Jump to content

Photo

Dragon Wars: D-War


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 January 2008 - 20:36

Peaks inlägg i officiella trailer-tråden:

Dragon Wars: D-War

Release: 14 September 2007 (USA) Tvivlar på bio i Sverige
Genre: Monster
Officiell Hemsida: http://www.dragon-wars.com/
Synopsis: Koreansk film. Koreanska Drakar möter US Army. Och sedan är den nån story också.

Trailer:
http://www.apple.com...dragonwarsdwar/


Har nu sett den.
:lol:

Den var varken bra eller dålig. Filmen i helhet får 3 drakar av 5 ;)

Det dåliga som drar ner hela filmen är vissa av skådespelarnas agerande :rolleyes: ingen kemi någonstans, speciellt från/mellan huvudrollsinnehavarna.
Sen finns det väldigt dåliga klipp från en scen till en annan som inte har någon logik alls. Ungefär som om någon har sagt åt dom att korta ner filmen, och då har dom tagit bort en (förklarande (och tråkig?))scen som hör i hop med den innan eller före.

Det bra med filmen, är faktiskt själva storyn (legenden) som tyvärr kan falla lite platt pga de dåliga klippen som utspelar sig i nutid, och actionscenerna med ormarna/drakarna.
Bra CGI överhuvudtaget.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 January 2008 - 20:43

Story-schmory. Det är ju DRAKAR... mot STRIDSVAGNAR.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 January 2008 - 20:45

Men storyn håller? (Viktigaste saken imho). Funderar på och köpa den faktiskt. :)

För den som vill så finns en HD-trailer upplagd på Stage6.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 January 2008 - 20:51

Jag tyckte i alla fall att storyn, legenden i sig höll.

Det är ju DRAKAR... mot STRIDSVAGNAR..

:lol:
Sen är det sak samma om filmen är bra eller... ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 January 2008 - 21:03

Ah, nu fattar hon...


:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 January 2008 - 22:11

Jag gillade den, extremt taskigt skådespeleri från i princip alla men när det är drakar inblandat så är det lite förlåtet :P

Winter is Coming


#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2008 - 06:21

Jag har mäst hört bra saker om den här filmen. Är den värd att köpa? För den vekar svårt att få tag på en vettig version att ladda ned och dessutrom verkar den för cool för att ladda ned någon kass lågkvalitetsversion. :P

Om jag fattat det rätt: Filmen är Sydkoreansk och skriven/regiserad av en Sydkorean men med Amerikanska skådespelare?

Föresten, vilka siffror ska man tro på? Enligt IMDb så floppade filmen katastrofalt och drog bara en bråkdel av vad den kostade men på baksidan av DVDn står det att den blev en stor succé som drog in över 500 miljoner världen över. Fast när jag tänker efter så skrev de inget om vilken valuta. :P


Föresten, har någfon sett hans tidigare film: 2001 Yonggary/Reptilian? Om en gigantisk reptil som sovit i 200 miljoner år men som väcks av utomjordingar för att förgöra mänskligheten? :D
Ska också utspela sig i Amerika med amerikanska skådespelare. :P

Edited by Crusader, 20 January 2008 - 06:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 July 2008 - 18:14

Säger som Carty: en trevlig story berättad på ett ganska trevligt sätt. Inget mästerverk som slår andan ur en, men en överraskande bra underhållningsrulle. Hyffsade instaser från alla inblandade. Finns en del scener som bjuder på ett leende eller två, dock så trycker jag att slutet är en aning misslyckat, en ganska snygg och acceptabel upplösning utmynnar i vad jag antar skall vara ett tårfyllt farväl. Nåja. Det sista berörde mig inte så väldans faktiskt, jag hade klarat mig utan det försöket och skapa snyft-stämning. -- BRA.

Kan dock inte uttala mig om atlantics dvd-utgåva. Vad är ghosting?

Edited by XC, 10 July 2008 - 18:15.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 July 2008 - 11:55

Vad är ghosting?


Läs mer här. Jag har även grävt fram några bildexempel.

Exempel 1
Exempel 2

Jag kanske bara hade otur när jag hyrde filmen, men jag vågar inte köpa filmen i deras utgåva till fullpris om jag inte kan få en 100%ig garanti för att felet bara var en engångsföreteelse. Jag skulle tro att filmen är en sådan där "1 för 59:- 2 för 99:- film" då många av Atlantic Films utgåvor hamnar i sådana kampanjer till slut.

Edited by Cartman, 10 January 2010 - 14:19.


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 July 2008 - 12:09

Ahh. Då fattar jag. Filmen är viserligen nedsatt på DiscSop nu, men du har rätt i att den antagligen dimper ned i en realåda så småningom. (Tycker dessutom att flera av omdömena på discshop är i underkant faktiskt, så katastrofalt dålig var den väl ändå inte?)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 January 2010 - 15:00

Två år senare här kommer min syn på filmen :D

D-War a.ka. Dragon War

En uråldrig ondska har vaknat till liv. En glömd legend har blivit verklighet. Än en gång står världen inför krig – men denna gång verkar fienden övermäktig. Vår värld är deras slagfält – kriget om mänskligheten har börjat.

Synopsen låter ju väldigt pampig och lockande, men filmen lever inte riktigt upp till det. Märks tydligt att budgeten var begränsad då specialeffekterna såg ut som…specialeffekter. Känslan blir mer ett datorspel och inte en film vilket den förlorar stort på. Vill jag spela ett spel så sätter då inte jag igång en vanlig spelfilm :P

Handlingen då? Här har gjorts ett försök att förena koreansk saga med amerikansk vardag vilket misslyckas totalt. Tydligt att filmmakarna sneglat åt både Lord of the Rings och Star Wars istället för att hitta sin egen stil. Den förstnämnda märks tydligt då de försöker få till samma sagokänsla med historien, miljöerna, detaljerna (reagerade särskilt på en sak som starkt påminde om närbild på ringen i LOTR). En blek kopia av Star Wars med monster armén som strider mot amerikanska armén. Dock återfinns behållningen i denna film här: monstren med kanonerna har de faktiskt lyckats få till ganska bra, vilket räddar filmen från att vara en total flopp.

Manuset och regin är rörig och det är svårt ibland att hänga med i berättandet och handlingen. Mediokra skådespelare som stelt och oengagerat levererar sina repliker och ‘minspel’ gör inte saken bättre. Framförallt Jason Behr (Ethan) och Amanda Brooks (Sarah) som tydligt är oerfarna och ej klarar av att inneha huvudrollerna med allt vad det innebär. På tal om Sarah, hur i jösse namn kunde de placera en så pass viktig sak i någon som inte ens visar en tillstymmelse till att kunna försvara sig själv??

Där de helt släpper manuset och går över till att satsa allt krut på cgi:n är efter scenen med byggnaden där Buraki jagat upp Ethan och Sarah på taket. Nu är det bara lek med tekniken som gäller och att panga på för allt vad de orkar. Gäsp.
Uppenbart slarv är kamerans närbild på den unga Ethans ögon som är blå, och sedan övergår till den vuxna Ethans ögon som är – gröna! Sånt slarv tycker vi INTE om.
Jag har iallafall en favoritscen som gav mig ett gott skratt: draken med renhorn! Ha ha ha, ser så roligt ut! Vet inte riktigt om det är tanken?

Bäst med filmen? När eftertexterna började rulla, ärligt talat.

Sämst? Manus, regi, ljussättning, kameraarbete som i vissa scener ej riktigt hängde med, några klippningar som blev lite för hastiga, skådespelarna och cgi:n som hörde hemma i spelvärlden och inte i en spelfilm.

1/5

Edited by Synon, 10 January 2010 - 15:03.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2010 - 15:30

Du är hård mot de hårda du. :)

Jag ka hålla med om att det inte är något mästerverk - men så sabla miserabel minns jag den inte som. :blink: Tror bestämt att jag får se om den någon dag. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2010 - 15:33

:lol:
Tur att vi alla har olika smak.

Kanske också ska ta och se om den, är ju 2 år sen jag såg den ser jag nu när jag kollar datum på när tråden startades.

Edited by Georgia, 10 January 2010 - 15:34.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 January 2010 - 15:34

Du är hård mot de hårda du. :)

Jag ka hålla med om att det inte är något mästerverk - men så sabla miserabel minns jag den inte som. :blink: Tror bestämt att jag får se om den någon dag. :)

Självklart :lol:
Kan lägga till att den var en hårsman från att bli utan betyg, monsterkanonerna som räddade den.

XC och Georgia: Ja, se om den och se till att gnugga ögonen ordentligt denna gång eller putsa glasögonen ;)

Edited by Synon, 10 January 2010 - 15:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2010 - 16:06

*Funderar på och se om den och ge den en lång översvallande ros-recension bara för att reta Synon* :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2010 - 16:08

eller putsa glasögonen

:lol:
Jaha, kanske var det som behövdes när jag såg filmen :P


Ja XC gör det :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 January 2010 - 16:11

*Funderar på och se om den och ge den en lång översvallande ros-recension bara för att reta Synon* :D

:lol2:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 January 2010 - 15:26

Jag ska ge filmen en ny chans framöver. Dock är filmen ute på vift märkte jag samt att jag tyvärr bara har den där struliga utgåvan från Atlantic Film.

Det jag kommer ihåg av filmen var att den lämnade lite att önska. Manuset var lite tunnt och rörigt på sina ställen. Väldigt mycket effekter, en del inte ens bra. Samt att det fanns vissa frågetecken bland valet av skådespelare. Som att det är en sådan där typisk produktion där man castar en massa okända personer och sedan ett eller flera mer kända namn och sedan försöka sälja in filmen på det.

Men som sagt, det ska bli kul att se om den framöver. :)

Det jag dock kommer ihåg som om det vore i förrgår är den där coola avataren som XC fick till efter ett tag. :D

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 January 2010 - 18:03

Du menar en av de här:

Posted Image Posted Image

Önskar fortfarande jag hade kunnat klämt in en "It's seems as I missplaced my..." (hårfön tex) grej istället för "Hello", men annars är jag nöjd med dem. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 January 2010 - 18:14

Jupp, dom är det som jag tänker på. Vill minnas att jag dessutom hade den första under en period. Tyckte den blev cool och pratbubblan med innehåll passade som handen i handsken. :D

#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 January 2010 - 18:30

Japp - jag hade den ett tag. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 January 2010 - 18:32

Hihi, så söt den är ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.