Jump to content

Photo

Prenumerera på Batman


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Afragon

Afragon

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Måla, måla måla måla....och läsa serietidningar

Posted 29 March 2006 - 08:48

Tjena!

Jag har letat mellan olika företag i sverige ifall de säljer batman tidningar men tyvärr så har jag inte hittat ngn! Så jag vänder mig till er.

Har ngn av er ngn koll hur man ska göra för att kunna prenumerera på batman om man bor i sverige? i såfall hur? hulken går oxå bra=)

tack i föväg!



Edit Kermit: ändrade stavfel.

Edited by Kermit, 29 March 2006 - 15:25.


#2 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 29 March 2006 - 09:22

Det finns seriehandlare som kan sköta prenumererandet åt dig(de tar ju ändå hem tidningar åt sig själva), kolla lite på nätet, isf så tar de hem en hög tidningar till dig och du kan ofta välja hur ofta du vill få dem utskickade från handlaren för att spara på portot (ja en månad måste man ju minst ha).

Någon svensk Batman finns inte och kommer förmodligen inte heller då alla DC serier är utrotade i landet.

Edited by Agentum, 29 March 2006 - 09:23.


#3 Afragon

Afragon

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Måla, måla måla måla....och läsa serietidningar

Posted 29 March 2006 - 10:01

aha okok, aa men ska ta och testa och göra det.. tack för hjälpen!!

synd att dom e utrotade, batman is the shit hahah

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 March 2006 - 12:30

Som Agentum säger så är det smartaste att beställa ifrån seriebutiker så de skickar tidningarna hem till dig. Att beställa en prenumeration direkt från dccomics går ju också https://www.cambeywe...dcc/dccuniv.asp men är rätt dyrt för oss som bor i Europa.tror att man behöver lägga ut en extra 10-15 dollar till prenumerations priset för en årgång av tidningar. Comics Heaven är en bra affär att beställa i från. Du kan alltid e-maila dem på comicsheaven@telia.com

Batman är just inne i en 8 delars story som går i både Batman och Detective Comics, så det kan vara lite knepigt att komma in i den storyn,om nu inte serieaffärerna kan fixa första delarna, Detective Comics #817 och Batman #651 till dig. Så Juli är en perfekt månad annars att hoppa in i Batman tidningarna om man inte hängt på tidigare.

Sen vet jag inte om du läst Batman i samlade TPB utgåvor,men Adlibris är rätt bra med TPBs ,www.adlibris.se



/Jani
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 Afragon

Afragon

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Måla, måla måla måla....och läsa serietidningar

Posted 29 March 2006 - 12:45

jag hittade en tidningsbutik inne i stan/gbg som kunde fixa det hela, men aa då kanske man måste beställa dom tidigare oxå, aja vi får se.. nu vet jag hur jag ska göra iaf=)

jag köpte en TPB från SF-bokhandeln (Batman-terror), de hade inte så många i butiken men www.adlibris.se hade ju en del!

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 March 2006 - 14:14

Intressant, Scifi-bokhandeln här i Stockholm har ett väldigt bra urval av DC/Batman TPBs. Adlibris är den bästa nätbokhandeln jag hittat i Sverige.


Nu vet jag inte vad du läst i Batman-väg innan men t ex Batman: Year One, Batman:Dark Knight Returns, Batman:The Killing Joke, Batman:Arkham Asylum är väl de som sålt bäst genom åren och brukar vara de Batman historierna som fans som inte läst så mycket serier först letar upp och läser. Jeph Loebs och Tim Sales Batman historier är också populära. En bra "jump on point" till moderna Batman är också Jeph Loeb och Jim Lees Batman:Hush.

DCs egna sida är bra eftersom de har listan på stort sätt allt de har samlat och i de flesta fallen så får man se smakprover

http://www.dccomics....els/?cat=BATMAN

Edited by super85, 29 March 2006 - 14:18.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 29 March 2006 - 15:59

Internetbokhandeln.se är inte dumma de heller, oftast billigast här i landet.

Fast Amazon är förstås det billigaste nästan jämt, man kan ju tom köpa begagnat genom dem, fast då gäller ju kortbetalningar i förskott nåt inte alla är bekväma med.

Jag har dock aldrig blivit blåst av ett företag, privatpersoner har dock blåst mig några ggr :angry:

DC är dock jäkligt skumma med vad de ger ut på trades medans Marvel nästan ger ut allt i trades.

Edited by Agentum, 29 March 2006 - 16:01.


#8 Afragon

Afragon

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Måla, måla måla måla....och läsa serietidningar

Posted 29 March 2006 - 18:24

aa men dom sa att man kunde beställa in vilka TPB's som helst som fanns på hemsidan så det e rätt chill ändå..

jasså, jag läste skit mycket batman och sånt förut men det var ett grymt bra tag sen så jag har ju tappat greppet lite men jag besökte Dodoles lr va butiken heter och jag kolla upp det hela, och dom rekommenderade oxå att jag skulle börja i juni-juli och att jag skulle ta batman# och Detective Comics# serien. sen så sa det att det fanns andra tex batman:dark night, catwoman (andra serier som e relaterade te batman) m,m...

men tror ni att dom två räcker lr tycker ni att man ska lika gärna gå fullt ut` <_< ?

aa men jag får ta och leta upp dom du sa, lika gärna ha dom i samlingen :D

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 March 2006 - 18:36

Menar du Dolores? Bor du i Göteborg?
*Hockey och superhjältar*

#10 Afragon

Afragon

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Måla, måla måla måla....och läsa serietidningar

Posted 29 March 2006 - 18:41

aaa så var namnet=)

aa jag bor i gbg (sävedalen/partille för att vara exakt)

bor du oxå i gbg lr?

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 March 2006 - 18:50

Kommer från Göteborgstrakten i alla fall. Bor nu i Örebro och pluggar. Men i alla fall, killarna på Dolores kan nog hjälpa dig med prenumeration.
*Hockey och superhjältar*

#12 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 29 March 2006 - 18:54

I Stockholm så är de bästa butikerna Alvglans (medborgarplatsen) och Staffars Serier (mariatorget).

#13 Supes

Supes

    Lieutenant Junior Grade

  • Validating
  • 52 posts

Posted 02 May 2006 - 16:24

Ska du prenumerera på nummer från USA ska du nog prenumerera på fler än ett, annars blir frakten en stor och onödig utgift. TheComicStore.com är annars ett hyfsat exempel på en sida som jag själv prenumerat ifrån. Dom är inte billigast men snabba och bra.

Fast om jag var du och inte läst Batman på ett tag skulle jag vänta tills den story som går i 8 delar just nu, face to face, är slut och sen köpa allihop på en gång. Och undertiden skulle jag köpa ett par miniserier av Batman, tex Dark Knight Returns.

Edited by Supes, 02 May 2006 - 16:31.


#14 Ynkryggen

Ynkryggen

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 27 posts

Posted 11 August 2006 - 13:28

Jag har börjat använda RASH.SE mer och mer .. dom e ruskigt bra och trevliga tycker jag .. bra priser .. just nu är det fri frakt också ... jag prenumererar på 8 tidningar (4 DC, 3 Marvel och 1 Dark Horse) därifrån och det har funkat klockrent .. coola t-shirts och prylar har dom också... bara ett tips!

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 August 2006 - 13:48

Lite väl taskigt utbud när det gäller album kanske. En (!) TPB från Marvel t. ex. :huh:
*Hockey och superhjältar*

#16 Ynkryggen

Ynkryggen

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 27 posts

Posted 11 August 2006 - 14:34

Kermit -----> Håller med dig .. men jag antar de har krängt av en hel del nu när det är fri frakt??? När jag var inne där för någon vecka sen var det betydligt fler ... skicka en fråga till dom och fråga - dom brukar svara blixtsnabbt....