Jump to content

Photo

Bästa Sci Fi tv Serie


  • This topic is locked This topic is locked
53 replies to this topic

Poll: Bästa sci fi serie (66 member(s) have cast votes)

Bästa sci fi serie

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#26 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 16 July 2005 - 19:16

röstade på babylon5... har en mer sammanhållen historia från början till slut. Gillar såna episka historier som spänner över längre tidsåldrar.. men StarTrek har fler enstaka historier som är bra...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#27 OnO

OnO

    Commander

  • Members
  • 203 posts

Posted 17 July 2005 - 22:43

Jag röstade STAR TREK! Vad annars? :)
Gene Roddenberry 19 Augusti 1921 - 24 Oktober 1991

Posted Image

#28 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 July 2005 - 00:32

Hallå tittare!

Vilka kanaler har ni? Har folk här kanaler som är fridlysta att
få tag på om man inte bor där det ingår häftiga tv-kanaler?

Canaldigital eller Viasat har ju inget bredd utbud på
häftiga kanaler.


Firefly
Dr Who
Farscape
Red Dwarf
Battlestar Galactica

Dessa serier känner jag inte till.

#29 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 July 2005 - 15:52

jag har börjat om att kolla på stargate sg-1 från början igen, har kommit till säsong 2. :)


Battlestar Galactica; Efter 100 år av krig så förstör Cylons (maskiner gjorda av människorna) de 12 kolonier med människor, de som överlever försöker att hitta Jorden(den 13 kolonin), som anses vara en myt, så de kan bosätta sig där.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#30 Hok'tar

Hok'tar

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 29 posts

Posted 28 July 2005 - 19:57

Röstade på Stargate SG-1 såklart, om där finns någon som inte redan har alla säsongerna på DVD som man måste ha :D så kan jag rekommendera två ställen att köpa på:

Dvdsoon.com (Fri Frakt) Billigast

Box 1-5: $ 35 cad (225,36kr)
Box 6: $ 44,98 cad (281,73kr)
Box 7: $ 65,98 cad (413,27kr)

www.axelmusic.com (Fri Frakt) Snabbast

Box 1-6: 317,99kr
Box 7: 451,99kr

Har handlat ifrån båda och tycker att det är en snabbare leverans och bättre paketerat ifrån Axelmusic, dvdsoon.com är lite sega men allt hänger ju på priset man vill betala.

#31 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 21 August 2005 - 13:25

1. Babylon 5 förstås. Klart bäst.

2. Dr. Who
3. ST: TNG

Edit: Måste bara påpeka att DVDSoon inte alltid har fri frakt och om man beställer boxar därifrån är chansen för tullavgift ganska stor.

Edited by Wylie Times, 21 August 2005 - 13:28.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#32 oXo

oXo

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 154 posts

Posted 26 August 2005 - 18:14

Jag röstade på B5
men jag saknade Space: Above & Beyond eller slaget om tellus som den hette på svenska när tv4 visade den. Gick visserligen bara en säsong men det blev i alla fall 24 avsnitt.

#33 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 01 January 2006 - 22:08

Jäkla klurig poll.... Firefly, Babylon 5 och Star Trek skulle allra helst få dela röst, men Star Trek var min första sci-fi kärlek så den fick till slut min röst. Men det tog på krafterna... :(

Edited by Sötnosen, 01 January 2006 - 22:08.

Posted ImagePosted Image

#34 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 01 January 2006 - 22:22

Babylon 5 utan tvekan.
"There once was a man from Nantucket..."

#35 Vorlon

Vorlon

    Ensign

  • Members
  • 49 posts
  • Gender:Male

Posted 02 January 2006 - 22:51

Babylon 5 uten å nøle som det heter på godt norsk.

Jeg så også slutten på Star Trek DS9 i jula, og koste ræva av meg ;-) Må si at DS9 også er bra, men irriterer meg litt over at tilfeldighetene råder litt for mye av og til i Star Trek, men det er lett å tilgi kvaliteten tatt i betraktning. Det endte jo opp med noen stjerneskip-slag så jeg bare lå og ulmet etterpå! Anbefaler dere at jeg fortsetter med Voyager forresten? Favoritten min der er den godeste hologram-doktoren, som er i ferd med å finne sin identitet. :lol:

På tredje plass kommer Andromeda!

Mvh,
Vorlon

#36 leeloo

leeloo

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 23 posts

Posted 03 January 2006 - 23:10

Farscape :)

#37 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 03 January 2006 - 23:12

Välkommen Leeloo. Öppna en ny tråd i välkomstforumet och berätta lite om dig själv.

Edited by Aztecface, 03 January 2006 - 23:12.

"There once was a man from Nantucket..."

#38 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 January 2006 - 23:35

Röstade på Star Trek, men Stargate är lika mycket nummer ett för mej i alla fall

Winter is Coming


#39 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 January 2006 - 01:09

Min topp 3 ser mer ut så här numera:

1. Babylon 5
2. Battlestar Galactica
3. Farscape

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#40 Tash

Tash

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 56 posts

Posted 05 January 2006 - 14:09

Oj oj oj! Inget enkelt val inte...

Efter rätt mycket vånda placerar jag följande tre i toppen:

1. Babylon 5 (för dess röda tråd, fantastiska karaktärsskildringar)
2. Firefly (för att den helt enkelt är suverän)
3. SG-1 (för att den alltid får mig på gott humör - inte minst tack vare Rickard Dean Andersons Jack O´Neill!)

Edited by Tash, 05 January 2006 - 14:09.

”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#41 JoBu

JoBu

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 06 January 2006 - 20:50

Star Trek i alla sin ära men Battlestar Galactica har mig i järngrepp..

#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2006 - 20:57

Uhm... Den som ändå kunde få rösta om då skulle jag rösta på BSG. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 07 January 2006 - 11:23

Å herregud, jag har inte sett ett enda avsnitt av nån av dessa serierna...får ja fortfarande va kvar här på forumet nu???
I love the smell of napalm in the morning

#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 January 2006 - 18:30

Å herregud, jag har inte sett ett enda avsnitt av nån av dessa serierna...får ja fortfarande va kvar här på forumet nu???

Klart du får... :) Men säg mig... Hur missar man Star Trek?? :blink:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 January 2006 - 20:34

Å herregud, jag har inte sett ett enda avsnitt av nån av dessa serierna...får ja fortfarande va kvar här på forumet nu???

Inte sett ett enda avsnitt av Star Trek? Det borde vara lag på ett sci-fi forum ;)

Winter is Coming


#46 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 07 January 2006 - 21:46

Å herregud, jag har inte sett ett enda avsnitt av nån av dessa serierna...får ja fortfarande va kvar här på forumet nu???



Om du inte har sett något av det... vad för sci-fi tittar du på?
"There once was a man from Nantucket..."

#47 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 07 January 2006 - 21:58

Firefly, följt av BSG. Red Dwarf och Voyager gillade jag också.

#48 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 08 January 2006 - 13:47


Å herregud, jag har inte sett ett enda avsnitt av nån av dessa serierna...får ja fortfarande va kvar här på forumet nu???



Om du inte har sett något av det... vad för sci-fi tittar du på?

Jag följer i regel inte tv-serier övere huvudtaget, försöker medvetet undvika dem för att inte bli fast och "slösa" bort min tid, he he. Har ändå fastnat för flera, och följer nu 24, Lost och Prison Break.

Angående sci-fi, så ser jag naturligtvis på Star Wars, den första trilogin är bland det bästa som gjorts. Sen älskar jag Bladerunner och flera av Alienfilmerna, men överlägset den första. Sen älskar jag Twin Peaks över allt, å den får väl räknas till sci-fi.. eller? Gamla V-serien är ju kanon, och det finns massor av fler exempel jag inte kommer på här. Star Trek har jag dock inte fastnat för, å då har jag sett de flesta av filmerna. Men jag antar det är filmen, eller serien i sig jag gillar, inte för att det räknas som sci-fi.
I love the smell of napalm in the morning

#49 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 09 January 2006 - 13:44

Jag upptäcker hur jag mer och mer gillar BSG... lite skrämmande hur spännande den kan vara! Jag gillar hur händelser i ett avsnitt påverkar dte som följer så att att blir som en enda långt saga... som i babylon 5! Det tycker jag saknas hos Star Trek tyvärr... men den serien följer ett annat koncept och möjliggör att man kan missa ett avsnitt eller två utan att det gör så mycket. Frågan är huruvida det är bra eller dåligt?
Posted ImagePosted Image

#50 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 January 2006 - 14:04

men den serien följer ett annat koncept och möjliggör att man kan missa ett avsnitt eller två utan att det gör så mycket. Frågan är huruvida det är bra eller dåligt?

Det är givetvis dåligt. Speciellt när det händer stora grejer som borde påverka handlingen i stort men i nästa avsnitt är allt tillbaka som det brukar vara. Men det är förstås bara min åsikt...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter