Jump to content

Photo

Justice League


  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#76 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 June 2008 - 21:52

Det går väl alltid att klippa, färga och rakpermanenta. Dessutom syns ju inte håret för den röda huvan, så jag vet inte hur noga de tänker vara med den detaljen.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#77 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 August 2008 - 14:17

Justice League movie to be shot next year? - Story @ Comics2Film.com

Aussie newspapers sure do love Megan Gale. Although the 'Justice League' movie project stalled out earlier this year, the Courier Mail has posted yet another article singing the praises of the untested actress.

This latest fluff piece features glowing comments from director George Miller talking about how the supermodel nailed her 2007 screen test for Wonder Woman in the film after only one acting lesson.

Story continues after the jump...

Of course, there's been little word if and when the 'Justice League' movie may start production. However, the Courier article points to next year as the film's production start.

Here's hoping the movie actually does film and Gale does hold on to the role, as it'll give the Courier lots more to write about.


Megan Gale proves she&squo;s a real wonder woman | The Courier-Mail
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#78 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 December 2008 - 17:28

ComingSoon - George Miller Officially Off Justice League

Source: Dark Horizons on December 1, 2008

Dark Horizons reports that filmmaker George Miller appeared on Sydney-based morning talk show "Sunrise" on Monday and confirmed he's no longer involved with the Justice League movie in any capacity.

Miller indicated that if the project does get going again, he expects that it'll be recast as "the studios seem to want bigger stars in their superhero movies now."

Miller added that he'd like to work with Mel Gibson again and while the actor doesn't want to do the "Mad Max" script he wrote, he hasn't given up on that possibility just yet.



#79 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 December 2008 - 12:15

George Miller Still Attached to "Justice League"? at WorstPreviews™
DarkHorizons recently reported that director George Miller appeared on a Sydney-based morning talk-show "Sunrise," where he revealed that he is no longer involved with the "Justice League of America" movie. He also mentioned that if the project goes on without him, he expects there to be lots of re-casting. "The studios seem to want bigger stars in their superhero movies now," he said.

Now, Miller's production company has contacted ComingSoon to tell them that the director never appear on the talk-show, let alone state anything about "Justice League." According to the representative, "the facts are indeed the complete opposite to what was reported."

I'm not sure who to believe, but it sounds like Miller might have revealed things too early. On the other hand, it shouldn't be too difficult to find out if Miller appeared on a morning talk-show, so his production company would not be saying that he didn't appear there, when he actually did.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#80 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 December 2008 - 12:49

Om han var med där, så borde ju bolaget veta det och att sanningen om hans medverkan då inte skulle hållas hemlig länge, så jag litar nog mer på bolaget för inte kan det väl vara så dumt?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#81 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 December 2008 - 14:14

Edit: Råkade posta samma sak som Georgia

Edited by Cartman, 03 December 2008 - 14:57.


#82 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 March 2009 - 22:58

Is George Miller's Justice League Film Still a Possibility? - SuperheroFlix.com
Warner Brothers and DC Comics have at their disposal both a great stable of superheroic characters, and a track record of having one of the most successful superhero films of all time under the belt, in the form of The Dark Knight. Additionally, the studio and comic company seem to be moving forward with a new Superman film, as well as Green Lantern, with The Flash on the horizon, but is there any possibility of seeing a movie featuring the entire Justice League? George Miller recently told MTV that he believes his Justice League film will still happen - just not real soon.

"I'm still attached to the film," the director said. "Warner Bros. is waiting to develop the other characters a little bit and then bring Justice League together. After the success of [The Dark Knight], it's well known that they will develop the other characters and then bring them together in Justice League. That's a fair way down the track."

While Miller's continued involvement runs contrary to what most insiders are saying, it does make sense that DC and Warner Brothers are going to follow the model that Marvel is following with doing individual films for Iron Man, The Incredible Hulk, Captain America and Thor first, and then following up with a "tie-it-all-together" epic in the form of The Avengers.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#83 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 March 2009 - 01:00

Det här projektet vägrar dö helt :P

Winter is Coming


#84 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 March 2009 - 18:41

Jo grejen att WB skyfflade bort JLA filmen var just att de ville ha en annan strategi. Att göra en Green Lantern film först är t ex ett smart drag.

