Jump to content

Photo

The Three Musketeers - Reboot


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2010 - 21:17

Reboot av Tre Musketörerna är på gång.
Två versioner också verkar det som. I en av dom är Paul WS Anderson involverad och den kommer bli i 3D.
Har dykt upp artiklar om det då och då


LOTR's New Musketeer - Movies News at IGN

Bloom joins the cast of Anderson's adaptation.

Orlando Bloom has signed on to star in Paul W.S. Anderson's The Three Musketeers redux, seemingly accepting his fate along the way that his best chance at work will always involve a sword and/or bow.

Variety reports that the former Lord of the Rings and Pirates player will appear as the Duke of Buckingham (the character played by Simon Ward in the Richard Lester version of the tale). This confirms recent reports that Bloom was considering the role. British comedian James Corden has also joined the cast and will play the servant Planchet.



Posted Image

Other members of the cast already announced include Christoph Waltz as Cardinal Richelieu, Logan Lerman as D'Artagnan, Matthew Macfadyen as Athos, Ray Stevenson as Porthos, Luke Evans as Aramis, Milla Jovovich as Milady De Winter (of course) and Mads Mikkelsen as Rochefort.

The 3D film is scheduled for a 2011 summer release. Meanwhile director Doug Liman is gearing up to shoot his own Musketeers this fall. Dueling Musketeers, as it were.



Paul W.S. Anderson is Taking THE THREE MUSKETEERS in THREE-D – Collider.com

Paul WS Anderson's THREE MUSKETEERS to Star Christoph Waltz, Mads Mikklesen, Milla Jovovich, Logan Lerman and Possibly Orlando Bloom

Summit to Release Paul W.S. Anderson's 3D THREE MUSKETEERS Next Summer

Film news Three Musketeers lines up impressive cast | TotalFilm.com

A 3-D 'The Three Musketeers' Brings Together 'Resident Evil' And 'Bridget Jones's Diary' Filmmakers » MTV Movies Blog

----

THREE MUSKATEERS Reboot Currently in the Works; David Frankel or Doug Liman Might Direct – Collider.com


Edited by Georgia, 13 September 2011 - 22:36.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Brisingr

Brisingr

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts
  • Gender:Male
  • Location:Umeå
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 24 May 2010 - 21:19

Men vaaaaaad!!

Börjar bli less på reboots, iallafall lite less.
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 May 2010 - 10:37

Jo, det verkar vara alldeles för många sådana på gång... Men... På vilket sätt är det här en reboot? Det finns väl hur många musketör-filmatiseringar som helst? Och i allmänhet bygger filmerna på böckerna. Det är väl snarare än nyadaptation än en reboot? ...eller? ...har jag missat nå't?

#4 Brisingr

Brisingr

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts
  • Gender:Male
  • Location:Umeå
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 25 May 2010 - 15:26

Nytolkning av en roman kanske
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 May 2010 - 16:16

De tre musketörerna i 3D av Paul WS Anderson.På något sätt så låter in ens det som något oväntat.

Kanske är de i rymden och på något sätt kan man få in Colin Salmon i en scen där han ser tuff ut och håller i en futuristisk puffra?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 May 2010 - 08:59

...in SPACE!

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 September 2010 - 16:29

Poster har dykt upp på nätet

Film news The Three Musketeers: first poster | TotalFilm.com
The Three Musketeers 3D, the swashbuckling action reboot from director Paul WS Anderson, has been given its first official one sheet poster.

A simple, black-and-silver affair, it's a sober-looking thing that focuses on the names involved – that's Anderson, alongside a baffling decent cast that includes Mads Mikkelsen and Christoph Waltz (who they make sure to point out is an Oscar winner).

Still, the logo's pretty nifty, with a sword crossing over two old musket firearms. Other than that, it doesn't tell us much – but really, it's only a poster, so we don't expect it to.

Check it out below…

Posted Image

The Three Musketeers 3D opens in cinemas next year.

