Jump to content

Photo

Lägesrapport - Svenska Superseriers hemsida UPPE IGEN!!


25 replies to this topic

#1 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 26 October 2010 - 13:43

Back in business, boys and girls. ;)

Nu äntligen är räkningen betald, och förhoppningsvis är detaljerna om ägandet av domänen klart inom några dagar, så hipp hipp hurra, allihopa! :D

#2 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 23 September 2011 - 08:52

Som utomstående har jag en undran över ovannämnda hemsida. Såg att senaste inlägget där dateras till 2011-04-17! När det skrivs så sällan kan det vara idé att ta bort datumen eftersom det sänder ut ett meddelande om att här händer det i stort sett ingenting.

#3 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 September 2011 - 21:23

Som halvinsatt så håller jag med. Siten är dessutom 4 nummer efter på previewssidan, seriepresentationssidan och 2 nummer efter på "beställ tidningen". Facebooksidan sköts väldigt bra dock måste jag säga.

#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 August 2012 - 13:56

Tänkte, såhär snart ett år efter förra inlägget. Jag var in på hemsidan förra veckan. Det har fortfarande inte uppdaterats på beställ nummer-sidan, på previews-sidan och det såg lite trasigt ut med knapparna nedtill. Det ger inte så bra inryck tycker jag.

#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 02 August 2012 - 09:11

:pling:

#6 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 August 2012 - 09:11

Har ni börjat ta tag i det?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 August 2012 - 14:48

Jag har idag gjort några uppdateringar på hemsidan, men det finns fortfarande en massa att göra med previews, som är ett ganska stort jobb.

Nu återfinns dock info om att #14 är ute, och beställningssidan reflekterar dom senaste numren. =)

#8 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 August 2012 - 09:58

Hurra!

Kommentarer: På beställningssidan syns en halv html-tag. Klickar man på #14 kommer man till #11. Varför står det "UTE NU!" vid #10, #12, #13 och #14? Är det inte lite av en onödig spoiler som du har skrivit på startsidan att det är fråga om "en hjälte med två sidor "? Sedan kan man också fundera över i vilken ordning vissa namn skrivs, men det kanske är oviktigt...

#9 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 August 2012 - 16:50

Man kommer just nu till #11, eftersom nr 14 inte finns på tidskriftsbutiken än, eftersom Viktor inte har skickat tidningarna. :P Dock så kan man ju ändra det till vanliga roten på tidsk. istället.

Småfelen åtgärdade.

Jag kan ändra det där till två hjältar med ett mystiskt band istället, det låter bättre.

#10 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 August 2012 - 16:01

Man kommer just nu till #11, eftersom nr 14 inte finns på tidskriftsbutiken än, eftersom Viktor inte har skickat tidningarna. :P Dock så kan man ju ändra det till vanliga roten på tidsk. istället.


Ja, gör det! Eller också kan du länka till en butik som faktiskt har tidningen... om det finns någon sådan.

#11 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 16 August 2012 - 20:54

Strålande att ni uppdaterat hemsidan! Men varför droppar ni inte datumen? 2012-04-24 känns så inaktuellt. Det borde räcka med rubrikerna.

#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 August 2012 - 10:26

Mm, men jag tycker att datumen har en funktion. Sedan kanske problemet ligger i att hemsidan uppdateras för sällan.

#13 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 August 2012 - 15:46

Jag tror att om man flaggar med att hemsidan sällan uppdateras, så stöter det bort folk. Vill vi det? Om inte, gör något åt det, antingen ta bort datumen eller uppdatera ofta.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#14 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 October 2012 - 22:43

Skriv att nummer 15 finns ute nu!

Uppdatera vad är Svenska Superserier-sidan med rätt antal nummer.

Att bidraga med serier-sidan behövs fräshas upp lite på flera punkter.

Beställa tidningen-sidan bör uppdateras med senaste numret. Kanske en fräshare layout också. Andra återförsäljare-listan kan nog kortas ner en del...

Nyhetsbrev, skickas ett sånt ut längre? Om inte, ta bort den på Kontakta oss-sidan.

Nyhetssidan är uppdaterad senaste 2009. Kanske dags att uppdatera den...

Serier-sidan behöver en massiv uppdatering.

Previews ligger 6 nummer efter. Man kanske kan baka ihop en bunt previews till en pdf som uppdateras efter varje nytt nummer?

Det var väl allt efter en snabb genomkoll.

#15 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 October 2012 - 09:36

:pling:

Att lägga previews i en pdf vet jag inte om jag ser några tydliga fördelar med. Annars plingar jag på alla dina påpekanden. Lägger dessutom till att länksidan kan tåla en uppdatering. Finns ju många fler i SSS-familjen som har hemsidor. Och även en del andra som kan anses intressanta.

#16 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 07 March 2013 - 00:13

Sidan är under ombyggnad.
Jag har nyligen övertagit kontrollen över hemsidan, och igår började jag pilla i källkoden. Det slutade med att jag kodade om det mesta från grunden.
Designen är mer eller mindre densamma, men är skriven i html5 och är 100% ramlös. Jag vågar inte byta ut den gamla ännu, då den nya ännu inte är färdigställd, men vill ni testköra den kan ni gå in på
http://svenskasuperserier.se/test
Ett par sidor ser fortfarande lite mysko ut: det finns en blå rand under omslagen på en av sidorna, och sidan med förhandstittar fungerar inte för fem öre, men jag hoppas att den snart kommer vara funktionsduglig.
Kom gärna med synpunkter och konstruktiv kritik. Jag läser (och har läst) varenda inlägg i den här tråden, och jag ska försöka hörsamma så många som möjligt.
Hittar ni några buggar får ni gärna rapportera dem. Tala då om vilken webläsare, version och skärmupplösning ni använder.
Och så fort den nya sidan är färdig så ska jag se till att den hålls uppdaterad. ;-)

#17 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 23 April 2013 - 12:14

Sidan är mer eller mindre färdigställd. Vissa sidor har inte kodats om till HTML5 ännu, och förhandstittar och serieregistret är har inte uppdaterats sen några nummer tillbaka, men allt bör fungera som det ska.

 

OBS! Ni som har bokmärkt bör se till att det står "svenskasuperserier.se" och inte  "svenskasuperserier.se/index_2.html" i bokmärkets adressrad, annar kommer ni att få ett felmeddelande när ni besöker sidan.


Edited by Sou1forged, 23 April 2013 - 13:08.


#18 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 24 April 2013 - 22:51

Jag har lite Stålmannenvördnad för personer som har tid, tålamod och kunskap att sitta och mecka med webbsidor. Har själv försökt, och det gick väl så här... :bang:

 

Så att sidan i princip är helt fungerande igen är ju riktigt bra!  :thumbsup:


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#19 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 15 May 2013 - 16:22

Jag bockar och bugar för herr Lindell, som inte bara fixat källkoden utan dessutom uppdaterat sidan vilket är kanske till och med viktigare! Tack och bock William Lindell. mycket bra jobbat!

#20 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 May 2013 - 16:58

THE VIKTOR APPROVES!!



#21 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 15 May 2013 - 17:00

Layouten bryts när man zoomar in och ut.

#22 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 07 June 2013 - 17:34

Tack så mycket för ert stöd. :D

 

@Isegrim: Jag känner till det problemet. Sidan som den ser ut nu är mer eller mindre kodad från grunden av mig, men jag har baserat den på Lars gamla design för att spara tid. Jag håller på att spåna ihop en egen design att implementera så fort jag kan, men zoombuggen är tyvärr ingenting jag kan göra någonting åt förrän designen är utbytt.


Edited by Sou1forged, 07 June 2013 - 17:35.


#23 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 24 March 2014 - 15:33

Hade tänkt skriva en ny tråd om detta, men jag har tydligen inte behörighet...

 

Efter mycket om och men har nu Svenska Superseriers hemsida äntligen fått sig en välbehövd makeover. Den nya sidan är baserad på det responsiva temat Twenty Fourteen och bör fungera utan problem även på mobila enheter. Se inlägget i fråga för mer information

Jag håller i skrivande stund på med att integrera sociala medier(Facebook, Twitter och Google+) med hemsidan, för tillfället bara i form av gilla- och dela-knappar för de nyhetsinlägg som skrivs på sidan, men mer kommer.

Jag håller även på att göra om serieregistret. De individuella serierna kommer att bli sökbara, och det nuvarande registret kommer att omvandlas till ett mer överskådligt index.



#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 March 2014 - 18:01

Tycker det ser mycket lovande ut! Bästa versionen hittills!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 April 2014 - 22:49

Jag har städat lite i den här tråden. Här var en hel del som inte hade med ämnet att göra. Detta hittas nu här, här och här.





Reply to this topic