Jump to content

Photo

Wonder Woman


  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#51 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 03 March 2011 - 18:05

Elisabeth Hurley ska spela skurken Veronica Cale.

http://spinoff.comic...s-wonder-woman/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 March 2011 - 08:45

Elisabeth Hurley ska spela skurken Veronica Cale.

http://spinoff.comic...s-wonder-woman/


Det var som fan... man fick se henne i Djävulen & Jag. Så man kan lugnt säga att hon har erfarenhet av att spela elaka typer.

Ytterligare två pers har blivit castade, bland annat för rollen som Etta Candy.

http://www.superhero...supporting-cast
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#53 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 March 2011 - 18:12

Min första reaktion till Hurley var att jag tänkte att om det blir fel, så blir det en sådan hemskt usel karaktär som den Sharon Stone spelade i "Catwoman" filmen. Om man gör det på ett bättre sätt så kan det ju bli en skaplig "Lex Luthor för Wonder Woman" så som hon skapades som i serierna.

DCs Bob Harras fick under Emerald City Con frågan om Wonder Woman kommer att ha en dräkt som ser ut som den hon nu har i serierna .

Next up were a couple of questions about DC heroes in media outside comics. To begin with, one attendee asked if the costumes being planned for the Wonder Woman TV show and the Superman movie would resemble the outfits worn by the heroes in the books.

“I haven’t seen anything on ‘Superman,’" Harras replied. “I’ve seen some sketches for the Wonder Woman costume and I will say this today – there is every intent to make them similar. People do these TV shows and these movies because they love the characters. And with DC being able to work much more closely with Warner Bros, I think you’ll be happy with what comes across.”



http://www.comicbook...rticle&id=31169
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#54 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 March 2011 - 04:05

Hmm...! Det var då sannerligen en annorlunda version av Etta Candy ( "ate a candy"...was..?), än den som var med i 40-talsserierna! 0_o

Snygg, lång, mörk och smal, istället för kort, tjock, vit och rödhårig. Känns som att nån som Sara Rue, ca 2003 hade varit mer ackurat.

Posted Image

Posted Image
Måste för övrigt säga att den tjejen har gjort ett rent otroligt, oerhört imponerande arbete med sin figur och kondition. Mycket imponerande! :blink: Man känner egentligen inte alls igen henne ens...

#55 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 06 March 2011 - 20:33

Att karaktärer byter hudfärg och utseende rent allmänt i Hollywood-versioner av böcker/serier etc är ju inte speciellt nytt. Pete Ross, och i viss mån Lana Lang i Smallville är ju exempel på det. Eller kommande Thor-filmen...etc.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#56 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 March 2011 - 03:36

Jo, fast det här är ju en av dom större sådana, otrevliga, förändringar, väl? Är inte främst att Etta inte är vit som jag stör mig på ( för Kingpin fungerade det t ex utmärkt), utan att hon inte är kort och tjock. Hon ska ju fungera som en kul kontrast mot Wonder Woman, som en sorts semi-aktiv sidekick.

Det känns lite som att Etta är lite för mycket som... Wonder Woman själv här. :-|

#57 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 March 2011 - 21:04

"Wonder Woman" manus till pilotavsnitt. Skrivet av David E. Kelley . Recensionen innehåller en del spoilers.

Wonder Woman manuset som jag läst är samma första draft som recenserats på internet.Det har datumet 16.12.2010 på första sidan tillsammans med en Jim Lee illustration av Wonder Woman.

Det som man kan säga direkt från början är att det här manuset är inte någon komediserie, eller en parodi på karaktären. Kelley träffar riktigt fel i några scener, men det finns mycket bra, och en del förvånansvärt våldsamma scener i det här ca 72 sidor långa första utkastet. I manuset medföljer en lista på karaktärer som ska vara med, beskrivningar på vissa av dem, och ja, som tidigare nämnts en lista på låtar som Kelley vill att ska användas i pilotavsnittet!

För det första så tycker jag att det finns mycket coolt med hur Wonder Woman porträtteras här. Kelley drar ner hennes krafter ordentligt här. Konceptet är att när en amazon lämnar Themyscira/Paradise Island så blir hon en mortal. Fast inte en helt vanlig dödlig, hon är starkare än vanliga människor, hon har väldigt bra kondition, och kan slåss som en krigare. Både magiska-lassot och hennes "bulletproofed bracelets" är med, och används precis som i serierna. Hon kan inte flyga själv (vilket hon inte alltid kunnit i serierna heller) men hon älskar att flyga flygplan och hon har flera egna flygplan, vanliga stora flygplan, och häftiga stealth-plan. Hon levererar lika bra eller dåliga one-liners som manliga hjältar och när hon slåss så beskriver Kelley det som att hennes "Warrior-side" dyker upp. Hon tror mycket på rättvisa och vissa av hennes tal låter rätt så nära grejer hon skulle säga i serierna. Dräkten nämns bara som "spandex", och jag kan tänka mig att det kan vara en blandning av "JMS dräkten" och originalet.

De recensioner man sett har på många sätt hakat upp sig på de grejer som är kassa. Och jo helt ärligt de kassa grejerna är verkligen dåliga och ger vibbar av att Kelley är en totalt out of touch farbror. Finns vissa repliker och dialoger, och musikval, som får en att tänka att det skulle bli en hemskt pinsam upplevelse att bevittna Kelley flörta med någon ung tjej som jobbar på "Starbucks" eller något liknande.

I manuset så beskrivs det så att folk vet att Wonder Woman/Diana Themyscira(Bruce Gotham? Clark Metropolis?) är en och samma person. Diana är VD för "Themysicira Industries" , ett företag som finns i Los Angeles. Jag gillar att hon är VD på samma sätt som t ex Bruce Wayne eller Tony Stark. Vad jag inte gillar är att man inte riktigt får veta tillräckligt med vad firman gör. Finns saker som att hon ska godkänna "Wonder Woman" actionfigurer som har stora pattar, men hon blir ledsen av det eftersom i verkligheten så är hon inte lika "stor". Jag skulle förstå att WW skulle ha något emot att det görs actionfigurer på henne, speciellt sådana som unga tjejer skulle få en dålig självbild av.. men det är ändå klumpigt att ha sånt här med i ett pilotavsnitt, speciellt eftersom det Kelley vill få fram är att även WW har "body issues". Väldigt konstigt. Andra grejer som är mindre bra är sättet Kelley hamrar in sina "poänger", det är inte speciellt subtilt. Dianas Amazon-ursprung visas i korta flashbacks, "mytologi-delen" finns här, men i väldigt korta scener. Formatet som han använder är att Diana gör något, eller ser något som påminner henne om hennes gamla hem, och sen klippts det till några sekunder långa klipp med Amazoner som tävlar i diverse kampsporter eller när piloten Steve Trevor har kraschat på Ön. En annan grej Kelley gör är att när man lämnar Themyscira så är det väldigt svårt att hitta vägen tillbaka. Känns mest som att Kelley både tänkt på att han vill undvika mytologi-delen och spara lite pengar. Flashbacksen är såpass korta och snabba att de säkert kan spelas in i en studio eller någon strand.

Steve Trevor är som sagt med, och beskrivs som Dianas ex och hennes första och enda riktiga kärlek. Det finns en känslosam scen där de två återser varandra efter flera år och det blir lite obekvämt eftersom Steve har en ring på fingret och gift sig. Just den scenen känns naturligt känslosam, och att man senare visar att Diana är lite tårögd när hon sitter i hennes flygplan..ja det är ok. Problemet är att Kelley måste hamra in det där med att "även en superhjälte kan ha känslor" och sen skriver in en scen i slutet av pilotavsnittet där hon tar fram ett foto på honom och små-lipar, sen blir hon tröstad av hennes vän och press-sekreterare Myndi Mayer. Det lämnar liksom en dålig smak i munnen om feministikonen Wonder Womans återkomst till TV avslutas med en scen där hon lipar efter en karl. Jag hoppas innerligt någon, gärna någon från DC har begärt att ändras. Tråkiga är också att det känns så onödigt. Hon har redan blivit ledsen en gång. Kelley vill att allt görs så övertydligt. Just det här Diana vill vara en vanlig kvinna/är en vanlig kvinna grejerna som känns kassast i det här manuset. Hon är t ex även "Diana Prince" ibland där hon är en Clark Kent liknande tystlåten och blyg kvinna med glasögon och "konservativa kläder". Hon är där som en typ assistent till Etta Candy, Etta som ju tidigare nämnts har bytt utseende och hudfärg från serierna. I manuset beskrivs hon som " a bit chubby" men hudfärgen nämns inte, så en typisk Hollywood-ändring där.


Kelley gör "Wonder Woman" till en kändis, i det kändisbesatta Los Angeles, TV och nyheter följer henne.Det hålls politiska debatter där vissa är emot henne och vissa är för hennes "vigilante justice", och givetvis måste avsnittet ha rättegångs-scener eftersom Kelley älskar sådant. Skurken Veronica Cale är VD för ett stort läkemedelsföretag och är avundsjuk på "Wonder Woman". Det låter något kan bli rätt "campy" men Kelley gör så att Cale är inblandad med anabola stereoider som bygger upp människors styrka enormt, Kelley får in grejer som att en stor grej för Wonder Woman är att bekämpa orättvisor som hur läkemedelsindustrin producerar mediciner som är farliga, och lurar oskyldiga människor utan att berätta om riskerna. Det är intressant, men en konstig vinkling liksom. Det udda är hur löjlig dialog, och överdrivna scener, t ex när WW håller sitt tal om farliga mediciner och rättegångsalen applåderar henne , blandas med t ex öppningsscenen där en ung idrottsman dör på grund av Cales droger på ett sådant sätt som skulle passa i ett avsnitt av "X-Files" eller "Fringe".

Andra grejer att gnälla över att Kelley återanvänder det tråkiga och uttjatade "originaldräkten är löjlig HAHAHHAHHA!" skämtet flera gånger under pilotavsnittet. Bland annat i början av avsnittet så springer Wonder Woman förbi Hollywood Bouleward där hon jagar en skurk, och stöter på en medelålders kvinna som har på sig originaldräkten (alltså de som tar foton med turister) som kommenterar WW med "What a bitch!". Språket är också rätt annorlunda, svordomen "F*ck" används flertalet gånger, och Kelley skriver på första sidan att pilotavsnittet ska visas utan reklamavbrott. Vet inte om han tänkte pitcha det här till HBO? Bleepa över svordomarna som i typ "Breaking Bad" eller vad grejen nu är, men första gången jag sett sådant i den här typen av manus.


Nu ändras ju manus flera gånger, och det lär ha dykt upp flera drafts efter den här. Det går ju inte riktigt att spekulera vad som gillats och vad som inte gillats. Antingen har Kelley fått höra att han måste tona ner "det löjliga" eller så är det just det som TV-bolaget gillat. Jag anser att med lite jobb så kan det här bli en rätt bra TV-serie. Det finns mycket bra i manuset, speciellt sista actionsekvenserna kan bli oerhört coola om det filmas och klipps rätt. Riktigt bra superhjälteaction där man visar att Wonder Woman är en riktigt cool superhjälte. Det gäller bara att få det att fungera redan från första början. Det finns kapacitet här till att bli något betydligt bättre och mer underhållande än vad t ex "Bionic Woman" eller "Birds of Prey" nånsin blev och att göra Wonder Woman till en riktigt cool karaktär i civilas ögon.

Edited by super85, 11 March 2011 - 00:26.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#58 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 March 2011 - 21:52

Oboy... Låter både lovande och oroväckande på samma gång. Plus att en del saker är något förvånande. Kan inte minnas att man haft med F-bomber i nåt DC-relaterat förut (förutom Watchmen förstås). Inte för att jag är nån språkpolis som är emot svordomar, men det känns inte helt rätt med just WW.

Förresten, hittade några nya bilder på Adrianne Palicki från premiären av Electra Luxx. Vet inte om hon kommer ha exakt det utseendet i den här serien, men för min del får hon mer än gärna ha det. :P

http://www.imdb.com/...84/rg2509412864

Edited by SwedishSuperhero, 10 March 2011 - 21:54.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#59 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2011 - 10:11

Förbannat bra skrivet, super85! Och det låter väl som att det är både bra och dåligt i det där, vilket är bra att du också har påpekat. En del saker undrar jag över bara, Wonder Woman en feministikon? Om man ser till hur hon var från början (okej, inte helt rättvist om man tänker på hur Stålis och Bats var i början, men ändå) så var det ju en kvinna som mer verkade handlade om bondagefantasier, vilket förstärktes av att hon aldrig kunde komma loss om en man band henne. Vilket verkade ske hela tiden. Sen har WW självklart utvecklats sen dess, vilket får mig att tänka på det andra jag har att kommentera. Det behöver i sig inte vara så dåligt om hon gråter för en förlorad kärlek. Jag menar, de bästa manliga hjältarna är de som är sårbara och inte är helt perfekta. Och det vore kul om en lyckad kvinnlig hjältinna kunde vara likadan, inte bara asskicking and taking names, liksom.
*Hockey och superhjältar*

#60 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 March 2011 - 19:16

Förbannat bra skrivet, super85!



Tack :). Var lite trött så det är rätt många "Kelley" upprepningar dock ;).



är Wonder Woman en feministikon?



Hon blev det väldigt mycket under 60-70 talen. Blev mer symbolen Wonder Woman som blev populär bland folk som Gloria Steinem etc. Sen som merchandise så är WW-grejer extremt populära bland flickor/kvinnor fortfarande idag. Som koncept, eller som det koncept så var det ju definitivt feministiskt det som William Moulton Marston snackade om och pitchade till DC

Not even girls want to be girls so long as our feminine archetype lacks force, strength, and power. Not wanting to be girls, they don't want to be tender, submissive, peace-loving as good women are. Women's strong qualities have become despised because of their weakness. The obvious remedy is to create a feminine character with all the strength of Superman plus all the allure of a good and beautiful woman.



Men som de flesta som läst grejer om Marston vet att han var en rätt speciell herre och visst fanns bondage-grejen där, fast sen binder ju WW folk med lassot och tvingar män att säga sanningen också för den delen. Marston diggade verkligen bondage ;). Sen skapade han lögndetektorn också.

http://en.wikipedia....Moulton_Marston

Det behöver i sig inte vara så dåligt om hon gråter för en förlorad kärlek. Jag menar, de bästa manliga hjältarna är de som är sårbara och inte är helt perfekta. Och det vore kul om en lyckad kvinnlig hjältinna kunde vara likadan, inte bara asskicking and taking names, liksom.



Känslor är fint, och känslosamma scener där någon blir lite tårögd kan vara en bra grej. Vad jag snabbt kan komma på så finns det den typen av scener i The Dark Knight, Spider-Man filmerna, X-men-filmerna och även Punisher-filmerna där manliga hjältar är inblandade. Problemet med det här är att Kelley tvingar fram det typ 2-3 gånger. Den första är helt ok, och kan fungera fint tror jag. Den andra är onödig och då avslutar Wonder Womans återkomst till live-action med att hon gråter(sittandes på sin säng) efter någon hon gjort slut med flera år tidigare. Jag minns inte att tonårige Clark Kent grät flera gånger i pilotavsnittet till Smallville,eller frågade Pa Kent om hans häck var för stor,eller om han såg överviktig ut i flanell-skjortan. Och sen tror jag inte heller att författare vill göra sådant till en stor grej med manliga karaktärer. Jag tycker att pilotavsnittet borde avslutas på ett coolare sätt. Det är lite tråkigt om kroppsideal och snyftande på grund av karlar får ett så stort utrymme här. Sen handlar ju också mycket om hur regissören väljer att göra scenerna, vad man ändrar, hur dialogen levereras etc.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#61 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 March 2011 - 12:36

Bilder från inspelningsplatsen. En på Liz Hurley och en på TV-seriens logga.

http://www.superhero...onder-woman-set
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#62 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 March 2011 - 17:26

Alltid kul med bilder från Film/TV-inspelningar :).

En annan bild på loggan.

http://www.bleedingc...-logo-revealed/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#63 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 March 2011 - 19:44

Hmm... det var nog inte riktigt den logga jag hade väntat mig, måste jag erkänna. Trodde att dom skulle köra med en som är mer som den hon har i serierna? Alltså, den som är en combo av både falken och WW-symbolen. Dock så är nog den där lite mer lik den hon har i nya dräkten i serien just nu, tror jag faktiskt. Lite mer falk-detaljer, förutom då just huvudet.

#64 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 March 2011 - 12:48

Den ser lite cheesy ut, men inget som jag stör mig jättemycket på.

Det ryktas att Wonder Woman skulle ha på sig den dräkten som presenterades i Wonder Woman #600

http://wonderwomantv...he-new-costume/

Posted Image



Som jag tidigare nämnt så skulle det vara ok, speciellt om man undvek att ha den där rätt löjliga 80-tals jackan som Lee designade

Posted Image

Edited by super85, 17 March 2011 - 12:49.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#65 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 March 2011 - 14:34

Jag gissar att använder dom en variant av den dräkten så blir det väl en riktig moderiktig jacka som finns ute i handeln kanske, tillåme'. Undrans om dom inte skulle göra skorna annorlunda också? Nå, vi får se hur det blir.

#66 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 March 2011 - 21:30

Posted Image

Större: http://www.wonderwom...m/wwcostume.htm

http://www.newsarama...oto-110318.html

Första bilden då. För det första så är det udda att man väljer att fota den sådär. En tråkig vit bakgrund så ser det ut lite som de där "Hot Superhero Halloween Costumes" bannersen man av "misstag" någon gång klickat på nätet. Annars är designen helt ok. Som tur är så syns ingen 80-tals Madonna-jacka. Den ser något plastig ut, men det gör många av de dräkterna de använde på Smallvilles "JSA special" avsnitt när man såg foton och behind the scenes material,de såg sen bättre ut i serien. Får godkänt av mig. En skaplig blandning av det mer traditionella och det revampade. Man borde dock ha gjort en betydligt häftigare presentation med första bilden av dräkten tycker jag.

Edited by super85, 18 March 2011 - 22:12.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#67 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 March 2011 - 21:53

It works, typ. Som sagt så lär den säkert se bättre ut i det färdiga resultatet.

Winter is Coming


#68 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 March 2011 - 23:12

Kände på mig att dräkten skulle vara delvis blå, med tanke på att loggan är röd och blå. Kanske lite en väl ljus nyans på det blåa, fast det kan bero på det starka ljuset under fotograferingen. Men jag håller med om att det ser trist ut med en helvit bakgrund, ungefär som att hon shoppar vapen inuti The Matrix eller nåt.

