Jump to content

Photo

Mass Effect 3


  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#26 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 December 2010 - 22:14

Nu är det min tur att hålla med Crusader :) : "Knarret" från Geth var ett härligt, obehagligt ljud att höra: främmande och mystikskapande. Däremot gillade jag Sarens öde och att man faktiskt kunde få honom att förstå och ångra vad han gjort på slutet (återigen kudos till storyn). Hans återuppståndelse var det väl lite "Meh" över, men var väl ett nödvändigt ont för att få till en ordentlig slutstrid.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 December 2010 - 23:38

Håller för övrigt med Fiskrens, framför Crusader, angående Sarens öde. Däremot är problemet med att döda av honom att man förlorade en stark antagonist att kämpa emot. Det hade varit rätt tufft att ha med honom mera.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 December 2010 - 00:06

Alltså, jag har inget mot hans öde. Jag gillade att man kunde övertala honom. Jag tyckte bara att det gick för snabbt. Typ:
"Ni kommer aldrig att stoppa Reapers! Tillsammans ska vi erövra världen!"
"De bara lurar dig!"
"Du har rätt. Kanske kan du stoppa dem. Men det är försent för mig..."
PANG!

Och som SoD säger, man förlorar en bra antagonist. Saren var Mass Effect's Darth Vader IMO och det kändes förtidigt att döda honom redan i första delen. Det blev ett tomrum som blev svårt att fylla. Jag menar, alla huvudskurkar i första spelet dör. När andra spelet börjar så måste de göra nya. Om de hade kvar t ex Saren från första spelet så hade man haft en fiende som man hade koppling till.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 December 2010 - 19:12

:) till din sammanfattning, Crusader. Skriven så blir det rätt fjantigt, håller med (fast när det hände var jag så inne att jag inte brydde mig - och ärligt talat fanns det tendenser redan i mötet på Virmire).

Tror problemet snarare är att man inte lyckades göra Reapers till de huvudfiender de faktiskt är - och var redan var i ettan. Även där var Saren bara redskapet som vi ju alla vet. Gillade inte att de körde favorit i repris i tvåan med att Reapers höll sig i bakgrunden och bara använde redskap, som dessutom var helt anonyma. Tror Bioware hade hoppats att upptäckten att Collectors ursprungligen var Protheans skulle få mer Ooohs och Aaahs från oss spelare, men så icke i mitt fall.

Fast av trailern att döma verkar man ju få några Reapers att fajtas mot denna gång :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 December 2010 - 20:47

Problemet var ju att avslöjandet att Collectors ursprungligen var Protheans kom lite för tidigt och tog bort all mystik. Dessutom väntade man sig att det skulle vara något sådant.
Men att ha med Reapers i ME2 mer än i bakgrunden tror jag hade varit ett misstag. Dock skulle man ha känt av dem mer.

En av de största bristerna med Mass Effect 2's story IMO är att det förblev en mänsklig konflikt. Reapers gav sig bara på människornas kollonier. Och trailern inför ME3 får många att frukta att det ska vara samma sak igen. Shepard åker från planet till planet och säger "Reapers har kommit. Först tar de Jorden, sedan resten av galaxet. Vi måste tillsammans rädda jorden och stoppa dme innan det är försent" där den andra säger "Jag tror inte det är Reapers. och vi vill inte lägga oss i en av människornas konflikter."
Jag vet att jag är långt från ensam som blev besviken på den punkten. I ME2 ville man ha ett nytt hot från Reapers som brede ut sig över hela galaxet (inte Reapers själva för det hade varit för tidigt) och som måste stoppas och kanske att Shepard måste övertala de andra raserna att hotet är riktigt. Sedan i ME3 så skulle dte vara fullt ut krig där Shepard måste hitta ett sätt att besegra Reapers medans resten av Galaxet står i krig mot Reapers. Jag tror att många andra hade vänbtat sig något sådant också. Nu blev istället ME2 som ett mellanspel och hemligt uppdrag inför ME3.
Dessutom så finner jag det minst sagt underligt att Reapers plötsligt har bestämt sig för att de ska bara ta människorna och lämna resten åt sitt öde när de alltid innan har utrotat allt liv oavsett ras.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 tntclr

tntclr

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 134 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 December 2010 - 16:37

Dessutom så finner jag det minst sagt underligt att Reapers plötsligt har bestämt sig för att de ska bara ta människorna och lämna resten åt sitt öde när de alltid innan har utrotat allt liv oavsett ras.


Det här är väl bara spekulationer från din sida?
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 December 2010 - 17:43


Dessutom så finner jag det minst sagt underligt att Reapers plötsligt har bestämt sig för att de ska bara ta människorna och lämna resten åt sitt öde när de alltid innan har utrotat allt liv oavsett ras.


Det här är väl bara spekulationer från din sida?

Lite baserat på hur det var i Mass Effect 2 och intrycket av teasern men ja, det är bara spekulationer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2011 - 01:48

Lite tråkiga nyheter (utom för mig). Spelet försenas till tidigt 2012.

Men som plåster på såren så kan ni få en bild på 2 companions i Mass Effect 3. :)

Postad bild
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 May 2011 - 22:38

Lite tråkiga nyheter (utom för mig). Spelet försenas till tidigt 2012.

Gör mig inget, det var ganska väntat t.o.m. Ska bli kul som fasen. Varför är inte nyheterna tråkiga för dig? :)

Winter is Coming


#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2011 - 23:19

För jag ville att spelet skulle försenas. :P Har förmycket att spela i år och jag vill hinna spela om de första 2 innan. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 May 2011 - 23:33

Aha, har mycket att spela jag också men jag ska nog hinna med ett par omspelningar av bägge spelen oavsett innan trean kommer ut. Vissa saker prioriterar jag högt mycket högt! :)

Winter is Coming


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2011 - 23:45

Något som INTE får en att jubla är orsaken till förseningen. EA har gett order om att de ska omprogramera spelmekaniken för att tilltala större allmänheten och vara mer åt shooter-med-RPG-element hållet.
Med tanke på att fans redan klagar på att det var förlite RPG i Mass Effect 2 så låter det här inte så värst bra.

Källa

Edit: Fast Bioware får det att låta mer som en finputsning. Vilket stämmer? EA eller Biowares historia?

Källa

Edited by Crusader, 06 May 2011 - 00:09.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 June 2011 - 01:40

E3 trailer!



Gameplay!



Gameplay Walkthrough!




Dessutom så har vi fått veta lite mer om handlingen. Cerberus har förått mänskligheten och hjälpt Reapers att invadera Jorden. Nu måste Shepard hitta allierade innan det är försent men Cerberus gör allt för att stoppa honom.

Jag har lite svårt att få det att gå ihop. Varför Cerberus la ned så mycket tid och pengar på att hjälpa Shepard rädda världen i Mass Effect 2 bara för att alliera sig med Reapers? Det känns totalt ologiskt med tanke på hur långt de gick för att stoppa Reapers, men de har lovat oss en förklaring.
Hoppas bara att vi faktiskt får se det galaktiska kriget och att det inte visar sig bara handla om Jorden.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 June 2011 - 17:23

Tur att ingen såg mig när jag tittade på de filmerna, tror jag satt och dreglade av lycka :P

Jag har lite svårt att få det att gå ihop. Varför Cerberus la ned så mycket tid och pengar på att hjälpa Shepard rädda världen i Mass Effect 2 bara för att alliera sig med Reapers? Det känns totalt ologiskt med tanke på hur långt de gick för att stoppa Reapers, men de har lovat oss en förklaring.

Håller med om det. Där vill vi se en jäkligt bra förklaring.

Winter is Coming


#40 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 June 2011 - 20:07


Jag har lite svårt att få det att gå ihop. Varför Cerberus la ned så mycket tid och pengar på att hjälpa Shepard rädda världen i Mass Effect 2 bara för att alliera sig med Reapers? Det känns totalt ologiskt med tanke på hur långt de gick för att stoppa Reapers, men de har lovat oss en förklaring.

Håller med om det. Där vill vi se en jäkligt bra förklaring.

Skulle tro att det är ett rätt enkelt sätt att visa vilken makthungrig organisation det rör sig om: "If you can't beat'em - join'em". Lite synd, jag hade gärna sett en mer gråskalig värld.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#41 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 June 2011 - 22:06



Jag har lite svårt att få det att gå ihop. Varför Cerberus la ned så mycket tid och pengar på att hjälpa Shepard rädda världen i Mass Effect 2 bara för att alliera sig med Reapers? Det känns totalt ologiskt med tanke på hur långt de gick för att stoppa Reapers, men de har lovat oss en förklaring.

Håller med om det. Där vill vi se en jäkligt bra förklaring.

Skulle tro att det är ett rätt enkelt sätt att visa vilken makthungrig organisation det rör sig om: "If you can't beat'em - join'em". Lite synd, jag hade gärna sett en mer gråskalig värld.

Ja, skulle ju inte förvåna en precis men jag hoppas på nått bättre.

Winter is Coming


#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 August 2011 - 22:20

Den här bilden hqar gjort en hel del fans upprörda:
http://gyazo.com/0398c2a88af749edd6fe28065f4d4755.png


Är det Co-op som de har lagt tiller eller har de verkligen lagt till Multiplayer? Med tanke på att de tidigare har sagt att de inte sysslar med multiplayer och inte tänker göra något sådant spel och att multiplayer ofta tar all fokusen från spel så är det inte underligt att fans blir oroliga.



En annan sak som fick en del negativa reaktioner är den nya karaktären James Vega:
Postad bild

Den nya karaktären är menad som ett sätt att presentera nya spelare till Mass Effect universumet. James Vega är en erfaren soldat men känner inte till så mycket om världen utanför jorden, politik, raser osv vilket gör att han säkert kommer ha många frågor som Shepard och de andra får svara på.


Att spelet också kommer ha Kinect-suport gör fans inte mindre oroliga heller.

Så, vad tycker ni om de här sakerna?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 August 2011 - 19:01

Inget jävla multiplayer tack! Finns nog med sådant om man är intresserad! :angry:

Däremot ger den nya karaktären inga negativa intryck på mig i alla fall.

Winter is Coming


#44 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 October 2011 - 13:07

Nu har Bioware bekräftat att det är Multiplayer som är det nya med ME3:

According to Priestly, "players can choose from a variety of classes and races, form an elite Special Forces squad, and combine their weapons, powers and abilities to devastating effect as they fight together to liberate key territories from enemy control."

Priestly also revealed that co-op missions will affect the single player campaign, having a "direct impact" and "giving players an alternative method of achieving ultimate victory."
This "alternative method" appears to be called "Mass Effect 3: Galaxy At War," a new system that will allow gamers to alter a Galactic Readiness level that gauges the player's level of preparation for the game's final battle.
Priestly wrote that "players can impact their game's Galactic Readiness level in multiple ways via the Mass Effect 3: Galaxy at War system, including multiplayer. Other platforms and interfaces will be announced in the coming months."

Most importantly, Priestly added that these cooperative modes will be completely optional, and that the full experience is still available in single-player mode.

"It is important to note that the system is entirely optional and just another way players can have control over your game experience," Priestly wrote. "It is still possible to achieve the optimal, complete ending of the game in Mass Effect 3 through single-player alone."

Priestly confirmed that the game's multiplayer will be limited to cooperative play and will not include competitive multiplayer. He added that the co-op modes were developed by a team that was completely separate from those who developed the single-player campaign.

[källa]

Bra det är helt valfritt, jag föredrar helt klart att inte blanda singel- och multiplayer. Att det enbart är co-op är ju också ett plus. Men jag blir lite orolig när de pratar om att det påverkar övriga handlingen, går ju att tolka som att "Du kan hoppa över det här, men du förlorar en massa fördelar i de kommande delarna".
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#45 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 October 2011 - 15:28

Jag tolkar det mer som att du får lättare att få ett bra slut om du spelar co-op också. Typ om du inte spelar co-op och inte lyckas till 100% på singelplayer så kanske en planet blir förstörd. Något jag inte precis gillar tanken på att ha "om jag bara hade spelat co-op så hade vi inte förlorat den planeten" känsla.
Skönt iallafall att det är co-op det handlar om och inte Deathmatch och att det är frivilligt. Bara inte singelplayer blir nedbantat för att de ska kränga in co-op. Kan man hoppas på en seperat skiva?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#46 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 October 2011 - 21:23

Allt jag inte hoppades på inträffade, från att ha varit ett av de mest efterlängtade spelen någonsin så känns det mest bara meh just nu :(

Winter is Coming


#47 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 October 2011 - 21:32

Fast så illa är det väl inte? Klart det är trist att "det där extra" i trean inte är vad man önskar sig, men det kan ju fortfarande vara ett väldigt bra single player-spel.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#48 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 October 2011 - 21:45

Kanske inte, är ju fortfarande förväntansfull men det har avtagit mycket. Integrerat multiplayer i en single player franchise luktar illa enligt mig.

Edited by Rick Hunter, 11 October 2011 - 21:45.

Winter is Coming


#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 January 2012 - 01:39

Tur att ingen såg mig när jag tittade på de filmerna, tror jag satt och dreglade av lycka Postad bild


Jag har lite svårt att få det att gå ihop. Varför Cerberus la ned så mycket tid och pengar på att hjälpa Shepard rädda världen i Mass Effect 2 bara för att alliera sig med Reapers? Det känns totalt ologiskt med tanke på hur långt de gick för att stoppa Reapers, men de har lovat oss en förklaring.

Håller med om det. Där vill vi se en jäkligt bra förklaring.

Lite intresant. Jag spelar just nu igenom Mass Effect 1 och plötsligt känns det mer logiskt. Jasg tror det kan vara så att Cerberus har känt till Reapers innan Mass Effect 1 och att alla deras expriment handlade om att förbereda sig på Reapers ankomst och göra mänsklighetern till deras nya slavar. Typ som Syndicate i X-Files som hjälper utomjordningarna invadera för att mänskligheten ska bli slavar iställer för utrotade. Kanske därför de hjälpte Shepard med självmordsuppdraget. De ville bli av med Collectors som var Reapers slavar och hoppades på att Shepard skulle dö på kuppen samtidigt som de testade honom som en ny prototyp, och sedan göra mänskligheten till Reapers nya slavar. För när man kollar vad de sysslar med i Mass Effect 1 så handlar mycket om Mind Control, skapa hybrider och supersoldater, men inget är igentligen till någon större nytta mot Reapers eller i utveckling av vapen.
Hoppas de ger en bra förklaring i 3:an för det här är bara vad jag tror.


En sak jag hoppas man får en chans att göra är att säga "Told you so." till The Council. De har ju verkligen kämpat mot hela vägen och vägrat tro på att Reapers existerar eller ge Shepard någon som helst hjälp. Jag vill ha den där stunden där de ser riktigt dumma ut och inser att universum kanske kan gå under pga dem.


Men jag undrar hur de ska få Side-Quest att fungera. Jag menar, skulle verkligen Shepard ta sig tid att leta upp ett bort tappat smycke, leta upp en ficktjuv eller ta ner en War Lord åt en affärskvinna mot betalning medans miljoner dör på Jorden och klockan tickar mot att hela universum går under?
Och medans han sammlar allierade så måste han göra tjänster åt dem. Vad för känster kan vara viktigare att göra än att rädda univertsum? Såvidar inte alla tjänsterna och Side-Quest har med Reapers att göra. Jag undrar om det kanske är så smart att låta spelet börja med att Reapers invaderar jorden för det sätter begränsningar.


Jag undrar vilka fler spelbara squad mates kommer vara med i spelet. Alla överlevande från de tidigare spelen kommer vara med och ha en viktig roll. Än så länge vet vi att man kan ha:

(Varför kan man inte spoilermarkera länkar?) SPOILERVARNING:


Ashley Williams/Kaidan Alenko
Garrus Vakarian
Liara T'Soni
Tali'Zorah vas Normandy
James Vega
David Anderson (Tillfällig)

Samt en hemlig DLC karaktär som ingår i Collector's Edition.

Borde ju vara fler än så, tycker jag.

Sedan finns det de som har visats ha en suportroll i vissa uppdrag vilket troligen betyder att de inte kommer vara team medlemmar (såvidar de inte kör med att man bara kan välja dem i vissa uppdrag):


Mordin Solus
Urdnot Wrex
Legion




En liten film om vad som ingår i Collector's Edition:

http://www.youtube.com/watch?v=PgcS2LT0kxM

Trailers:

-1
-2

Gameplay:

-1

Edited by Crusader, 04 January 2012 - 03:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 January 2012 - 11:29

Men jag undrar hur de ska få Side-Quest att fungera. Jag menar, skulle verkligen Shepard ta sig tid att leta upp ett bort tappat smycke, leta upp en ficktjuv eller ta ner en War Lord åt en affärskvinna mot betalning medans miljoner dör på Jorden och klockan tickar mot att hela universum går under?
Och medans han sammlar allierade så måste han göra tjänster åt dem. Vad för känster kan vara viktigare att göra än att rädda univertsum? Såvidar inte alla tjänsterna och Side-Quest har med Reapers att göra. Jag undrar om det kanske är så smart att låta spelet börja med att Reapers invaderar jorden för det sätter begränsningar.

Det är har ju alltid varit problemet med serien (framför allt i ettan men även i tvåan): man vill egentligen rusa vidare på huvuduppdraget där känslan av att det brådskar hela tiden ökar, men samtidigt behöver man se till att klara av side quests/expropriera ett antal planeter för att få bra utrustning och XP. Det går säkert att bortförklara lite med att Shepard t ex lyckas hindra Reapers framryckning ett tag, men det är och kommer säkert att bli ett lika grundläggande problem här.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin