Jump to content

Photo

Äkta Människor


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#51 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 28 March 2015 - 14:25

Grattis världen, nu kommer den amerikanska remaken på Äkta Människor:

  • »After years of bringing us rotting undead people, AMC is planning to bring us some shiny synthetic people. The cable network has unveiled the first look at its new sci-fi drama Humans, based on the Swedish show Äkta människor (a.k.a. Real Humans, pictured above). {//} Humans was originally developed for Xbox Entertainment Studios, but after the studio shut down last year AMC stepped in to pick up the project. It’ll play on Channel 4 in the U.K. No premiere date has been announced, but look for the eight-episode first season to air sometime this year.« — [Källa]

Jag hoppade av ÄM rätt tidigt och vet inte om jag känner mig så sugen på en remake på serien. Eller remake och remake, "baserad på" kan ju betyda precis vad som helst.

 

Risken är att den amerikanska kommer bli mer avancerad och bättre eftersom USA är mer vana att använda mer effekter och mer detaljer.

I Sverige verkar man undvika onödiga effekter och gör så enkelt som möjligt. Man klistrar fast en USB i nacken och folk uppför sig lite avtrubbade

så är de en hubot Vi fick inte se nån isärplockad hubot som är påslagen, var det för svårt att göra hm?

 

Snart gör väl USA också remake på Jordskott. som Stephen King gör eget manus och det kommer väl slå allt.



#52 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 May 2015 - 22:47

Jag lånar tråden för lite info om den samproducerade (UK & US) Humans som redan har omnämnts tidigare. Den får premiär i UK den 14 juni och USA den 28 juni. Snart på en Internetkanal nära dig med andra ord.
 
Och så ett några trailers.

 

Spoiler

 



#53 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 May 2015 - 22:19

He! Personasyntheticsreklamen gjorde ju sitt bästa för att framställa sina produkter som något kusligt.



#54 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 August 2015 - 16:59

För den som är nyfiken.

Comparing Humans to Swedish original, Real Humans. Channel 4’s Humans is adapted from Lars Lundström’s Swedish Äkta Människor. How close are the two dramas, and where do they differ?



#55 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 August 2015 - 09:02

Intressant. Hoppas folk blir nyfikna på originalet.