Jump to content

Photo

Haven - Säsong 2 (Stephen King)


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#51 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 October 2011 - 20:14

Klart bättre avsnitt den här gången även om upplösningen på själva polishusdramat var fånig och dom borde ha fått ut mer av dom spänningar som fanns där. Men jag gillade att arcet var framträdande och framskred. Inte helt fel att Dukes ex dog också. :P (tyvärr innan hon hann berätta nåt)

Annars typiskt vad man i USA brukar kalla för "bottle episode" där i stort sett hela avsnittet utspelas på samma plats. Vanligtvis ett ställe som ofta förekommer i serien (ett sk permanent set) och detta för att man ska kunna spara in så mycket pengar som möjligt på just det avsnittet för att istället kunna spendera mer på andra.

Nya chiefen blev inte långvarig. Men givetvis måste dom ha en ny, för som Nate påpekat (lite diskret) över dom senaste avsnitten så hinner han inte med att vara chief OCH Audreys partner. Tids nog kommer det nog någon som inte är i prällens ficka och som blir mer permanent för serien.

Det börjar trappas upp med the rev nu och inte så många avsnitt kvar...

Jag hoppas att Duke är smart nog att försöka spela med the rev för att komma åt dom andra som ligger bakom det här, men man vet ju inte hur klart han tänker efter vad-hon-nu-hettes död.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#52 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 October 2011 - 20:19

Lyfte inte du på ögonbrynet en aning över Dukes nya, framträdande roll i serien? Tyckte själv det kom lite abrupt faktiskt.

Och jag hoppas det kommer in en ny polischef som kan hotta upp stämningen några snäpp. Tycker det kan behövas lite mer fart och fläkt här!

Pst. Aha, Evi hette frugan! Var tvungen att kolla upp det för jag hade fått för mig att hon hette Abby, men i kvällens avsnitt lät det inte som att det kallade henne för det. :P

Edited by Synon, 13 October 2011 - 20:20.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#53 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 October 2011 - 20:19

Lite kanske, men jag tycker dom har byggt mot det i ett antal avsnitt nu.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#54 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 October 2011 - 20:21

Jo, men det kändes så himla diskret och nu pangade de bara på med hur viktig han tydligen är. Nåja, får väl se vart det bär hän.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#55 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 October 2011 - 20:24

Fast samtidigt är det på tiden att han får en viktigare roll i serien. Jag tycker hans "tag along" roll har känts lite krystad från dag 1 så om han får en mer central och bättre motiverad roll. Great.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#56 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 October 2011 - 20:34

Absolut. Jag gillar ju Duke och det är dags för honom att utvecklas.

Och så måste jag nämna att jag tycker om Nathan och Audreys förhållande nu: skönt avslappnat, mer vänskap än heta känslor. Hoppas det varar bara!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#57 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 October 2011 - 20:38

Ja, jag föredrar helt klart ett vänskapligt förhållande dom emellan. Men till skillnad från W13 där dom slagit fast Pete och Mykas platoniska förhållande tidigt så är det lika tydligt att författarna till Haven vill att nåt mer ska ske här i sinom tid. Jag tycker t.ex.fortfarande att man ser en del blickar från Nate.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#58 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 October 2011 - 20:42

Nej, tyvärr kan de väl inte släppa den biten helt. Suck.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#59 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 October 2011 - 20:16

En hel del serier har tacklat Wendigo myten förrut. Bl.a. X-Files och Supernatural. Här väljer man dock att slänga in en liten twist. Wendigon är inget monster utan tre små flickor.

Måste ju säga att jag inte hade väntat mig att Revvan skulle stryka med så här tidigt. Lite dåligt faktiskt, för nu känns det som dom byggt upp honom hela säsongen för ingenting. Ja, det finns andra som han jobbade tillsammans med, eller åt. Men dom vet vi ingenting om. Det är revvan som hela tiden representerat hotet och kopplingen till Duke. Mycket beror väl på hur det utvecklas härifrån men som det är nu känns det snopet.

Dock coolt av Audrey att droppa honom så kallblodigt. Good girl. :)

Dwight är ganska hardcore som klampar vidare med en björnsax i benet..

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#60 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 October 2011 - 20:23

10 Who, What, Where, Wendigo?

Efter att precis sett färdigt "Lost" så kunde jag inte låta bli att dra jämförelsen mellan den och kvällens avsnitt. Skog, strand, en grupp människor, mystiska ljud från skogen... Hehe.

Förutom det så tycker jag det var tråkigt filmat ute i skogen. Spänningen lyste med sin frånvaro och de borde utnyttjat kameran lite mer för att få till den. Nu kändes det mer som en söndagspromenad i skogen. Synd. Inte heller helt förtjust i förklaringen till the troubled som orsakade allt tumult. Behållningen tycker jag är samspelet mellan Audrey och Duke. Särskilt mot slutet. Luften vibrerar av alla känslor dem emellan, och nej, denna gång gäller det inte några romantiska känslor.

Gillar även att vi får lära känna Dwight lite mer, hans kärlek till sin döda dotter och som en naturlig följd tar sig an barnen Benton.

Snopet ja, att prästen strök med redan nu. :o Men, men....

Pst. Gällande prällen så tror jag nog allt han är trobuled himself och kommer återuppstå om ett avsnitt eller tre. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#61 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 October 2011 - 20:37

Håller med om att jakten på Wendigo var ganska trist gjort. Ingen spänning någonstans. Meh.

Duke och Audrey har mer kemi i sina stortår än vad hon och Nate har i hela kroppen.

Prällen, en walking dead? Hm...interesting...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#62 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 October 2011 - 20:40

Visst vore det en mycket intressant twist om han skulle återuppstå? En troubled, såna som han hatar och inget hellre vill se än som döda. Åh, hoppas manusförfattarna tänkte likadant nu!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#63 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 October 2011 - 20:58

Det skulle onekligen stämma in rätt bra. Inte minst på varför han försvann så tidigt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#64 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2011 - 19:56

11 Business as Usual

Äntligen blir det lite fart på den röda tråden! Intressant med kopplingen mellan Dukes pappa och Audrey. Vem är den goda av de två egentligen? Förmodar ju att det är Audrey, men jag kan ju bli överraskad. Vem är hon? Och vad har Duke för hemliga krafter? En modern superhjälte kanske? :) Och journalisterna vet än mer än vad de gett sken av. Spännande indeed.

Gulligt med scenen mellan Nathan och Audrey innan hon åker: äntligen händer det något på den fronten. About time!

Vad gäller början med the troubled så var det så där. Kändes som utfyllnad, ett blekt försök att visa på den puttrande motsättning mot the troubled. Nåväl. De tog igen det med besked med storyn Duke - hans pappa - Audrey.

Ett avsnitt kvar... Och jag väntar fortfarande på prällens återkomst... :P

Edited by Synon, 18 October 2011 - 19:56.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#65 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 October 2011 - 20:04

Äntligen ett riktigt bra avsnitt! Bästa sen Audrey 2 eller Real Audrey försvann. Nu fattar jag varför dom inte använt henne mer sen dess. Hon hade spelat ut sin roll. Men jag hoppas ändå att vi får se henne igen för att knyta ihop alla trådar för just nu är det mycket frågor.

Inte-Audrey visar sig inte ens vara Lucy Ripley utan någon helt annan som levt länge. Kanske väldigt väldigt länge. Så vem är hon egentligen? Och vilka är det som försöker stoppa henne? Vem jobbade Dukes pappa åt?

Vince och Dave visar sig förstås veta mycket mer än dom säger. Börjar nästan bli lite tröttsamt det där.

Storyn med advokaten som började ha ihjäl troubles drog ner att annars kanonavsnitt.

Ja, ok, Audrey och Nates lilla kyss där i slutet. Suck. Fånigt men förstås väldigt väntat.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#66 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2011 - 20:07

Japp, håller med om att det var ett riktigt bra avsnitt igen! Som vi tidigare konstaterat så behövs den röda tråden för att hålla serien vid liv och nu är vi back on track again! Whoohoo!

Mycket intressant med Audrey! Och att hon inte heller var Lucy...

Jag tyckte så klart det var mysigt med lite rosa lull-lull mellan turtur-duvorna. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#67 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 October 2011 - 20:09

Om jag brydde mig ett uns om dom som ett par så skulle jag nog också tycka det men dom är såååååå tråkiga tillsammans.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#68 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2011 - 20:13

Egentligen föredrar jag ju dem som kompisar som jag nämnde något om tidigare. Men lite romantik är ju aldrig fel!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#69 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 October 2011 - 19:55

12 Sins of the Fathers

Nåja, jag var ju inte helt ute och cyklade gällande att prällen skulle återuppstå från de döda! :P

Lite besviken över att de nosade vid Audrey och hennes förflutna - jag vill ha mer! Lite småfånigt var det allt med Nathans pappa och hans varning till sonen att inte bli kär i Audrey. Och faktum är att jag tycker Vince och Dave var roligare när de bara var vimsiga små gubbar. Men gillar att Duke fått större utrymme.

Med tanke på att det var säsongsfinal tycker jag det var ganska lamt ändå, trots att vi fick veta lite mer. Mycket beror nog på slutet som jag av någon anledning tyckte var bara 'jaha'. Nej, jag hade väntat mig lite mer av sista avsnittet: Mer spänning, ledtrådar, avslöjanden men även att det skulle uppstå fler mysterium runt den röda tråden.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#70 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 October 2011 - 19:56

Neeeej! Cliff hanger slut! Taskigt!!!! :upset:

Bah.

Nåja, väldigt bra avsnitt annars. Smart sätt att får tillbaka både Chief och Revvan. (Även om jag tyckte att ditt förslag om att få tillbaka Revvan var mer intressant Synon) Kul att Helo spelade Dukes pappa. :D

Mer mumbo jumbo från Vince och Dave. Tala ur skägget nån gång!

Vi får iaf veta att Audrey hette Sarah innan Lucy. Hoppas på flashbacks till hennes tidigare liv i nästa säsong.

Vi vet fortfarande ingenting om vem Revvan samarbetade med.

Grrr. Lång väntan till upplösningen på det här. (Jag gissar att julavsnittet utspelas tidigare som dom gjorde i förra årets W13 julavsnitt för att kringgå cliffen i slutet av säsongen)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#71 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 October 2011 - 19:59

Tyckte väl att jag kände igen honom, men det tog en stund innan jag kunde placera honom. Han såg så konstig ut här. Lite död. :P

Revvan kanske samarbetar med Nathan? Hehe.

Hm, vi tyckte nog inte riktigt likadant om det här avsnittet.... Jag var mindre begeistrad. Väntade mig lite mer.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#72 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 October 2011 - 20:02

Ja det skulle ju vara en kul twist om Nathan visat sig samarbeta med Revvan hela tiden. :)

Det enda jag inte gillade var slutet. Jag tyckte verkligen inte om cliff hanger slut på en säsong. Så himla frustrerande. Knyt ihop allt i finalen istället..

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#73 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 October 2011 - 20:09

Nej, av någon anledning så föll slutet mig inte i smaken. Tyckte mer det kändes märkligt att Nathan helt plötsligt hade den där jätte tatueringen. Kändes som att vi borde ha sett den tidigare. Men det kanske är han som är Dukes baneman. Kan tänka mig att han dödar Duke för att försvara Audrey. Fast roligare om han är i maskopi, t.o.m boss över prällen. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#74 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 October 2011 - 20:12

Tatueringen såg ju väldigt färsk ut så jag gissar att han gjort den väldigt nyligt. Intressant att han skulle sätta sig i den positionen dock.

Just ja, nåt jag inte gillade med avsnittet. Allt slightly awkward gull i gull mellan Nate och AudreyLucySarah. Bleh.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#75 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 October 2011 - 20:14

Sant. Var ju lite upphöjt - svullet - runt tatueringen. Hm. Skumt. Nu blev det ju lite intressantare!

Hihi, förstod att du inte skulle gilla gullet mellan dem. Men här kan jag hålla med om att det kändes lite krystat faktiskt.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.