Hoppa till innehåll

Foto

Ghostbusters III


  • Please log in to reply
125 svar på detta inlägg

#51 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4 705 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 05 december 2007 - 23:40

Tyvärr du. Att härmar efter gamla filmers konstruktion är väl inget svårt.
Men , det svåra är att konstruera något eget specifikt och skapa samma typ av komik
som blir lika underhållande kul i nutid.



Vad menar du med "Tyvärr du?" Att följa en likadan modell är kanske inte svårt,och jag försöker inte säga att remakes och diverse revivals alltid blir bra,oftast blir de ju inte, men här skulle ju originalskaparna Aykroyd och Ramis gjort filmen, och det hade varit "ännu en uppföljare",men jag säger att jag skulle bara gärna ha gått på bio och kollat på Ghostbuster III, hade varit en trevlig händelse för någon som växte upp med filmerna, tecknade serien, serietidningarna och leksakerna. Många gillar ju Transformers, medan "Ghostbusters" var min "sån grej"


En ny film i samma klass skulle inte gå hem idag, eller det vanliga att man anpassar allt till
hur alla andra filmer idag är gjorda. Ett överslätat allmänbildande i förhållande till nutidens filmer



Fattar inte riktigt vad du menar. Ghostbusters III skulle ha gjorts som långfilm så skulle de tidigare huvudrollsinnehavarna dyka upp som mentorer för de nya unga förmågorna, filmen skulle ha varit en popcornrulle och något känt band skulle ha gjort en catchy-cover av låten. En film exakt som Ghostbusters eller Ghostbusters II skulle säkert inte ha gått hem idag eftersom de var väldigt mycket 80-tal, tvåan kanske mer 90-tal i sin känsla med politiska korrektheten jämfört med ettan. Men ja, du har ju en poäng om jag uppfattat dig rätt, filmen skulle ha ampassats till dagens publik.

Kan inte filmer stå för sig och vara en ny modern film utan nån fullständig anknytning till Ghostbusterfilmerna?



Fattar inte, menar du att filmer idag har en anknytning till Ghostbustersfilmerna och att de borde sluta ha det?. Om man gör en Ghostbusters uppföljare så borde den ju ha en anknytning, med "utan fullständig anknytning" är du inne på nåt i det väg som Bryan Singer gjorde med Superman Returns att det klart har uppföljarkänsla till Superman The Movie och Superman II fast regissören själv valt kontinuiteten?

Vad kan hända i den nya filmen i sådan fall? Ska kanske en hel stad dränkas i ondska
så att en mindre atombomb behövs för att spränga bort alla spöken.



Det här är vad Aykroyd ville göra för några år sedan.

http://movies.ign.co...6/366119p1.html

Eller ska spöken bli moderna och bosätta sig i folks datorer och så spricker
sladdarna och grönt klet rinner ut. gummit på sladden har töjt sig.
Spöken använder internet som färdmede



Skulle ha varit ett roligtlitet montage i filmen, både GB och GBII har ju fina montage där man ser teamet i action, i tvåan så rinner det ju slemm genom en mynttelefon i New York så nätet är kanske nästa steg.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 113 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Postad 06 december 2007 - 01:13

Jag menar att. Nygjorda filmer blir moderniserade och anpassade till nutidens karaktär av filmer.
Som att regissören får nånslags grupptryck att inte kunna separera sig från andras skapande
att komma på något eget specifikt som inte ska vara likartat upplägg som andra filmer.

Se t.ex den moderna filmen Världarnas krig. Nåväl jaja den var bra för sig själv men den saknade den här
mystiken som originalet hade från 1953. Nänä försök inte med effekterna! Moderna effekter avgör inte hur bra filmen blir.
Det är hur uppläggningen av scener är och vad skådespelare presterar.

Det verkar som att många tittar sig blint på moderna effekter och tycker att filmer är jättebra bara för det.
Sedan när man diskuterar så är folk som statiska monologiska statyer där effekterna märkligt nog är
den största vikten av allt.
Hur skådespelarinsatserna är och uppläggningen på scener tycks inte ha så stor betydelse.
Bara för något modernt nyskapande när ett snygg råhäftig monster dyker upp så sväljer folk
det automatisk lättsmält. Frågan är om folk verkligen funderat om filmen verkligen var bra.

Enligt min bedömning så verkar det bara vara moderna effekter som gör filmen bra enligt folks yttrande.
Sen om handlingen inte är så bra det spelar inte så stor roll.

Så ni som tänkt argumentera angående effekter kan glömma det och ta nåt annat.
Jag är ingen sådan som tittar blint på effekter.

#53 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 13 december 2007 - 17:21

[quote name='Erika' date='24 Nov 2007, 09:07' post='146981']
[Spacer]Jag nöjer mig själv iaf med att damma av originalen om jag vill ha Ghostbusters nostalgi..
[Erika]Eller titta på "The Real Ghostbusters" :wub:


Inte den här? :lol2:


Snacka om att man blev paff när man fick en Ghostbusters film och fick se det där. Inte den versionen man väntat sig precis! Det var väl förövrigt den som fick originalet att byta till "The Real" Ghostbusters?

#54 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 13 december 2007 - 17:35

Ja, jag minns min systersons reaktion när han fick den i födelsedagspresent. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#55 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 783 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Postad 13 december 2007 - 17:49

Snacka om att man blev paff när man fick en Ghostbusters film och fick se det där. Inte den versionen man väntat sig precis!Det var väl förövrigt den som fick originalet att byta till "The Real" Ghostbusters?


Jag har bara sett ett par avsnitt av "Filmation's Ghostbusters", men blev lite positivt överraskad av det. Jag trodde det skulle vara väldigt dåligt, men det visade sig vara helt okej, fast "The Real Ghostbusters" är utan tvekan den bättre av de två. ;)

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19 025 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Postad 04 september 2008 - 08:30

Då var det dags igen:

Aykroyd on Ghostbusters 3 | /Film

In a recent interview with EOnline, Dan Aykroyd was asked about the status of Ghostbusters 3. Aykroyd responded:

Well, y’know, two sharp young writers are purported to be writing the sequel, the third movie now. If I could interest Seth [Rogen] and Judd [Apatow] to be part of it, that would be an absolute dream.

Given Aykroyd’s relationship with the franchise, it’s nearly impossible that he wouldn’t know for certain exactly what is going on with the script, so it’s quite plausible that a script is currently in the works as he says. As for the involvement of Rogen and Apatow, capitalizing on the current popularity of the Apatow crew seems like it might be a good way to both placate longtime fans as to the quality of a new film, and also introduce the franchise to a new generation of viewers. Of course, all of this is the definition of “speculative,” but it feels like there might just be some truth to it.


Detta inlägg har redigerats av XC: 04 september 2008 - 08:31

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4 705 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 04 september 2008 - 15:56

Intressant. Tidigare har det ju snackats att Aykroyd och Ramis nästa grej efter kommande Ghostbusters TV-spelet skulle bli en animerad film. Men ett Ghostbusters III film gjord av Apatow och Rogen med Aykroyd med i ett hörn skulle kunna vara rätt bra.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#58 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4 025 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Postad 05 september 2008 - 10:49

CONFIRMED! The Office’s Gene Stupnitsky and Lee Eisenberg Writing Ghostbusters 3. “Next-Gen” Rumors Confirmed!
UPDATE: The trades are reporting that Gene Stupnitsky and Lee Eisenberg (co-exec producers/writers on NBC’s The Office) have officially been hired by Columbia Pictures/Sony to pen the script for Ghostbusters 3. The script will reportedly bring together the original cast including Dan Aykroyd, Harold Ramis, Bill Murray and Ernie Hudson, Slimer?, though none of the actors have officially signed to reprise their roles. The Hollywood Reporter says that Ghostbusters I and II director Ivan Reitman is “aware and involved” in the project’s development. The “next-gen” storyline has also been confirmed, though no specifics were offered.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#59 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10 210 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 05 september 2008 - 11:07

Helt klart intressant. Dock är jag lite skeptisk till om detta verkligen ligger i tiden. Känns avslaget men intressant.

#60 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4 705 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 05 september 2008 - 16:55

Rogen och Apatow verkar inte vara inblandade. Synd. Är dock fortfarande intresserad, och intresset kommer att finnas kvar om original medlemmarna medverkar i filmen så som det nu ryktas.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#61 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 270 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Postad 06 september 2008 - 20:51

Va kul! Ghostbusters är ju en gammal favorit. Hoppas bara att orginalskådespelarna återkommer i sina roller :)

Winter is Coming


#62 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 06 september 2008 - 23:46

Ramis Confirms 'Ghostbusters 3' - ComicMix news
Original Team to Hand off Franchise
The Chicago Tribune received an e-mail from creator Harold Ramis confirming the existence of Ghostbusters 3.

The e-mail missive reads:

"yes, columbia is developing a script for GB3 with my year one writing partners, gene stupnitsky and lee eisenberg. judd apatow is co-producing year one and has made several other films for sony, so of course the studio is hoping to tap into some of the same acting talent. aykroyd, ivan reitman and i are consulting at this point, and according to dan, bill murray is willing to be involved on some level. he did record his dialogue for the new ghostbusters video game, as did danny and i, and ernie hudson. the concept is that the old ghostbusters would appear in the film in some mentor capacity. not much else to say at this point. everyone is confident a decent script can be written and i guess we'll take it from there.
best,
harold"

The very mention of Judd Apatow shows the savvy thinking going into the third film. Apatow is the current tastemaker in comedy and once he gets involved, he brings with him a cadre of talents. Reading between the lines, if the original team is on hand in some minor role, it’s clearly to mentor the next generation of slime hunters. Imagine, if you will, the original quarter teamed with Seth Rogen, Jonah Hill, James Franco and Michael Cera, Jason Segel and Craig Robinson.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#63 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 175 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Postad 07 september 2008 - 11:39

Skumt sammanträffande om de verkligen kommer ha med James Franco. Jag hade nämligen föreställt mig vilka skådisar jag hade velat se om de skulle göra en remake och hade bl.a. tänkt mig Franco som Egon.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#64 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 08 oktober 2008 - 18:55

IESB.net - Movie News, Reviews, Interviews and More! - Bill Murray Comments on GHOSTBUSTERS 3 and More!

/.../

ON WHETHER THERE WILL BE A GHOSTBUSTERS THREE

“It’s promising… it’s never been promising before. (on whether the writers of “The Office” will be behind the next movie.) The idea of having a fresh look at it is a great idea. To see it through someone else’s eyes…I think a new idea would be great.”


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#65 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4 705 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 08 oktober 2008 - 21:01

Att Murray kommenterat "Ghostbusters III" med en sån ton att han faktiskt bryr sig (han har gjort det nu ett par gånger) är kul. Skulle betala för en biobiljett för att se Murray som Dr.Venkman en gång till.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#66 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7 270 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Postad 08 oktober 2008 - 22:27

Skulle betala för en biobiljett för att se Murray som Dr.Venkman en gång till.

Det skulle jag också göra!

Winter is Coming


#67 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19 025 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Postad 09 oktober 2008 - 08:35

Postad bild
Om man är en obotlig Ghostbusters-fanatiker så kan man nu köpa bilen från första filmen på e-bay. Bilen heter som säkerligen många vet Ecto-1 och budgivning slutar den 11 oktober. Priset ligger just nu på 45 000 dollar. Ganska saftig men men. ebay.com (Källa)

Undrar om någon inblandad passar på? ^_^

Detta inlägg har redigerats av XC: 09 oktober 2008 - 08:36

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#68 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 175 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Postad 09 oktober 2008 - 17:30

Kul att Bill inte blivit för fin för att återgå till en av sina tidigare roller efter de mer seriösa filmer han gjort på senaste tiden.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#69 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2 983 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Postad 09 oktober 2008 - 23:51

Roligt att höra att Murray börjar mjukna. :)

Han har ju varit emot att göra uppföljare förut, så det är ju en grej. Enligt en artikel på Newsarama har han lite personliga problem just nu dock, så han försöker jobba så mycket som möjligt, kan ju vara en del av förändringen.

#70 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 Inlägg:
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Postad 10 oktober 2008 - 02:07

Postad bild
Om man är en obotlig Ghostbusters-fanatiker så kan man nu köpa bilen från första filmen på e-bay. Bilen heter som säkerligen många vet Ecto-1 och budgivning slutar den 11 oktober. Priset ligger just nu på 45 000 dollar. Ganska saftig men men. ebay.com (Källa)

Undrar om någon inblandad passar på? ^_^


Hmm, tvivlar på att allt på den där bilen är orginal. I intervjuer har ju Reitman sagt att orginalbilen brakade ihop totalt på någon av inspelningens sista dagar. (Tror det sägs i kommentatorsspåret på DVD:n också, men jag orkar inte dra fram det nu).
Å andra sidan kommer jag inte ihåg nu hur bilen kom med i 2:an, men det kanske är den bilen man säljer nu?

Hur som helst; Ghostbusters är definitivt Topp-3 på min lista över favoritfilmer. Den första biofilm jag smög iväg och såg på egen hand. Höll på att skita på mig i biomörkret när biblioteksspöket förvandlades i början. Det gjorde inte saken bättre att det bara var 5 personer till i den där salongen den kvällen och de satt inte där jag satt. :blush:

EDIT: Aha, läser man annonstexten framgår det att denna modell (av de 3 som funnits/finns) har använts på Universal Studios nöjespark. Den användes alltså *inte* i filmerna.

Detta inlägg har redigerats av Tom_Hell: 10 oktober 2008 - 02:13

"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#71 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 20 oktober 2008 - 20:49

IGN: Rogen on Ghostbusters 3
Would the comic actor do the sequel?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#72 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10 210 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 05 december 2008 - 12:27

moviesblog.mtv.com - Will Signourney Weaver Appear In The Ghostbusters Sequel? She’s Got Ideas

Thursday, December 4, 2008

Should we not want another Ghostbusters film? I’m conflicted, are you? Well, how you and I feel is becoming an increasingly moot question because the development of the sequel has certainly gathered steam in the last few months.

First it was announced that a pair of Office writers were scripting the third adventure. Then Bill Murray spoke with us and others about how intrigued he was about coming back to the franchise at long last. Hell, Murray even had an idea–adding a female Ghostbuster to the fray.

This afternoon I got chance to chat with Dana Barrett herself and yes, Ms. Sigourney Weaver is well aware of the chatter. “I’ve heard about it,” she said, adding “I’m supposed to get in touch with Bill [Murray] next week.”

Weaver called Murray’s potential involvement “great” and said she’s wondering if he thinks Dana ended up with Venkman. “Does he think we got married or something?” she laughed. Weaver wasn’t sure if there was a place for her in the story but she did think someone deserves a spot. “I would hope that my little Oscar would be one of the Ghostbusters even if I’m not in it!”



#73 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 175 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Postad 05 december 2008 - 20:37

Weaver wasn’t sure if there was a place for her in the story but she did think someone deserves a spot. “I would hope that my little Oscar would be one of the Ghostbusters even if I’m not in it!”


Det skulle vara logiskt om Oscar blev en ghostbuster när han blev stor, med tanke på vad pojkstackarn gick igenom i tvåan. Han kan nog inte ens titta på en barnvagn utan att bli darrig i knäna.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#74 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 Inlägg:
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Postad 08 december 2008 - 00:42

Nä då är Ghostbusters som spel bäst på Commodore 64 :)


Den versionen slogs med hästlängder av den som släpptes till Segas Master System.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#75 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 23 februari 2009 - 12:32

Dan Aykroyd Says "Ghostbusters 3" Could Shoot This Fall at WorstPreviews™
"Ghostbusters 3" rumors have been floating around for a while. Last we heard, "The Office" co-executive producers Gene Stupnitsky and Lee Eisenberg were writing the script and that all the actors from the original films have express some interest in reprising their roles.

Now, AICN is reporting that Dan Aykroyd was in Boston to promote a new House of Blues. While there, he made some time to answer a few questions, including one about the status of "Ghostbusters 3."

"Script is commenced early summer," he said. "Hope to be in production by late fall 2009."

While this doesn't mean that "Ghostbusters 3" is guaranteed, Aykroyd has confirmed that things are progressing. All we need now is a greenlight from Columbia Pictures.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.