Jump to content

Photo

Top of the Lake


  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 September 2013 - 16:46

Jag tror din enter-knapp kanske slutat fungera Garm. :P


*

 
GJ är en karaktär som jag inte blir klok på, för lika intressant hon var i serien; lika obegriplig var hennes plats där. Var kvinnokollektivet bara en känslomässig frizon där karaktärerna fick en chans att ta ett djupt andetag eller två?

 

Och så sitter hon sedan på huk nästintill helt oberörd, utan smärtor och har fött sitt barn helt på egen hand och utan komplikationer. Wtf, liksom. Men färdigältat om det nu.

Det där kan förklaras med att det finns en inbyggd mekanism hos kvinnor som gör att "vi" återhämtar oss snabbt efter en födsel så vi kan ta hand om den nyfödde/-a. Så just den delen bekymrar inte mig det minsta, dock så håller jag med om att man kunnat klippt hela scenen (för att inte säga avsnittet) lite bättre. Icke att förglömma är ju att när serien visades på Sundance Channel så var det väl 1 avsnitt till? Mao så är det en timmes material som vi inte får se och jag har en känsla av att delar av det man stör sig på med sista avsnittet kan spåras till det faktumet.
 
 
 

Och Robin tycker jag känns lite odramatisk mot slutet då hon upptäcker vad Al pysslar med i sin källare. Som Fiskrens skriver så kunde det ha varit lite mer nerv i dom scenerna.

Efter att ha tänkt igenom den scenen så undrar jag om det är så att det hör ihop med att Robin "skall dö inför sig själv". Nu spånar jag fritt iofs men tänk efter hur det måste kännas att se bilden på Al där med barnen runt sig och inse att han antagligen ljugit hela tiden. Robin har redan slagit i botten känslomässigt; blir inte arg, bara kall. Sista biten faller på plats. Hon säger inte ett ord på vägen ut, reagerar inte ens på tilltal och kylan blir antagligen bara mer och mer isande ju närmare Al hon kommer. (Hon lägger antagligen ihop hela ekvationen på vägen dit med Jaimes rohypnol och länken till bruna rummet).
 

Jag kan tänka mig att Jamie fick med sig rohypnolen från Al, vi vet förvisso inte om han också var utsatt för övergrepp, men inget är ju omöjligt.

Det kändes lite som om tjänst i "bruna rummet" var en del av barista-avslutningen - troligtvis så såg ingen några problem med att en välkänd polis hade filmkvällar och kyligt med/för ungdomar som hamnat snett. Så troligtvis har de alla varit där minst en gång och "April" lyckades antagligen smita innan man knockat henne med rohypnol. Man vet ju inte, hon kan rentutav blivit påkörd av en oskyldig med vägarna förbi.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 September 2013 - 21:16

Inte för att jag har nån större erfarenhet av att föda barn själv ;), men jag minns från den gång jag var med att mammans kropp blir så fullpumpad med endorfiner att hon inte känner så mycket smärta efteråt; den kommer först senare. Så den biten tyckte jag inte var så konstig. Men att Tui var halvt gömd och att man aldrig fick se hennes mage tyckte jag luktade (snål)budget, sånt har ju trickfilmats sedan Lumiére i princip. Men det kanske var svårare för att hon var så ung, vad vet jag.

 

Tycker det i efterhand var lite skumt att ungdomarna så enkelt följde med Al från lägret, de måste ha varit helt omedvetna om vad som väntade - speciellt Tui kändes inte som nån som skulle gått med på något sånt om hon misstänkt något i förväg. Kan verkligen alla som tvingats genomgå det hålla det hemligt, tom. bland sina kompisar? Fast det kanske räcker med några "olyckor" (för det tror jag inte det var) som med April för att hålla munkaveln på plats.

 

Kul hur som helst att även i efterhand kunna diskutera serien så i detalj. Håller med Garm: tack för det. Som Fan! :)


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 September 2013 - 21:35

Håller med om att det har varit kanoners att ses här efter varje avsnitt! :)

Och extra kul att det det inte bara är omdömen rakt av. Tack pojkar. :thumbsup:
 

Tycker det i efterhand var lite skumt att ungdomarna så enkelt följde med Al från lägret, de måste ha varit helt omedvetna om vad som väntade - speciellt Tui kändes inte som nån som skulle gått med på något sånt om hon misstänkt något i förväg. Kan verkligen alla som tvingats genomgå det hålla det hemligt, tom. bland sina kompisar? Fast det kanske räcker med några "olyckor" (för det tror jag inte det var) som med April för att hålla munkaveln på plats.

Inte för att jag är någon expert på droger... :P Men rohypnol är känd för att åstadkomma rätt stora minnesluckor och Tui nämnde ju själv att hon inte minns hur hon blev gravid. Nu spånar jag (igen) men jag tror att det möjligen är så att de flesta inte minns så mycket, kanske att de fick en öl till pizzan tex och inte så mycket mer.

  • »Since the 1990s Rohypnol has been used illegally to lessen the depression caused by the abuse of stimulants, such as cocaine and methamphetamine, and also as an aid for sexual assault. The so-called “date-rape drug” was placed unknowingly in the drinks of victims, often at a bar or party (“club drug”). Due to the strong amnesia produced by the drug, victims would have limited or no recollection of the assault — [Källa]

Edited by XC, 24 September 2013 - 21:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 September 2013 - 08:59

Rohypnol ja, glömde den lilla detaljen... :blush: 


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#55 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 September 2013 - 23:23

Nuförstårjaginteriktigtvaddumenar. :P Jag vet, men jag har dels lite svårt att avgöra var jag ska byta stycke och sedan så är jag rent allmänt lite slarvig.

 

Tack för klargörandet kring födsel. Som ni redan har märkt så har jag noll koll på det området. Då är det kanske inte så otroligt det som händer i avsnittet. Lägg sedan till det som XC var inne på gällande tiden. Leker man lite med tanken så kan det ju dels ha gått ett par timmar mellan tillfället då Tui vred sig i smärtor och sedan även några timmar efter att hon har fött, då vi får se henne sitta på huk. Och så har vi det som Fiskrens var inne på, att man inte riktigt hade möjlighet av budgetskäl att gå "all in" för att göra det så realistiskt som möjligt.

 

Det där med skillnaderna mellan versionerna skulle jag vilja veta mer om. Jag har förvisso inte sökt så mycket, men av det som jag har fått fram så verkar det vara svårt att få fram information om hur långa avsnitten var vid visningen vid Sundance. Var dom som de vi har sett, nästan exakt en timme så saknar vi just så mycket material. En hel del kan ha fallit bort där, som t.ex. att det sista avsnittet kändes lite rumphugget på sina ställen. Men avsnitten kan ju ha varit kortare vid Sundance-visningen, så dom kanske klippte ihop lite och fick ner det till sex avsnitt utan att ta bort något. Jag får känslan av att visningen vid Sundance var att dels visa upp vad man har gjort, men även ta tillfället i akt att få feedback på vad som är bra och mindre bra, för att sedan saxa till den slutgiltiga versionen som vi nu har sett. Och då är det lite synd om man tog bort mer än vad som behövdes. Men det är bara en spekulation från min sida. Som jag tolkar det så är det bara vid Sundance-festivalen som den har visats i sju avsnitt.

 

Angående GJ så håller jag med. Den enkla lösningen är ju att kvinnokollektivet var där för att det fungerade som en fristad. Kanske att GJ var lite som en mentor åt dom, även om hon hade rätt så okonventionella metoder att hjälpa dom i sådant fall. Så jag vill ju tro att det är mer med GJ än vad som framgår av det man ser. Att det är meningen att man ska läsa mellan raderna för att bli mer upplyst. Jag har dock ingen aning om vad, annat än det där religiösa spåret som jag är inne på.

 

Mmm, det ligger något i det som XC skriver om Robins beteende mot slutet av avsnittet då hon åker till Al från cafét. Kanske att hon är så avtrubbad där, att hon inte visar några som helst känslouttryck utan bara ger sig av för att göra det som behövs, stoppa Al. Tyvärr blir det inte lika medryckande som om hon skulle spelat ut hela sitt känsloregister, men det är väl en smaksak helt enkelt. Det fungerar och känns logiskt, men det blev inte speciellt bra utfört.

 

Jag har också funderat på det där med att Al så enkelt verkade få med sin ungdomarna hem. Eller det kanske inte var så svårt, men hur tusan kunde ungdomarna vara så ovetandes om vad som hände. Rohypnol är säkerligen förklaringen, för hur många gånger har man inte hört talas om att en del drogats med det, blivit våldtagen och sedan inte minns något. Däremot funderade jag på en annan sak i samband med detta, att man kanske glömmer bort allt bortom tid och rum när man fått rohypnol i kroppen, men borde man inte rent fysiskt känna av i efterhand om man har blivit våldtagen? Det är lite klurigt tycker jag. Antingen så följer ungdomarna med gång på gång till Al och blir utsatta för sexuella övergrepp utan att direkt minnas det tack vare rohypnolen. En annan teori kan ju vara att dom vet om, men att Al skrämmer dom till den grad att dom inte vågar avstå. Eller kanske mer troligt, att det är olika ungdomar varje gång och inte samma om och om igen. Men som sagt, om rohypnol gör att dom inte minns ett smack så är det lustigt att man inte känner av en väldtäkt i efterhand rent fysiskt och med det börjar ana oro.

 

Kul att ni båda har uppskattat diskussionerna och gemenskapen lika mycket som jag har gjort. Ni är guld värda! :hug:



#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 September 2013 - 17:47

Gjorde slag i saken och slog upp tv-serien:

  • »The series first screened in its entirety at the 2013 Sundance Film Festival in January 2013. Sundance screened the miniseries as a seven-hour program with one intermission and one lunch break.[7] It was the first miniseries ever screened at Sundance. It was additionally shown at the 63rd Berlin International Film Festival.« — [Källa]
  • »Running time 60 minutes (45 on Sundance)« — [Källa]

60*6=360min.

45*7=315min.

 

Där sprack den teorin. :P Men Jane Chapion har tydligen hurmor också:

  • »Campion took the stage and promised we’d have “I Made It Through Top of the Lake at Sundance” badges awaiting us on our final exit. She lied — [Källa]

 

Finns nog många faktorer som spelar in att Als verksamhet aldrig uppdagats: Dels hans position och mästrande över dem (han slår dem ju på fingrarna nästan varje gång han är på caféet; de är dessutom väldigt obekväma i hand närhet). Dels säkert en extrem skuld känsla hos ungdomarna själva - deras ord står mot Als och själva har de reducerad kreditabilitet samt att jag misstänker att Rohypnol inte var det enda de fick. (alkoholfest hos farbror polisen är kanske inget man raljerar med, speciellt om man kanske har en dom på sig redan). Flaskorna var många i vardagsrummet och ungdomarna i princip medvetslösa när Robin kom dit - så att säga att de dessutom var fullpumpade med något smärtstillande är antagligen en underdrift av rang.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 September 2013 - 23:43

HeHe. Close, but no cigar. :P

 

Intressant info. Det första visste jag om eftersom jag har läst wikipedia-sidan tidigare. Dock så hade jag helt missat att dom dessutom skrev ut speltiden på dom två olika versionerna. Intressant att det var lite som jag var inne på, att speltiden var kortare vid Sundance-visningen. Hmm. Då får man ju nästan säga att dom missade lite att knyta ihop säcken på ett bra sätt. Speciellt om dom nu dessutom hade mer speltid på sig att göra det.

 

Det är inte bara Jane Campion som ägnar sig åt sådant. Man hade en visning av den briljanta brittiska tv-serien The Shadow Line på filmfestivalen Flimmer för något år sedan och det utlovades något fint i belöning för dom som såg samtliga 7 avsnitt (på 60 minuter vardera) men av vad jag hörde så fick dom inget utöver att se den i förtid.

 

Jag köper dina argument rakt av. Även om det fortfarande gnager lite inom mig kring att man fysiskt borde känna av en våldtäkt i efterhand trots att man har blivit drogad och inte minns själva händelsen. Men vad fan, det är bara en tv-serie så man får ta det lite som det kommer.


Edited by Garm, 26 September 2013 - 23:46.


#58 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 September 2013 - 08:21

Mmm. Missade först också att de skrivit ut längden, men såg att dne fanns där den skulle... i faktarutan. :lol:

 

Några av ungdomarna kan mycket väl ha känt något efteråt, men jag tror att skuldfaktorn isf får dem att hålla tyst (liksom det faktum att de med all säkerhet inte minsn något och ännu mindre bevis).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#59 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 September 2013 - 23:37

Jag tror att det rent av kan ha varit så att tiden ursprungligen inte stod utskriven, utan att man har lagt till den rätt nyligen. :)

 

Jo, det ligger mycket i det som du säger. Det finns ju en massa omständigheter som gör att ungdomarna som har varit hemma hos Al och ofrivilligt deltagit i aktiviteterna i källaren, inte kan eller vill gå vidare med det som dom utsatts för.



#60 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 October 2013 - 16:41

Redan i morgon släpps Top of the Lake på DVD av Atlatic film.

 

Atlantic Film - Top of the Lake - Filminfo

 

DiscShop skall ha 199:- för den, ett helt OK pris tycker jag. (Även om jag kanske inte kommer köpa den).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#61 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 00:28

Mmm. Jag såg det. Ett måste för mig kan jag säga direkt. En affär här i stan har den rent av för 149 kr. Men jag vet inte om jag vågar att köpa den till fullpris eftersom det är Atlantic som ger ut den och dom är kända för att inte vara helt tillförlitliga när det gäller sina utgåvor. Så jag har satt upp filmen som reservation på bibblan och funderar på om jag ska låna den där först för att lite snabbt och enkelt se hur utgåvan är innan ett eventuellt inköp. Jag är #1 i kö dessutom, så får dom bara in den så är det snart avklarat. Men det kan hända att jag får ett ryck och köper den rakt upp och ned i alla fall. Det beror på hur pass desperat som jag blir. ;) Jag noterar även att utgåvan inte verkar ha något som helst extramaterial, vilket jag normalt sett inte bryr mig så mycket om. Men här hade jag gärna tagit emot det som finns på UK-utgåvan. Om det nu inte är som vanligt, att det återfinns på vår utgåva med, bara att Atlantic inte har bemödat sig med att skriva ut det på omslaget.


Edited by Garm, 02 October 2013 - 00:28.


#62 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2013 - 07:30

149:- Är ett helt överkomligt pris. :) Jag gillar Atlantic överlag, men håller med om att de är ojämna när det gäller kvalitén. Jag har heller inte så mycket intresse för extra material, men samtidigt så saknar man det lite om det saknas för saker man tycker om.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#63 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 14:46

Mmm. Det är ju dumt att betala mer än vad man behöver och dessutom så slipper jag både frakt och faktura. Jag gillar också Atlantic överlag, men ibland gör dom små missar. Som att t.ex. ha fel bildformat på filmen, originalljudspår saknas, textningen har brister, räkneverket är satt ur funktion, extramaterialet är inte utskrivet på omslaget, osv. Men som tur är så dyker dessa problem upp mer sällan. Men i fallet med den här miniserien så vill jag ha en utgåva som är tipp-topp. Och extramaterial skadar inte då man vill ha sådant. Det som finns på UK-utgåvan är kanske inte så omfattande, men det ger i sin tur kanske en större inblick i serien och skapandet av den.


Edited by Garm, 02 October 2013 - 14:46.


#64 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2013 - 00:43

Men jag vet inte om jag vågar att köpa den till fullpris eftersom det är Atlantic som ger ut den och dom är kända för att inte vara helt tillförlitliga när det gäller sina utgåvor. Så jag har satt upp filmen som reservation på bibblan och funderar på om jag ska låna den där först för att lite snabbt och enkelt se hur utgåvan är innan ett eventuellt inköp. Jag är #1 i kö dessutom, så får dom bara in den så är det snart avklarat.

 

Det tog sin lilla tid men nu har jag ett låneexemplar från bibblan här hemma och jag har tagit mig en titt på den. Den består av tre skivor och det ligger två avsnitt per skiva. Utgåvan har inget som helst extramaterial. Bild och ljudkvalité är bra så vitt jag har kunnat se.

 

Så nu ska jag väl ta och se om avsnitten med när jag ändå har chansen.



#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 November 2013 - 08:02

Min SVT-kopia får räcka; det är inte säkert att jag kommer se om den iaf :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2013 - 12:28

Det skulle räcka för mig med. Tyvärr kan jag inte trolla fram en egen utgåva på ett bra sätt, så det är väl inte direkt ett alternativ för mig. Men jag kommer nog att vänta med att köpa den här utgåvan i alla fall. Jag har ingen brådska och jag har lite annat att lägga pengarna på framöver. Inser dessutom att jag nog inte kommer att se om den nu heller. Tycker det blir lite ont om tid eftersom jag bara får ha den i en vecka. Men nu vet man i alla fall att den svenska utgåvan är helt okej.

#67 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 April 2015 - 23:09

Jane Campion var i egenskap av hedersgäst på besök hos Cinemateket idag söndag och där avslöjade hon något som jag har missat helt. Tydligen så kom det uppgifter om det redan i oktober förra året.

 

Top of the Lake ska få en fortsättning. :w00t:
 

Historien om tolvåriga gravida Tui, polisen Robin Griffin och hemskheterna strax under ytan i en vidunderligt vacker nya zeeländsk avkrok blev en oväntad succé för regissören Jane Campion.
 
"Det är en sådan märklig story och det var länge väldigt osäkert om vi ens skulle få göra den. När den sedan blev så populär blev vi så överväldigade och glada."
 
Inte minst tv-deckarens udda kvinnokollektiv, med Holly Hunter i rollen som den ambivalenta gurun GJ i spetsen, framstod som konstigt för tveksamma investerare som undrade varför historien inte kunde fokusera mer på själva kriminalmysteriet.
 
"Men kvinnokollektivet var hela anledningen för mig att göra serien, dramat runt omkring kom på köpet, säger Jane Campion."
 
Nu är säsong två under produktion. Elizabeth Moss återvänder till rollen som Robin Griffin och Jane Campion säger att handlingen denna gång äger rum i Sydney, fyra år senare.
 
"Det blir ett nytt mysterium med en ny uppsättning rollfigurer. Det blir väldigt bra kan jag säga redan nu."
 
Dessutom blir det även en avslutande tredje säsong, avslöjar regissören.
 
"Det blir en trilogi, vilket känns fantastiskt roligt. Sista säsongen ska utspela sig i Thailand och Holly Hunters rollfigur kommer tillbaka. Förhoppningsvis får hon dö där."
 
TT



#68 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2015 - 18:22

Låter inte helt fel, den här serien var en överraskning för mig som normalt bara pallar drama i väldigt små doser.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#69 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 April 2015 - 18:56

Här fanns det ju mer att hämta också än bara drama. Lite thriller/crime. Och det är jag bara tacksam för. Och om det nu blir mer, vilket det ju ser ut att bli, så gissar jag på samma format. Typ miniserie på kanske 5-6 avsnitt á ca. 60 minuter vardera. Det vore också bara positivt.

#70 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 April 2015 - 17:55

Kul. Jag är nog inte så översvallande som du, men kommer nog helt säkert se.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#71 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 April 2015 - 20:05

Yay! Kul att du också är intresserad. :)

#72 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 April 2017 - 12:26

Grattis Sverige!

 

SVT har slutit avtal med BBC som bland annat inkluderar Top of the Lake: China Girl!

  • »SVT har slutit ett nytt avtal med BBC vilket ger den svenska tv-kanalen massvis med program så som Top of the Lake: China Girl, Paula och Scott and Bailey. Förutom dessa dramaserier så innehåller avtalet även 80 timmar faktaprogram och 140 avsnitt av diverse barnprogram. Det är för tillfället oklart när Top of the Lake: China Girl har premiär på någon av ovannämnda kanaler.« – [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#73 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 April 2017 - 19:59

Spännande! :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin