Jump to content

Photo

The Avengers


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 April 2008 - 10:33

Hulk Sets Up Avengers

Gale Anne Hurd and Kevin Feige, producers of the upcoming reboot of The Incredible Hulk, told SCI FI Wire that elements in the film lay the clear groundwork for a film adaptation of Marvel's character crossover saga The Avengers.

"It's nice to be able to let things evolve, and we set things up with this film," Hurd said in an interview last week at New York Comic Con. "We have Tim Blake Nelson playing Dr. Samuel Sterns, and anyone who is a fan of the comic books knows that Samuel Sterns turns into the Leader, so there is an opportunity to explore that. It's in this film, but for people who aren't aware of that, it's not confusing."

At The Incredible Hulk panel at New York Comic Con, the filmmakers also confirmed rumors that Robert Downey Jr., who stars in Marvel's Iron Man, may appear in Hulk; they showed a scene between William Hurt's Gen. Ross and Downey's Tony Stark at a bar.

With the announcement in 2005 that Marvel Studios would produce their own films based on their comic-book properties, it opened up the door for Marvel character crossovers, which is the premise of The Avengers. "I can definitely say that part of the fun of doing all these characters in-house now, the ones we have the rights to, is all about being able to bring something that has never been on screen before, which is the Marvel Universe, " Feige said. "Any comic book reader knows that you can flip through any given issue of a comic and not know who to expect popping into a panel. That's part of the fun of what Stan [Lee] and Jack [Kirby] did so many years ago, by intertwining these characters. We haven't had that ability until now."

Marvel Studios currently has Zak Penn attached as the writer for The Avengers, which is slated for a 2010 release. The Incredible Hulk opens June 13. --Tara Bennett


IMDb

Edited by Georgia, 23 April 2012 - 13:07.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 April 2008 - 16:01

"Och det kom en dag... såsom INGEN annan. Då jordens mäktigaste hjältar fann sig samlade mot en fiende som ingen ensam hjälte kan besegra. På denna dag, föddes dom mäktiga... AVENGERS!!!" :D

Jag är självfallet exalterad åt dom planer som satts i svängning dom senaste åren, med Iron Man, Hulk, Thor, Ant-man och Captain America-filmer som är sammankopplade.

En intressant sak, som inte nämns i denna intervju, är att Sam Jackson, ska ikläda sig rollen dom Nick Fury, ledare för S.H.I.E.L.D, en spionoorganisation i Marvels värld, som är inblandad i olika versioner av Avengers, som en röd tråd i dom flesta av filmerna.

Hoppas att Marvel hinner producera ca två filmer per år, så att vi kommer i god fart och får se Jordens Mäktigaste Hjältar på den vita duken.

#3 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 April 2008 - 17:08

Jag skulle bli väldigt glad att få se en Avengers-film, särskilt nu som den där JLA-filmen inte verkar bli av. Men även om den filmen inte skulle bli gjord, tycker jag det är coolt att det kommer Marvel-filmer som utspelar sig i samma universum. Det tycker jag de skulle ha börjat med för längesen, typ att Human Torch och Spider-Man hade hängt med varandra i varandras filmer eller nåt liknande.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2008 - 19:45

Jag tycker inte det behövs såkallade crossoverfilmer, det finns inga som helst bra exempel på lyckade sådana vad jag kommer på. Och Marvel har av tradition en fokus på i huvudsak mannen bakom masken och dennes vardagliga problem...det känns onödigt att slänga in möten med Fantastic Four eller X-Men där...det finns inget att få ut av det. Det är inte ens säkert att de passar in i samma "filmvärld", lite som att Batmans "värld" i Nolans filmer är svår att förena med Singers vision av Superman. I filmerna finns det alldeles tillräckligt med material att ösa ur från serierna för att man inte ska behöva plaska runt i crossovers.

Därmed inte sagt att det behöver vara någon nackdel med Avengers, det kan bli coolt...om de fokuserar på de riktiga. Ingen Spidde, ingen Wolverine, utan klassiska medlemmar som Hawkeye, Cap, Iron Man, Thor osv...det vore coolt. Inga karaktärer som är för stora för sig själva som ovan nämnda, då skulle det bara bli en soppa av det hela. Gör de detta rätt kan det bli ascoolt, gör de något annat kan det bli rörigt och okoncentrerat.

Fast det vore ju bra om de i så fall kunde etablera i alla fall Captain America i en egen film också...
*Hockey och superhjältar*

#5 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 April 2008 - 19:59

Det är väl en smaksak om crossovers funkar eller inte. Och även om det nu inte skulle ha gjorts någon som varit bra, behöver det inte betyda att det aldrig kommer hända. Själv har jag inget emot om en Marvel-hjälte gör en liten cameo här och där, eller om de bara nämns vid nåt tillfälle, som när de nämner Dr Strange i Spider-Man 2.

Visst finns det mycket att hämta i superhjältarnas egna verkligheter, men jag tycker ändå man kan passa på att ta användning av när det gäller olika figurers relationer, t.ex. mellan Spidey och Johnny Storm, Hulken och The Thing, etc. Det finns ju i serietidningarna och serietidningsfilmer ska ju helst vara trogna grundmaterialet som möjligt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2008 - 20:04

Som man säger, I respectfully disagree. Det finns väl inget rätt eller fel i den här frågan som med så mycket annat, men låt oss säga t ex Freddy vs Jason, har den samma status som Fredag den trettonde del ett? Cameos är en annan sak, att man lite i förbifarten nämner Dr. Strange som ett förslag till namn på Dr Octopus eller liknande är mest små blinkningar till fansen. Men att kombinera typ FF och Spider-Man...njae, vet inte...
*Hockey och superhjältar*

#7 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 April 2008 - 20:31

Well, jag tycker åtminstone att det skulle ha varit kul om man typ fått se Baxter Building i bakgrunden när Spider-Man är ute och svingar eller att Ben Urich jobbat för Daily Bugle istället för New York Post som han gjorde i Daredevil. Det var ju ett tag som man trodde att man aldrig skulle kunna göra serietidningsfilmer, men så kom Superman The Movie 1978 och senare Batman 1989.

Crossovers har ju förekommit i Marvels serietidningar, tecknade tv-serier, tv-spel och annat. Om de bara kommer på rätt sätt att göra det på film också, tror jag nog att det ska gå bra. Det får inte bli för krystat, de måste komma på ett sätt att sätta figurerna i ett sammanhang som makes sense. Man kan inte tänka för mycket att "Oj, vad häftigt att den här figuren är med i den här filmen!", utan det måste kännas lika naturligt som att vilka två svenne banan som helst kan råka gå förbi varandra på gatan. Så jag kan fullt förstå ditt respectful disagreement där, grodan.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 April 2008 - 21:02

Jag fattar det dock inte... för Marvels Universum är ju just ett universum, och hjältarna kan relativt lätt springa på varann, oftast i tjänsten men kanske till och med även då uniformen är inhängd i garderoben.

Det är ju nånting som varit en relativt central del ända sen första början av fenomenet Marvel. :)

Sen så råkar ju många av oss helst vela se att karaktärerna som utgör kärnan i Avengers faktiskt får egna filmer... Känns lite fnuttigt att bli presenterade i en Avengers-film, som lite ur det blå.

Thor, Iron Man och Cap Am måste ju alla få ha sina filmer. Eller ja, Cap Am är väl kanske den som skulle kunnat funka även endast i en Avengers-film, då han är svårsåld och dessutom reintroducerades i just Avengers.

Men sen är det ju inte bara jag med mina favvo-figurer som vill se just sina favoriter få en egen film. Ant-man, Black Panther och alla andra Avengers har sina fans dom med.

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 April 2008 - 23:16

Låter ju bra detta. Själv är jag en riktig "crossover-älskare" av stora mått :thumbsup:

Winter is Coming


#10 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 April 2008 - 08:28

Eller ja, Cap Am är väl kanske den som skulle kunnat funka även endast i en Avengers-film, då han är svårsåld och dessutom reintroducerades i just Avengers.


Kanske de hade tänkt att hans film utspelar sig under andra världskriget, där han blir nedfrusen på slutet, så blir han sedan upptinad i Avengers-filmen?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 April 2008 - 21:14

Det... är ju faktiskt en BRA idé! :D Inte alls dumt tänkt SSH. :)

#12 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 April 2008 - 21:46

Tack för det. :) Skulle inte förvåna mig om det är just det de planerar. Jag har ibland en kuslig förmåga att komma på idéer som andra redan tänkt fram.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#13 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 24 April 2008 - 23:50

Jag är precis likadan! Så sent som igår tänkte jag på att det vore bra att ha något som tinade mat snabbare än en ugn. Något jag tyckte lät som en revolutionerande idé.
Men när jag gick ut i köket så hade vi visst redan en manick som gjorde precis det :(
Kallades visst för en "Mikrovågsugn" eller något sådant.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 15:32

Det verkar ju som att de tänker ha "riktiga" medlemmar i Avengers då, inget trams med Wolverine och Spider-Man osv. De är förresten för stora för att vara med i en ensemble såhär. Och Sony och FOX äger väl fortfarande deras rättigheter. Skönt i det här fallet.

Sen är det ju delvis bra att de väntar med de här filmerna, så de har tid på sig att göra något som kan bli bra, men samtidigt vore det ju kul om Downey jr fortsatte spela Tony/Iron Man, och han är väl inte direkt purung?
*Hockey och superhjältar*

#15 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 May 2008 - 15:42

Kul kul :D
Vilka är det som är orginalmedlemmar i Avengers?

Winter is Coming


#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 15:55

De klassiska är väl Wasp, Antman, Thor, Iron Man, sen Captain America och på sätt och vis Hulken. Sen kan man nog räkna med Vision och Black Panther där också.

Edited by Kermit, 05 May 2008 - 15:57.

*Hockey och superhjältar*

#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2008 - 17:08

Hawkeye får de inte glömma för då blir jag sur. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 17:42

När kom han med egentligen? Fast han vore schysst att ha med iofs...fast å andra sidan skulle det kanske räcka med några få medlemmar i första filmen, typ Thor, Iron Man och Cap...?
*Hockey och superhjältar*

#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 May 2008 - 17:55

Nu blir det rörigt här ;)
Flyttat inlägg #14-18 från Iron Man 2 till Avengers tråden.

Nu har även Marvel gått ut med nyheten att 4 filmer kommer under 2010-2011.

Marvel Movies Assemble!
Marvel has announced four new movies for 2010 and 2011, including Iron Man 2 and the Avengers!

You might want to be sitting down for this one, True Believers...Okay, you ready?

This morning Marvel Studios announced four new films slated for 2010 and 2011, including two Avengers-related movies!

With Iron man's cinematic debut currently blasting through box offices throughout the country, fans can expect a second film to hit theaters on April 30, 2010! And a few months later in July, the mighty Thor himself will wield his enchanted hammer across the big screen courtesy of director Matthew Vaughn!

Pumped yet? You should be—and you haven't heard the best part! The summer of 2011 will kick off in style with a Captain America movie, followed just two short months later with the July-debuting Avengers!

Want the very first looks at how the Marvel movie universe is already tying together? Be sure you stick to your seats until the very end of "Iron Man"—yes, all the way through the credits! There's an extra special, extra exciting, extra scene guaranteed to thrill!

Plus, as first revealed at New York Comic-Con 2008, catch Robert Downey, Jr.'s cameo as Tony Stark in "The Incredible Hulk," smashing into theaters on June 13!

That noise you hear in the background is the sound of Marvelites the world over rejoicing, True Believer! So get ready, because these next few years are going to be one heck of a good time!


Edited by Georgia, 05 May 2008 - 18:00.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2008 - 18:12

När kom han med egentligen? Fast han vore schysst att ha med iofs...fast å andra sidan skulle det kanske räcka med några få medlemmar i första filmen, typ Thor, Iron Man och Cap...?

Nr 16 gick han med, 1965. Tillsammans med Scarlet Witch och Quicksilve (men då hade alla utom Cap lämnast serien fast Wasp återkommer rätt snabbt igen). Han är min favorit bland Avengers så han vill jag verkligen ha med. :)
Typ i samma veva kommer Goliath och Hercules in.

Hulken var typ bara med första 2 nummer innan han stack och Cap kom inte med fören efter några nummer. Utöver dem är orginalen Wasp, Ant-Man (men han blir Giant-Man i Nummer 2), Thor och Iron Man.

Edited by Crusader, 05 May 2008 - 18:20.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 18:17

Oj, ja, då borde han nog också räknas bland originalen. Har inte riktigt koll på när Quicksilver och Scarlet Witch kom med, men det vore ganska onödigt att ta med dem, ska man nämna att de är Magnetos barn och dra in hela den mutantbiten i Avengers? I think not.
*Hockey och superhjältar*

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2008 - 18:24

Oj, ja, då borde han nog också räknas bland originalen. Har inte riktigt koll på när Quicksilver och Scarlet Witch kom med, men det vore ganska onödigt att ta med dem, ska man nämna att de är Magnetos barn och dra in hela den mutantbiten i Avengers? I think not.

Jag håller med där. Dessutom är Quicksilver med i X-Men filmerna som barn.
Scarlet Witch gillar jag och visseligen hade man inte behövt dra upp hennes bakgrund (men med deras nya önskan att få alla filmerna att6 ha ett universum hade det varit ett bra sätt att koppla samman med X-Men) men det största problemet är nog hennes krafter som de som inte känner till Avengers så väl kanske skulle ha svårt för.

Jag har föresten uppdaterat mitt förra inlägg. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 18:31

Är det verkligen etablerat att det är just Quicksilver? Vet vem du menar, och var i filmen tror jag, men har aldrig sett något bekräftat att det skulle vara just Pietro. Jag tror att det skulle vara ett misstag och bli för rörigt om de kopplade ihop Marvels universum för mycket i filmerna...Spider-Man och X-Men har klarat sig alldeles utmärkt utan en massa andra kopplingar, och det skulle nog bara bli godis för seriefansen, men de här filmerna måste tilltala den breda publiken också. Därför tror jag att om de ska göra en Avengers-film så vore det klokt att ha med så få som möjligt, lite som den första X-Men-filmen. Det blev alldeles för mycket i trean där.

Så t ex Hercules (visste inte att han var så klassisk) och Goliath känns onödiga. Antman eller Giantman är ju klassisk, men de ska göra honom cool också.
*Hockey och superhjältar*

#24 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 May 2008 - 19:39

En begränsad skara vore bara vettigt, åtminstone till den första Avengers-filmen (om de hade tänkt göra fler än en). Det skulle vara att ta i om 10-15 superhjältar bara råkar springa på varandra och bestämmer sig för att bilda ett team, jämfört med 5-6 stycken. Sen får de gärna för min del bygga upp gruppen i uppföljarna.

Förresten, om Bucky skulle vara med i en Captain America-film, vad vore bäst? Om han dör ute på slagfältet, eller om han återuppstår i en Avengers-film som Winter Soldier? Eller ska man bara skita i Bucky?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 19:42

Tycker nog att det bästa vore att låta honom dö på slagfältet, man behöver inte riktigt dra upp så många gamla trådar i en film...frågan är hur de ska lyckas göra en Captain America som kan intressera en publik utanför den patriotiska USA-skaran. Cap är mer än så, men det är lätt att tänka annat.
*Hockey och superhjältar*