mycket på att den kunde vara så pass gammal. Utan mer att det var sämre visuella effekter tack vare att han var oerfaren eller pga pengabrist.

Jag vill minnas att Mjolnir länkade till något liknande. Antingen samma (fast i en tidigare version) eller så var det något annat hobbybaserat Arthur C. Clarke-projekt.

#33 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 May 2010 - 07:41

Vet inte om den hör hemma här då det endast är en teaser till Pixars nya kortfilm, Day & Night som kommer att visas i samband med Toy Story 3. Lite kul att se hur de mixat 2D med 3D. :)

Klippet finns på /Film

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#34 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 May 2010 - 07:54

Jo, men det lär väl vara acceptabelt med teasers för kortfilmer också tycker jag.

Den verkar ju bli rolig om inte annat. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#35 stoffe

stoffe

    Senior Commander

  • Members
  • 291 posts
  • Gender:Male

Posted 22 May 2010 - 20:16

AvP Redemption. Color me impressed.

Edited by stoffe, 22 May 2010 - 20:17.

ಠ_ಠ

#36 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 May 2010 - 14:33

Ytterligare en koncept-kortfilm med fullängdsambitioner:

Azureus Rising

Tycker helt klart det ser lovande ut. Rymdninjor är inget man får se prov på varje dag! :D

»Azureus Rising is the proof-of-concept for an all new feature film trilogy. Azureus is the story of a young man who after escaping death and enduring a life changing journey - matures into a heroic freedom fighter. Azureus Rising is an epic tale of self discovery, obligation and love against all odds. For more information please visit the Azureus website at azureusrising.com[Källa] [Via SFSignal]


Edited by XC, 23 May 2010 - 14:34.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#37 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 May 2010 - 14:49

Alejandro González Iñárritu (Amores Perros, 21 Grams, Babel) har regisserat en ny reklamfilm åt Nike som är kopplad till det stundande fotbolls VM.

Finns att beskåda här.

Edited by Wylie Times, 23 May 2010 - 14:50.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#38 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2010 - 07:22

En kortfilm har smugit sig in på You Tube... Mortal Kombat Rebirth (2010) heter den (låter det bekant? ;)) och sägs vara en testvideo för en ev långfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=x9YUeTTaVqo&feature=player_embedded

Mortal Kombat Fans, This Is The Hard 'R' MK Movie You've Been Waiting For
June 08, 2010

Mortal Kombat is a movie franchise that has been missing one thing - the blood and guts that we all loved from the video games.

Now it looks as if we're going to finally get the rated 'R' reboot we fans deserve. Kotaku has the first look at the Mortal Kombat test video shot for Warner Brothers to get funding for a full blown hard 'R' MK movie. Yes, this is the direction they plan on going for the Mortal Kombat reboot. And I've got the exclusive goods on who played who.

* The short was directed by Kevin Tancharoen, who did the remake of Fame last year. Judging from this short, Kevin is the perfect director for this movie.

* Jacks is played by Michael Jai White. Michael played Spawn and was in Undisputed II. Michael makes a great Jacks (Jax).

* Sonya Blade is played by Jeri Ryan, who played Seven of Nine in Star Trek: Voyager.

* Baraka was played by the very talented Lateef Crowder, who plays the Brazilian fighter in Undisputed III.

* Scorpion is played by Ian Anthony Dale. Ian plays Kazuya in the upcoming big screen version of Tekken.

* Johnny Cage was played by up and coming martial arts sensation Matt Mullins.

* Still working on who played Reptile. Will update when I find out.

* The fight choreography was done by Larnell Stovall. Larnell did the fight choreography for Undisputed III and is one of the best fight choreographers in the business. You want to see the fights you deserve? Then you fans should DEMAND he be the guy in one charge for this reboot. Click HERE to read the exclusive interview I did with Larnell.

* I know who might be playing Sub-Zero, but don't want to mention it in case it screws something up. He'd be perfect for the part.

