Jump to content

Photo

Hugo-nomineringarna är här!


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

    Senior Commander

  • Admin
  • 297 posts

Posted 27 April 2016 - 19:43

Och, precis som förra året så har Sad Puppies och Rabid Puppies bestämt sig för att blanda sig i nomineringsprocessen. Men det (faktiskt för mig rätt roande) resultatet att "Space Raptor Butt Invasion" av en viss Chuck Tingle nominerats som bästa novell.

Kommer naturligtvis inte att vinna, även om herr Chuck själv snabbt firade genom att skriva ännu en "bok" som passande nog heter "Slammed In The Butt By My Hugo Award Nomination".

Tingle själv uppdaterade sin bio på Amazon med att titulera sig "Hugo Award nominee Dr. Chuck Tingle".

Inga länkar, eftersom inget jag skulle kunna länka är arbetssäkert, men Google är er behjälpliga om ni vill utforska även de mer bizarra delarna av Hugo-nomineringarna.

Det har ju faktiskt funnits en del knepiga nomineringar förr, (minns ni nomineringen för "Gollums Acceptance Speech"?) och det finns fortfarande en hel del bra på röstsedeln, så jag är inte allför oroad för det slutliga resultatet.

Här hittar ni alla nomineringarna

Vinnaren kommer att presenteras på Worldcon i Kansas City, USA.

Minns också att Helsingfors kommer att vara värd för Worldcon 2017. Jag skall dit. Passa på ni också nu när det är så pass nära. Då har ni också chansen att nominera och rösta på vad ni tycker har varit det bästa inom SF och Fantasy det senaste året. Plus träffa författare, andra nördar och allt annat som ingår.

Länk för intresserade av detta: Helsinki 2017



Originalartikeln