Jump to content

Photo

Spider-Man: Homecoming


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2015 - 13:35

Marvel och Sony har nu äntligen gjort en deal som ger Marvel tillåtelse att använda Spider-Man i sina filmer. Dealen är att den nya rebootade Spider-Man ska ha premiär i en Marvel film (de flesta gissar på att det är Captain America 3: Civil War eftersom Marvel verkligen ville ha med Spider-Man där) för att sedan få en egen Sony producerad film 2017. Dealen betyder också att Andrew Garfield har fått sparken som Spider-Man då Marvel, av förståliga själ, ville ha en ny.
Den här dealen kommer mycket tackvare press från Sony's huvudkontor i Japan som har starkt kritiserat hur Sony har hanterat Spider-Man och starkt upmanat till en deal med Marvel.
 
Huvudansvariga för filmen kommer vara Kevin Feige (Marvel) och (tyvärr) Amy Pascal (Sony). Amy Pascal var tidigare var VD för Sony Pictures men fick avgå efter hacking skandalen. Hon anses också vara en av de som orsakade att The Amazing Spider-Man 2 floppade då hon tvingade fram en massa ändringar i manuset och handlingen som många anser var de dåliga delarna med filmen samt ignorerade kritiken hon fick över ändringarna, så beslutet att hon fick fortsatt förtroende att vara ansvarig för serien är minst sagt förvånande även om man får ta hänsyn till att hon även var inblandad i arbetet med de bra Spider-Man filmerna. Kevin Feige är därimot mannen som skapade MCU (Marvel Cinimatic Universe) och anses vara fadern till konceptet med ett gemensamt superhjälte universum, och just nu VD för Marvel Studios.
 
Filmen's premiär kommer vara 28 Juli 2017, vilket var datumet som Thor: Ragnarok skulle ha haft premiär som nu flyttas till 3 Nov. samma år vilket var datumet som Black Panter skulle ha premiär som nu flyttar till 6 Juli 2018 vilket var tiden som Captain Marvel hade som nu flyttar till 2 Nov. vilket var tiden för Inhumans som nu flyttar till 12 Juli 2019. Men Avengers: Infinity Wars filmerna kommer därimot inte flyttas utan kommer fortfarande ha premiär i Maj 2018/2019.
 
 
Källa 1
Källa 2


Edited by Garm, 01 February 2017 - 01:38.
Korrigering av film/trådtiteln. Tillägg av taggar.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 February 2015 - 14:33

Tråkigt att bli av med Garfield. Han har varit det absolut bästa med de två senaste Spider-Man filmen, och i stort de enda scenerna som inte sög  i den förra Spider-Man filmen var de mellan Garfield och Emma Stone.

 

På ett sätt bra att Marvel är inblandad med Spider-Man....däremot lame att det igen "rebootas" på något sätt. Förhoppnignsvis så kommer Spider-Man inte vara en "Avenger" heller i en framtida film.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2015 - 14:45

Ja, det är lite synd om Garfield. Det hela var ju inte hans fel och han var ju, som du sa, fantastisk som Spider-Man. Men samtidigt kan jag förstå att Marvel inte ville fortsätta på Amazing Spider-Man filmerna då de inte gillade vad de gjorde där. Marvel vill ju dessutom ha en Spider-Man som går i High School. Jag kan förstå rebooten och jag förstår också varför de väljer att inte göra en origin story den här gången utan bara presentera karaktären som redan hjälte. Troligen så kommer där finnas en och en annan flasgback till hur det gick till i den här filmen.

 

När det gäller Avengers så vill jag inte ge mig in i den diskutionen igen för ingen av oss kommer vika sig så det är lika bra att bara vara överens om att vi aldrig kommer vara överens på den punkten. ;) :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 February 2015 - 16:03

Diskussion bör man ha, eftersom det är ett diskussionsforum. Har aldrig fattat varför man inte ska prata om något bara för att åsikterna skiljer sig.

 

Att ha karaktärer som Spidde och Wolverine i Avengers är en cashgrab för att efterlikna DCs Justice League. Oavsett hur man ser på det. 

 

 

Vill Marvel då ha en Peter Parker som är konserverad i High School för all framtid? tidigare har de båda gångerna castat vuxna karlar som ser ungdomliga ut för att spela Peter. Ska de casta någon som är 15 år gammal för att han ska "hålla" som skolungdom i typ 10 år? 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2015 - 17:48

Klart att man ska diskutera det. Jag menar bara att vi har redan diskuterat det väldigt ingående redan så det finns IMO inget nytt att tillföra mer än att älta samma sak igen. ;)

 

Visst var det säkert en cash grab från början när de blev fulla medlemmar (Spider-Man har varit hedersmedlem sedan 60-talet och reserv sedan tidigt 90-tal) men resultatet var ändå att det fungerade väldigt bra. Det blev en underbar dynamik och de serierna fick iallafall mig att längta efter varje nummer.

 

Nej, de vill inte att han förblir i High School men de vill ha mer om hans High School liv än ett par scener i en film. De ville ha dramat om att vara en superhjälte som fortfarande går i High School och hur han försöker göra båda sakerna. Nu blir det säkert inte likadant som de ville då Sony fortfarande producerar stand alone filmerna men Marvel (om de hade fått fulla rättigheterna) ville ha typ en trilogi (en film vart annat år eller så) där han var i High School och kanske gick ut skolan i slutet av 3:e filmen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 February 2015 - 18:31

Det jag menade med cashgrab handlar om moderna serier. För i tiden kunde man sälja serier för att det var serier. Nuförtiden handlar det om populära karaktärer på omslag och affischer.

Om "Higschool miljö" är det Marvels inblandning med Spidde bidrar till så är Sony mer senila än jag tänkte. Raimis trilogi började i Highschool och det kritiserades fort att rebooten tillbaka till en ung Peter var för tidig. Att Webbs filmer inte gått lika bra som Raimis handlar om tempot man producerat filmerna, att materialet känts återanvänt från Raimi och att förra filmen sög.

Det med hedersmedlem är ungefär som Batman som varit hedersmedlem av Gotham PD och fått stadens nyckel av Gothams borgmästare. Samma kategori som Spider-Mobile osv.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2015 - 21:53

Jo, det är mycket hårdare tider för serierna nuförtiden. Färre och färre läser dem och de måste helatiden försöka locka nya läsare.

 

Fast de har aldrig riktigt gjort om Peter Parker i som Spider-Man High School utom ett par scener innan han blir Spider-Man. Sony's serie var tänkt att handla om hans High School år men sedan bestämde de sig för att skippa det med förra filmen som ju floppade. Visst tyckte folk att rebooten var för snabb men samtidigt så kritiserades Raimi för att han skippade större delen av High School biten. Många föredrar Spider-Man som tonåring och vill t ex inte att han ska vara gift eller så för det får honom att kännas för gammal. Personligen så kvittar det mig men visst hade det varit kul med lite äventyr medans han fortfarande var i High School.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 February 2015 - 13:00

Förra filmen "floppade" , så att den drog "bara" 202 miljoner dollar i USA. internationella siffrorna var väldigt starka. Den floppade kanske mer i vilket mottagande den fick. Och det förstår man, Webbs första film var stressad men den kändes som en hel film. Den är andra var världens  cut&paste jobb .

 

Det minimala som man "vet" verkar vara att de i alla fall inte vill göra en origin film. Det får de se till att de inte gör.

 

Sen är det skillnad att han är "gift och gammal" och en småunge. Smartaste skulle vara att låta honom vara College-student i flera filmer.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 February 2015 - 14:03

Nu har det kommit lite uppgifter om att dealen inte har handlat om pengar utan bara en överenskommelse. Inga pengar ska ha bytt händer (Marvel ska ha erbjudit miljardbellop för Spider-Man rättigheterna men blev nekade) och dealen kanske bara gäller filmer där Spider-Man är med. Sony har fortfarande planer på att göra Sinister Six och Venom filmerna samt en film om kvinnliga karaktärer i Spider-Mans värld, alla utan Spider-Man, men utan sammarbete med Marvel.

Det sägs också att Sony har förlorat rättigheterna till Spider-Man merchandise och att det kan vara orsaken till att de gjorde dealen.

 

Sony ska dessutom ha tagit bort så gott som alla som jobbade med The Amazing Spider-Man filmerna (och de som är kvar har betydligt mindre att säga till om) och planerar att ersätta dem med nya. De söker också efter en skådespelare betydligt yngre att spela rollen. Och de vill deffinitivt inte göra en origin film då alla verkar hata det just nu. (Jag hoppas att de iallafall har flashbacks till hans origin)

 

Sedan spekuleras det att det här är början på Marvel's försök att få hela rättigheterna medan vissa tror att Disney försöker ta sig in sig i Sony för ett senare övertagande, men det är som sakt bara spekulationer.

 

Det ända vi vet är väl att vi igentligen inte vet mer än vad som har officiellt sagts. :P

 

Källa 1

Källa 2

 

 

Måste säga att jag är förvånad att du inte verkar gilla tonårs Spider-Man. De flesta hardcore fansen verkar anse att det är den riktiga Spider-Man och att de aldrig skulle ha låtit honom gå ut High School.

 

$202 miljoner låter högt men med en budget på $200 miljoner så räknas det ändå som en flopp. Att den sedan går bättre utomlands brukar oftast inte hjälpa. De flesta filmbolagen i USA går bara efter hur mycket filmerna drar in i USA när de beslutar om det gick bra eller inte. Att den dessutom drog in 60$ miljoner mindre än första gör det hela inte bättre.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 February 2015 - 18:39

Lite fel att säga att de flesta hard core-fansen vill ha en tonårig Peter, faktiskt. Många är ju fortfarande sura över One More Day, och vill alltså ha en "äldre" och gift Peter. Vissa vill att Otto Octavius fortfarande ska ha hans kropp, alltså Superior Spider-Man, andra vill ha honom i high school. Själv föredrar jag honom i college ungefär, han tog examen från high school ganska tidigt i serierna ändå, och college-tiden är den som många ändå förknippar med Spidde. Vi får väl se vad Sony/Marvel hittar på nu då. Jag är inte heller ett fan av Spider-Man som en Avenger, tycker att han funkar bäst som en solo-hjälte och att det mest var en cash grav för att sälja Avengers-tidningen när Bendis gjorde sådär. Spidde har knappast fyllt någon större funktion än den som drar lite skämt ibland. Sen gillar jag mer när Spidde är åt street level-hållet än att han räddar världen eller är med om kosmiska berättelser.
*Hockey och superhjältar*

#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 February 2015 - 00:29

Jag vet hur boxoffice fungerar Crusader. Du kunde ha nämt att filmen trotts sina brister drog in runt 500 miljoner dollar Utanför USA. Sen är det som sagt uppenbart att Sony inte var nöjda med vad filmen presterade i USA.


Jag gillar en ung Peter Parker.Filmer är dock lite annorlunda än serier. Nu har man sett hans origin två gånger på en relativt kort tid. Hoppas Sony apar efter The Incredible Hulk med "soft reboot" stilen. Ännu en origin känns närmast perverst.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 February 2015 - 01:13

Relativt, ja. Det gick 10 år mellan de båda origin-berättelserna och de hade väldigt lite gemensamt mer än spindlen och att uncle Ben dog.

 

Med hardcore fans så menar jag de mer extrema (kanske skulle ha nämt det) som har en mall över vad som är rätt eller fel med Spider-Man. Och du hade rätt om hans High School period. Den pågick bara i knappt 3 år. Jag hade för mig att det var längre. 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 February 2015 - 06:14

Ja, jag menade samma typer med hard core fans. Det är ändå en hel del som fortfarande klagar på One More Day och vill se Peter som är gift med Mary Jane och kanske är runt 30.
*Hockey och superhjältar*

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 February 2015 - 08:28

 

Relativt, ja. Det gick 10 år mellan de båda origin-berättelserna och de hade väldigt lite gemensamt mer än spindlen och att uncle Ben dog.

 

Grunderna är likadana, och om du frågar vanliga civila så får man ofta höra om hur de tycker Raimis Spider-Man och och Amazing Spider-Man var lika varandra, och "varför gör de samma sak igen?" osv. Man måste se den här typen av ûber kommerisiella filmer för vad de är, och när filmbolagen inte riktigt fattar vad de gör.   Man rebootade Raimis populära trilogi rätt snabbt, och nu var det visst 2012 då förra "origin-filmen" kom ut. Att göra ännu en origin är som sagt bara allmänt snuskigt och jag hoppas innerligt att de inte gör något sådant nu. Det behövs inte att berätta den historien igen, när den konstant varit en del av populärkultur nu i nästan 15 år.  Speciellt efter att både Spider-Man och Amazing Spider-Man är båda bra ursprungsfilmer.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 February 2015 - 21:22

Jag tycker det ska bli väldigt spännande att Spider-Man ska gästa Marvels egna filmer! Ska bli riktigt coolt med han i Civil War! Har även läst lite lösa rykten om hans framtid i Avengers Infinity Wars som lät kul. Intressanta tider väntar i Marvels filmer (som alltid :thumbsup: )


Winter is Coming


#16 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 February 2015 - 20:55

På Tumblr ser jag att det gärna yttras åsikter om vilken hudfärg Spindelmannen borde / kan ha.



#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2015 - 21:51

Ja, jag har också sett det och jag retar mig på alla som skriker om hur det är dags för en svart Spider-Man. För mig så gick hela längtan ut på att få Peter Parker, orginal Spider-Man, i Marvel film universumet. Jag tycker att Miles Morales kan vara en bra backup plan för när de känner att skådespelaren som spelar Peter Parker börjar bli för gammal eller att han vill sluta, men inte nu direkt från början. Nu vill jag, liksom många andra, ha Peter Parker möta Avengers!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 February 2015 - 22:18

Ja, en del vill tydligen gärna se Miles Morales. Men där håller jag med dig. Verkar väl vettigare att spara honom, utiflatt det hela skulle hålla så länge att Peter skulle behöva en efterträdare.

 

Men så har det även argumenterats att Peter Parker inte nödvändigtvis behöver vara vit.



#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 February 2015 - 11:16

Ska Miles komma får det vänta. Och om Peter t ex skulle vara svart istället, skulle inte lite av poängen med Miles försvinna?
*Hockey och superhjältar*

#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 February 2015 - 12:28

Att göra en ej-vit Peter Parker istället för att då göra Morales skulle nog vara den absolut vidrigaste av pk-kompromisser. En så dum grej att jag skulle vägra se filmen.

 

Peter är logiska alternativet här.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 February 2015 - 13:37

Om de skulle få för sig att köra med Miles (har inte läst serierna med honom, så kan inte avgöra om han är kul eller inte) skulle det väl vara om de ville lösa "problemet" med en Spidde som blir för gammal. Peter skulle kunna dra sig tillbaka med sin familj och låta Miles ta över. Men som sagt, jag vill också se en Spider-Man som är Peter Parker, och en Peter som ser ut som han gör i serierna.
*Hockey och superhjältar*

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 February 2015 - 14:03

Jo tidigare har de lyckats casta den rollen bra så jag tror nog de gör det den här gången också.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 February 2015 - 15:02

Precis, och Marvel har också varit väldigt bra på att hitta rätt skådisar.
*Hockey och superhjältar*

#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 March 2015 - 22:24

Filmen har nu fått en titel. Spectacular Spider-Man. Om det kommer vara den slutgiltliga titlen kvarstår att se.
 
Vi har också fått lite rykten om filmen som säger att Spider-Man kommer få slåss mot Iron Man i ett försök att bli accepterad som medlem i Avengers och att filmen ska påbörja skapandet av Sinister Six med en tanke att antingen avsluta trilogin med Spider-Man mot dem eller en spin-off. Tanken ska också vara att det ska först bli en trilogi där de kommer släppa en film per sommar (för att hålla en tidslije där Peter Parker inte åldras för snabbt).
Det sägs också att alla spin-off filmer (Faster May's film, Sinister Six filmen, Venom, tjej-filmen) nu är nerlagda för att fullt satsa på ett gemensamt universum och att Drew Goddard både ska skriva och regisera filmen. De ska också vilja ha en ung och okänd skådespelare som kan spela rollen under en lång tid i flera trilogier där vi får se karaktären växa från tonåring till man, liknande Harry Potter filmerna.
 
De här ryktena kommer från början från Latino-Review men även då de oftast har rätt så är det här ändå fortfarande ett rykte som ska tas med en stor nypa salt!
 

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 March 2015 - 18:38

Precis, det här ska vi ta med en nypa salt. Att filmen skulle heta Spectacular Spider-Man låter som rena spekulationer eftersom Amazing och Ultimate redan är taget, för att vara ärlig. Vi vet inte ens om det är ett arbetsnamn eller bara ett rykte. Och du nämnde inget om att vissa (t ex Dan Slott) tycker att Peter Parker ska spelas av t ex en färgad person nu? ;-)
*Hockey och superhjältar*