Jump to content

Photo

Highlander - The Remake


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#26 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 February 2011 - 13:40

Underbar! :lol2:

Nu blir jag ju otroligt sugen på att se om både ettan och tvåan!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 February 2011 - 14:09

För mig består Highlander-universumet av: Highlander (minus slutet), Highlander (TV-serien), Highlander - The Raven, Highlander: Endgame och Highlander: The Source.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 February 2011 - 14:22

Japp, håller med Robert här... (sade jag verkligen detta.. herreminska.. nåväl..:P)

Synd bara att Raven lades ner just som den började bli intressant.. :\

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#29 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 February 2011 - 20:15

 


Edited by Chrille, 22 November 2020 - 21:20.


#30 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 September 2011 - 16:56

Nu verkar det vara klart med vem som ska regissera filmen. Spanjoren Juan Carlos Fresnadillo är mannen för jobbet enligt Deadline och han har tidigare regisserat bland annat 28 veckor senare samt nu senast Intruders.

Jag tycker att det låter som ett intressant och spännande val av regissör. I varje fall om man ska gå efter hans tidigare arbete i regissörstolen. Dessutom ska det bli intressant att se om en remake verkligen är befogad eller ej. I just det här fallet så väljer jag att vara optimistisk eftersom originalet lämnar en del att önska och dessa beståndsdelar kanske blir bättre i och med en nytolkning.

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 October 2013 - 08:25

Ny regissör, Cedric Nicolas-Troyan är den som skall sitta i regissörsstolen (just nu iaf). Långfilmsdebut, tidigare har han bara regisserat kortfilmen "Carrot vs Ninja", främst har han övervakat produktion av de visuella effekter för en hel hög filmer (Bla PotC: Svarta Pärlans Förbannelse).

  • »Nicolas-Troyan, who last worked as second unit director on “Snow White and the Huntsman”, is apparently a big fan of the franchise and the TV series starring Adrian Paul, and he geeks out pretty big in this Deadline article. So if nothing else, the guy definitely knows his “Highlander”. I’m not sure how that’s going to translate in terms of quality, though.« — [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)