Jump to content

Photo

Lägesrapport - Svenska SuperSerier planerar TEMAnummer!


62 replies to this topic

#26 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 January 2021 - 15:35

Från SSS, inväntar vi en av redaktionsmedlemmarnas material. Från Nordens Stjärnor-redaktörerna däremot kan vi avslöja att Nordens stjärnors andra album nu är på tryck. Exakta detaljer lämnar jag till dem att avslöja, men det är en bra start på det nya året.



#27 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 22 February 2021 - 10:06

Jag vet att det är tråkigt att läsa att "inget" händer. Men verkligheten är sådan att andra åtaganden kommer ivägen för SSS hos en av våra redaktörer följt av datorproblem. Men det innebär inte att allt arbete har stannat upp. Vi arbetar även på nummer 20 och 21 genom att samla in material och min personliga inställning är att när vi tagit oss över puckeln som nummer 19 är så ska vi reda ut det redaktionella arbetet så att det flyter på bättre.

 

Men en liten inblick i hur det ser ut är att nummer 19 håller på att sättas inför tryck (dvs läggas i ett dokument som tryckeriet/kopieringstjänsten använder) med några få sidor kvar att göras.

 

Nummer 20 är 27 seriesidor klara och insamlade och en potentiell ledare skriven. Fler seriesidor är klara men några är korrumperade och där väntar jag nya sändningar från Nordens stjärnor-redaktörerna så egentligen är kanske 36 sidor klara. Vi inväntar bekräftelse på att en miniserie som ska gå i tidningen är slutförd. Om den är det så innebär det att 22 sidor till är klara. Förutom ledaren är inte det redaktionella påbörjat.

 

För nummer 21 är 8 sidor klara och insamlade och ett ledarutkast skrivet. Vi väntar på samma bekräftelse för miniserien, samt att vi behöver få in högupplösta sidor från en avslutad serie som vi vill ha med.

 

Det finns en reservation här, och det är att för nummer 20 och 21 är det mina planer för innehållet och redaktionen som helhet har inte hunnit diskutera det än. Jag har lagt upp ett förslag nämligen som täcker nummer 20 till 34 och utgår från det material som vi vet finns i form av Nordens stjärnor, Golden Gang, Mordet i bunkern, med mera.



#28 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 March 2021 - 11:40

Först av allt vill vi önska alla en Glad påsk och hoppas att alla håller sig friska tills vaccinet nåt oss!

 

Arbetet med nummer 19 har nu fortsatt. Johan som sätter numret har haft datastrul och andra åtaganden men nu har han kunnat fortsätta. Det som är kvar är ledare, innehåll och reklam i princip.

 

För nummer 20 inväntar jag fortfarande nya versioner av några sidor som blivit korrumperade vid filöverföring men just nu misstänker jag de redaktörerna är upptagna med att distribuera och sälja Nordens Stjärnors andra album.

 

Nummer 21 är nu 11 sidor klara.

 

Jag skrev tidigare att jag gjort en planering för framtida nummer. Beroende på när nummer 19 kommer ut så kan jag behöva flytta runt i den, för de nummer som kommer i tid till SPX varje år är min tanke att de ska visa upp så många skapare som möjligt.



#29 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 April 2021 - 15:35

Vi kommer att medverka på Svenska Internationella Seriefestivalen Online 2021 där man kommer kunna ladda ner det första digitala numret av Svenska Superserier som antingen blir nummer 9 eller 10.

I förlängningen ska allt finnas digitalt men vi har inte bestämt oss exakt för alla detaljer än men det lutar åt att vi samlar numren snarare än lägger upp dem som enskilda enstaka nummer.

Vi siktar på att få ut de äldre numren först med detta festivalundantag och att upphöra med fysisk försäljning av de äldsta numren. 

Mer detaljer när det närmar sig.

 

Man kommer också kunna ladda ner ett smakprov från Nordens Stjärnors andra album!

 

 

På det fysiska planet fortsätter arbetet med kommande nummer.

 

17 sidor till nummer 21 är klara.

 

Medan Johan pular vidare med nummer 19 så sysslar jag med saker som översättning av Golden Gang, pdf:ande av äldre nummer och 6 kommande seriebidrag, egna och andras.



#30 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 May 2021 - 11:57

Nu har Small Press Expo öppnat och vi deltar givetvis.

 

Huvudsidan är: https://seriemarknad.se/

 

Du hittar oss på: https://seriemarknad...erseriefamiljen

 

På seriemarknaden kan du ladda ner och läsa digitala alster från oss (gratis) och många andra fantastiska serieskapare (både gratis och vissa som kostar en slant).

Vi har Svenska Superserier #9 och 10 samt Berättelser från Trakten #1 att bjuda på.

 

OBS! Sidan har problem med vissa antivirusprogram som flaggar för den och kan stoppa en från att gå in på den. AVG är en sån som har problem så man får manuellt stänga av antingen hela programmet eller bara den delen som ska skydda mot skadliga webbsidor.


Edited by DanielSchenström, 15 May 2021 - 11:59.


#31 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 May 2021 - 13:42

Nu är SIS här och med den kommer något som heter Lilla seriemarknaden. Det är i Kulturhuset i Stockholm och där kan du köpa ett urval av fysiska alster från olika serieskapare. Vi har nummer 7 och 8 där för den som är intresserad. Marknaden pågår samtidigt som SIS, idag och imorgon.

 

På tidningsutgivningsfronten går arbetet vidare.

 

För nummer 20 vet vi inte än om en tänkt miniserie är helt klar så vi har börjat iordningställa ersättaren så antalet färdiga sidor är nu 37 av troliga 68. Jag håller på med färgläggningen av ersättaren som är 24 sidor totalt.

 

Om det blir ersättaren innebär det att nummer 21 har 44 sidor klara.

 

Nummer 22 har 9 sidor klara.



#32 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 July 2021 - 10:11

Två till sidor av nummer 20 har arbetats på under månaden, redaktionella sådana så det färdiga numret kryper närmare att vara komplett för tryckning.

 

På Lilla seriemarknaden fick vi lite sålt, med betoning på lite :) och det kommer troligtvis en till Small Press Expo i höst där vi tänkt delta.

 

Färgläggningen av den eventuella ersättaren nämnd tidigare, Folkets Vilja av Fredrik Jelcander och Anna-Karin Bergkvist, pågår med 6 sidor klara och 1 påbörjad.

 

Vi hoppas ni har en fin sommar!



#33 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 August 2021 - 11:33

Sommaren har varit lite produktiv för oss, då 8 sidor är klara av Folkets Vilja, och en till påbörjad.

 

Eventuellt ska #20, #21 och #22 bli 68 sidor var och läget ser ut som följer, räknat med Folkets Vilja.

 

20: 40 sidor färdiga. (Egentligen är 44 sidor färdiga, men ännu har vi inte fått ersättningssidorna för de vars filer blivit korrupta.)

 

21: 43 sidor färdiga. (53 sidor är färdiga, men 10 sidor behöver vi få in i högre upplösning.)

 

22: 32 sidor färdiga.



#34 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 August 2021 - 10:10

Vi kommer att vara med på två digitala seriemarknader i höst. Den första är samma vecka som Bokmässan (23-26:e september) och den andra samtidigt med Seriefest i Väst (25-31:a oktober). Förra seriemarknaden hade vi digitala versioner av nummer 9 och 10 för gratis nedladdning och den här gången är planen att ersätta en av dem med en digital version av nummer 8, återigen gratis, till första seriemarknaden. Om det blir samma eller nåt annat till den i oktober återkommer vi om.

 

Så småningom är tanken att de digitala versionerna ska finnas tillgängliga från oss också, och inte bara genom Seriemarknaden.

 

Vi har fått in en ny Nordens Stjärnor-serie från Stefan Johansson, skaparen av Stålbjörnen som vi alla diggar. Det är inte bestämt än när den dyker upp.

 

13 sidor av Folkets Vilja är nu färglagda och jag väntar på input från Fredrik Jelcander om en av seriens detaljer.

 

För nummer 22 är 40 sidor klara.

 

Vi har en temporär planering som går ända till nummer 34, där grunden för alla nummer är Nordens Stjärnor som vi har 9 opublicerade avsnitt för och Golden Gang som har 6 färdiga delar som ska översättas (räknat efter de avsnitt som är klara och troligen kommer med i nummer 19-22). Om ni vill ta en titt på hela planeringen får ni säga till, annars håller vi oss till de närmaste 4 så länge.



#35 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 October 2021 - 10:12

En digital seriemässa avklarad och en kvar. Vi har också fått bekräftat vår bordsbokning på Nördarnas Julmarknad, den 4:e december i Solnahallen.

 

Digitala utgåvan av nummer 8 blev klar till senaste seriemarknaden, men vi vet ännu inte vilka produkter som vi kommer ha med i Seriefest i Väst.

 

Arbetet går vidare med Folkets Vilja och sidorna 14-16 är alla påbörjade.



#36 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 October 2021 - 15:07

Vi kommer ha SSS#8 och 9 samt Berättelser från Trakten #1 tillgängliga för gratis nedladdning på Seriefest i Väst som börjar den 25:e.



#37 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 November 2021 - 10:12

Nu är Seriefest i Väst avslutad. Vi var där på invigningen och minglade lite med folk. Lördagen som var den stora gästdagen hade intervju med bland annat Daniel Thollin som vi haft serier i Svenska Superserier ett par gånger. Den och andra finns att se på deras facebook och youtubekanal.

 

Vi har precis fått besked att Nördarnas julmarknad blir av och ni kan träffa redaktör Håkan där och införskaffa eventuella saknade tidigare nummer. Om allt går som det ska kanske även senaste Nordens Stjärnor-album finns där.

 

På abetsfronten så är en till sida från Folkets Vilja klar och en ny påbörjad.



#38 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 November 2021 - 13:49

Redaktör Johan har visat upp ändringar av ett uppslag som jag gjorde första utkastet av och han och Håkan ska putsa på det medan jag ska göra ändringar i uppslagets bild. Men det visar att saker är på gång. Jag ska också ta över färdigställandet av vissa sidor så det går fortare.

 

Folkets Vilja som varit mitt fokus närmar sig sitt första delmål, 18 av 23 sidor är färdigfärglagda.



#39 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 24 December 2021 - 11:39

Jag vill å mina och mina medredaktörers vägnar önska alla trevliga högtidsdagar och ledighet. Vi se igen nästa år!



#40 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 December 2021 - 11:14

Gott nytt år på er!

 

Här kommer en årsrapport. Jag inleder med det som är nytt från senaste månaden.

 

Jag är klar med färgläggandet avförsta delen av Folkets Viljas 24 sidor. Nästa del påbörjas i januari.

 

Vi har fått in en ny serie som jag just nu håller på att sätta ihop från det inscannade originalet som vi ska ta en koll på när det är färdigt.

 

Vi lutar åt att tidningen får en standardtjocklek på 68 sidor per nummer framöver, och som det ser ut nu så är det färdiga materialet för de kommande 4 numren som följer: Nummer 20: Allt planerat seriematerial för en variant (vi har två alternativ att välja på för en av serieplatserna) klart förutom eventuellt Ångestmannen, 58 sidor, det redaktionella kan inte påbörjas på allvar än. 

Nummer 21: Allt planerat seriematerial klart för en variant förutom eventuellt Ångestmannen, 53 sidor.

Nummer 22: Allt planerat seriematerial klart förutom eventuellt Ångestmannen, 63 sidor.

Nummer 23: Allt planerat seriematerial klart förutom eventuellt Ångestmannen, 33 sidor.

 

Johan håller på med presentationssidorna och baksidan av nummer 19. Kvar är reklamsidan

 

Jag håller på att sätta ihop en digital samling med tidningens första nummer vilket just nu är 16,7% klart.

 

Jag har samlat ihop material som ska postas på vår DeviantArt-sida som kommer få månatliga uppdateringar när jag fått administratörsrättigheter dit.

 

För mina egna serier har jag hållt på att färglägga avsnitt 10 av Golden Gang, och gjort några förbättringar av vissa rutor i avsnitt 1 och 3.

 

 

Om man summerar året då?

 

I början av året fick vi nya albumet med Nordens Stjärnor tack vare många människors arbete inklusive albumredaktörerna Fels och Löfgren. Materialet därifrån, och det som fortfarande inte getts ut från första albumet gör att vi har 11 avsnitt med dem att publicera i tidningen.

 

Vi har digitaliserat nummer 8-10 så att man kunnat ladda ner dem gratis på Seriemarknaden. De kommer dyka upp på hemsidan också så småningom.

 

Det blev två digitala mässor och en fysisk för oss.

 

Vi fick in 17-18 sidor nya färdiga serier.

 

2 sidor blev klara och 3 fortsattes på av nummer 19. #kommeraldrigut :)

 

Jag har jobbat lite på Mordet i bunkern, 3 1/2 sida kvar att rita, en håller på att få gråtoner och slutputs.

Har putsat på en del Golden Gang, både sådant som getts ut tidigare och sånt som inte setts tidigare.

Två seriesidor av Nordens Stjärnorserier blev helt klara och en tredje påbörjades.

Två korta serier har påbörjats för eventuellt framtida inkluderande i tidningen.



#41 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 January 2022 - 08:34

Under januari har vi fokuserat på presentationer och har haft kontakt med flera av serieskaparna för att få info om deras presentationsbilder, och i och med det har vi också jobbat lite med det administrativa med kontaktuppgifter. Vi inväntar svar från två av skaparna innan vi är klara med den delen.

 

Vi har också varit i kontakt med skaparen av serien som jag satt ihop från de inscannade originalen som ska göra en fortsättning så småningom, vilket är ett krav vi har som standard, att fortsättningsserier ska ha ett visst antal färdiga avsnitt innan vi publicerar.

 

Jag har satt igång med färgläggandet av andra delen av två av Folkets vilja och är på sida 5 av 24.

 

Har även putsat lite på en Golden Gang-sida men mitt fokus denna månad har varit på rollspelsgrejer.



#42 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 February 2022 - 18:19

Vi har fortsatt med presentationssidorna och närmar oss en slutlig version.

 

Folkets vilja-arbetet fortsätter och jag är på sidan 7 av 24 nu. Jag har även putsat på lite Golden Gang-sidor under månaden. För den som undrar vad exakt jag menar med putsande så är det allt från färgläggning, tuschning, ta bort grafiska element som inte funkar till korrekturläsning.

 

Vi håller på att förbereda oss inför årets seriemässor och liknande och har skickat in vår preliminära intresseanmälan till SIS 2022, 20-22 maj.

 

Vår redaktör William har bytt namn till Akari och pronomen till hen/henne.



#43 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 March 2022 - 17:30

Vi håller nu på med våra egna presentationsbilder till numret, vilket går hyffsat, men vi inväntar bilder från några av dem.

 

Vi håller på att göra en digital samlingsskrift av de första 6 numren av Svenska Superserier och fick in det sista materialet vi behövde för det under månaden.

 

Folkets viljas andra avsnitt har nu 14 av 24 sidor färglagda.

 

Jag har börjat gå genom senaste versionen av Skaparguiden för Nordens Stjärnor och inväntar godkännande som ni säkert sett i Figurer-underforumet här så den bör komma inom en vecka. De saker jag gör nu är enbart en ändring av hur jag använder stora bokstäver i titlar och påverkar inte innehållet på något sätt.

 

När det gäller årets seriemässor så kommer ni kunna hitta oss på Nördloppis i Sundbyberg 23:e april, SIS 20-22:a maj, och Nördmarknad i Uppsala 11:e juni. Malmö Seriefest är också troligt men det flyttade från vår till höst så vi får återkomma om det.

 

Jag och Martin Wiknér har satt i rörelse processen med Endeavours tredje del.



#44 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 April 2022 - 06:38

Årets första mässa avklarad och inte långt kvar till SIS där vi kommer att närvara och planer för det är vad som tagit mest av vår tid den här månaden.

 

Senaste versionen av Nordens Stjärnors skaparguide blev klar och det är väl också den största seriebragden vi lyckades med denna månad.

 

Har 10 sidor kvar av Folkets Vilja med ambitionen att det ska bli klart under nästa månad, och meningen är att jag ska följa upp det med att bli klar med Mordet i bunkern månaden efter.



#45 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 May 2022 - 10:03

SIS är nu bakom oss och redaktörer Håkan och Johan var på plats, och skapade nya kontakter och hälsade på gamla såsom fd redaktör Sebastian. Nästa chans att träffa oss blir i Uppsala på Nördloppis 11:e juni.

 

Arbetet med nummer 19 går vidare och jag är nu 1 bild ifrån att vara klar med ett av uppslagen där vi inväntat bidrag från diverse medarbetare ett tag, men som sagt så är vi en bild närmare nu. Det som är kvar förutom det är den sista koordinationen med de som ska ha reklam med i numret, butiker och sådant som vi så klart gör så sent som möjligt för att informationen ska vara så aktuell som möjligt. Mycket tyder på att vi skulle kunna vara helt klara nästa månad.

 

Jag misslyckades själv fullständigt med att bli klar med Folkets Vilja då en del rollspelssaker och ett oanat hundvaktande åt upp för mycket av min tid så nu hoppas jag på juni istället.



#46 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 June 2022 - 12:05

Nördloppis avklarat!

 

Vi inväntar fortfarande en bild och just nu är det jag som ligger efter med en bild jag skulle vara klar med förra veckan men midsommar och sådant ställde till det lite så jag sätter hoppet till denna vecka. Om den blir klar så kan det vara så att vi är klara med allt utom sådant som måste kollas strax innan det trycks, att reklam och sånt är aktuellt.

 

Jag har fortsatt med Folkets Vilja, med en sida klar och den andra påbörjad. Det är inget som är akut att få klart då första delen som eventuellt kommer i nummer 20 är helt klart redan och numret efter det kommer vara svartvitt så färgläggningen behövs inte av den anledningen. Men om Fredrik och Anna-Karin exempelvis skulle vilja publicera hela i färg så är arbetet gjort. Jag hoppas också att nåt sånt blir av i framtiden då jag är väldigt nöjd med resultatet av några sidor där jag tog ut svängarna mer än jag brukar.



#47 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 July 2022 - 09:41

Nu är det sista vanliga materialet klart så nu ska sånt som reklam, butiksinfo och sånt bli klart så är det tryckdags.

 

Av det jag håller på med i övrigt så är 3 sidor Folkets Vilja klara och en 4:e påbörjad.



#48 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 August 2022 - 08:25

Johan fixar vidare på reklammaterial och sådant, Håkan håller oss uppdaterade på konvent och mässor och jag ägnar tid åt seriematerial. Så ser arbetsfördelningen ut i stort just nu. Och för min del så håller jag nu på med sida 45 av 48 av Folkets Vilja.



#49 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 September 2022 - 11:40

I oktober kommer vi närvara på Seriefest i väst som är en nationell tillställning. Oss hittar man på seriemarknaden i Nordstan i Göteborg 29-30 oktober. Mer info här: https://serieframjan..._eid=99dd7e3ad6

 

I övrigt är jag klar med färgläggningen av Fokets Vilja och ska därmed göra färdigt Mordet i Bunkern som nästa projekt vilket jag förväntar mig tar resten av året i anspråk.



#50 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 October 2022 - 14:23

Seriefest i Väst  är nu avklarat.

 

Några sidor av Nordens Stjärnor-avsnittet Kalabalik i Kebnekaise som ska vara med i nummer 20 hade fått problem som gjorde att de inte såg rätt ut men efter en del experimenterande så lyckades jag lösa det.

 

Jag tror senaste gången jag rapporterade om nummer 20 så var 37 sidor klara. Nu är 55 klara och hos oss, och 5 sidor till klara som vi inväntar från skaparen.

 

Nummer 21 har 55 färdiga sidor.

 

Det gör att efter att 19 är färdigt så har jag stora förhoppningar om att vi ska kunna återgå till en takt med flera nummer per år.





Reply to this topic