Annars gillar jag att Palicki ser så självsäker ut i dräkten. Det ser knappast ut som hon tänker "Jösses, vad har jag gett mig in på?", utan snarare "It's time to kick some ass!"
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#69 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 23:52

Jag blev possitivt överaskad. Så många tonar ned superhjälte dräckter av rädsla att de ser för töntiga ut för TV/film (Smallville är ett typexempel) men David E. Kelley verkar verkligen våga gå fullt ut med att göra Wonder Woman som en superhjälte med en riktigt superhjälte dräkt.
Jag hade väntat mig en verklighets förankrad version något liknande den 80-tals som super85 visade (som jag faktiskt tyckte var rätt snygg) men det här var riktigt bra. Förhoppningsvis så kommer det att få fler att våga avbilda färggranna superhjältar på TV.

Nu hoppas jag bara på DC-karaktärer som gäster i serien men jag är lite tveksam till om det blir så. Iallafall inte de första säsongerna.


Den här hade väl varit förmycket att hoppas på:

Posted Image
:P

Edited by Crusader, 19 March 2011 - 00:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#70 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 March 2011 - 01:51

Imponerad hur länge det tog innan någon postade "nästan naken fast ändå inte-fanart" av Wonder Woman.

Jag hade väntat mig en verklighets förankrad version något liknande den 80-tals som super85 visade (som jag faktiskt tyckte var rätt snygg)



Bilderna med jackan jag postade är från Jim Lees design som är bara något halvår gammalt. Jackan känns så otroligt out of date. Annars är TV-serie dräkten ju som en combo av den redesignade dräkten (utan jackan) och Wonder Womans mer traditionella dräkt.


Nu hoppas jag bara på DC-karaktärer som gäster i serien men jag är lite tveksam till om det blir så. Iallafall inte de första säsongerna.



Det skulle vara en positiv överraskning om pilotavsnittet var såpass bra att det blev en serie, och att det faktiskt skulle bli "flera säsonger". I nästan varje nyhet om casting, eller dräkten eller whatever så brukar man bara tjata om PILOT-avsnittet, så jag antar att NBC inte har bestämt något om de ska beställa serien eller inte.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#71 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2011 - 02:05

Imponerad hur länge det tog innan någon postade "nästan naken fast ändå inte-fanart" av Wonder Woman.

:blush:

Jag hade väntat mig en verklighets förankrad version något liknande den 80-tals som super85 visade (som jag faktiskt tyckte var rätt snygg)



Bilderna med jackan jag postade är från Jim Lees design som är bara något halvår gammalt. Jackan känns så otroligt out of date.

OK, det var en annan sak. Då håller jag med. Hade den varit längre därimot så hade det varit rätt snyggt.


Nu hoppas jag bara på DC-karaktärer som gäster i serien men jag är lite tveksam till om det blir så. Iallafall inte de första säsongerna.



Det skulle vara en positiv överraskning om pilotavsnittet var såpass bra att det blev en serie, och att det faktiskt skulle bli "flera säsonger". I nästan varje nyhet om casting, eller dräkten eller whatever så brukar man bara tjata om PILOT-avsnittet, så jag antar att NBC inte har bestämt något om de ska beställa serien eller inte.

Hmm, det har jag inte tänkt på. Jag har sett det som en serie, men du har rätt. De har hitils bara pratat om en pilot. Jag hoppas den blir en bra och långlivad serie för efter Smallville slutar så behöver vi en ny Superhjälte action-drama serie. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#72 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 March 2011 - 13:26

Det hoppas jag också! :). Som jag nämnt tidigare, det finns potential i det här.

Edited by super85, 19 March 2011 - 13:26.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#73 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 19 March 2011 - 23:39

Helt ok dräkt. Hade föredragit en betydligt mörkare blå ton, men inte så pjåkigt ändå.

Detta väcker ju förvisso den eviga frågan: Silver eller guldfärgade armband på Wonder Woman...? :popcorn:

#74 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2011 - 23:48

Är det?! Jag har alltid uppfattat det som att de är Silverfärgade, punkt slut. Jag minns inte att jag har sett dem Guldfärgade någon gång.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#75 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 March 2011 - 20:54

Silverfärgade är ju det "riktiga" för mig i allafall.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight