Jump to content

Photo

Motorsågsmassaker-fest!


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

Poll: Motorsågsmassaker-fest!

Sämsta Motersågsmassakern?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Bästa Motersågsmassakern?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Näst bästa Motersågsmassakern?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 November 2013 - 19:56

Att följa upp en film med en mer seriös ton med en som är mer grundmurad i komedi kommer nog aldrig bli en bra idé.

 

Jag fattade inte ens att det här skulle vara en skräck-komedi. :P

 

BTW, jag håller med dig om killarna i början. En ren lättnad när de gjorde sorti ur filmen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 November 2013 - 00:11

Leatherface: Texas Chainsaw Massacre III (1990)
 
1981 avrättades W.E. Sawyer för motersågsmassakern 1974, i tron om att han var Leatherface. Många år senare hittas fortfarande nya massgravar i Texas. När paret Michelle och Ryan kör genom Texas gör de misstaget att stanna vid en gammal bensinmack mitt ute i ingenstanns. Nu är de i siktet på kanibal-familjen Sawyer och deras köttstyckare, den riktige Leatherface. Men som tur är så har den kampande överlevnadsexperten Benny koll på läget.

Semi-uppföljare där de försöker göra det upp till tittaren vad som har eller inte har hänt i tidigare filmer. Med bla. Kate Hodge och Viggo Mortensen.

Efter floppen som var Texas Chainsaw Massacre 2 beslutades det att reboota serien. Men samtidigt ville regisören, som gillade 2:an, inte svika de fans som gillade 2:an och beslutade att göra en semi-reboot där det var upp till tittaren om det var en uppföljare eller inte och ha med vissa hintar (som att Leatherface nu har ett skadat ben pga explotionen) om tidigare händelser.  Det är orsaken varför "Stretch" (åter spelad av Caroline Williams) bara kallas "Woman in Cemetery" trotts att skådespelaren har sagt att det är samma karaktär som nu har tagit över "Lefty's" jobb. Tanken bakom scenen var att regisören ville göra en uppföljare sedan med henne men det hände aldrig.
Så alla karaktärer från 2:an dog i slutet utom Leatherface (som visst har tränat och bantat sedan sist), Stretch och Grandfather (seg gubbe, måste jag säga).
 
I den här filmen får vi också träffa nya medlemmar i familjen Sawyer: Mama Sawyer, Eddie, Tinker Alfredo och Leatherface's dotter (hur nu det gick till).
 
Filmen hade få överaskningar men en av dem var att tjejen som hade överlevt förra attacken dog så tidigt. Lite synd också då jag hade velat se mer av karaktären.
I den här filmen så har familjen Sawyer börjat använda teknik och gillar det skarpt. Leatherface har en freestyle som han lyssnar på och scenen när han ska låta Michelle lyssna i hörlurarna är verkligen rolig. Han's personlighet verkar ha kommit in i tonåren nu och tar skit från ingen. :P
 
Kunde inte låta bli att lägga till Benny i beskrivningen. Träffar 2 panikslagna som är jagade av en galning med en mostersåg och han säger "Det är ingen fara. Jag är berädd på det här." :P
 
Jag vet inte om det har med de extremt låga förväntningarna jag hade efter Texas Chainsaw Massacre 2 men jag tyckte den här var riktigt bra. Betydligt seriösare men fortfarande de underliga karaktärerna och lite svart humor. Väldigt underhållande och spännande. Jag var lite orolig att filmen skulle flippa ut totalt när familjen Sawyer kom in i det hela men de höll det ändå rätt bra.
Slutet var bra om än lite ologiskt att Benny överlevde. Önskar bara att Tinker hade dött också.
 
Filmens orginalslut klipptes bort:

 
Jag skulle vilja säga att det här är den bästa filmen i serien. Men sedan har jag inte precis haft höga tankar om de andra heller.
Jag kan iallafall rekomendera den här till alla som gillar slasher eller vill ha en seriösare och mindre konstig Texas Chainsaw Massacre film än de flesta har varit.
 
Betyg: Bra

 

 

 

Bävrar lite för nästa film då jag lovade mig själv att aldrig se den igen då jag ansåg den vara en av de absolut sämsta filmerna någonsin och en total pina att se.


Edited by Crusader, 18 November 2013 - 00:24.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2013 - 18:26

Mannen med Läderansiktet / Leatherface: Texas Chainsaw Massacre III (1990) [#113] [US]
?: Ett par på vift i Texas ödemarker, en bensinmack mitt ute i ingenstans, en dräglande karlslok och en vrålande motorsåg. Mörker, svart silvertejp och överlevare.
David J. Schow och Jeff Burr för smidigt tillbaka filmserien till ursprunget med den isolerade kannibalfamiljen och turisterna som hamnar mitt ute i ingenstans ...MEN... grundstommen är nästan ett rakt plagiat med den första filmen med små detaljer som kan spåras ända till tvåan.
En rejäl uppryckning från första filmen, karaktärerna känns stabilare och man går inte lika hårt på gore- och bisarr-spåren ...MEN... Leatherface är kanske inte en karaktär som ensam lyckas hålla uppe en film - det är en väldigt monoton karaktär.
Den här filmen försöker skrämma folk på riktigt men har kanske inte den där kyliga tonen från första filmen. Men den lyckas återknyta bra till den första filmen och gör det också valfritt om man vill låtsas om att tvåan aldrig existerat ...MEN... filmens kanske mest geniala drag var kanske silvertejpen som effektivt dämpade eventuellt enerverande skrikande mot slutet.
!: Det är nästan synd att kalla det här en trea, det är snarare (precis som Texas ChainSaw 3D) en alternativ 2a. Den blir kanske aldrig kuslig med storyn är iaf intressant. Plus att skådespelarna är duktiga och verkar ta sina roller på allvar. Här försöker man dessutom återknyta till originalets Leatherface som framstod som direkt efterbliven; kanske inte lika snyggt som då men en välkommen detalj.
Jag uppskattar också detaljen med den lilla flickan som faktiskt gav filmen en liten nerv mot slutet, att det finns en levande mamma. Dock tycker jag att "farfar"-idén hade kunnat få vila. Den intrigen sög (hehe) i första filmen, var ohållbar i andra och mumien här är inte ett dugg bättre.
 


*

 
Följaktigen vill jag hålla med Crusader och hålla den här som den bättre i serien, det var synd att man inte lyckades hålla kvalitén genom hela TCM 3D då hade den varit aningen bättre. Men bägge är dock betydligt vassare än haveriet som går under namnet "Texas Chainsaw Massacre 2", Tobe Hopper hoppade av 3an pga schema-konflikt står det på IMDb. Jag undrar om schema konflikten inte var konstruerad för att få bort honom från projektet. :P


Edited by XC, 18 November 2013 - 18:26.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 November 2013 - 22:27

Jag är dödstrött och orkar inte se någon film ikväll. Blir nog imorgon för mig istället.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 November 2013 - 17:43

Gör inget - jag var på bio...
 

*

 
(Return of Texas) Chainsaw Massacre: The Next Generation (1994) [#114] [US]
?: Det är student bal på G; Jenny, Heather, Sean och Barry hamnar på vift för att den ene inte kan hålla tungan i rätt mun. Men vad gör det när man bjuds till middag hos familjen Slaughter?
Den här filmen består av så många detaljer från de tidigare filmerna att det antagligen klassas som brottsligt att kalla den originell ...MEN... den börjar bra men tappar snabbt poäng efter att ungdomarna kraschar bilen mitt ute i ingenstans.
De flesta av skådespelarna verkar inse vilken skräphög de gett sig in på, de flesta levererar det som står i manus och ungefär som regissör Henkel vill  ...MEN... en ung Renée Zellweger visar på gott gry och hennes karaktär är bitvis filmens enda behållning.
Är det ett drama? Är det en komedi? Är det skräck? Nej! ...MEN... det är ytterligare ett legalt plagiat på klassiska motorsågsmassakern.
!: För varje "uppföljare" så blir det uppenbart att konceptet helt enkelt inte håller för uppföljare. Första filmen må vara klassisk och hit på sin tid, men uppföljarna misslyckas med att vara mer än bara bleka kopior. Det enerverande skrikandet som följt serien till och från är här utbytt mot helt omotiverat skrikande. Det blev inte bättre av det. Jag kan på någon nivå uppskatta att man försöker ge konceptet en ny fräsch take; men speciellt originellt eller bra blir det inte.
Sämsta karaktär (efter den kassa inkarnationen av Leatherface) är nog Darla; jag är övertygad om att Tonie Perensky gör sitt bästa i rollen... Men hon får order om att tala i telefon som någon som tar betalt för det... Och hade hon tagit betalt hade personen i andra ändan krävt pengarna tillbaka.
Det går inte ens att kalla den här bisarr, bara misslyckad. Jag beundrar Crusader som uppenbarligen tagit sig igenom den två gånger nu. Respekt.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2013 - 01:22

Gör inget - jag var på bio...

:o

 

 

 

Blev inget ikväll heller. Är helt trött och mörbultad från igårs Bowling. :P

 

Edit: Nej, jag måste se den nu så jag slipper i helgen. Som ett plåster... bara få det gjort. :P


Edited by Crusader, 22 November 2013 - 01:32.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2013 - 03:50

Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation (1994/1997)
 
 22 Maj 1996 kör en grupp undommar vilse i vildmarken påväg hem från skolbalen. 23 år har gått sedan motorsågsmassakern i Texas och de flesta har glömt hemskheterna. Men den motorsågs svingande transvestiten Leatherface finns kvar där ute och bor nu med sin psykopatiska bror.

En semi-remake/uppföljare på orginalet The Texas Chain Saw Massacre (1974) samtidigt som händelserna i de tidigare uppföljarna har hänt. Med andra ord, ännu en röra där de försöker låta tittare bestämma vad som har hänt innan eller inte. Om någon undrar varför de har bytt efternamnet från Sawyer till Slaughter så har jag ingen aning. I orginalet var det tänkt att familjen hette Slaughter men det ändrades sedan i 2:an. Och den här familjen verkar inte äta sina offer utan bara dödar för nöjets skull.
Släpptes 1994 under titlen The Return of the Texas Chainsaw Massacre men blev en sådan flopp att den drogs in från biograferrna och släpptes sedan inte fören 1997 i en omklippt version i hopp om att käna pengar på att Matthew McConaughey och Renée Zellweger hade blivit Hollywood kändisar (som desperat försökte stoppa omsläppet).
Det här är filmen som slutligen dödade den ojämna (och oftast dåliga) serien innan remaken återupplivade intresset. En film jag för många år sedan svor att jag aldrig skulle se om då den var en av de sämsta filmerna jag någonsin hade sett (fast det här var innan Rob Zombie gjorde House of 1000 Corpses).

VO:n i början var verkligen usel. Han verkade inte att dugg intreserad av vad han sa. :P
 
Uselt regiserad, usla karaktärer (men jag tror inte det var skådespelarnas fel), usel handling, idiotisk komedi som tagen ur en gammal B-sitcom (seriöst, man väntar på skratten).
Nu vet jag iallafall varför jag kände igen händelser i första filmen trotts att jag var säker på att jag inte hade sett den innan. De kör om samma scener här.
 
Och Grandfather lever givetvis fortfarande och ser mycket piggare ut än han gjorde ni förra filmen. :P
 
Nej, den här filmen är bara förmycket. Och hela "Order of the Illuminati" grejen. För att inte tala om slutet. WTF? Det hela känns som en usel soppa.
Om ni undrar om den blonda kvinnan på båren i slutet så var det Sally, den överlevande från 1:an.
 
En verkligen usel film. Men min hund tyckte iallafall om filmen. :P Kanske inte lika illamående dålig som jag tyckte sist (kanske såg jag orginalklippningen då?). Ett försök att göra en slasher-komedi som Kim Henkel antagligen vill att serien ska vara. Men det här är bara skit.
 
Betyg: Värdelös
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2013 - 15:49

...för komedi funkade ju så jäkla bra på TCSM2. :P :lol: Jag kan för ovanlighetens skull sympatisera att man ville stoppa ett omsläpp av filmen.

 

Första filmen har ju en del ikoniska scener som återkommer, inte bara i sina egna uppföljare utan även i andra produktioner. :)

 

Ang regin så tror jag det här var den enda film som Kim Henkel själv regisserade (men han skrev väl manus till TCSM3 också tror jag). Finns väl en anledning till att det bara är en - och det är inte för att han undanhåller världen sin skicklighet.

 

Helt otroligt nog är jag riktigt pepp på remaken på måndag. :D


Edited by XC, 22 November 2013 - 15:50.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2013 - 15:55

Helt otroligt nog är jag riktigt pepp på remaken på måndag. :D

Tja, du har ju inte redan sett den 2 gånger. ;) Och det är på Söndag, inte Måndag. Eller du kanske inte har tid på Söndagar?

Btw, vi bestämde väl att se prequeln till remaken först, va?


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2013 - 16:27

Somliga har "tur". Men eftersom du har sett den och hunnit se om den så antar jag att den inte är av samma kvalite som "TCSM2 v1" och "TCSM 4". ;)

 

Jag kommer inte ha tid att se den för än tidigast måndag kväll. Precis innan läggdags! :D

 

Visst ja, uppföljaren på remaken är en prequel (tur att du sade det hade redan glömt det).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2013 - 18:36

Somliga har "tur". Men eftersom du har sett den och hunnit se om den så antar jag att den inte är av samma kvalite som "TCSM2 v1" och "TCSM 4". ;)

Nej. Snarare Rob Zombie kvalite. <_<  Och jag såg inte om den för kvaliténs skull utan för att jag helt enkelt hade glömt att jag redan hade sett den och inte kom på det fören mot slutet av filmen. :P Take from that what you will. ;)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2013 - 18:41

Den missen har jag gjort ett par, tre gånger själv. "Kampen om Gallien" med Christopher Labert köpte jag och gav bort två gånger. :P

 

Och nu tvinger jag dig ge dig på filmen en gång till. Stackars liten. :hug:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 November 2013 - 23:46

Aj då. Den twisten glömde jag bort. :( Tror jag har spoilat remaken för dig XC. Är en twist i remaken som avslöjas i prequeln. :duh:

Om du inte har sett den ännu så skulle jag råda dig att se remaken först om du inte vill få den biten förstörd. Inte för att det var en oväntad twist, men ändå.


Edited by Crusader, 25 November 2013 - 23:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 November 2013 - 01:26

The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006)
 
1939 föds ett missbildat utveckligsstört barn som adopteras av familjen Hewitt och får namnet Thomas Hewitt. Hela sitt liv har han varit intreserad av bara en sak, att stycka kött, och sitt ansikte döljer han med lädermasker som han gör av skinnet. Men 1969 stängs slakteriet han jobbar på och nu blir han tvungen att hitta ett annat sätt att utföra sin hobby.
Samtidigt är 2 brödrar och deras flickvänner påväg till en militärbas där brödrarna ska gå med i Vietnam-kriget.
 
2:a filmen i remake-serien men som fungerar som en prequel till remaken från 2003. Därför ser jag den först!
Lika äcklig som remaken med samma sjuka humor och lika brutal.
 
Med bla. Jordana Brewster och Matt Bomer.
 
Lite underligt att de inte blev kanibaler fören 1969 och att familjen tvingas på det av deras galna son.
 
En väldigt underlig sak hände. Jag började sjunga "Hush little baby, don't say a word" lite för mig själv när jag såg filmen och bara en halv minut senare så började mamman i familjen sjunga samma sak. :o
 
Förvånande OK film. Jag hade verkligen väntat mig en riktigt usel film men det känns som att de har lyssnat till fansens kritik lite och tonat ner saker som folk retade sig på i remaken, som t ex det ständiga svärandet och även lite äkligheten men utan att filmen på något sätt blev tam. Tvärt om är den minst lika brutal och blodig.
Ska jag klaga på något så är det nog att Leatherface kändes som en Bi-karaktär och att hans bror tog över förmycket. Faktum att hans bror helt enkelt bara var förmycket.
 
Slutet är av den typ jag vanligtvis hatar men just den här gången så var det passande, om än väntat, och där fanns en orsak att det blev som det blev. Hon gjorde ett val att riskera sitt liv för att försöka rädda sina vänner efter att hennes pojkvän dog och hon visste säkerligen att det skulle leda till hennes död. Att de sedan var tvugna att ha hennes död precis när hon ser räddningen var kanske lite onödigt grymt.
 
En skräckfilm med en del splatter i slutet som jag kan rekomendera de som har mage till det.
 
Betyg: OK


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 November 2013 - 10:27

Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006) [#202/200] [US]
?: Året är 1969; Usa får pisk i Vietnam och i Staterna gör två bröder en sista roadtrip med flickvännerna innan de tar värvning. I Texas råkar de ut för trubbel och snabbt inser de att Sheriff Hoyt inte är den han uppger sig vara...
Efter stolpskottet "TCSM 2" och takraset "TCSM:NG" så blir man snudd på imponerad av den välskrivna storyn som lyckas hitta tillbaka till filmseriens ursprung ...MEN... som alltid när det gäller "beginning/origin"-storylines så blir man aldrig riktigt tillfredsställd.
Filmen har begåvats med bra karaktärer som har drag av "vad som skall finnas i en bra skräckis" och originalitet; framför allt uppskattas det att de kvinnliga karaktärernas dialog inte kokats ned till en massa enerverande skrikande mot slutet. ...MEN... Leatherface spelar (med rätta då karaktären är rätt statisk), precis i som alla de övriga delarna 2a - eller kanske till 3e fiolen i storyn.
Filmen är lite konstigt färgsatt, den är på sina håll väldigt gul, helt OK men tog sin lilla tid innan jag kom helt överrens med ...MEN... jag skall också erkänna att jag lekte med tanken att man gjort det med flit för att Jordana Brewster skulle framstå som ljusare i hyn än hon egentligen är.
!: Den här är inte direkt dålig, ser man till vad som producerats från franchisen tidigare decennium så är det här ett klart godkänt försök och hade lika gärna kunnat vara en uppföljare (prequel) till originalet. det här är kanske också den första av filmerna (efter möjligtvis originalet) där det riktigt känns som en motorsågsmassaker. Några av scenerna är riktigt snygga - speciellt med tanke på splattret. Uppdateringen, speciellt av de kvinnliga karaktärerna är träffar rätt på de flesta ställena, även om jag har svårt att tro att jeans med så låg midja som "här" verkligen förekom 1969.
Twisten mot slutet kom – för mig inte som någon överraskning, jag var (ärligt) beredd på att ingen av ungdomarna skulle komma undan. Men jag hoppade ändå till lite när Leatherface ploppade upp mot slutet. Trevligt. Jag ser det som otroligt att han skulle ha lyckats ta sig till bilen före Chrissie (med vad gör det?).
 

 

*

 

Lika äcklig som remaken med samma sjuka humor och lika brutal.

Nu är vi där med humor igen ... missade den som vanligt! :P

 

Lite underligt att de inte blev kanibaler fören 1969 och att familjen tvingas på det av deras galna son.

Skulle vara intressant att veta om "Hoyt" verkligen var i kriget (Korea?) och isf om det var sant att de ägnade sig åt kannibalism där. Eller om det bara var skrävlande för att ingjuta skräck i sina offer.
 
 

Förvånande OK film. Jag hade verkligen väntat mig en riktigt usel film men det känns som att de har lyssnat till fansens kritik lite och tonat ner saker som folk retade sig på i remaken, som t ex det ständiga svärandet och även lite äkligheten men utan att filmen på något sätt blev tam. Tvärt om är den minst lika brutal och blodig.

Splatter i sig stör mig inte men är heller inget jag ser som ett måste i en skräckfilm. Bli jag inte påverkad av de första dropparna blod lär två hinkar till inte göra någon skillnad.

 

Ska jag klaga på något så är det nog att Leatherface kändes som en Bi-karaktär och att hans bror tog över förmycket. Faktum att hans bror helt enkelt bara var förmycket.

Brodern påminde lite om "pappan" i TCSM2, lika raljerande och samma förmåga att vara mest i vägen i sina scener.

 

Slutet är av den typ jag vanligtvis hatar men just den här gången så var det passande, om än väntat, och där fanns en orsak att det blev som det blev. Hon gjorde ett val att riskera sitt liv för att försöka rädda sina vänner efter att hennes pojkvän dog och hon visste säkerligen att det skulle leda till hennes död. Att de sedan var tvugna att ha hennes död precis när hon ser räddningen var kanske lite onödigt grymt.

Jordana Brewster gör en fenomenal scen vid ytterdörren när hon hör väninnan skrika på övervåningen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 November 2013 - 16:01

Efter stolpskottet "TCSM 2" och takraset "TCSM:NG" så blir man snudd på imponerad av den välskrivna storyn som lyckas hitta tillbaka till filmseriens ursprung ...MEN... som alltid när det gäller "beginning/origin"-storylines så blir man aldrig riktigt tillfredsställd.

Nej, det finns ju vissa begränsningar. Och ett tvång att hitta orsaker varför vissa saker är som de är.


Filmen är lite konstigt färgsatt, den är på sina håll väldigt gul, helt OK men tog sin lilla tid innan jag kom helt överrens med ...MEN... jag skall också erkänna att jag lekte med tanken att man gjort det med flit för att Jordana Brewster skulle framstå som ljusare i hyn än hon egentligen är.

Med flit gjorde man nog det för remaken är också väldigt gul om inte tillochmed gulare. ;) Tror det är för att det ska kännas som Texas och ödemarken. Vissa regisörer gör så. Sedan har de en blå färgsättning i städer som New York eller Washington DC.


!: Den här är inte direkt dålig, ser man till vad som producerats från franchisen tidigare decennium så är det här ett klart godkänt försök och hade lika gärna kunnat vara en uppföljare (prequel) till originalet. det här är kanske också den första av filmerna (efter möjligtvis originalet) där det riktigt känns som en motorsågsmassaker. Några av scenerna är riktigt snygga - speciellt med tanke på splattret. Uppdateringen, speciellt av de kvinnliga karaktärerna är träffar rätt på de flesta ställena,

Jo, jag håller med. Det här kändes som en motersågsmassaker och de kvinliga karaktärerna gjordes bra.

även om jag har svårt att tro att jeans med så låg midja som "här" verkligen förekom 1969.

Jeansen? Inget i filmen stämde med 1969. Varken hår, kläder eller karaktärer. :P

Twisten mot slutet kom – för mig inte som någon överraskning, jag var (ärligt) beredd på att ingen av ungdomarna skulle komma undan. Men jag hoppade ändå till lite när Leatherface ploppade upp mot slutet. Trevligt. Jag ser det som otroligt att han skulle ha lyckats ta sig till bilen före Chrissie (med vad gör det?).

Jo, han var väl lite väl snabb där. :P

Vi verkar i grunden tycka rätt lika om filmerna. :)

Jag kom på medans jag såg filmen att Sheriffen's identitet var lite av en twist i remaken så den här sabbar det. Men samtidigt var det en förutsägbar twist så förhoppningsvis gjorde det inget. Men jag ber ändå om ursäckt att jag glömde bort den detaljen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2013 - 10:26

Filmen är lite konstigt färgsatt, den är på sina håll väldigt gul, helt OK men tog sin lilla tid innan jag kom helt överens med ...MEN... jag skall också erkänna att jag lekte med tanken att man gjort det med flit för att Jordana Brewster skulle framstå som ljusare i hyn än hon egentligen är.

Med flit gjorde man nog det för remaken är också väldigt gul om inte tillochmed gulare. ;) Tror det är för att det ska kännas som Texas och ödemarken. Vissa regisörer gör så. Sedan har de en blå färgsättning i städer som New York eller Washington DC.

