Jump to content

Photo

Whitney Houston Död


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2012 - 09:17

Rapporter smyger sig fram just nu att Whitney Houston hittats död på ett hotellrum i natt.

  • »Den 48-åriga Houston hittades livlös på hotellet i Beverly Hills, bara något dygn före den 54:e Grammygalan i Los Angeles. Enligt uppgifter till cnn.com var det popstjärnans egen livvakt som fann henne. När poliser och räddningspersonal anlände låg hon på golvet i sitt rum, och återupplivningsförsöken var utan resultat.«[Källa]

Nu skall det erkännas att jag aldrig riktigt kunde ta till mig storheten i Whitney Houston - men hon var den som fick mig att upptäcka Dolly Partons "I Will Always Love You". Ironiskt nog rippade jag Anna Lotta Larssons album "Känn en Doft av Kärleken", med en svensk version av just den låten, när jag läste nyheten.

~ duckduckgo.com
~ whitneyhouston.com
~ svd.se/kultur


Edited by Garm, 16 March 2016 - 00:06.
Tillägg av tagg.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 February 2012 - 09:59

Tragiskt hur hon gick ner sig. Makalös sångröst hade hon.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 February 2012 - 10:32

Håller med, tragiskt när det slutar så där även om det tyvärr inte var helt överraslande. Får en att undra vad som får någon att bli så självdestruktiv.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2012 - 11:02

Mmm. Hon har inte mått överdrivet bra de senaste 15 åren nej. Jag blev inte heller överraskad egentligen, skall bli intressant att höra dödsorsaken - om det är den variant som man förutfattat utgår ifrån att det är.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 February 2012 - 11:02

http://www.grammy.co...whitney-houston

Med tanke på hur noga planerad såna galor bukar vara måste producenterna för Grammygalan ha fått hyfast med panik när dom ska föröka få in en hyllning till Whitney med mindre än ett dygn kvar till galan.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2012 - 11:05

Samtidigt så är ju amerikanarna så sentimentala av sig - så är det några som pallar en så'n tight planändring är det väl dem. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 February 2012 - 11:08

Säkerligen. Dom är nog beredda på det mesta.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 February 2012 - 11:13

Fint skriven artikel: http://obladoo.se/mu...ston-1963-2012/

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2012 - 13:28

Håller med, fin och personlig. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 February 2012 - 17:57

Sorgligt. :(
Men inte oväntat med tanke på hur hennes liv har varit på sistone.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 February 2012 - 18:10

Ja, det är sorgligt. Bara 48 år gammal. Tyvärr så väntar jag mig att dödsorsaken ska vara den som vi alla befarar då de ska ha hittat droger på hotellrummet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif