Jump to content

Photo

Spider-Man: Homecoming


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#26 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 March 2015 - 09:51

Sen har Latino Review blivit betydligt kassare när det gäller sina "scoops". Snubben där brukar t om ofta börja hinta om grejer som "I morgon ska jag minsan berätta något jag vet om Justice League filmen!" sen är hans scoop i nivån att JLA filmen kommer ha med Superman och Batman.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2015 - 20:57

Lite information om nya Spider-Man och den första filmen han är med i (vilket inte är den här men bättre att sammla alla Spider-Man nyheter här). Det är nu bekräftat att Peter Parker kommer att vara 15-16 år i början, precis som han var i serierna. Likaså att de inte kommer göra en origin story utan tänker försöka lösa det på ett annat sätt.
Tanken är att när vi först får möta Spider-Man så har han redan svingat runder i New York ett litet tag i en billig hemmagjord dräkt bara det att inge känner till honom än (lite som med Daredevil i början av TV-serien).
Troligen kommer han sedan få en bättre dräkt i första filmen han är med i.


Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2015 - 12:32

Ett nytt rykte som lite stryker under tidigare ryktet om att filmen ska handla om hur Spider-Man försöker få Iron Man att låta honom gå med i Avengers. Ryktet är att filmen's titel kommer att bli Spider-Man: The New Avenger vilket låter logiskt då de vill markera att den inte har något med förra serien att göra. Ryktet kommer ifrån Umberto Gonzales som tidigare jobbade på Latino-Reviews och är den som oftast kommer med bra scoop. Dock uppmanar han att man tar det med en nypa salt då han själv inte vet om det är sant.

Det här är ett rykte som jag vet kommer få flera här på forumet att gnissla tänderna. Personligen vill jag gärna se Spider-Man i Avengers men inte nu och framförallt inte som 15-16 åring utan senare när han är lite äldre.

Men som sagt, det är bara ett rykte som ska tas med en nypa salt och som inte har kunnat synas då det kom på en Söndag och det är ännu natt till Måndag i USA.

Källa


Edited by Crusader, 27 April 2015 - 12:39.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 April 2015 - 13:02

Om det nu stämmer försökte ju Spider-Man tidigt gå med i Fantastic Four, och senare Avengers också. Men det gick inte så bra. Så förhoppningsvis är det så att han strular till det på något sätt. Jag föredrar Spider-Man som solohjälte, tycker han bara blir en i mängden som en Avenger...men han kommer säkerligen bli medlem eller i alla fall gästspela i filmuniversat.


*Hockey och superhjältar*

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2015 - 13:17

Jo, jag kom också att tänka på det. Och han var ju en Avenger när Civil War började. Det hela hade passat bättre om filmen hade utspelat sig innan Civil War.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 April 2015 - 13:51

Fast i serierna var han väl i alla fall minst 25-27 år när Civil War utbröt, och i filmen ska han var 15-16 och en ny hjälte. Lite annorlunda blir det. ;)


*Hockey och superhjältar*

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2015 - 14:11

Han var 26 år när han "kom ut" så, jo, det är en stor skillnad. Därför tyckte jag att det hade varit bättre om de väntade med det. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 April 2015 - 14:37

Jag hoppas verkligen inte Spider-Man kommer ut i någon film här. Och det blev ju retconnat ganska omgående i serierna också. Förresten, var han 26? Har de angett exakt ålder någonstans? Jag har alltid haft för mig att han är någonstans mellan 25-30, men att det är upp till läsaren att avgöra litegrann. Det är väldigt sällan man anger en exakt ålder på superhjältar, trots allt. Batman är väl typ 30-37, t ex?


*Hockey och superhjältar*

#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2015 - 15:41

När han kom ut så sa han att han var 26 år gammal så om inte de la till åldern här i Sverige så borde det vara exakt. Men då jag inte hittar en bild där han faktiskt säger det så kan det mycket möjligt vara så. Jag är iallafall 100 på att han sa det i den Svenska tidningen. Han är iallafall lika gammal som Jessica Jones i serierna (fast det lär ju inte vara så i filmerna. Innan jag kom på det hade jag en liten sekunds förhoppning att han kunde göra ett gäst spel i serien. :P ) då de gick i samma klass i High School.

 

Nej, jag hoppas inte heller att han kommer ut i filmerna.

 

 

Ja, det är sällan de ger en exakt ålder i serierna. Jag vet att de har gjort det med Superman när det gäller hans bakgrund (när han blev Journlist och när han blev Superman osv). Bruce Wayne var rätt "gammal" när han återvände till Gotham City för att bli Batman (jag tror han var i början av 30 års åldern) så det kan nog stämma. Man ska kunna pussla ihop det någolunda genom att räkna hur gammla hans Robins var när de började och slutade och sedan plussa ihop det. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 April 2015 - 15:44

Det där med superhjältars ålder är flytande. I Year One säger de att Bruce Wayne var 25 när han kom tillbaka till Gotham, i Batman Begins var han 30. Jag kan dock inte minnas att de sade någonstans i Civil War att Peter Parker var 26 år, och hans ålder vill de också väldigt gärna hålla flytande. Ibland verkar han närmare 27-30, ibland 22-23. Det är väldigt flytande och helt enkelt upp till oss som läsare.


*Hockey och superhjältar*

#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2015 - 16:10

Jo, det är ju så. Fast hela grejen att han skulle ha stuckit utomlands redan vid 13 års ålder är lite frågande. :P
När det gäller Peter Parker så slog de fast förra året i Amazing Spider-Man (vol. 3) #1 att han var 28 år gammal när de sa att han har varit Spider-Man i 13 år. Det hela beror på Marvel Time som är att allt som har hänt i Marvel's universum har hänt de senaste 13 åren (de är på det 14:e året nu) och Fantastic Four's grundande var noll-punkten. Tanken är att allt ska bli klarare med en klarare tidslinje. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 April 2015 - 17:33

En tidslinje som de ändå ändrar på, så det är ingen idé att ens tänka på den. Fråga Marvel hur gammal de vill att Peter ska vara nu, så är svaret definitivt inte 28-29 år. Snarare absolut max 25.

Vet inte om man säger hur gammal de säger hur gammal Bruce var när han lämnade Gotham, men i Y1 säger de iaf att han är 25.
*Hockey och superhjältar*

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2015 - 05:59

Jo, det kommer de troligen att göra. Men nu så ska tidslinjen iallafall vara fixad för stunden och de följer den för tillfället.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 April 2015 - 08:05

Menar du filmernas eller seriernas tidslinje?


*Hockey och superhjältar*

#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2015 - 14:48

Serierna. Filmerna går ju efter real tid.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 April 2015 - 17:36

I så fall vågar jag påstå att seriernas tidslinje är väldigt lös. Marvel har ju sagt flera gånger att de vill att Peter Parker ska vara ung, så jag tror knappast att de menar att han skulle vara 28 år.
*Hockey och superhjältar*

#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2015 - 21:29

Jo, lite lös är den väl. Det är Quesada som har slagit fast det där med att Marvel universumets händelser har pågott i 13 år. Här är iallafall hur den ser ut för Peter Parker, skapat av en forskare som har lagt månader på att skapa en korrekt 13 års tidslinje för honom. Problemet är att det stämmer inte helt med andra Marvel karaktärers tidslinjer. Utan det ända som är fast slaget är att Fantastic Four är startskottet för alla händelser och det var för 13 år sedan, och att Peter Parker har varit Spider-Man i 13 år.
 
YEAR 1: 1961-1962 The FF appear; Peter Parker becomes Spider-Man.
YEAR 2: 1963-1964 Peter Parker’s Junior year of high school. Most major heroes appear.
YEAR 3: 1965-1966 FF wedding; Peter Parker graduates h.s., starts college
YEAR 4: 1967-1969 Franklin Richards born
YEAR 5: 1970-1972 The Defenders begin; Luke Cage appears.
YEAR 6: 1973-1975 Death of Gwen Stacy. First clone saga
YEAR 7: 1976-1978 Pete graduates college (late, due to no phy.ed credits- Oct. 78)
YEAR 8: 1979-1983 Peter Parker’s one year of grad school
YEAR 9: 1984-1987 Peter Parker/ Mary Jane Watson wedding
YEAR 10: 1988-1991 Parker’s life gets Venom-ous; Kraven’s Last Hunt.
YEAR 11: 1992-1996 Second clone saga. Onslaught.
YEAR 12: 1997-2001 Genosha destroyed.
YEAR 13: 2002-2006 Avengers Disassembled, House of M, Civil War. A bad year.
YEAR 14: 2007- End of Civil War
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 April 2015 - 14:21

Ja, det går att försöka göra såhär, men karaktärer blir yngre och äldre lite flytande. Franklin Richards är väl knappast tio år nu, och Curt Connors son Billy var ett tag tonåring, sedan blev han yngre igen. Peter Parker har också växlat mellan att vara yngre än 28 och ungefär i den åldern. Flytande kontinuitet och tidslinje.


*Hockey och superhjältar*