Jump to content

Photo

Favoritförfattare?


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 MATTE

MATTE

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts

Posted 14 April 2009 - 05:33

Min favoritförfattare genom tiderna måste nog vara George Orwell. Från Sverige låter jag Astid Lindgren komma med på listan, sedan ligger nog Jonas Gardell ganska tätt-inpå :thumbsup: är det någon som har hunnit läsa genom hans nya bok Om Jesus förresten? Har hört att den skall ha fått bra betyg i tidningarna.

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 April 2009 - 08:06

Gardell är inte en författare som jag själv läst eller vill läsa - men så läser jag väldigt lite. Mina favoriter är (i ordningen som de anges): Erik Granström, Stephen King, David Eddings, Robert Jordan och Dean Koontz.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 12 May 2009 - 02:43

Hm i många år har dessa vart mina favoriter;
Jack London,Sophie Kinsella/Madeleine Wickham, Meredith Ann Pierce , Raymond E. Feist & Whitley Strieber

Har en svaghet för Jean Auel böcker och även Barbara Cartland böcker/noveller.
Har nyligen läst andra & tredje boken av trilogin ; Sagan om Valhalla , Av Johanne Hildebrandt.
Har smått fastnat vid denna för fattare, men tänkte läsa de andra böcker hon skrvit innan man bestämmer sig.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."


#4 Snusmumriken

Snusmumriken

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:En stad omgärdad av värmländska tallar

Posted 12 May 2009 - 17:05

Utan tvekan Terry Pratchett, för hans härliga humor och sätt att skildra mänskligt beteende på ett sätt som jag finner både underhållande och insiktsfyllt. Andra favoriter är Peter O'Donnel (för att ha gett oss stentuffa Modesty Blaise), Stephen Donaldsson, Paulo Coehlo och Dean Koontz.

#5 Anhedoni

Anhedoni

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts
  • Gender:Male

Posted 31 March 2012 - 23:29

Hjalmar Bergman - hutlöst rolig, oerhört svartsynt.