Source: Trailer Addict


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 September 2010 - 07:31

Rätt snygg - även om det inte är mer än en logga. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 June 2011 - 13:33

Nu har det kommit en första fullängstrailer och jag tycker att det ser ut att kunna bli en riktigt bra, spännade och rolig film. Lite som en matiné för 2000-talet utan att för den delen uppdatera den för mycket. Scenerna med luftskeppen är coola och Milla ser ut att sparka stjärt som vanligt i sina fightingscener. Jag ser fram emot att få se den här när den släpps på DVD. :)

Trailer



Teaser



#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 June 2011 - 15:04

Gillar verkligen luftskeppen! :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2012 - 17:50

Three Musketeers, the (2011) [2D] [DE/FR/UK/US]
VAD? Paul WS Anderson teamar upp med Alexandre Dumas och skickar iväg musketörerna på nya äventyr.
VAR? Tydligen inspelad i Tyskland, med en rejäl skopa cgi skulle jag tippa.
HUR? Låt oss börja med det uppenbara: ja den filmades för och med 3D; ja jag vägrar fortfarande 3D. Och visst finns det några scener som uppenbart är filmade för sin 3D effekts skull snarare än dess funktionalitet men bara man slängt in rätt växel i hjärnan så tänker man inte så mycket på det. Visuellt snygg och tilltalande med trevliga effekter. Storyn är rätt trevlig, visst försöker kardinalen fortfarande ta över Frankrike men stora delar av storyn känns ändå rätt nya. Rolig på sina håll, men inte så rolig som den kanske vill vara. Mycket fighting, dock så är den inte fullt lika underhällande som Musketeer från 2001 att titta på, men den är snyggt genomförd och till stora delar köpbar. Storyn funkar riktigt bra, där jag gillar luftskeppen starkt. I filmen har man samlat en hel bunt skickliga skådespelare, kanske kan jag tycka att D'Artagnan både ser ut och beter sig som en tönt i hunkakläder, men det kommer man över.
NÄR? Jag skulle inte ha något emot en uppföljare - dock så tror jag inte att det blir så - den gick inte överdrivet bra på bio har jag läst. F.ö. kul att se en förfader/-moder till Pippi Långstrumps "Lilla Gubben". :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 April 2012 - 18:20

Riktigt trevligt att du har sett filmen nu. Tycker du att det var värt att slå till och köpa den till fullpris? Hoppas det. Du verkar för det mesta positiv i ditt omdöme.

"med en rejäl skopa cgi skulle jag tippa".

Nähä, det tror du. ;) :D Det känns som att stor del av filmen är inspelad i en studio, även om det tacksamt nog förekommer en del utomhusscener som känns genuin.

Håller med om att Musketeer (2001) är mer underhållande, både när det gäller swashbuckler-scenerna, men även i en del andra med.

Tycker dock inte att D'Artagnan är fullt så som du beskriver det, men visst lämnar den karaktären lite att önska, det gör han.

Och vad menar du med det sista? Kopplingen till Pippis "Lilla Gubben"? Har jag missat något eller är jag bara allmänt trög? :P


Mitt omdöme som jag skrev i "Senast Sedda Film #5"-tråden.

The Three Musketeers (2011)

Underhållande är filmen, någonting annat kan man inte säga. Paul W S Anderson har flera bra, samt en och annan mindre bra film på sitt samvete. Men han är en övervägande bra regissör i min mening. Oftast så är hans filmer ett gediget hantverk för alla oss filmnördar som älskar genrerfilmer. Så när han skulle ta sig an Alexandre Dumas klassiska berättelse om de tre musketörerna så blev jag riktigt intresserad. Och aningen skeptisk då det visade sig att den skulle filmas i 3D. Nu såg jag inte den versionen av filmen utan nöjde mig med den vanliga som finns tillgänglig. Visst märker man att det finns en hel del effektsökeri i filmen ämnat till dom som såg den i 3D, men på det hela taget så verkar den vara subtilt filmad för att effekterna inte skall kännas så mycket "in your face". Jag måste säga att förtexterna till filmen var riktigt snyggt gjorda och smakfulla. Det är ungefär så som man kan tänka sig att det klassiska brädspelet Risk skulle se ut i rörlig form. Sedan kastas man rakt in i filmen och dess handling med att bli introducerad till filmens huvudpersoner. Och dom är klart intressanta och välspelade. Skådespelarna känns helgjutna i sina roller, inte bara dom ledande utan även mindre biroller är bra rollsatta och utförda. Handlingen i filmen som sådan är lekfull och både spännande, dramatisk och rolig. Precis som ett härligt matinéäventyr skall vara. Kanske att jag gärna hade sett lite mer fäktning från våra antagonister och protagonister, men man får trots allt en hel del av den varan. Och annan allehanda action. Och visuellt så tycker jag att filmen ser riktigt bra ut. Speciell interiör, exteriör samt alla underbara kostymer. Men man har även skapat en hel del häftiga farkoster samt vapen som får den här filmen att bli ännu mer visuellt tilltalande. Manus samt regi är mycket bra. På det så har man fått en kompetent kompositör att lägga en passande musikalisk ådra. Och det bästa med allt är hur öppet slutet är. Jag hoppas verkligen att man gör en uppföljare för en sådan vill jag se. Samt att jag mer än gärna ser om den här filmen.


Edited by Piranhaconda, 17 April 2012 - 18:20.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2012 - 19:00

Jag underhålls gärna av Paul WS Andersson ibland är det bara skönt med en välproducerad actionstänkare - och här är det ju en historisk twist som jag uppskattar dessutom.

Tycker dock inte att D'Artagnan är fullt så som du beskriver det, men visst lämnar den karaktären lite att önska, det gör han.

Han är absolut inte dålig och jag undrar om inte töntigheten är lite medvetet vald, att D*Artagnan liksom skall växa till sig under filmen.


Och vad menar du med det sista? Kopplingen till Pippis "Lilla Gubben"? Har jag missat något eller är jag bara allmänt trög? :P

Tänker givetvis på D'Artagnans häst Buttercup. :)


Mitt omdöme som jag skrev i "Senast Sedda Film #5"-tråden.

Håller med vad du säger om effektsökeriet, dels är man medveten om att man filmat i 3d för 3d här och där med det är snyggt gjort så man försökt få till det så det verkligen funkar i 2d också. Slutresultatet är att fotot här och där känns aningen exotiskt, på ett positivt sätt.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 April 2012 - 13:22

Han är absolut inte dålig och jag undrar om inte töntigheten är lite medvetet vald, att D*Artagnan liksom skall växa till sig under filmen.


Så kan det definitivt vara. Och i sådant fall så tycker jag att man lyckas bra.

Tänker givetvis på D'Artagnans häst Buttercup. :)


Aha, okej. Tyvärr så ser jag fortfarande inte kopplingen. Vill du upplysa mig lite? :P

#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 April 2012 - 18:40


Tänker givetvis på D'Artagnans häst Buttercup. :)

Aha, okej. Tyvärr så ser jag fortfarande inte kopplingen. Vill du upplysa mig lite? :P

Bägge är vita med svarta prickar? Inget man ser i var och varannan film direkt. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 April 2012 - 13:22

Jaha, du tänkte så. Då förstår jag. ^_^

Kan inte annat än hålla med dig. Det finns påtagliga likheter, så vem vet? ;)

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 April 2013 - 18:51

Three Musketeers, the (2011) [2D] [DE/FR/UK/US]
#Genre: Fantasifullt actionäventyr.
#Koncept: Paul WS Andersson bygger nytt på gammalt koncept. Petar givetvis in frugan i en av de större rollerna - men tyvärr inte som D'Artagnan.
#Förväntningar: De tre musketörerna och luftskepp/zeppelinare!
#Ögon&Öron-godis: Med viss 3D fägring så är det ändå ett underhållande äventyr som vi serveras. Det gammeldagsa musketörskonceptet går förvånansvärt väl ihop med spionintrigen man kryddat handlingen med. Trevliga specialeffekter och på det hela taget en övertygande film.
#Bäst: Luftskeppen gör att man vill se om den här filmen igen och igen.
#Sämst: Logan "Percy Jackson som jagar efter åskviggen" Lerman inte ger oss den mest engagerande tolkningen av klassiska D'Artagnan.
#XC Konstaterar: Anderson visar att det går att göra riktigt röjig action även utan bomber och granater.
#PS: Utspelar sig i Frankrike men inspelad i Tyskland? Är inte det lite som att spela in en film i Danmark men som utspelar sig i Sverige? :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)