Jump to content

Photo

Figurer


  • Please log in to reply
1791 replies to this topic

#76 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 March 2008 - 17:27

Ser riktigt trevligt mys-silveråldersaktigt ut, Daniel. Tycker det funkar rätt bra.

Blev inspirerad av din bibel, att sätta igång med lite karaktärsskapande själv. :D

Särskilt då du nämnde att din Orientens Pärla var public Sector. :)

Så, här kommer mina små karaktärer, hittills bara två:

1. Kosmos Pärlor/Spore.

Spore har kommit till jorden... en underlig kosmisk livsform i ett skal som består av en gyllene glänsande substans. Håligheter i biceps, lår, rygg och huvud spyr ut en underlig form av energi, som tycks fluxuera mellan ljus, vibrationer och psykisk kraft. Dess yttre påminner mycket om en sorts statylik kvinnoform, närmast kusligt perfekt och känslodöd i sin utstrålning. Ibland kan ett stelt Mona-lisa leende ses på dess läppar.

Där människor har hår, tycks den ha en sorts kabelliknande utväxter, täckta med små kretsar och underliga apparater, som liknar sensorer. Det är i samma gyllene färg som hennes skinn, och flyter oftast i luften, som om det vore under vatten.

Tecknare behöver inte bry sig om att rita hårets små detaljer på samma vis, för det är tänkt att det glöder till grön-blått ibland och ändras om i vars kretsarna sitter. Detta gör det enklare för alla, och är en trevlig detalj om man av någon anledning skulle animera karaktären.

Övre delen av ryggen, upp till vars en människa har nackkotan, täcks av ett räfflat material som är mindre reflektivt, påminnande om kolfibrer, närmast brunaktigt i färgen. Från Ryggen sträcker sig två par breda räfflade band som sammanfogas till ett avrundat V, vid Solar Plexus. Sedan separeras det igen och blir till ett avrundat A vars ändar slutar i öppningarna på sidan av dess lår.

Denna 'sele' är en form av kosmisk sensorapparatur ( tänk en kombination av alla möjliga sorters mätningar, inkluderande telepati och empati samtidigt) som fälls ut då Spore avläser nånting av stort intresse. Den kan fällas fram ibland då Spore pratar med vissa personer, eller t ex vid det första publika framträdandet som medlem av Nordens Stjärnor. När Spore gör detta, så mattas energiflödena ur öppningarna av, och är bara en svag glöd.

Energin som nämndes tidigare, är när den flammar som ljus och strålning, ljusblå, med små inslag av grönaktighet ibland. När den blir underliga elektronvibrationer, så ser den mest ut som skakigt sudd.

Spore bär faktiskt lite mer 'klädnad' än detta, och vid dess höfter så sitter en sorts kort sarong, bestående av ett delvis genomskinligt hårdljushologram, i en ljusblå färg. Den är kort skuren och döljer därför inte mycket av hennes öppningar i låren.

Spore's röst är egentligen inte en röst, och när Spore talar, så sänder hon egentligen ut vibrationer, telepatiska/empatiska meddelanden och radiovågor på olika spektrum. Detta betyder att när hon talar med någon, så kan det ofta höras längre än då en människa talar, och ter sig dessutom uttryck genom underliga läten och överlagring av Spore's 'röst' i t ex tv och radioapparater i närheten, underliga symboler kan även börja uppträda på datorer. Att beskriva hur det ter sig för karaktärerna, och på seriesidorna, är som ni förstår, något av en utmaning..

Tanken är, som Spore förklarar i sitt första framträdande, att 'hon' bara är en liten del av en enorm kosmisk bioteknisk gudalik livsform, som utforskar multiversum, och trots sin förmåga att resa genom tid och rum, inte hinner med allt om den ska göra det i singular, därför "knoppar den av" små, små delar av sig själv, av dess kraft och intellekt, för att skicka ut dom för att samla information, och erfarenheter som den tror kan vara av intresse.

Dessa är inte meningen att dom ska besitta självmedvetenhet, då dom när dom slutfört sitt intagande av data, återvänder till den centrala gudaformen och blir ett med den igen...