En annan grej är att det kanske är schysstare mot Christopher Nolan att bara han får använda Batman i en live action film så länge han fortfarande vill jobba med karaktären. Det behövs inte en massa olika live-action versioner av karaktärer samtidigt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#85 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 October 2009 - 20:12

Hm...
*Börja fundera över möjligheten för ett utdraget utvecklande av Avengers och JLA som slutligen slutar i en interdimensionell crossover med både gängen i.*
Secret Wars on Infinite Earths -the movie: Part I
!

#86 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 August 2010 - 02:40

Projektet har lagts ner sägs det och en anledning sägs vara den skyhöga prislappen...

Källa: Cinematical

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#87 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 August 2010 - 21:44

Det tas upp om nått halvår eller så igen var så säker B)

Winter is Coming


#88 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 August 2010 - 16:26

Så länge de kan hålla sig ifrån att låta de kommande DC-filmerna säga emot varandra är ju en JLA-film en möjlighet...

#89 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 August 2010 - 13:38

Hittar inte länken nu , undrar om de tagit bort den? men bleedingcool.com skrev några dagar sedan att WB fortfarande har tidiga planer på en JLA film men med en lineup som inte skulle ha Superman och Batman med (än), så får se när man hör något mer av detta.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#90 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 August 2010 - 14:06

Kan det vara det här du menar

Justice League of America Movie Without Batman and Superman? | WorstPreviews.com

CBM is reporting that Warner Bros is moving forward with a "Justice League of America" movie, and while a script has yet to be written, the studio has already put together a general outline.

That outline includes such superheroes as Green Lantern, The Flash, Wonder Woman, Aquaman and Martian Manhunter. But for some reason, Warners decided not to include Superman or Batman. It's still possible that the two characters will one day make their way into the story, but at this point, everything is progressing without them.

The site points out that several comics series, including the team's first outing in "The Brave and the Bold," worked well without Batman and Superman. But there is probably something else going on.

My guess is that since Christopher Nolan is involved with both new Superman and Batman movies, Warners may want him back for "JLA." But everyone understands that Nolan, his team and Christian Bale won't come cheap, so the studio may just be working on an alternate version of the movie, which will be much cheaper and lack the talent. Basically, the Marvel route.

Source: CBM



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#91 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 August 2010 - 16:53

JLA utan Superman och Batman känns som ett JLA utan både hjärta(Superman) och hjärna(Batman) tycker i alla fall jag.

Winter is Coming


#92 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 August 2010 - 17:26

Japp Georgia, var exakt det där ryktet.


Jag gillar den där JLA-rostern. Om det finns sanning bakom ryktet så är det logiskt att lineupen ser ut som den gör för tillfället. Om Green Lantern filmen blir en framgång för WB/DC så skulle det inte heller förvåna mig om man tänkte på en JLA-film med John Stewart som GL (om han blir itroducerad i GL filmen/filmerna)istället för Hal Jordan.

WB har ju stress med Superman-filmen på grund av filmrättighets-tjafset, och Christopher Nolan som har största ansvaret om Batman och Superman för tillfället har ju sagt att karaktärerna har "separata Universum".

Sen om WB faktiskt gör en Justice League film så lär man ha redan gjort Batman 3, och kanske har något av Stålisr-ättigheterna klarats upp och de kan ha sin "BIG 7" roster. Jag tror att Nolan slutar göra Batman-filmer efter den tredje, och det lär många av "hans" skådespelare inklusive Christian Bale göra också. Så om WB nu gör en JLA-film så blir det säkert billigare att introducera en ny skådis som Batman t ex.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#93 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 August 2010 - 20:42

JLA utan Superman och Batman känns som ett JLA utan både hjärta(Superman) och hjärna(Batman) tycker i alla fall jag.


Posted Image Den bästa upplagan av JLA är ju den som så småningom blev JLI. Där är Batman med i och för sig, men Stålis klarade de sig bra utan.

#94 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 August 2010 - 23:16


JLA utan Superman och Batman känns som ett JLA utan både hjärta(Superman) och hjärna(Batman) tycker i alla fall jag.


Posted Image Den bästa upplagan av JLA är ju den som så småningom blev JLI. Där är Batman med i och för sig, men Stålis klarade de sig bra utan.

Ja exakt en av dem var ju med så helt fel ute är jag väl inte? :)

Winter is Coming


#95 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 August 2010 - 00:37

Även om jag tyckte att Giffen/DeMatteis/Maguire eran av JLA/JLI/JLE var riktigt kul så vet jag inte om Bwahaha-Justice League är inspirationen att ta för att visa att man kan vara poppis utan Stålis och Batman :). Och ja som Rick säger, de hade Batman med,vilket var ju en del av framgången den tidningen hade. Min favorit JLA är nog Grant Morrisons och Howard Porters version :).

Jag tycker att det är bra att man har någon form av planer för en Justice League film, och det verkar ju så att Green Lantern och Flash satsas på av WB. Så sen om några år så är de ju redan etablerade hjältar som man kan bygga en JLA-film kring.

Och sen lär ju nån eller båda av de stora kanonerna dyka upp ändå om de verkligen gör en JLA-film.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#96 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 August 2010 - 10:59

Å andra sidan tror jag att de hade klarat sig bra utan Batman också. Dessutom så känns det rätt logiskt att Batman inte är med i ett dylikt samarbete. Han samarbetar väl inte gärna på någon annans villkor?

#97 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 August 2010 - 18:09

Klart man kan göra en Justice League film utan Batman och Superman, jag gillar att man fokuserar på andra karaktärer än Superman och Batman också. Men jag tänkte på det rent kommersiellt från Warner Brothers synvinkel. Batman och Stålis är såpass tunga-varumärken för dem att om man ska tävla mot Marvels Avengers så skulle det vara ett rätt schysst vapen för WB att man kan ha med alla DCs karaktärer i samma film.

Batman och Stålis är ju väldigt framträdande för dem,vilket man också ser på den här Promo/Consumer Products videon WB/DC släppte i våras eftersom DC fyller 75 år i år. Schysst hur man undvikit visa något från de mer misslyckade adaptationerna ;) :).


Edited by super85, 11 August 2010 - 18:17.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#98 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 March 2011 - 14:10

Så Justice League ryktet dyker upp igen, från skapliga källor t om.

http://www.latimes.c...56.story?page=1

http://collider.com/...vie-2013/82979/

Antingen så har någon missuppfattat eller kör Warner Brothres fullt ut med DC filmer. Är ju rätt mycket på gång samtidigt nu, Green Lantern är i post production, Wonder Woman pilotavsnittet filmas, och snart börjar även inspelningarna på "The Dark Knight Rises" och Superman-filmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#99 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 March 2011 - 14:59

Det är klart, man har ju märkt hur Hollywood kan fungera. Om Avengers funkar bra för Marvel så är säkert WB sugna att göra något liknande. Och fältet är väl mer öppet för det efter att Chris Nolan är klar med sina Batman-filmer. Men jag är ändå av typen som inte nödvändigtvis vill se teamups bland alla hjältar här. Vore det inte roligare med en Justice League utan de största hjältarna, som ändå kan stå för sig själva?
*Hockey och superhjältar*

#100 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 March 2011 - 15:12

Jo, det tycker jag också. Jag är nästan säker på att WB/DC har planer färdiga för en Justice League film, det har ju t om ryktats om något synopsis där Batman och Superman inte medverkar. Skulle vara jättecoolt att se t ex Wonder Woman, Flash, Green Lantern (även om han får en egen film snart) i rampljuset. Men sen finns det just det där att få med Stålis och Batman på omslaget, sånt är nog väldigt lockande för Warner Brothers.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight