Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#176 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 February 2008 - 13:57

Waz / WΔZ hade en riktigt snygg trailer som fick upp mitt intresse. Superhero! känns sådär, ser den säkert någon gång men inget jag kommer att köa för att få tag på biljetter till direkt... ;)

Dead Like Me The Movie ser jag också fram emot att se. :)

#177 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 February 2008 - 14:31

Tyckte ärligt talat att trailern till Superhero Movie verkade rätt hyfsad, i alla fall jämfört med Epic Movie och de senaste Scary Movie. Dt ser ut som den spoofar främst Spider-Man och inte så många andra superhjältefilmer, i alla fall om man ska utgå ifrån den trailern. Men det kan förstås vara min obotliga optimism som talar.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#178 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 01 February 2008 - 19:28

Superhero Movie verkar kul :lol:

Winter is Coming


#179 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2008 - 19:04

Requiem » comingsoon.net » moviezine.se » film.nu » biotider.se » en.wikipedia.org » prisjakt.nu »

Release: 20 October 2006 (Sv)
Genre: Drama /Skräck / Thriller
Officiell Hemsida: requiem.kpnet.com
Synopsis: "En sydtysk småstad på 70-talet. Den 21-åriga Michaela har vuxit upp med svår epilepsi i en strängt katolsk familj. Fadern är godhjärtad, men vek - den frånvarande, kyliga modern dominerar i hemmet. Michaela kommer in på lärarutbildningen på universitetet i Tübingen och ser hon sin chans till ett nytt liv. När hon möter vänskapen i studiekamraten Hanna och förälskelsen i kemistudenten Stefan, blir påfrestningen alltför stark, och Michaela bryter samman.
Epilepsianfallen kommer tillbaka, med förnyad styrka, och Michaela drabbas nu av svåra vanföreställningar. Hanna och Stefan uppmanar henne att söka psykiatrisk hjälp, men Michaela vänder sig istället till kyrkan. En ung präst bekräftar det Michaela själv fruktat: hon är besatt av demoner, och endast en exorcism kan rädda hennes själ." — Källa
Kommentar: Bygger på fallet om Anneliese Michel, till skillnad från den amerikanska filmen The Exorcism of Emily Rose så sägs denna ligga närmare de verkliga händelserna. Skall absolut se den. Bara jag får tag på dne dvs. :)

Trailer:
video.google.com


Edited by XC, 03 February 2008 - 19:11.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#180 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 February 2008 - 13:15

Jupp, en bra trailer och en tillsynes mycket intressant film som troligtvis ger en annan syn på denna tragiska händelse. Just att flera artiklar nämner att den ligger närmare dom verkliga händelserna gör att jag vill se den. Inte för att Besatt var en dåligt film, tvärtom. Men det är intressant att se/läsa mer om en viss händelse och bilda sin egen uppfattning utifrån olika källor och inte bara en.

Filmen finns ju att få tag på via Discshop men priset är lite väl högt just nu.

#181 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 February 2008 - 15:20

Haute Tension (High Tension) (Switchblade Romance i sverige)

IMDb ~ ComingSoon ~ Vujer

Release: Frankrike: 18 Juni 2003 // USA: 10 Juni 2005 // Sverige: Direkt-till-DVD 2004-09-15
Genre: Survival Horror / Psykologisk skräck/thriller
Officiell Hemsida: HighTensionMovie.Com
Synopsis: Vännerna Marie och Alex åker ut till Alex föräldrars landställe för att plugga och ha det skönt. Men när skymningen faller knackar helvetet på dörren... En hänsynslös inkräktare mördar Alex familj, tar Alex till fånga och det är nu upp till Marie att rädda henne från en blodig död. Men mördaren lyckas alltid vara steget före Marie... [Källa]

Kommentar: Något av det bättre jag sett från europa dom senaste åren inom genren. Nagelbitande obehagligt och spännande med en riktig "twist" i slutet av filmen. Rekommenderas varmt. Gavs ut direkt på DVD här i sverige under namnet Switchblade Romance. Finns att köpa för 79:- på t.ex. Discshop.

Trailer

Youtube - Fransk Trailer (Ej textad)
Youtube - Amerikansk Trailer
ComingSoon - Trailerarkiv
Apple
TheMovieBox - Trailerarkiv

Edited by Cartman, 05 February 2008 - 15:22.


#182 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2008 - 13:11

The Ruins (ComingSoon.net|Bloody-Disgusting)

Trailer:
MTV.com (Flash/QT)
HD-Trailers.net (QT/HD)
movies.yahoo.com (Flash/QT/HD)



The Ruins - Revised HD Trailer

Edited by Cartman, 10 February 2008 - 13:12.


#183 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 February 2008 - 13:34

High Tension: (Varför den blåsta svenska titeln? :rolleyes: ) Intressant helt klart. :)

Uppdaterat The Ruins posten, men visst är det samma trailer som tidigare?

*uppdaterar listan*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#184 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2008 - 13:40

Switchblade Romance är tydligen den internationella titeln för High Tension (Haute Tension) men vad jag vet så heter filmen High Tension till och med i england så jag vet inte vad den alternativa titeln ska vara bra för.

Dom har tydligen gjort någon/ra ändringar i The Ruins trailern då det är frågan om en "revised" sådan. Fast jag har inte en aning om vad det är dom har ändrat.

Edited by Cartman, 10 February 2008 - 13:41.


#185 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2008 - 10:11

Man har nu släppt trailers i lite matigare upplösningar till Superhero! Movie:
hd-trailers.net (QT/HD)
apple.com/trailers (QT/HD)
movies.yahoo.com (Flash/QT/HD)

Edited by XC, 12 February 2008 - 10:11.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#186 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 February 2008 - 10:12

Både Forbidden Kingdom och Kung Fu Panda har tillökats med nya trailers. :)

--
HD-Trailers.net - Forbidden Kingdom
Kung Fu Panda - Moviefone

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#187 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 February 2008 - 12:37

Båda trailers var bra. Får kanske ta och se The Forbidden Kingdom trots att jag inte gillar Jackie Chan.

#188 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 February 2008 - 12:55

Den dyker säkert upp på någon av kanalerna i en framtid inte allt långt från dig. :)

Kung-fu Panda blir jag mer och mer sugen på. :)

Edited by XC, 13 February 2008 - 12:59.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#189 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 February 2008 - 13:10

Jupp och mina fördomar om Jackie Chan är ju till för att testas och utmanas.

Kung Fu Panda verkar vara riktigt rolig och så där härligt charmig. Bra röstskådespelare är det också.

#190 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 February 2008 - 10:51

Onigocco / The Chasing World {io9.com}

Release: 02.02.2008 (JP)
Genre: Skräck, Sci-fi
Officiell Hemsida: onigocco.net
Synopsis: "In the movie Onigocco or The Chasing World, a Japanese teenager gets flipped into an parallel world where everyone who has the last name Sato is being ruthlessly hunted down. Of course, that just happens to be his last name." — Källa
Kommentar: "This film sounds like Terminator meets Stephen King's The Long Walk, combined with alternate reality elements from The Matrix." — Källa

Trailer:
video.aol.com
io9.com
video.google.com


Edited by XC, 15 February 2008 - 10:52.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#191 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 February 2008 - 12:01

Onigocco / The Chasing World


Ja tack. Den ser jag gärna. :)

Fin trailer med underbart bra musik.

Edited by Cartman, 15 February 2008 - 12:01.


#192 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2008 - 13:52

Repo! The Genetic Opera

IMDb ~ ComingSoon ~ Wikipedia ~ Bloody Disgusting

Release: USA 25/4 2008 // Sverige ?
Genre: Skräck / Musikal
Officiell Hemsida: repoopera.com
Synopsis: In the not-so-distant future when an epidemic of organ failures devastates the planet, scientists gear for a massive organ harvest. A biotech giant comes up with easy organ payment plans, but all financed organs are subject to legal default, including repossession at the hands of repo men. [Källa]

Kommentar: Jag fick blodad tand av Sweeney Todd och såg att det kommer en till skräckmusikal inom kort. Trailern är riktigt vass och gav mig mersmak.

Trailer

Youtube
WorstPreviews
MoviesBox
ToxicShock

Edited by Cartman, 18 February 2008 - 14:01.


#193 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2008 - 14:00

Helt klart intressant. :D

Edit: *Uppdaterar listan*

Edited by XC, 18 February 2008 - 14:35.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#194 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2008 - 20:47

The Signal | akas.imdb.com, comingsoon.net, fff.se

Release: 22.02.2008 (us, limited) / ?? (se)
Genre: Skräck
Officiell Hemsida: doyouhavethecrazy.com
Synopsis: "A horror film told in three parts from three perspectives, in which a mysterious transmission which invades every cell phone, radio and TV, turing people into killers." — Källa
Kommentar: Avfärdade den som ointressant först, sedan fick jag tag på RedBand-klippet "Happy New Year" på TA. Då läste jag också synopsisen och filmen verkade avgjort mer intressant. :)

Trailer:
traileraddict.com (Red Band-grejorna finns här)
hd-trailers.net
apple.com/trailers
movies.yahoo.com
movie-list.com

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#195 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 February 2008 - 12:16

Hela konceptet känns som en ripoff på Stephen Kings bok: Cell. Dock tycker jag av vad jag sett och läst om filmen att den säkert kan bli bra. Red Band klippen är riktigt bra.

#196 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 February 2008 - 17:17

"Gabriel" har fått ett svenskt releasedatum: 02.04.2008 (DVD)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#197 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 February 2008 - 09:54

Sputnik Mania {comingsoon.net, Cinematical.com}

Release: 04.10.2007
Genre: Dokumentär
Officiell Hemsida: SputnikMania.com
Synopsis: Dokumentär om världens första satellit, Sputnik som jubilerar i år. Som nästan orsakade 3e världskriget men som blev startskottet för rymdkapplöpningen mellan USA och Ryssland istället.

Trailer:
uncutvideo.aol.se
movies.yahoo.com
traileraddict.com

Edited by XC, 29 February 2008 - 13:26.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#198 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 February 2008 - 11:43

The Fall {joblo.com, comingsoon.net, akas.imdb.com, ign.com}

Release: 2006/8? (usa)
Genre: Fanatsy
Officiell Hemsida: --
Synopsis: "In a hospital a little girl with a broken collar bone meets a bedridden man who starts telling her a fantastical story which reflects his state of mind. As time goes by fiction and reality start to intertwine in this uplifting epic fantasy." — Källa
Kommentar: Känns avgjort intressant. :)

Trailer:
media.movies.ign.com -- Flash/QT/WMV
traileraddict.com -- Flash

Edited by XC, 26 February 2008 - 12:27.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#199 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 February 2008 - 12:13

Nja, det är något med trailern som gör mig intresserad men samtidigt känns det inte riktigt som min grej. Hur ska man tolka det? :D

Sputnik Mania känns som ett bra val om den skulle gå på TV framöver och något man skulle sitta och slötitta på.

#200 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 February 2008 - 12:29

SM: Jag ser den gärna om den dyker upp på TV (eller "TV"). :)

Vad gäller "the falls" så fick jag lite "Münchausens Resor"-vibbar över den kanske är det som får dig att ställa dig lite avvaktande? (Jag gillar den filmen, skall tilläggas).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)