I'll get more details for all of you soon as I get them. Stick with your boy Guapo for the latest dirt on this exciting reboot.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 June 2010 - 10:55

Kortfilmen imponerade inte stort på mig (även om den är bra på alla sätt och vis) - men den underliggande storyn är intressant. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 June 2010 - 12:22

Den såg ju klart bättre ut än dom gamla Mortal Kombat filmerna. (inte för att det är så svårt)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#41 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2010 - 15:04

Jag tyckte det såg lovande ut - om vi bortser från den sövande fightingscenen. Har så svårt för utdragna slagsmål som är skrämmande orealistiska (I know, det är film men ändå) där de bara slår och slår utan att visa några tecken på påverkan. :rolleyes: Boring indeed. Gillar de läskiga figurerna som var med. Kan inte tänka mig annat än att det blir en långfilm av det hela. Vad tror ni?

Wylie: Förmodar att du spelat spelet? Finns det många gamla filmer? Tror bestämt att jag sett den med Christopher Lambert en gång i tiden. Kan inte påstå att den lämnade några spår efter sig... ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#42 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 June 2010 - 15:47

Har så svårt för utdragna slagsmål som är skrämmande orealistiska (I know, det är film men ändå) där de bara slår och slår utan att visa några tecken på påverkan. :rolleyes: Boring indeed.

Och du gillar Matrix filmerna säger du? :P

Wylie: Förmodar att du spelat spelet? Finns det många gamla filmer? Tror bestämt att jag sett den med Christopher Lambert en gång i tiden. Kan inte påstå att den lämnade några spår efter sig... ^_^

Jo jag har spelat rätt många av dom men tyvärr utvecklades dom inte speciellt mycket efter dom två första spelen. Dom var roliga då mycket pga den då snygga grafiken och det överdrivna våldet med dom brutala avslutningarna men sen tog roligare spelserier som Tekken och Dead or Alive över. (som det också gjorts eller ska göras filmer av)

Det har gjorts två filmer tidigare med bl a Christopher Lambert som dock inte ville ställa upp i den andra filmen. Vilket borde säga en del. Han ställde trots allt upp i Highlander 2 ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#43 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 June 2010 - 16:02

Fightingscener FTW...


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 June 2010 - 16:33

Synon: Var fightingscenen som drog ned intrycket för mig också. Välkoreograferad, men tråkig. :) Annars så kan det mycket väl bli en bra film.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2010 - 17:28

Vi har något gemensamt, XC. :) Och som du säger, välkoreograferat men tråkigt. Nu skulle någon här bara våga säga att det är en tjej-grej. :ph34r:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 June 2010 - 17:56

Vi har något gemensamt, XC. :) Och som du säger, välkoreograferat men tråkigt.

Jag tror längden spelade in också, den tog lite för mycket plats i en kort-film. Möjligt att den kanske gjort sig bättre i ett större sammanhang. :)

Nu skulle någon här bara våga säga att det är en tjej-grej. :ph34r:

Då kommer Synon och bekänner er med sin iPhone! :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2010 - 18:16

Då kommer Synon och bekänner er med sin iPhone! :P

:lol2:

Edited by Synon, 09 June 2010 - 18:18.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#48 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2010 - 09:06

Via Undead Backbrain så fick jag nys om en ny, ganska underhållande skräck-SF:

Posted Image

»Synopsis: Mutant Bugs attack Portland, Oregon. A young girl rushes home to warn her husband. Will she get there in time?«[Källa]

http://www.youtube.com/watch?v=Hr-GzxB0XOk&feature=player_embedded

Finns lite mer info på UB. Jag gillade den. Härlig retrokänsla i musiken och grafiken; riktigt välproducerad är den också.

Edited by XC, 01 August 2010 - 09:07.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#49 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 August 2010 - 12:13

Ytterligare en rätt bra kortfilm som jag hittade på SF Signal. Descendants heter den, lite småseg i början men attans vilket slut. :o

Kika in den på Vimeo

Edited by XC, 07 August 2010 - 12:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#50 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 August 2010 - 16:13

Ambitiös teaser till en fanfilm av Judge Dredd. "Work in progress". Fyndat via Quiet Earth.

http://www.youtube.com/watch?v=O2JhQXCjTLY



Reply to this topic