Jump to content

Photo

Rösta fram Svenska Superseriers nästa omslag! Omröstningen avgjord!


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

Poll: Vilket omslag vill du se på nummer 6?

Val av omslag till SSS #6.

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 January 2008 - 16:46

Nu ska det avgöras. Vilket av följande tre omslag ska få äran att pryda vårt 6:e nummer?

Bland de som är med och röstar lottar vi ut tre stycken nummer av Svenska Superserier nummer 6 som vi hoppas ska vara ute i April.

Marios omslag är inte färdigfärglagt men färgerna och looken är där och kommer putsas vidare på tills omröstningen är klar.

Omröstningen kommer pågå från och med idag till måndag kväll.

Thomas Fels Batterer Batterer-omslag

Daniel Schenströms Endeavour-omslag

Mario Toros STHLM Utopia-omslag


Uppdatering: Omröstningen är avgjord. Thomas Fels omslag vann, efter medräkning av röster från serieforum.se och serieframjandet.se. Omslagen har tagits bort härifrån men kommer att ligga på vår comicspace sida www.comicspace.com/svenskasuperserier.

Tack till alla som deltagit. Vi kommer att berätta vilka som vunnit de gratis numrena i nästa vecka.

Edited by DanielSchenström, 24 January 2008 - 09:35.


#2 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 19 January 2008 - 17:54

Tycker alla bilderna är snygga (jag är imponerad :) ), men tycker nog att "Daniel Schenströms Endeavour-omslag" gör sig bäst som omslag :) . Det är "renast" i designen.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 January 2008 - 18:02

Alla bilder gör sig bra som ett fanzine omslag tycker jag. Beslöt mig att lägga min röst på Fels Batterer Batterer omslag i slutändan.

#4 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 January 2008 - 19:28

Satt och funderade en stund, då jag tycker att alla tre är väldigt snygga, men jag valde tillslut att rösta på Schenströms Endeavoromslag, av samma anledning som Spidde;
Det är snyggt och rent.

Edit; Typo

Edited by Hofling, 19 January 2008 - 20:31.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 January 2008 - 19:41

Kan bara instämma med Spidde och Hofling
Blev: Daniel Schenströms Endeavour-omslag som fick min röst
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 January 2008 - 00:08

DET gör då däremot VERKLIGEN inte jag! :)

Batterer Batterer all the way. :D PÅ dom, Thomas!




PS: Betyder inte att jag tyckte att dom andra gjorde ett på något vis dåligt jobb.

Edited by PredaBot, 20 January 2008 - 00:09.


#7 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 20 January 2008 - 00:14

Daniel Schenströms Endeavour-omslag har min röst.

Alla bilder är snygga men Daniels är den som är mest lämpad för omslag, enligt min mening. Dock vore det fräckt med de andra som "pin-ups" i tidningen (i färg då förstås).

#8 DarkBeast

DarkBeast

    Commander

  • Members
  • 255 posts
  • Location:Risliden

Posted 20 January 2008 - 00:44

Jag röstar på Batterer Batterer.

Bra jobbat av samtliga! :thumbsup:
Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli.

#9 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 January 2008 - 01:01

Dock vore det fräckt med de andra som "pin-ups" i tidningen (i färg då förstås).


Jag önskar att vi hade plats för mer färgsidor. Som det ser ut nu så har vi pratat mycket löst om att kanske ha ett nummer nån gång i färg. Det kräver dock väldigt mycket mer produktionstid per sida så det måste planeras i god tid. Tills vidare är det bara omslaget (framsida och baksida) som får den äran.

Vad som händer med de icke använda omslagen vet jag inte, fast nåt halvvettigt hoppas jag på.

#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 January 2008 - 08:14

Endevour är snyggt och stilrent som tidigare nämnts, passar nog bäst till omslaget av just en serietidning. Skulle t. om vara stämningsfullt med lite text på omslaget, typ " i detta nummer..." i stil med hur det var på serietidningar förr i tiden. Herr Fels Batterer Batterer ser mer ut att passa på en TPB eller antologi helt enkelt, stilmässigt i alla fall. Och det är väl lite vad SSS är, så bland annat därför röstar jag på Tfels bidrag. :)
*Hockey och superhjältar*

#11 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 January 2008 - 08:46

Konstigt. Igår hade mitt omslag 4 röster innan jag gick och la mig. Sedan dess har 3 personer sagt att de röstat på mitt omslag. Då borde mitt omslag ha 7 röster vid det här laget. Men det har bara 5. Hm... Registreras inte alla röster?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#12 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 January 2008 - 09:44

De 3 personerna är nog bland dem 4 som redan röstat tror jag.

Edited by Chrille, 20 January 2008 - 09:45.


#13 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 January 2008 - 10:00

Chrille, så är det förstås!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 January 2008 - 13:25

Min röst går till

Mario Toros STHLM Utopia-omslag

Tycker att det är väldigt vackert och skulle passa bra som ett omslag. Inte så att dom andra omlagen på något sätt är fula eller inte skulle passa som omslag, men det är något speciellt med Mario's omslag som tilltalar mig mer än vad dom andra gör.

Har faktiskt aldrig läst någor nr av Svenska Superserier.

Har för mig att jag sett några nr i den lokala serietidningsaffären tidigare men inte reflekterat så mycket över det. Får försöka ta mig en närmare titt framöver. :)

Edited by Cartman, 20 January 2008 - 13:54.


#15 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 January 2008 - 13:52

Kan meddela att nr 6 blir vårt klart bästa nummer! Det känns mycket kul att sätta ihop det!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#16 Robrocker

Robrocker

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 62 posts
  • Interests:Musik, fotboll, serier, teckna m.m<br />Och familjen så klart!

Posted 20 January 2008 - 16:07

Kan meddela att nr 6 blir vårt klart bästa nummer! Det känns mycket kul att sätta ihop det!




Härligt! Batterer batterer får min röst! :batman:
First we take Manhattan...then we take Berlin! / L. Cohen

#17 Atomic City

Atomic City

    Cadet Third Year

  • Members
  • 21 posts

Posted 20 January 2008 - 18:42

Batterer Batterer får min röst. Snyggt!

#18 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 20 January 2008 - 21:35

Alla är riktigt snygga, men jag gillar Mario Toros STHLM Utopia-omslag bäst :) Jag gillar stilen på det och det har lagom med detaljer.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#19 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 January 2008 - 11:49

En liten uppdatering: Marios omslag är nu färdigfärglagt och det är den versionen som nu syns i första inlägget. Som en liten insiderinfo kan jag berätta att det är jag som färglagt det och mitt eget omslag. I bägge fallen har jag samplat färgerna från tidigare omslag för att de ska få en genomgående känsla.

Färgerna till Endeavouromslaget kommer från Endeavouromslaget till Svenska Superserier #2 som färglades av Patrick Liu och färgerna till STHLM Utopiaomslaget kommer från Marios omslag till Ut ur tunneln och in i mörkret som prydde Svenska Superserier #3.

Vi hade ett fjärde alternativ som vi fått in en skiss på från Thomas Eliassons Kenny & Goldberg men Thomas var för upptagen för att hinna färdigställa det.

Min förhoppning är att vi kan göra en tradition av att hålla omslagsomröstningar, och framförallt att vi kommer ha lite mer framförhållning så att omröstningen får längre tid på sig och tecknarna likaså, det var verkligen sista-minuten med Marios bidrag (vilket var vårt fel från redaktörssidan, inte hans).

#20 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 21 January 2008 - 12:15

Kan man inte göra så här också, ifall man inte har en ny omslag till nästa nummer eller för inte såra de andra kandidaterna, att man tar de omslag man har just nu i nummerordning baserad på de röstningar de har fått.
Till exempel, Daniels omslag kommer ju först, sen kommer Thomas och sist Mario, då slipper man tänka fram nya omslag hela tiden utan använder de man har i framtida nummer och sen under tiden kan man jobba fram tre bya omslag, då är man lite i förväg...

#21 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 January 2008 - 12:33

Det fungerar, men omslaget ska ju reflektera innehållet. Det är ju sista delen av STHLM Utopia (för nu iaf, del 3 av 3) i det här numret. Bilden i sig är ju ball så det kan finnas användningsområden för den fortfarande för hemsidan till exempel.
Batterer batterer-bilden kan återanvändas då han kommer dyka upp fler gånger både med egen serie och som en del av Nordens Stjärnor.
Endeavour-bilden visar en händelse ur denna del, och jag är åtminstone sån att jag ogärna publicerar nåt allt för långt efter att det gjorts då man ser alla fel så tydligt.

Däremot kanske man kan diska vinnaren från att vinna nästa gång? Jag gillar när äran fördelas.

Jag undrar (och det måste vi kolla med tryckerierna) om man kan göra variantomslag så alla får vara med?

Jag kan avslöja att om Endeavouromslaget vinner kommer alla serierna som är med i tidningen få vara med på omslaget i alla fall.

Sen, om det inte är allmänt bekant så får faktiskt vem som helst bidra med omslag. Vi är bara lite kinkigare på tecknar/målarskickligheten när det gäller omslag just för att där är det bara en bild utan bra handling att backa upp bildmaterialet med.

En cool idé för samarbetsserien vore om vi kunde göra ett jam-omslag. Alla ritar varsin figur sen får vi datorera ihop det och färglägga. Kanske ha en enskild tuschare för att få det lite enhetligare?

#22 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 21 January 2008 - 16:35

Det fungerar, men omslaget ska ju reflektera innehållet. Det är ju sista delen av STHLM Utopia (för nu iaf, del 3 av 3) i det här numret. Bilden i sig är ju ball så det kan finnas användningsområden för den fortfarande för hemsidan till exempel.
Batterer batterer-bilden kan återanvändas då han kommer dyka upp fler gånger både med egen serie och som en del av Nordens Stjärnor.
Endeavour-bilden visar en händelse ur denna del, och jag är åtminstone sån att jag ogärna publicerar nåt allt för långt efter att det gjorts då man ser alla fel så tydligt.

Däremot kanske man kan diska vinnaren från att vinna nästa gång? Jag gillar när äran fördelas.

Jag undrar (och det måste vi kolla med tryckerierna) om man kan göra variantomslag så alla får vara med?

Jag kan avslöja att om Endeavouromslaget vinner kommer alla serierna som är med i tidningen få vara med på omslaget i alla fall.

Sen, om det inte är allmänt bekant så får faktiskt vem som helst bidra med omslag. Vi är bara lite kinkigare på tecknar/målarskickligheten när det gäller omslag just för att där är det bara en bild utan bra handling att backa upp bildmaterialet med.

En cool idé för samarbetsserien vore om vi kunde göra ett jam-omslag. Alla ritar varsin figur sen får vi datorera ihop det och färglägga. Kanske ha en enskild tuschare för att få det lite enhetligare?


Kan vem som helst, även den som är bättre på omslag än riktiga serier, göra omslag?

#23 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 January 2008 - 16:43

Kan vem som helst, även den som är bättre på omslag än riktiga serier, göra omslag?


Jupp. Det enda kriteriet är att det ska ha nåt att göra med numret ifråga. Om referensbilder behövs så kan vi fixa det. Det viktiga är att vi får plats med logon och skriva vad som är med i tidningen utan att skymma nåt viktigt.

#24 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 21 January 2008 - 17:00

Kan vem som helst, även den som är bättre på omslag än riktiga serier, göra omslag?


Jupp. Det enda kriteriet är att det ska ha nåt att göra med numret ifråga. Om referensbilder behövs så kan vi fixa det. Det viktiga är att vi får plats med logon och skriva vad som är med i tidningen utan att skymma nåt viktigt.


Alright! Då vill jag nog vara med på ett hörn (ursäkta vitsen) på något framtida nummer! Det stora problemet med mina serieegenskaper är att jag inte kan behålla karaktärernas design på en enda sida, men omslag är jag modig nog för att pröva mina vingar på.

#25 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 January 2008 - 17:26

Trevligt. Det är bara hålla ögonen öppna för när vi utannonserar vad som är med i nästa nummer. För det här numret så presenterade vi serierna i oktober.