Jump to content

Photo

Neill Blomkamp's Alien


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 February 2015 - 15:02

Som de flesta säker vet så har Neill Blomkamp (District 9, Elysium, Chappie) en idé för en Alien film, som han har haft under större delen av sitt liv (han är att stort fan), som alla, bla. Sigourney Weaver, verkar älska och nu verkar även FOX visat sig älska idén och givit filmen grönt ljus!

Ingenting är igentligen känt mer än att filmen är tänkt ha Sigourney Weaver som huvudroll och utspelar sig många år efter Prometheus 2, som fortfarande verkar vara på G.
Om man känner Blomkamp rätt så kommer vi nog inte få veta mycket om filmens handling fören första trailern släpps så det blir en lång väntan.

Sigourney Weaver har tidigare sagt att hon vill spela huvudrollen i filmen men mycket kan förändras under förhandlingar. Iallafall så är det här något att verkligen se fram emot.
 
 
Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 February 2015 - 15:40

Det låter lite konstigt att ha en gammal Sigourney i huvudrollen om den ska utspela sig före Alien och hon uppenbarligen aldrig har träffat på de monstren innan Alien 1...?
*Hockey och superhjältar*

#3 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 February 2015 - 17:10

Hellre den här än Prometheus 2.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 February 2015 - 09:59

Det går säkert att lösa på något vis, jag hade hellre sett en indikation på vart i Alien-kronologin man satsar på att lägga sig än en jämförelse mot Prometheus (som väl utspelar sig före Alien-filmerna). Men kanske vet man inte det än.

 

Dessutom: att Weaver är beredd att hoppa på tåget betyder en del; och Blomkamp har ju gjort bra ifrån sig i sina tidigare filmer.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 February 2015 - 11:45

Jag tror att orsaken till att de nämner Prometheus 2 är för att inte förvirra folk till att tro att där är en koppling. De skrev många år efter så det kan vara hur mycket som helst. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 February 2015 - 12:44

Om man läser det hela lite mer noga kan det mycket väl vara så att filmen kommer efter Prometheus 2, men den kan lika väl utspela sig efter Alien-filmerna.
*Hockey och superhjältar*

#7 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 February 2015 - 23:56

Fan vilka härliga nyheter! Blev sååå sugen på mer Alien efter att ha spelat Alien Isolation före jul och nu detta alltså! Väldigt roligt!

 

Med tanke på konceptbilderna som Bloomkamp gjorde så vore det kul om de väljer att göra en film som ignorerar Alien 3 och 4 och fortsätter med de som överlevde Aliens, alltså Ripley, Hicks, Newt och Bishop. Har för mig att jag läste det i serietidningsform för ett antal år sen. Men de är bara önsketänkande och svårgenomfört av många skäl.


Winter is Coming


#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 February 2015 - 23:37

Ja, jag har samma dröm sedan många år tillbaka. Jag hatar så innerligt hur de förstörde allt de byggde upp i Aliens under bara ett par minuter och rätt mycket nästan dödade franchisen. Jag måste erkänna att jag inte förstår hur de kunde tacka nej till de planerna som fanns för en 3:e och 4:e film. Jag kommer inte ihåg exakt men jag har för mig att 3:e filmen skulle handla om Newt och Hicks ute i rymden med bara en cameo från Ripley (då Sigourney Weaver inte hade tid) och sedan skulle 4:an vara en Ripley centrerad film. Men filmbolaget sa nej. De var bara intreserade av Ripley. När väl det började jobbas på en 3:a så blev planerna en direkt uppföljare. Flickan som spelade Newt var för gammal och hade slutat med skådespeleri, mannen som spelade Hicks avskydde manuset (att de skulle döda Newt var en av de stora problemen han hade med det) och vägrade vara med och Lance Henriksen hade inte tid och gillade inte manuset (vilket inte säger lite) så han ville att de såg till att skriva ut hans karaktär så att han aldrig behövde vara med mer.
Med andra ord, det blev en jäkla soppa. Motvilligt så måste jag erkänna att jag faktiskt tycker att Alien 3 är rätt OK och bitvis tillochmed bra men inget mot vad som kunde ha varit. Finns ju en orsak varför nästan all annan Alien-media alltid tar inspiration från Alien och Aliens men aldrig de andra 2.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 February 2015 - 09:46

Tydligen tänker Blomkamp klämma in sig mitt i den existerande serien:

  • »I en intervju som Neill Blomkamps och Sigourney Weaver gjorde för Blomkamps kommande robotfilm Chappie nämnde båda att man vill göra en värdig uppföljare till Aliens - Återkomsten. Neill Blomkamp kommer som bekant regissera nästa Alien-film och planen verkar vara den att fortsätta Ripleys historia där James Cameron lämnade den 1986.
    "I want this film to feel like it's literally the genetic sibling of Aliens. So it's Alien, Aliens, and then this movie".
    Någon gång under 2017 beräknas denna nya Alien-film ha premiär.«
    — [Källa]

Filmfeber har ett klipp, och Weaver verkar genuint positiv till hela projektet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 February 2015 - 16:14

Jepp. Läste att han tänker ignorera Alien 3-4 helt. En dröm som går i uppfyllelse! :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 February 2015 - 18:26

Personligen tycker jag film 3 och 4 är rätt charmiga -- men de är ju inte uppe i samma klass som de bägge första.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 February 2015 - 17:55

"Feel like it's the genetic siblings" betyder ju inte att det skulle vara en direkt uppföljare på Aliens och att den skulle ignorera 3:an och 4:an...
*Hockey och superhjältar*

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 February 2015 - 19:13

Nej, men han har sagt att den kommer vara den 3:e filmen i ordningen och handla om karaktärerna som överlevde Aliens. Tolka det som du vill. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 February 2015 - 22:12

Källa? ;-)
*Hockey och superhjältar*

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 February 2015 - 22:29

Samma som du citerade. ;) Fortsättningen på det. :P "So it's Alien, Aliens, and then this movie".
Länken till den intervjun förklarar också att det inte kommer vara klon-Ripley i filmen och att han kommer ignorera Alien 3-4.
Convept arten visar dessutom Ripley och Hicks.

Men nu har han förvirrat det mer med att säga att han inte vill radera Alien 3-4 så jag vet inte hur han tänker. Min gissning är att han bara kommer göra filmen och sedan blir det upp till andra att försöka få ihop det med Alien 3-4 om de vill. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 March 2015 - 12:49

Det är väl hur man läser olika då, men jag tolkar det som att han vill göra en film i samma anda och stil som Alien och Aliens, inte att han skulle gå in och peta i kontinuiteten.
*Hockey och superhjältar*

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 March 2015 - 15:16

Nytt citat:

Det känns lite som en alternativ tidslinje för mig...


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 March 2015 - 21:21

Jag länkade till samma ovan och visst förvirrar det en aning men får en att tänka på alternativ tidslinje.

 

Nu har skådespelaren som spelade Hicks utalat sig om att han har blivit kontaktad och att han troligen kommer medverka men då det var ett fan som frågade honom och han svarade lite med glimten i ögat så ska man ta det med en nya salt. Blomkamp har sagt att han vill ha med Hick's i filmen och har visar concept art på Hicks och Ripley så chansen är stor.

Men att han är med behöver inte betyda att de ignorerar Alien 3 då de redan har återupplivat hans karaktär i TV-spel och (lite osäker) serietidningar men en förklaring hur han överlevde.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 March 2015 - 00:19

Japp, Hicks var återupplivad i Aliens Colonial Marines. Minns dock inte hur man förklarade det? 

 

I vilket fall som helst ska det bli fantastiskt kul att se vad jag gissar blir en värdig uppföljare på Alien och Aliens! :thumbsup:


Winter is Coming