Jump to content

Photo

Kommande spel att se fram mot


  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#1 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 January 2009 - 19:30

Okej, så det verkar bli en X-Box 360 inom en snar framtid och jag har utifrån tipsen jag fått här bildat mig en uppfattning över spel som kommit som är intressanta. Jag skapade mig ett konto på GamSpot (NateTraveller om någon annan har ett konto där) och såg där en funktion att klicka sig vidare. Vad hände då? Jo, jag började se spel som skulle komma. Verkar finnas en del intressanta spel.

Först och främst har vi Resident Evil 5 som är och förblir ett måste. Ett skäl till att köpa konsollen helt enkelt. Jag är och förblir en Reisdent Evil-fan. Eftersom jag gillar survival horror så innebär det att jag givetvis kommer införskaffa Silent Hill: Homecoming också vad det lider.

Bortsett från de mest uppenbara så var det tre andra spel som är på väg som jag fann intresse för. Först och främst Rainy Woods, vilket verkar vara väldigt hårt inspirerat av Twin Peaks. Do I need to say more? Det finns inte speciellt mycket information om Hydrophobia, men det lilal som finns är nog för att få mig att bli intresserad.

Jag hittade också ett Wii-spel som var intressant. Sadness heter det och påminner litegrann av semitrailern som Gabriel Knight 2 och Phantasmagoria-spelen där video och grafik blandas. Om slutresultatet blir så dvs. Men det är själva tanken som känns tilltalande. Vad är den? Jo, noirstämning och helt i svart-vitt. Jag gillar folk som tänker utanför lådan. :)

Edited by Fiskrens, 27 March 2010 - 14:03.
Uppdatering, gör tråden årsoberoende

Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#2 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 January 2009 - 01:58

Ser också fram emot Silent Hill: Homecoming! Älskade Silent Hill 3 och har höga förväntningar på 5:an!

Annars ser jag varje år fram emot Greve Spräng'em: För evigt. 3D Realms vet verkligen hur man får speltitlar att passa in fint. Det mesta jag ser fram emot är spel som inte ens fått release-datum än, Blizzards titlar Diablo 3 och Starcraft 2 måste jag prova samt Square Enix Final Fantasy XIII.

#3 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 January 2009 - 02:30

StarCraft II ser jag fram emot jätte mycket om det kommer i år vilket är tveksamt då Blizzard inte brukar skynda ut med sina spel. Men så blir dom så bra också. :) Diablo III tror jag inte kommer i år. (Men man hoppas ju så klart)

Brütal Legend - Tim Schafers nya mästerverk. (Hoppas jag iaf men han har inte gjort mig besviken i något spel än så länge)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#4 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 14 January 2009 - 05:57

Tja, det jag ser fram emot i år är väl först och främst 7.62 - High Calibre. Den engelska utgåvan har ju varit på gång i ett halvår snart men ständigt fått framflyttat släppdatum.

Jagged Alliance 3 är ett annat. Med motorn från Silent Storm lär det ju bli snyggt och med fullt förstörbar miljö öppnar sig nya taktiska möjligheter men jag räknar inte med humorn från 2:an. Jag misstänker att upplägget blir lite som Unfinished Business.

Och så har vi ju Disciples III också. Minner lite om Heroes of Might and Magic men lite klurigare då man inte kan bygga mördarhögar.

I övrigt vete sjutton. Lite nyfiken på StarCraft är man ju. :blush:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#5 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 January 2009 - 11:35

Jag är själv rätt nyfiken på Dragon Age: Origins, Bioware's nästkommande fantasy-RPG. De brukar ju leverera med stil, och nu har de dessutom frångått D&D-reglerna :thumbsup: .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 January 2009 - 11:58

Jag är själv rätt nyfiken på Dragon Age: Origins, Bioware's nästkommande fantasy-RPG. De brukar ju leverera med stil, och nu har de dessutom frångått D&D-reglerna :thumbsup: .


Yay! X-Box 360! :D

Spelet såg intressant ut. Bioware är duktiga på rollspel med story. Får lite Fable 2-varningar med omvärlden förändras utifrån val. Jag gillar det och hoppas de förädlar det ännu mer. Får sätta upp det här på min intresse lista.

Hoppas för övrigt man får skapa sin egen hjälte, istället för att spela en färdig en.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 January 2009 - 12:54

Alan Wake (PC, XBox 360) ligger självklart på toppen av min lista. :) Det kommer troligen bli tidernas psykologiska skräck thriller alá Stephen King. :thumbsup:
Trailers

Likaså Heavy Rain: The Origami Killer från David Cage, skaparen till Fahrenheit och Omikron: The Nomad Soul. Ett spel som du nog skulle gilla, Sentinel of Dreams. Men tyvärr är det PS3-exlusivt.

The Witcher: Rise of the White Wolf (XBox 360, PS3), remaken av PC spelet.

HALO WARS (XBox 360) ska jag förboka så fort jag får pengar! :thumbsup: Ett RTS från utvecklarna till Age of Empire spelen kan ju bara bli bra! :wub:

I AM ALIVE (XBox 360, PS3) ser också väldigt intresant ut. Ett survival adventure game där man spelar en man som överlever en apocalypse.

Batman: Arkham Asylum (PC, XBox 360, PS3) ser extremt låvande ut det också.

För att inte glömma Final Fantasy XIII Trilogin där en av delerna dessutom släpps till XBox 360.

Uncharted 2: Among Thieves (PS3) är ett måste för mig.

F.E.A.R. 2: Project Origin (XBox 360, PS3) så att Alma kan fortsätta skrämma mig när jag klarat 1:an. :P

HALO 3: ODST, expansionen till HALO 3.

Killzone 2 (PS3) står också högt på listan då ettan var riktigt bra. :)

Half-Life 2: Episode Three längtar jag också efter.

Dragon Age: Origins, givetvis, nu när de presenterat att de även ska släppa den till konsoll. :thumbsup:

Resident Evil 5 står också väldigt högt på listan.

Rainy Woods ser också väldigt intresant ut.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 January 2009 - 13:20

Synd att Heavy Rain var PS3-exklusivt. Det hade kunnat vara något annars. Alan Wake verkar tufft dock. Ska hålla koll på det också. F.E.A.R. 2 väntar jag med att dräggla tills jag spelat ettan. I am Alive är däremot något som verkar intressant av infon att döma. Bra tips. Tack!

Och yay! Fler som verkar tycka Rainy Woods ser häftigt ut! :thumbsup:

Är det bara jag som är n00b i spelvärlden (efter levat i exil över 10 år) som känner att vi har ett väldigt intressant spelår framför oss?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 January 2009 - 17:07

Half-Life 2 Episode Three givetvis och även Portal 2 (allt från Valve egentligen). Batman: Arkham Asylum ser ut att kunna bli nått också. Halo 3 till pc om det blir av nångång också, tveksamt men ändå. Alien Vs Predator 3 ska bli kul! Men om det kommer i år de vete fan.

Winter is Coming


#10 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 January 2009 - 22:10

Uncharted: Among Thieves ser jag fram emot. Sen har jag inte så stor koll på andra spel. Är det några spel som liknar Uncharted som kan vara bra?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 January 2009 - 22:33

Uncharted: Among Thieves ser jag fram emot. Sen har jag inte så stor koll på andra spel. Är det några spel som liknar Uncharted som kan vara bra?


Vad är Uncharted: Amon Thieves för något? Vilken konsol?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 January 2009 - 22:37

PS3. Ett action/äventyrsspel, finns en tråd här
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 January 2009 - 22:40

Uncharted: Among Thieves ser jag fram emot. Sen har jag inte så stor koll på andra spel. Är det några spel som liknar Uncharted som kan vara bra?


Vad är Uncharted: Amon Thieves för något? Vilken konsol?

Ett skattletar Äventyrs spel och uppföljare till Uncharted: Drake's Fortune. Typ en blandning mellan Max Payne, Tomb Raider och LOST. Men det är bara till PS3.


Beror lite på vilken del av Uncharted du menar, GG. Om det är äventyrsdelen eller actiondelen.
Om det gäller båda så är det rätt unikt. Skulle vara Tomb Raider spelen då eller LOST (om du gillar TV-serien det vill säga).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 January 2009 - 22:57

Aha. Tack så mycket för tipset. Låter som ett roligt spel. Synd bara att det är till PS3. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 January 2009 - 23:07

Ja, det var nog blandningen jag tänkte på. Men actionspel med någon slags story fungerar också. För PS3.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#16 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 06 February 2009 - 15:12

Jag ser fram emot Elven Relations 2: Mermaid Liaisons.

Vilket säkert hade garvats åt i en del kretsar men till vilket jag säger: bättre ren'ai än hentai.

#17 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 April 2009 - 10:16

Titel: Saw
Plattformar: PC, X-Box 360, PS3
Genre: “graphic, intense horror that overwhelms you”. Mer "gorno" än t ex Silent Hill, alltså
Beskrivning: Behövs det?
Tillverkare: Konami
Release: 2009
Länkar: Gamespot
Screenshots:
Posted Image Posted Image
Trailers: Inga, än så länge

Konami har plockat upp utveckling av det här spelet sedan originalutvecklaren tvingades kasta in handduken förra året.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 April 2009 - 23:06

En ny version av Silent Hill 1, fast till Wii och med en helt ny sorts AI.

This I want.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 April 2009 - 23:14

Velvet Assassin (PC, XBox 360)

Inspirerat av den berömda franska World War II spionen/sabotören Violette Szabo. Spelet är ett Sneak'em Up liknande Splinter Cell.
Spelet utvecklas av det lilla okända indipendent företaget Replay Studios och blir deras andra spel som släpps.

Man spelar Violette Summer, en ung Engelsk kvinna som i hemlighet är en spion och sabotör för de allierade i Frankrike. Efter att blivit dödligt sårad ligger hon döende på ett sjukhus och far in och ut ur medvetandet där hon drömmer om sina forna strider och uppdrag i hennes liv.


Trailer 1
Trailer 2
Young Musik Video

Släpps 8 Maj
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2009 - 15:20

Red Faction: Guerilla

Jag har testat demot nu och det var rätt kul. Och man kan verkligen förstöra precis allt (om än lite väl enkelt IMO).
Men precis som Red Faction 2 så har spelet rätt lite gemensamt med orginalet. Det utspelar sig på Mars, man spelar en ofrivillig hjälte i en motståndsrörelse och man kan förstöra saker.
Som ett fan av orginalet så känns det lite som att de fokuserat förmycket på förstörelse delen som om det är det viktigaste i Red Faction. Men det saknar känslan.
Om Red Faction var Half-Life så är Red Faction: Guerilla typ Just Cause.
Om än kul, ett helt annat typ av spel.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2009 - 23:02

Dead Rising 2
Trailer
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 May 2009 - 01:03

Risen (PC, XBox 360)

Action-RPG från skaparna av Gothic-serien.
Rätt lite är känt om spelet utöver början på storyn och att det är ett open-world Singel-player Action-RPG i Third person. Verkar typ bli någon blandning av Fabble II och Oblivion.
De flesta klipp som visats har varit för att visa upp grafik och design av miljön samt fiender.
Det ser mycket lovande ut och vissa har redan gissat på att det blir detta årets Game of the Year.
Att detta blir deras första spel på konsoll gör mig lite tveksam men jag ser fram mot att få testa det. :)

Man spelar en skeppsbruten person som hamnar på en vulkan Ö där ledaren, för någon anledning, vägrar låta folk lämna ön.


Story trailer
Forrest trailer
Harbor trailer
Riverbank trailer


Det ryktas om släpp redan till sommaren men vissa är osäker då de troligen inte vill göra om missen med Gothic 3 som släpptes förtidigt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 May 2009 - 13:32

Velvet Assassin (PC, XBox 360)

Inspirerat av den berömda franska World War II spionen/sabotören Violette Szabo. Spelet är ett Sneak'em Up liknande Splinter Cell.
Spelet utvecklas av det lilla okända indipendent företaget Replay Studios och blir deras andra spel som släpps.

Man spelar Violette Summer, en ung Engelsk kvinna som i hemlighet är en spion och sabotör för de allierade i Frankrike. Efter att blivit dödligt sårad ligger hon döende på ett sjukhus och far in och ut ur medvetandet där hon drömmer om sina forna strider och uppdrag i hennes liv.


Trailer 1
Trailer 2
Young Musik Video

Släpps 8 Maj

Gameplay
Gameplay 2


The Grudge (Wii)

Teaser
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2009 - 00:07

Risen (PC, XBox 360)

Action-RPG från skaparna av Gothic-serien.
Rätt lite är känt om spelet utöver början på storyn och att det är ett open-world Singel-player Action-RPG i Third person. Verkar typ bli någon blandning av Fabble II och Oblivion.
De flesta klipp som visats har varit för att visa upp grafik och design av miljön samt fiender.
Det ser mycket lovande ut och vissa har redan gissat på att det blir detta årets Game of the Year.
Att detta blir deras första spel på konsoll gör mig lite tveksam men jag ser fram mot att få testa det. :)

Man spelar en skeppsbruten person som hamnar på en vulkan Ö där ledaren, för någon anledning, vägrar låta folk lämna ön.


Story trailer
Forrest trailer
Harbor trailer
Riverbank trailer


Det ryktas om släpp redan till sommaren men vissa är osäker då de troligen inte vill göra om missen med Gothic 3 som släpptes förtidigt.

City trailer


Velvet Assassin (PC, XBox 360)

Inspirerat av den berömda franska World War II spionen/sabotören Violette Szabo. Spelet är ett Sneak'em Up liknande Splinter Cell.
Spelet utvecklas av det lilla okända indipendent företaget Replay Studios och blir deras andra spel som släpps.

Man spelar Violette Summer, en ung Engelsk kvinna som i hemlighet är en spion och sabotör för de allierade i Frankrike. Efter att blivit dödligt sårad ligger hon döende på ett sjukhus och far in och ut ur medvetandet där hon drömmer om sina forna strider och uppdrag i hennes liv.


Trailer 1
Trailer 2
Young Musik Video

Släpps 8 Maj

Gameplay
Gameplay 2

Moonlight Sonata Trailer



Star Trek: D.A.C.

Trailer
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 May 2009 - 14:54

Rockstar's Red Dead Redemption.
Uppföljare på Red Dead Revolver.

Trailer:

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif