Jump to content

Photo

Gigantress - Koncept & Introserie


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#26 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 16 March 2012 - 20:49

Jättepinsamt: http://i1246.photobu...vice_edited.jpg


Din omoraliska jävel... Jag gillar bilden, fortsätt så ;)
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#27 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 16 March 2012 - 21:41

Okay, mer omoraliskt djävulskap. :)

Virtus vs Gigantress: http://derangedmeowm...ictim-290651399

Känsliga internetanvändare varnas. Not Safe For Work, osv. Dessutom tror jag att man måste ha ett DA-konto och vara inloggad för att kunna se just den här bilden.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#28 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 16 March 2012 - 21:46

Jag har inte devinart så jag kan inte se bilden verkar det som. Damn you internet! Därför skall jag skapa skurken Red Coat! Visst han spöade mig i en av mina drömmar, men han kan komma till användning när jag skall hämnas på internet!
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#29 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 16 March 2012 - 23:51

Jag har inte devinart så jag kan inte se bilden verkar det som. Damn you internet! Därför skall jag skapa skurken Red Coat! Visst han spöade mig i en av mina drömmar, men han kan komma till användning när jag skall hämnas på internet!


He he! Ja, inspiration kan man få olika sätt. Jag vill inte lägga upp bilden på Photobucket för det är ju en naken Gigantress med som en del av skämtet. Inga grova grejer men tror inte deras policy tillåter sådant. Dumt å bli av med kontot. Är ju praktiskt för bildlänkar till forumet.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#30 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 March 2012 - 00:11

Skall sanningen fram så fick ja inspirationen till Red Coat, om det nu blir hans namn, när han gav mig stryk i en dröm. Då verkar Elfwood bättre än devinart på något vis, eller?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#31 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 17 March 2012 - 00:46

Mentalt stryk funkar ju också som inspiration för vissa *host!*. ;)

Nä'rå. All inspiration är bra inspiration, tycker jag.

Elfwood har begränsat utrymme. Max 100 bilder om du är snål, 150 bilder om du donerat pengar. DA har väl ingen direkt bildbegränsning vad jag vet. Dessutom kan du ladda upp bilderna direkt. Elfwood har moderatorer som kollar allt du vill lägga upp först. Det tar tid men har sina fördelar också. Man slipper ju 90% av allt grafiskt skräp som internet består av.

Kategorierna i Elfwood är begränsad till Sci-fi, High Fantasy eller fanart. Det är ju tekniskt sett en fanart-bild så det skulle kunna funka. De tillåter ju nakenhet och en viss nivå av erotik. The Bard är ju t.ex. ett i princip förtäckt gladporr som jag lyckas få godkänt hela tiden. Så länge bilden inte visar i detalj hur det där med blommor och bin går till mellan en viss bard och alla tänkbara monster så får betraktaren tänka och fantisera ihop det hur de vill. ^_^

Annars kan jag ju mejla bilden till dig om du vill. Skicka ett privat meddelande till mig på forumet med önskvärd digital destination bara.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#32 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 March 2012 - 02:36

Fast det var nog jag som började, jag kastade två granater i rummet han var i, han klarar sig helskinnad. Då vet du hur farlig han är.

Allt jag vet är att han hade en röd Skinnjacka på sig. Så lite kan jag hitta på själv om honom.
Jag kan inte rita så jag har inte koll på sådant med sådana sidor. Så själva skillnaden mellan sidorna visste jag inte.

Så desperat är jag inte över att få se bilden. Inte än i alla fall ;)
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#33 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 17 March 2012 - 13:51

Fast det var nog jag som började, jag kastade två granater i rummet han var i, han klarar sig helskinnad. Då vet du hur farlig han är.


Du kanske skulle osäkrat granaterna först innan du kastade in dom i rummet. ;)
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#34 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 March 2012 - 14:29

Det gjorde jag, det blev en riktigt stor smäll i det lilla rummet som i sin tur inte blev mycket kvar av.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#35 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 17 March 2012 - 16:12

Det gjorde jag, det blev en riktigt stor smäll i det lilla rummet som i sin tur inte blev mycket kvar av.


Men hur klarade sig då Red Coats röda jacka undan allt splitter? Om den går sönder är han ju inte Red Coat längre. Är det jackan som ger honom hans superkrafter kanske? Eller är det tvärt om, att hans krafter kanaliseras genom hans jacka med just färgen röd? Vilket i så fall även är hans svaghet. Han MÅSTE ha en röd jacka på sig för att han ska kunna använda sina krafter. En ren psykologisk spärr. Passar en superskurk på nå't sätt. De flesta är ju smygpsykopater. :)

Allmänt så älskar jag verkligen superhjältefenoment med oförstörbara kläder. Eller nja, de är iaf oftast oförstörbara till en viss panikmoralisk gräns.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#36 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 March 2012 - 23:23

Fråga inte mig om hur det fungerar med hans kläder, kanske kom han undan innan explosionen eller något liknande innan han anföll mig. Fast det jag fick ut utav honom så kan jag inte säga att han verkade vara speciellt mentalt friskt. Han verkade inte ha några krafter av vad jag kunde förstå. Och det var mer en röd skinnkavaj med kraftiga axlar som han hade på sig.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#37 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 18 March 2012 - 01:15

Fråga inte mig om hur det fungerar med hans kläder, kanske kom han undan innan explosionen eller något liknande innan han anföll mig. Fast det jag fick ut utav honom så kan jag inte säga att han verkade vara speciellt mentalt friskt. Han verkade inte ha några krafter av vad jag kunde förstå. Och det var mer en röd skinnkavaj med kraftiga axlar som han hade på sig.


Mer en Joker a la Batman, typ? Mer galen än mäktig.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#38 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 18 March 2012 - 01:21

Det enda han sade till mig var "Jag är en bättre kämpe än dig!" så jag fick inte ut så mycket av han personlighet, men av sättet han slogs så var han nog tränad inom militären. Men en Joker A la Batman vet jag inte om man kan säga.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#39 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 18 March 2012 - 11:24

Det enda han sade till mig var "Jag är en bättre kämpe än dig!" så jag fick inte ut så mycket av han personlighet, men av sättet han slogs så var han nog tränad inom militären. Men en Joker A la Batman vet jag inte om man kan säga.


Jag kan göra en skiss och slänga upp en länk i Figur-tråden. Se om det kan generera fler idéer och feedback. Då kanske det kan börja formas till något mer konkret.

Att gå efter: Red Coat, Röd Skinnkavaj, Militärtränad, Självsäker (arrogant?)
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#40 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 18 March 2012 - 14:16

Tyvärr kan jag inte ge en bättre beskrivning då jag inte minns mer om honom.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#41 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 18 March 2012 - 15:17

Tyvärr kan jag inte ge en bättre beskrivning då jag inte minns mer om honom.


Radade bara upp saker som jag uppattat det hittills OCH gjorde en bild. Fast jag har lagt upp en länk i Figur-tråden istället. Kolla-kolla!
http://www.scifinytt...pic=7075&st=925
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.