Jupp, att det är med flit är helt klart. :) Jag kan förstå hur man tänker men personligen tycker jag att det blev lite för gult.

 

även om jag har svårt att tro att jeans med så låg midja som "här" verkligen förekom 1969.

Jeansen? Inget i filmen stämde med 1969. Varken hår, kläder eller karaktärer. :P

Lustigt nog störde det mig inte förrän en av scenerna fyrade av en scen med ett skapligt rörmokar-dekolletage mot slutet. ^_^

 

Vi verkar i grunden tycka rätt lika om filmerna. :)

Ser så ut.

 

Jag kom på medans jag såg filmen att Sheriffen's identitet var lite av en twist i remaken så den här sabbar det. Men samtidigt var det en förutsägbar twist så förhoppningsvis gjorde det inget. Men jag ber ändå om ursäckt att jag glömde bort den detaljen.

Helt OK, jag gick ju med på att se dem i den här ordningen; var beredd på att det kunde spoila en detalj eller två.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2013 - 18:35

Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (2003) [#201] [US]
?: Mannen med läderansiktet får åter nöja sig med 3e fiolen när Michael Bay ger klartecken att remakea 1974 års motorsågsmassakern.
Inledningen ser jag med skräckblandad förtjusning; skulle man våga sig på en Cinema Vérité-version av den klassiska filmen ...MEN... så kul skall vi inte ha det utan filmen går snabbt över till vanlig spelfilm. Vet inte om jag är lättad över det eller inte...
Charlie Hewitt leker fortfarande tjuv och polis, lite som i TCSM:tB så framstår han som lätt långsam i huvudet och som den där typen som skulle få på kalsonger och byxor i fel ordning om inte mamma hjälpte honom på traven ...MEN... största chocken är kanske att den riktige sheriff Hoyt tydligen på 4 år inte saknats. Utan Charlie kan fortsätta leka polis, få ungar och ungdomar kissa på sig och äta upp dem efteråt.
Överraskande lite splatter och gore tycker jag att det är, med tanke på att Crusader sade att fansen av filmserien tyckte den var äcklig ...MEN... det innebär kanske inte att den inte är blodig och rå. För det är den.
!: Jag ser det som en bedrift att Erin i den här filmen har jeans med ännu lägre midja än Jordana Brewsters "Chrissie" i TCSM:tB.
Det är egentligen fantastiskt att ett sådant enkelt koncept som originalfilmen ändå är kan vara så pass flexibelt. För trots 2 katastrofala, 1 halvdan och en nystartsuppföljare av första filmen så finns det fortfarande plats för mer. Otroligt att man lixom aldrig riktigt tröttnat på att se en dåre jaga ungdomar (fruntimmer för det mesta) med motorsåg.
I den här tidslinjen (aka remake-serien) så tar man fasta på att Leatherface i stort inte är tillräckligt karismatisk för att bära en film själv. Kanske kan jag tycka att "Sheriff Hoyt" (eller Charlie Hewitt som han egentligen heter) är en liten småtöntig karaktär men han är tillräckligt bra för att hela tiden ge storyn driv framåt. Något som kanske kräver lite mer än att bara veva runt en motorsåg i random-positioner.
Sedan uppskattar jag faktiskt lite att Leatherface straffas lite för sin vårdslöshet med motorsågen, det här är faktiskt den enda av filmerna (tror jag iaf) där han sågar sig själv i benet. (Inte för att det gör att Leatherface springer långsammare i resten av filmen).
Sagan om Ringens "Gollum" dyker upp i en liten cameo som den barnnappande Henrietta. (Minnesanteckning: Lita aldrig på kvinnor som ser ut som Gollum och en fabläse för badrockar).
Man håller sig nära originalet, skippar några av de onödiga detaljerna (som den knäppa liftaren, och mumien som suger blod) men har samtidigt drag av TCSM2 (likheterna mellan Hoyt här och 'Chop-Top' Sawyer där) som är smått obehagliga. Synd dock att man på denna tidslinje överger det döda bältdjuret i inledningen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 November 2013 - 00:18

:o Du såg filmen på utsatt datum? :P Btw, jag sa aldrig att filmen hade mycket gore, bara att den var äcklig. ;)
 
 
The Texas Chainsaw Massacre (2003)
 
Året är 1973. En grupp ungdommar är påväg hem efter en resa till Mexico för att köpa Marijuana. Påväg genom Texas plockar de upp en väldigt shockerad flicka vilket blir början på en mardröm de aldrig kommer glömma, om de överlever.
 
Med bla. Jessica Biel och Eric Balfour.
3:e gången jag ser den här. Första har jag inte ens skrivit om och hade totalt glömt bort så den kan inte ha varit minnesvärd. :P 2:a har jag därimot skrivit ner vad jag tyckte då och det var inte rosor, precis. Och det mästa av det jag skrev innan står jag fast vid.
 
Ang. Sheriffen så minns jag att första gången jag såg filmen så trodde jag att polisen bara var en oberoende galning som var övertygad om att de hade dödat flickan och skulle straffa dem och vägra tro på dem men sedan skulle bli dödad av Leatherface.
Slakteriet undrar jag faktiskt över lite då det blev nerlagt i prequeln, förståndaren blev mördad och det gjordes väldigt uppenbart att familjen Hewitt var de sista som var kvar i trakten och att de inte ens hade en Sheriff längre. Hela orsaken till att de blev kanivaler var ju brist på kött där. Verkade ju vara full gång på det nu.
 
Ang. slutet så hade jag för mig att Leatherface fick sin hand avsågad med motorsågen. Skönt iallafall att Charlie Hewitt fick vad han förkänade tillsist. Kändes skönt. Så slutet var rätt bra. Önskar fortfarande att de hade avslutat Leatherface då hela "hugga av armen" och slut talet gjorde det uppenbart att de inte hade planer på uppföljare.
 
Tyckte faktiskt att filmen var bättre den här gången. Har nog med att jag har börjat vänja mig vid de här filmerna nu. :P Sedan kan det också ha med att jag hade så låga förväntningar eftersom jag tyckte den var dålig sist.
 
Betyg: OK
 
 




Sedan uppskattar jag faktiskt lite att Leatherface straffas lite för sin vårdslöshet med motorsågen, det här är faktiskt den enda av filmerna (tror jag iaf) där han sågar sig själv i benet.

Du måste ha ett kort minne. Gjorde han ju i orginalet också. ;)

 

 

 

 

Då var vi klara med den här filmfesten. :) Jag tänkte jag skulle fixa en undersökning för att avsluta. :D

 

Ska vi sedan ta oss ann Critters eller vänta till efter Jul? :P


Edited by Crusader, 28 November 2013 - 00:22.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 November 2013 - 11:47

:o Du såg filmen på utsatt datum? :P Btw, jag sa aldrig att filmen hade mycket gore, bara att den var äcklig. ;)

Tänkte överraska nu när det var examen och allt. :P

Och visst sade du inte att det var mycket gore - men när du sade "äcklig" var det ungefär vad jag räknade med. :)

 

Ang. Sheriffen så minns jag att första gången jag såg filmen så trodde jag att polisen bara var en oberoende galning som var övertygad om att de hade dödat flickan och skulle straffa dem och vägra tro på dem men sedan skulle bli dödad av Leatherface.

Nu visste jag ju på förhand, men jag kan tänka mig att den biten kom lite som en överraskning annars.

 

Slakteriet undrar jag faktiskt över lite då det blev nerlagt i prequeln, förståndaren blev mördad och det gjordes väldigt uppenbart att familjen Hewitt var de sista som var kvar i trakten och att de inte ens hade en Sheriff längre. Hela orsaken till att de blev kanivaler var ju brist på kött där. Verkade ju vara full gång på det nu.

Att slakteriet fortfarande var in-business fick mig att höja på ögonbryna också. Inte en aning om hur det hänger ihop, kanske fick man brist på turister att sätta på bordet och satsade på nötkött vid sidan av. Jag blev lite förvånad att det hängde nötkreatur i kylboxarna och inte människor. :P
 
 

Ang. slutet så hade jag för mig att Leatherface fick sin hand avsågad med motorsågen. Skönt iallafall att Charlie Hewitt fick vad han förkänade tillsist. Kändes skönt. Så slutet var rätt bra. Önskar fortfarande att de hade avslutat Leatherface då hela "hugga av armen" och slut talet gjorde det uppenbart att de inte hade planer på uppföljare.

En härligt brutal scen från offersidan", gillade detaljen att hon väljer att backa bilen och köra över honom lite extra ordentligt.
Sedan vet jag inte om jag håller med om att slutet skulle varit mer öppet, filmserien har ju påvisat i de andra tidslinjerna vara väldigt svårt att göra uppföljare på. Nu fick man ju överraska med en hyfsad origin-story istället. :)
 

Tyckte faktiskt att filmen var bättre den här gången. Har nog med att jag har börjat vänja mig vid de här filmerna nu. :P Sedan kan det också ha med att jag hade så låga förväntningar eftersom jag tyckte den var dålig sist.

Kan ha med perspektiv att göra, att se alla filmerna så här tätt inpå varandra gör ju att man väger dem mot varandra också.

 

Sedan uppskattar jag faktiskt lite att Leatherface straffas lite för sin vårdslöshet med motorsågen, det här är faktiskt den enda av filmerna (tror jag iaf) där han sågar sig själv i benet.

Du måste ha ett kort minne. Gjorde han ju i orginalet också. ;)

Kanske han gör ja... Minns det nu när du säger det.
 
 

Då var vi klara med den här filmfesten. :) Jag tänkte jag skulle fixa en undersökning för att avsluta. :D
Ska vi sedan ta oss ann Critters eller vänta till efter Jul? :P

Jag hakar på Critters när du och Garm är redo. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 November 2013 - 15:47

Ang. slutet så hade jag för mig att Leatherface fick sin hand avsågad med motorsågen. Skönt iallafall att Charlie Hewitt fick vad han förkänade tillsist. Kändes skönt. Så slutet var rätt bra. Önskar fortfarande att de hade avslutat Leatherface då hela "hugga av armen" och slut talet gjorde det uppenbart att de inte hade planer på uppföljare.

En härligt brutal scen från offersidan", gillade detaljen att hon väljer att backa bilen och köra över honom lite extra ordentligt.
Sedan vet jag inte om jag håller med om att slutet skulle varit mer öppet, filmserien har ju påvisat i de andra tidslinjerna vara väldigt svårt att göra uppföljare på. Nu fick man ju överraska med en hyfsad origin-story istället. :)

Du missuppfattade nog mig. Jag menade att jag ville ha ett mer avslut på berättelsen, inte ett mer öppet slut. Jag tycker de skulle ha t ex låtit poliserna arrestera eller skjuta Leatherface när han anföll dem i slutet.
 
 

Då var vi klara med den här filmfesten. :) Jag tänkte jag skulle fixa en undersökning för att avsluta. :D
Ska vi sedan ta oss ann Critters eller vänta till efter Jul? :P


Jag hakar på Critters när du och Garm är redo. :)

Vad bra. :) Får vi bara hoppas att Garm hänger på.

Edited by Crusader, 28 November 2013 - 15:48.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 November 2013 - 16:38

Ang. slutet så hade jag för mig att Leatherface fick sin hand avsågad med motorsågen. Skönt iallafall att Charlie Hewitt fick vad han förkänade tillsist. Kändes skönt. Så slutet var rätt bra. Önskar fortfarande att de hade avslutat Leatherface då hela "hugga av armen" och slut talet gjorde det uppenbart att de inte hade planer på uppföljare.

En härligt brutal scen från offersidan", gillade detaljen att hon väljer att backa bilen och köra över honom lite extra ordentligt.
Sedan vet jag inte om jag håller med om att slutet skulle varit mer öppet, filmserien har ju påvisat i de andra tidslinjerna vara väldigt svårt att göra uppföljare på. Nu fick man ju överraska med en hyfsad origin-story istället. :)

Du missuppfattade nog mig. Jag menade att jag ville ha ett mer avslut på berättelsen, inte ett mer öppet slut. Jag tycker de skulle ha t ex låtit poliserna arrestera eller skjuta Leatherface när han anföll dem i slutet.

Ahh. Då är jag med - och helt överens. Tycker som sagt man visat flera gånger - innan remaken - att det är ett koncept som är väldigt svårt att förlänga. Troligtvis därför som man ändå är så transparent med slutet så man hugger handen/armen av honom.

 

Då var vi klara med den här filmfesten. :) Jag tänkte jag skulle fixa en undersökning för att avsluta. :D
Ska vi sedan ta oss ann Critters eller vänta till efter Jul? :P

Jag hakar på Critters när du och Garm är redo. :)

Vad bra. :) Får vi bara hoppas att Garm hänger på.

Jupp, ta upp med Garm när han vill köra igång så skall jag försöka förbereda mig. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#48 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 December 2013 - 02:11

Leatherface: The Texas Chainsaw Massacre III har jag speciella minnen kring, men jag minns bara några få scener från själva filmen. Som jag gillade. Jag minns att jag hyrde filmen på VHS hos min favorit-filmuthyrare då jag hade en riktig slukarperiod av skräckfilmer, samt att jag minns att det även var i samma veva som jag läste den fyrdelade serietidningen Leatherface utgiven av Northstar Comics och som är bland det mest hårdkokta som jag har läst när det gäller skräckserier. Jag är väldigt sugen på att se om filmen och även på att läsa om serietidningarna som jag har liggandes i min samling.


För några dagar sedan så var jag nere i källaren bland mina sjuhundrafemtioelvatusen serietidningar, för att lämna av sådant som jag har läst och för att hämta upp sådant som jag vill läsa. Titta vad jag hittade.

Spoiler

Edited by Garm, 19 December 2013 - 02:12.


#49 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 December 2013 - 07:40

Vilket fynd! :)
Riktigt coola omslag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#50 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 December 2013 - 15:37

Minns inte om det var några direkta fynd på den tiden. Jag har dock en del amerikanska fynd som är värda lite pengar. Inga svindlande summor, men ändå. Däremot så är det kul att jag hittade just dom här och kunde visa upp vad det var som jag pratade om. Jag tog med dom upp om jag mot förmodan skulle få möjlighet att se den filmen framöver.

 

Jupp, gillar också omslagen. Och även att man verkligen tar ut svängarna i själva serien. Den ligger helt klart i synk med hur tonen är i filmerna.