Jump to content

Photo

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. !!!SPOILERS!!!


  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#51 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 October 2013 - 22:19

Fjärde avsnittet var coolt med scener från sergels torg och tunnelbanan i Stockholm! :thumbsup:


Winter is Coming


#52 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 October 2013 - 22:55

Ja, visst var det. :P Och de löste hela "inte har råd att stänga av platsen" grejen riktigt bra med att ge killarna med väskorna röda masker som gav en orsak varför folk stod och tog kort. Väldigt underligt att höra folk prata Svenska där. :D

Väldigt roligt avsnitt också. Speciellt när de var i skåpbilen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 October 2013 - 05:54

Det enda "fejk" i Stockholms-grejen var väl tunnelbanevagnen de undersökte efteråt... Jag har iaf aldrig sett en tunnelbanevagn som ser ut sådär (även om de smällt upp en svensk tunnelbanekarta på väggen).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#54 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 October 2013 - 11:55

Japp tunnelbanevagnen var omgjord, såg ut som en tunnelbanevagn från New York mer.


Winter is Coming


#55 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 October 2013 - 23:43

Avsnitt 5 var bra. :) Fast de måste sluta göra kopior av existerande marvelkaraktärer. Det bara irriterar fans. Jag menar, en svart hårdskinnad kille med superstyrka som inte är Luke Cage och en Asiat Mutant med eldkrafter som pratar om ödet men inte är Sunfire. (Jag vet, Sunfire är Japan medans den här var Kines men för de flesta så har det lika betydelse som om någon är från USA eller Kanada.)

 

Och det hade varit bra om de får kämpa mot en känd Marvel skurk i serien också eftersom det är vad fans väntar på.

 

Men plus för att serien hade med en Mutant. För även om de inte sa det (de verkar inte känna till Mutanter) så var det uppenbart att han var en Mutant.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#56 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 October 2013 - 17:38

Njaaa, Mutant vet jag inte... Dom nämnde att han varit med om en eld nära en kärnkraftsanläggning, tror jag väl? Verkar snarare som att han är en mutat, en person som Spider-man ungefär, som fått sina förmågor av en olycka med genförändrande material, och sen var det något ovanligt med hans gener som gjorde att han inte dog, utan förändrades istället.



#57 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 October 2013 - 20:42

Japp femte avsnittet var också bra. Tycker denna serie är bättre än vad jag hade förväntat mig. Hoppas verkligen den får överleva åtminstone två säsonger


Winter is Coming


#58 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 October 2013 - 22:40

Njaaa, Mutant vet jag inte... Dom nämnde att han varit med om en eld nära en kärnkraftsanläggning, tror jag väl? Verkar snarare som att han är en mutat, en person som Spider-man ungefär, som fått sina förmågor av en olycka med genförändrande material, och sen var det något ovanligt med hans gener som gjorde att han inte dog, utan förändrades istället.

De sa att de inte visste hur han hade fått sina krafter. Den ända förklaringen de kunde komma på just då var att han bode i närheten av en nerlagd kärnkraftsanläggning när den började brinna men att inga av de andra som bode där hade påverkats.
Därför tror jag det är mer troligt att han är en mutant och att hans krafter började visa sig än att han bara skulle råka få superkrafter av en olycka som han inte ens var med om. Det är sällan som de får superkrafter bara sådär hux flux om de själva inte var med om det. Spider-Man t ex blev biten, Hulken fick Gamastrålning, Human Torch fick kosmisk strålning medans han var i brand. Känns lite underligt om sedan den här skulle ha fått sina av att ha bott i närheten av en övergiven kärnkraftsanläggning som började brinna.
Eftersom de inte ens nämner möjligheten till att han kan vara mutant (vilket kan betyda att de inte har rättigheterna att ens använda ordet) så gissar jag på att de inte känner till dem än.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#59 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 November 2013 - 19:29

Verkar svårt att lagligen förbjuda någon att använda ordet mutant. Vad man än skulle vilja tro så var det inte Stan Lee som hittade på det ordet. Likväl tror jag att du har rätt i att ordet mutant avsiktligen undviks inom Marvels filmuniversum. Jag har hört ryktas om att Magnetos ungar ska vara med i nästa Avengers-film. Detta då med tillstånd från Fox, men under förutsättning att pappan inte nämns och att ingen kallar dem för mutanter. Det betyder ju dock inte nödvändigtvis att de inte är mutanter, även om man föredrar att beskriva dem med andra ord. Sedan blir väl kanske distinktionen mellan mutants och mutates inte så relevant när man har placerat X-Men i ett separat universum, och således inte behöver fundera över varför mutanter är en utsatt minoritet medan andra superpersoner inte är det.



#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 November 2013 - 20:24

och således inte behöver fundera över varför mutanter är en utsatt minoritet medan andra superpersoner inte är det.

Inte så mycket att fundera över. Superpersoner blev det av en olyckshändelse (vissa planerade) medans mutranter föds. När superpersoner får barn så blir de mutanter.
Sedan har superpersonerna också utsatts (t ex Civil War men även privat). Bara inte lika mycket. Serien "Marvels" visar bra hur folket ser på dem.

 

 

Btw, avsnittet som sänds 19 Nov. kommer vara en uppföljning till Thor 2. Förvänta er Maria Hill i avsnittet och kanske även Nick Fury själv.


Edited by Crusader, 04 November 2013 - 20:27.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 13 November 2013 - 17:49

Nej nu ger jag upp på den här serien, jag vet att många här gillar den men för mej känns den som rent skräp.

Hade hoppats på någonting med bättre kvalitet inte bara specialeffekter och med tunn story som känns som den vore skriven till äldre barn.

Jag håller mej nog till den nya us-versionen av The tommorow people som känns mycket mer genomarbetat och mer genomtänkt.



#62 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 November 2013 - 20:13

Synd att du känner så. Jag vet att många andra känner likadant men jag kan verkliugen inte förstå det för jag älskar verkligen serien. Men kanske älskar jag den för de saker andra hatar den? Jag gillar verkligen att den är av den klassiska varianten av TV-serier från 80-90-talet (som A-Team) och inte en ark-serie. Jag är trött på ark-serier och tycker det är uppfriskande med en case-of-the-week actionserie som inte tar sig på för stort alvar och har lite enklare handlingar. Helt enkelt, en underhållande serie.

Jag är rätt säker på att det kommer komma en hel del ark-delar senare och mer kompliserade handlingar och att det här är för att serien ska på fast mark att stå på. Som t ex Buffy och Angel som började väldigt enkelt men blev mer kompliserade senare.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#63 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 13 November 2013 - 20:27

Kul du tar upp Buffy och Angel två serier min fru älskar som jag knappt tål (jo jag har sett dom tack vare min bättre hälft).

Jag gillade dock långfilmen Buffy the vampire slayer.. :)

 

Nej hela serien känns bara så tillgjord jag gillade faktiskt tv-serierna från 80-talet som the a-team och airwolf med flera men det här känns bara så dåligt...

 

Vem vet jag kanske tar upp serien igen om ett tag och ändrar min åsikt totalt (har hänt förut ds9, dexter mfl).

Men just nu nej tack! :)



#64 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 December 2013 - 16:32

Jag måste sluta läsa vad andra tycker om serien. Allt jag älskar i serien hatar visst alla andra. Skye, Fitz och Simmons är 3 av mina favoritkaraktärer och gissa vilka 3 folk hatar mest och vill ha ut ur serien? Jag älskar de små mini-scenerna efter varje avsnitt men andra verkar villa ha bort dem. Jag älskar att serien visar människors försök att hantera den växande super värld som de lever i men andra vill ha bort det mänskliga och göra om serien till en mini-Avengers. Jag älskar att det är en liten grupp som arbetar ihop, blir vänner och inte är så stela med varandra, men de flesta vill ha en mer militär serie med massor av agenter.

 

Suck, med andra ord så kommer jag bli jätte glad om serien fortsätter medans de flesta andra kommer bli sura.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 December 2013 - 17:06

Agen May är min favorit, men Sky, Fitz och Simmons är ju avgjort en tillgång de med. Herrarna överigt är rätt trista intetsägande karaktärer.

 

Jag har väl inte direkt fastnat för serien, men tycker den går att titta på -- och för min del så slutar jag nog titta om de grötar in för mycket superhjältar i den.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 January 2014 - 02:53

Marvel karaktären Sif, från Thor filmerna spelad av Jaimie Alexander, kommer vara med nåt avsnitt av Agents of S.H.I.E.L.D, avsnitt 15!

En annan karaktär från serierna som kommer vara med är Agent John Garrett som kommer spelas av Bill Paxton.

 

Och Stan Lee kommer också vara med och inte bara som en cameo utan ha en mycket stor och viktig roll.

 

 

 

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#67 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 January 2014 - 22:29

Att Stan Lee orkar med tv och filmproduktioner fortfarande, är han inte närmare 90 nu? En krutgubbe som det verkar! :thumbsup:


Winter is Coming


#68 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2014 - 00:23

Han fyller 92 i år. Imponerande, minst sagt!  :thumbsup:

 

Jag glömde föresten att nämna att Bill Paxton har skrivit på för 4 avsnitt. :)

 

 

En annan Marvel karaktär kommer vara med i serien och det verkar som att den kommer vara en återkommande karaktär. Det handlar om Deathlock som kommer att spelas av (SPOILER Varning) J. August Richards. Ni som har sett serien vet att han redan spelar Mike Peterson och kan räkna ut vad det betyder. Ett intresant och passande val då Deathlock är en av de Marvel karaktärerna som inte har en fast identitet utan varierar. Och inte så värst oväntat heller med tanke på hur han såg ut sist vi såg honom.


Edited by Crusader, 26 January 2014 - 00:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#69 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 March 2014 - 23:00

Vill varna för att nästa avsnitt av Agents of S.H.I.E.L.D.  som sänds på Tisdag (1 April) kommer innehålla en massa spoilers för Captain America: The Winter Soldier, så har ni inte sett filmen så rekomenderar jag att ni ser den INNAN ni ser fler avsnitt av TV-serien!!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#70 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 March 2014 - 00:43

Snacka om att tvinga fans att gå och se filmen, det har jag i alla fall inga planer på att göra. Får se hur jag gör.


Winter is Coming


#71 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 March 2014 - 02:08

Det finns goda orsaker till det. Jag vill inte spoila filmen för dig så jag säger inget men efteråt så kommer du förstå. ;)

 

På tal om filmen så är det jättebra så jag kan varmt rekomendera den. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#72 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 April 2014 - 18:45

Jag har nu sett det senaste avsnittet (som föresten var ett av de bästa hitils) och jag hade fel. Det utspelar sig precis innan Captain America: The Winter Soldier. Nästa avsnitt är det som är kopplat till filmen (och de avsnitt som följer). Faktum är att nästa avsnitt verkar utspela sig samtidigt som filmen!

 

Faktum är att efter sluttexterna på det senaste avsnitt så får man se en väldigt kort scen ur filmen med Fury och Winter Soldier just för att visa det här. (fast scenen saknades på versionen jag såg)


Edited by Crusader, 02 April 2014 - 18:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#73 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 April 2014 - 06:20

Och där kom den berömda "Whedon"-twisten... Visar att brorsan också kan.. :P

Hoppas det inte är en fejkout, men ja... Whedon.. Jag räknar inte med att det är det.

Hail Hydra

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#74 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 April 2014 - 17:40

Ja, eller hur. Snacka om shockerande. Tror inte det är fejk då han mördade Hand. Möjligen ångrar han sig sedan men en del av mig, trotts att jag gillar karaktären, hoppas att han inte gör det för det här är den typen av twister jag gillar när en karaktär man gillar visar sig ha varit skurk helatiden.
Fast han kan också vara en mulvad planterad i HYDRA. Är det möjligt att Coulson beordrade honom att göra och och var villig att ha Hand mördad för sakens skull?

Edited by Crusader, 09 April 2014 - 17:51.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#75 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 April 2014 - 18:37

Jag tänker mig att de räknar med att alla skall tro på Mullvad -teorin, och därför så är det inte fejk... Men vi får se... :P Det ar tydligen planerats ända sedan början (eftersom CA-scriptet varit tillgängligt ett bra tag för dem, givetvis).
Reaktioner från casten (spoilers naturligtvis):


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."