Som ni säkert hajar, så besitter Spore i egenskap av kosmisk livsform en löjligt stor mängd krafter, men dessa är i det mesta vilande, och dess huvudsakliga förmågor består av att den kan flyga, är oförstörbar av normala mänskliga medel ( atombomber, eller andra saker kan dock skada den) och besitter ultra-sinnen. Då Spore är byggd för att ta in information som processas av en gudalik kosmisk varelse, är dess sinnen verkligen nånting utöver det extra. Att höra en nål slå i golvet på andra sidan jordklotet är nog inte att överdriva. ;) Spore besitter dessutom dussintals fler sinnen än vad en människa har, som t ex psioniska och elektromagnetiska. Den besitter till och med temporala sinnen, som kan upptäcka saker bortom det 3dimensionella rummet.

Sist men inte minst, det som leder till Kosmos Pärlor, är att Spore är en formändrare... :) Den kan bryta ner sig själv på en subatomär nivå, och sätta ihop sig på ett helt nytt vis.

Edited by PredaBot, 11 March 2008 - 18:09.


#77 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 18:15

Ska bara lägga till att karaktärerna kanske kommer bli Public Domain vid första publiceringen av den färdiga versionen av Nordens Stjärnorserieskaparguiden. Fram till dess så kan det ändras. Vita Duvan II var med i första versionen, men tog bort henne i senaste.

Riktigt cool karaktär, Spore. Av någon anledning får beskrivningen mig att tänka på att Chris Bachalo borde teckna henne. Men vi vanliga dödliga får göra vårt bästa :)

#78 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 March 2008 - 21:40

Haha, ja lustigt nog kom jag att tänka lite snabbt på Bachalo där ett tag, när jag satt och skrev. :D

Förstår att det kan verka som om att det är en massa svåra detaljer, men om man tänker på det, så har jag faktiskt förenklat designen rätt rejält. Hennes sensorapparatur är för det mesta inte synligt heller.

Fick just det lilla infallet, att Spore borde agera lite som the Watcher, m ao hon lägger sig egentligen inte i så mycket i det som händer, iallafall inte i början. Man kommer nog aldrig få se Spore "lägga en näve" i serien heller, utan hon utkämpar sina slag på andra vis. :)

Tänkte mig att ibland så fasar hon något ur vår dimensions tidsflöde, och hon förföljer då vissa av SSS-karaktärerna hem, och på patrull, observerar och spelar in allt dom gör. Skulle kunna användas som intressanta spotlight-historier, där man då och då får sekvenser då man ser karaktären genom Spore's sida, och vad Spore tänker då hon observerar dessa varelser som hon inte riktigt förstår.

Ska ta upp lite hur jag anser mig att hon blir Kosmos Pärlor snart, men hade behövt en kort profil från dig, som sammanfattar Orientens Pärlas karaktärsprofil. ( och en liten bild)

Just nu kommer nog Kosmos Pärlor att se ut mycket som OP när hon var ung, och annars så är KP väl inspirerad av Wonder Girl och Scarlet Witch.

#79 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 21:42

Orientens pärlas karaktärsprofil finns ju i seriebibeln, och en bild på henne i alla åldrar en sida tidigare i den här tråden.

Senaste gruppbilden med alla vars karaktärsmallar är ifyllda, i deras modernaste designer. Det börjar bli trångt...

Posted Image

Edited by DanielSchenström, 11 March 2008 - 22:07.


#80 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 March 2008 - 18:52

Dags för en uppdaterad version av skaparguiden (fd bibeln). Det som står i den kommer vara fastslagna "fakta" när den slutliga versionen postas. (Målet är den sista mars.) Så opponera er, posta idéer, skapa karaktärer och använd mallen som finns för hur figurerna ska vara uppställda. Nästa sista revisionen kommer nästa vecka, och när den färdiga versionen går live så är det dags att börja producera coola storys.

Ladda hem!

Edited by DanielSchenström, 13 October 2008 - 09:08.


#81 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 18 March 2008 - 02:58

Här kommer en grov skiss på mitt bidrag till superfloran:

LIEMANNEN (Marksman, elementalist, mage, shapeshifter, skapad av Magnus Sörell)
Verkligt namn: Charlie Crusenstierna
Alias: Den vite djävulen, Charlie Crusenstierna II, Charlie Crusenstierna III
Yrke: F.d. soldat, sjukpensionär
Identitet: Hemlig för allmänheten, ev. även för gruppen.
Legal status: Svensk medborgare
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: - ( ev. brorsonson el likn., som inte vet om hans existens )
Födelseort: Uppsala, 1918
Operationsbas: Som obunden brottsbekämpare: översta två våningarna på ett hyreshus någonstans i Uppsala, som gruppmedlem: där gruppens högkvarter befinner sig.
Första framträdande: -
Historia: Född in i svensk överklass, med officeraranor sedan 1700-talet. När Sovjet invaderade Finland, s.k. Finska vinterkriget. (ev. fortsättningskriget) gick han , full av ungdomligt mod och optimism, med som frivillig. Hans pluton dödades i ett bakhåll, Charlie hittades dödligt sårad av en same. Samen visar sig vara en nåjd (shaman) och med hjälp av renande riter och övernaturliga krafter lyckades han hämta Charlie från Jambe – aimo (dödsriket).
På grund av att han åldras extremt långsamt har han bytt identitet under årens lopp. I sann överklass anda tar han, som sin son, namnet Charlie Crusenstierna II och som sin sonson, Charlie Crusenstierna III.
Längd: -
Vikt: -
Ögon: Gråblå
Hår: Svart, vitt vid tinningarna
Styrkenivå: Över normal styrkenivå
Känd övermänsklig kraft: Kan ej dö förrän han har återupprättat sitt misstag, men han åldras - om extremt långsamt. Kan förvandla sig till lämpligt djur.
Personlighet: Stark känsla för rättvisa i början av sin karriär (den typen av rättvisa som var vanlig hos superhjältar i tidiga 40-talet). Han utvecklas mer och mer till en bitter, vresig ensamvarg som gett upp hoppet för mänskligheten.
Svagheter: Kan skadas, han är (officiellt, som Charlie) sjukpensionär pga en benskada.
Har lite andra olika idéer, som återknyter till samiska myter:
- Beroende av en magiskt timglas.[?] (Inget att göra med samiska myter)
- Odödlig tills hans kroppsrester återbördas till hans tomma grav i finska lappland. [?]
- Om en mässingsring, som nåjden gav honom, avlägsnas och återbördas till hans "grav" upphör han att existera. [?]
["De skandinaviska lapparna hade även seden att den som utrustade den döde till den sista vilan skulle ha en mässingsring om den högra armen 'på det att intet ont skulle vederfaras honom'"]
Övriga noteringar från skaparen:
Då figuren hittades på innan jag kom på att den kunde passa in här, så försöker jag knyta ihop min superhjälteidé med Nordens Stjärnor, har lite idéer som jag vill ha respons på.

1. "Den levande basen" har en symbol, som är genomgående i alla dess skepnader, och den förenar de olika medlemmarna (typ som i Crossgens serier; "Sojourn", "Meridian", "Scion" och "Mystic").

2. "Min" superhjälte var medlem av samma grupp som Vita Duvan I och Osynligemannen. När Osynlige mannen dör och gruppen splittras blir Liemannen bitter och håglös och går under jorden. Han dyker inte upp igen förrns i en av de senare erorna, då pga att han ser Nordens Stjärnor på TV och känner igen en symbol på högkvarteret/någon superhjälte (se 1.)

3. Ev. han han en ande ständigt närvarande. Han kan inte se den men Nox uppmärksammar anden, dock mer som en olycksbådande, överhängande skugga. (Om detta skulle vara ok för Viktor.)

I övrigt så reserverar jag Liemannens "origin" och då jag planerar att använda honom i sin egen serie vill jag helst att ingen tar ihjäl honom, tack.


Character sheet kommer

#82 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 March 2008 - 09:58

1. Jag tänkte reflektera över några av idéerna. Vi har ju snackat om att den nya hjälteåldern startas av basen, och en första hjälte som en slags initiator av denna. Säg att denne fått en slags vision i samband med sin kraft där symbolen som Nordens Stjärnor bär med de tre skjutande stjärnorna var samma som han en gång bar, en syn från basen (av basen och två andra varelser som skjöt över himlavalvet/genom världsrymden) och en som basen också alltid har centralt.

Nordens Stjärnor tog sedan hans symbol som en slags hyllningssymbol för att ära honom. Sen upptäcker de symbolen i den levande basen. (De kanske tror att basen anpassar sig till dem och sett deras symbol, eller tillhört den store hjälten.) Det kan vara ett mysterium.
Eller så innehåller basens symbol något ytterligare element som delades av den förste hjälten vilket får Liemannen att reagera. Något måste det vara som får honom att "vakna till". Kanske har han och de andra i hans grupp någon gång vart inne i den levande basen och sett denna unika symbol.

2. Självklart får han ha varit med i samma grupp som Vita Duvan och Osynliga mannen. Det kan ha varit så att Osynliga mannens död "splittrade" hela den gruppen som fram till dess sett sig som odödliga? Eftersom första Vita Duvan inte gillar att dottern hjältar, kanske Liemannen är lite extra beskyddande över dottern, eller en confidant för dottern? Om han avslöjar vem han är så kanske hon ser honom som en länk till sitt förflutna och få höra om fadern, och om deras äventyr?

#83 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 12 April 2008 - 16:55

Haha, ja lustigt nog kom jag att tänka lite snabbt på Bachalo där ett tag, när jag satt och skrev. :D

Förstår att det kan verka som om att det är en massa svåra detaljer, men om man tänker på det, så har jag faktiskt förenklat designen rätt rejält. Hennes sensorapparatur är för det mesta inte synligt heller.

Fick just det lilla infallet, att Spore borde agera lite som the Watcher, m ao hon lägger sig egentligen inte i så mycket i det som händer, iallafall inte i början. Man kommer nog aldrig få se Spore "lägga en näve" i serien heller, utan hon utkämpar sina slag på andra vis. :)

Tänkte mig att ibland så fasar hon något ur vår dimensions tidsflöde, och hon förföljer då vissa av SSS-karaktärerna hem, och på patrull, observerar och spelar in allt dom gör. Skulle kunna användas som intressanta spotlight-historier, där man då och då får sekvenser då man ser karaktären genom Spore's sida, och vad Spore tänker då hon observerar dessa varelser som hon inte riktigt förstår.

Ska ta upp lite hur jag anser mig att hon blir Kosmos Pärlor snart, men hade behövt en kort profil från dig, som sammanfattar Orientens Pärlas karaktärsprofil. ( och en liten bild)

Just nu kommer nog Kosmos Pärlor att se ut mycket som OP när hon var ung, och annars så är KP väl inspirerad av Wonder Girl och Scarlet Witch.


Jag kände mig inspirerad, och har gjort en grov skiss efter dina beskrivningar av Spore. Var det något sånt här du hade tänkt dig?Posted Image

#84 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 April 2008 - 19:32

Nästan! :) Spore har tunnare och längre hår, och harnesket som utgör hennes avancerade sensorer har bara runda former, räfflorna i det är mindre dessutom, och är som sagt format för att inte se ut som ett x ( antar att alla fattar varför..), utan som ett U först och ett rundat A nertill. Hon har hål i höfterna som nederdelen mynnar ut i.

Har jobbat lite på en riktigt dålig skiss, i Illustrator, som jag tänkte skicka till Daniel sen, men jag kan ju visa den lite kontinuerligt. :D

Vad roligt att det är flera som verkar intresserade av karaktären för övrigt! :) Särskilt då du, Virtus som är tecknare och allt.

Här är konceptbilden som jag filar på:

(subject to refinement)
Posted Image

#85 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 12 April 2008 - 21:54

Nästan! :) Spore har tunnare och längre hår, och harnesket som utgör hennes avancerade sensorer har bara runda former, räfflorna i det är mindre dessutom, och är som sagt format för att inte se ut som ett x ( antar att alla fattar varför..), utan som ett U först och ett rundat A nertill. Hon har hål i höfterna som nederdelen mynnar ut i.

Har jobbat lite på en riktigt dålig skiss, i Illustrator, som jag tänkte skicka till Daniel sen, men jag kan ju visa den lite kontinuerligt. :D

Vad roligt att det är flera som verkar intresserade av karaktären för övrigt! :) Särskilt då du, Virtus som är tecknare och allt.

Här är konceptbilden som jag filar på:

(subject to refinement)
Posted Image


Säg gärna Sebbe. XD Och jag är inte officiellt sett tecknare än, bara utformare och manusskribent, men med den takt jag har just nu i inlärningen, så är jag inte alltför långt ifrån att teckna själv.

#86 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 14 April 2008 - 18:08

Liten grej av min personliga favorit (av uppenbara skäl, kan tyckas XD) bland Nordens Stjärnor. Tog död på mitt dagliga "artist's block" XD

Posted Image

Vissa detaljer är fel, fast håret är gjort för att se nybalsamerat ut...

#87 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 April 2008 - 20:05

Snyggt Virtus! :) Denna är helt ritad i datorn tror jag bestämt? Hmm... måste erkänna att jag tror inte jag tycker om Vita Duvans uniform särskilt mycket, om jag ska vara ärlig. Kan låta lite underligt och hyckleriskt med tanke på hur min egen karaktär ser ut, men sexualiteten blir på ett helt annat vis där.

Måste för övrigt komma ihåg att lägga in i den detaljerade profilen att Spore inte har några naglar eller större synliga detaljer på kroppen förutom i ansiktet.

#88 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 14 April 2008 - 20:13

Snyggt Virtus! :) Denna är helt ritad i datorn tror jag bestämt? Hmm... måste erkänna att jag tror inte jag tycker om Vita Duvans uniform särskilt mycket, om jag ska vara ärlig. Kan låta lite underligt och hyckleriskt med tanke på hur min egen karaktär ser ut, men sexualiteten blir på ett helt annat vis där.

Måste för övrigt komma ihåg att lägga in i den detaljerade profilen att Spore inte har några naglar eller större synliga detaljer på kroppen förutom i ansiktet.


Näpp, sketchen gjorde jag på det traditionella sättet. Men allt annat så... XD Jag tror att när Daniel bestämde sig för den här dräkten, så var jag också lite orolig. Men eftersom att hon försörjer sig på modelljobb och små skådesspelarjobb, så är kanske den extremt minimala dräkten ett sätt att "visa upp varorna" för möjliga arbetsgivare... XD

#89 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 April 2008 - 20:45

Har försökt mig på en kort summering av min figur enligt mallen TFels hittat på.

Johnny Boy (av SwedishSuperhero a.k.a. Dan Sjöström)
Jonathan Sanders
Era 2 - 4
Viss superstyrka, snabba reflexer
Uthållighet
Medelstor läkförmåga
Rebell

Edited by SwedishSuperhero, 14 April 2008 - 20:47.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#90 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 April 2008 - 05:55

Det är meningen att Vita Duvan II:s dräkt ska vara översexualiserad så hon kan få skit för det av andra superhjältinnor, feminister och förkämpar för dygd. Tänk lite Paris Hilton så vet ni vart jag är på väg med henne. Dock ska det tilläggas att hon exempelvis har mer kläder på sig än Pantern som springer runt i typ tvådelad baddräkt...
Vita Duvan II lär ha sin egen klädlinje, parfym och ge ut en skiva vid nåt tillfälle också.
Hennes motpunkt är nog Graviton, både utseendemässigt och personlighetsmässigt, fast där Graviton är en väldigt medveten person så är inte Vita Duvan II direkt medveten om att det hon gör är provocerande, utan hon har växt upp i mediablixtarna, med premiärer, fester, ytliga vänner och inte vet nåt annat liv än det och superhjältandet.

Ska ta och förtydliga det i nästa version av skaparguiden.

Johnny Boy är med i alla erorna, 1-4, han är ju med från grundandet och framåt.

#91 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 April 2008 - 17:11

Johnny Boy är med i alla erorna, 1-4, han är ju med från grundandet och framåt.


I stand corrected. Har inte den bästa kollen på erorna. Så första eran är alltså under 80-talet, om jag fattat det rätt?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#92 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 April 2008 - 19:47

Jupp, den är 83-88/89 och är Golden Age-aktig.

Jag ändrade namnet i skaparguiden till perioder just för att eror känns lite större och längre.

#93 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 24 June 2008 - 19:41

Så, en liten Sporeskiss jag gjorde förra veckan:

Posted Image

#94 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 June 2008 - 20:19

Nej, men vad trevligt! :)

Uppskattas strongt, Schenström. En liten detalj dock, Spore bär inga högklackat, utan det simuleras bara av att hon håller tårna och fötterna på det viset, i luften.

Sen är ju kjolen lika flytande som hennes hår, och aningen genomskinlig då den består av hårdljus och elementarpartiklar. ^^

Edited by PredaBot, 24 June 2008 - 20:33.


#95 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 July 2008 - 18:03

En liten färgkludd:

Posted Image

#96 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 July 2008 - 17:26

Yaaay! :D Trevlig bild, Daniel. ( första gången jag använder redaktör Schenströms förnamn faktiskt )

När det väl är dags för en grupp-bild i SSS ( kanske det skulle kunna bli omslaget, då första numret med Nordens Stjärnor har premiär?) så ställer jag gärna upp på att färglägga gruppbilden i detalj.

#97 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 July 2008 - 18:26

Låter mycket trevligt det, Predabot. Personligen tycker jag att Nordens Stjärnor bör pryda omslaget vid sitt första framträdande. Och du är ju en duktig färgläggare. Vi har ju haft lite löst snack inom redaktionen att trycka hela serier i färg. Men det kräver ju massor av jobb och tid att färglägga, så ni som är intresserade av att delta i detta på något sätt får gärna göra era röster hörda. Inget beslut om saken är fattat, men visst vore det grymt gött?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#98 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 July 2008 - 20:27

Låter mycket trevligt det, Predabot. Personligen tycker jag att Nordens Stjärnor bör pryda omslaget vid sitt första framträdande. Och du är ju en duktig färgläggare. Vi har ju haft lite löst snack inom redaktionen att trycka hela serier i färg. Men det kräver ju massor av jobb och tid att färglägga, så ni som är intresserade av att delta i detta på något sätt får gärna göra era röster hörda. Inget beslut om saken är fattat, men visst vore det grymt gött?


Serier i färg är alltid roligt! jag kan absolut tänka mig att göra en serie i färg - eller möjligen färglägga någon annans serie...

#99 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 July 2008 - 22:32

Jo, det vore som Terrortub säger, "grymt gött." :) Anser att Nordens Stjärnor skulle vi kunna göra i färg, kanske inte varje avsnitt, men varannat kanske, då serien i teori skulle kunna ha många frivilliga händer att hjälpa till på den fronten.

Du, TFels, vet ju hur det går till med såkallade "flatteners" som gör ett jobb som väl inte är så jättesvårt, om man har fått lite instruktioner, om vi lyckas få ihop låt oss säga 2 sådana, sedan kanske 2 assistenter som sköter rendering på bakgrunderna, och slutligen någon som tar sig an huvudfigurerna, så skulle det kunna gå. Allt som allt, skulle det behövas 5-6 pers som sköter färgläggningen, med olika svårighetsgrad.

Alternativt, och kanske enklare att genomföra, så bedömmer vi om en viss serie går att färglägga, utifrån förutsättningarna vad gäller hur mycket storyn engagerar frivilliga, vilket kanske skulle kunna leda till att dom mest publikinfriande, men även kvalitativa serierna får några färgsidor per tidning?

PS: Tror inte det är svårt att få med en färgsida för varje ny series presentationssida i varje tidning. Så folk ser dom tänkta färgerna på karaktärer o dylikt.

#100 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 July 2008 - 00:31

Det är inte svårt, men det är dyrt med vårt tryckeri. Så fort man har en pixel färg på en enda av interiörsidorna så får man betala som om det vore färg hela numret genom.

Så det blir färg rakt genom eller inte alls för ekonomins skull.