Jump to content

Photo

Eurovision 2006


  • This topic is locked This topic is locked
149 replies to this topic

#51 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 19 May 2006 - 22:52

Kermit: Hur kommer det sig att du gillade Belgien? Ok hon var snygg, men musiken känns inte riktigt som din kopp av te? (Annars var den lille mörke från Monaco riktigt söt...)

Carolas tokroliga predikan skrämde nästan slag på mig, nästan otäckt, otäckare än Lordi!

Och när vi ändå är inne på Lordi. Har ni hört Alice Coopers "Poison"? Tänk på den nästa gång ni lyssnar på Lordi. Kan mycket väl tänka mig att de går och vinner, det finns ju en melodi precis som vilken schlager dänga som helst. Och visst tillhörde finnarna ett av de mer underhållande bidragen. Men är det bra? Njae. Inte direkt. Ramstein, Marilyn Manson, Kizz och Slipknot använder också liknande metoder men i en helt annan skola. Lordi känns mer Electric Banana Band eller Drängarna eller Günter. En ploj grej. Jag kan inte ta dem på allvar...

#52 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 May 2006 - 22:58

Det finns väl ingen låt i Schlager-EM jag verkligen tycker är bra, men det var något med refrängen i Belgiens bidrag som jag gillade i detta sammanhanget i alla fall. Annars har du rätt, det är inte riktigt min cup of tea, men det finns nog bara en schlager-låt genom tiderna som jag verkligen gillar - Judy min vän med Tommy Körberg. :thumbsup:

Poison...ack, barndomsminnen bara av att läsa titeln. ^_^
Du har en poäng med likheterna mellan Lordi och Alice Cooper där.
*Hockey och superhjältar*

#53 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 May 2006 - 23:10

En ploj grej. Jag kan inte ta dem på allvar...

Såvitt jag vet vill de inte bli tagna på allvar i ESC. De ser det mest som en kul grej och kör sitt eget race.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#54 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2006 - 01:38

psst, kolla avatarforumet ;)


Sett och använt :)

Edit: För att stiga på Cappy-metern så vill jag tillägga att jag röstade på Lordi. :)


Riktigt glad över att Lordi gick vidare. Man hejar ju på dom självklart.


Underbart att Lordi gick vidare.Älskade även hatten som han hade på sig


Samtliga personer ligger just nu skapligt plus i min bok :)

Men är det bra?


Ja. Absolut. Utan tvekan, ja.

Du har en poäng med likheterna mellan Lordi och Alice Cooper där.


Som jag sagt om och om och omigen... (Nej, jag är inte bitter för alla ignorerar mig :P )

De ser det mest som en kul grej och kör sitt eget race.


Precis så som jag fått ut det också. Respect! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#55 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2006 - 09:21

Fast här syftade jag och Jazzdevil på likheterna mellan låten "Poison" och låten "Hard Rock Hallelujah". Att Lordi till image är likt alla dessa band som Kiss, Alice Cooper osv är rätt givet.

För Finlands del är det kul att de gick till finalen, välförtjänt efter alla dessa år av misslyckanden. Och jag hoppas Finland hamnar högre än Sverige, även om det inte är min musikstil direkt (Finlands alltså). Men 'Bu!' för Carola!
*Hockey och superhjältar*

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2006 - 11:29

Angående Carola: Säger som en praktikant vi hade på jobbet: "Hon sjunger bra men hon kan väl sluta uttala sig i media!" :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 May 2006 - 11:39

Gillar inte Carola som person helt enkelt.


Kan bara instämma med dig Kermit. Har träffet henne och hon er väldigt förtjust i sig själv och " patronising " ( vet ej ordet på svenska )

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#58 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2006 - 11:51

FX: Patronizing stämmer riktigt bra in på henne. Hon har defenitivt en överlägsen ton när hon pratar, ibland snudd på som om hon pratar med ett barn. (Edit: Jag har aldrig träffat henne "in person" så kanske kan såväl "nedlåtande" som "föraktfull" stämma det också så vitt jag vet.)

Edited by XC-SE, 20 May 2006 - 11:54.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#59 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 May 2006 - 11:57

Carola är lite av ett psykfall,och jag håller inte med om hennes åsikter . Hon har all rätt i världen att ha sina korkade åsikter.Men visst,hon borde hålla käften oftare. Förstår dock att folk stör sig på henne. Personligen har jag inte tillräckligt med energi att bli arg på Carola.

Nu försöker visst grekerna att få bort Lordi från finalen eftersom de "utför satanism på scenen". Att någon år 2006 fortfarande blir arg och shocked över ett gäng killar (och en tjej) med monster-outfits som rockar lite till fyrvererier är patetiskt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#60 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2006 - 12:04

Personligen har jag inte tillräckligt med energi att bli arg på Carola.

Precis. Att reta upp sig på Carola är som att bli upprörd när väderleksrapporten inte stämmer. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#61 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2006 - 12:05

Finland har en stor, stor chans att göra samma sak som vi gjorde 1991; vinna Eurovisionsschlagerfestivalen och Hockey-VM samma år.
*Hockey och superhjältar*

#62 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 May 2006 - 12:13

Carola är lite av ett psykfall,och jag håller inte med om hennes åsikter . Hon har all rätt i världen att ha sina korkade åsikter.Men visst,hon borde hålla käften oftare. Förstår dock att folk stör sig på henne. Personligen har jag inte tillräckligt med energi att bli arg på Carola.

W0rd! Hon är en stor stjärna i en väldigt liten ankdamm (Sverige) och jag orkar inte reta upp mig på hennes uppenbarligen skruvade åsikter, som grundar sig på att hon lever ett liv utanför verkligheten.

Nu försöker visst grekerna att få bort Lordi från finalen eftersom de "utför satanism på scenen". Att någon år 2006 fortfarande blir arg och shocked över ett gäng killar (och en tjej) med monster-outfits som rockar lite till fyrvererier är patetiskt.

:lol: :lol: :lol: Är det sant eller en kvällstidningsskröna? Roligaste jag hört idag i vilket fall! :lol2:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#63 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 May 2006 - 12:25

3 olika grekiska grupper (grupper av vad hörde jag inte,antar att någon form av Katoliker eftersom det är i Grekland) har lämnat klagomål till Grekiska motsvarigheten till SVT ,och kräver att de förbjuder satanist-bandet Lordi att uppträda i finalen.

Edited by super85, 20 May 2006 - 12:25.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#64 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 May 2006 - 12:42

Aha, jo religiösa fanatiker finns det ju överallt.

Däremot är grekerna inte katoliker, de är ortodoxa. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#65 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 May 2006 - 13:45

Just ja, Grekisk Ortodoxa som brottning :) . Tankefel eller något från min sida, borde ha tänkt på det,speciellt på grund av att en god vän till mig är Grek och ortodox. Hade för mig att någon just sa ordet "katolik" när jag hörde om Lordi nyheten igår kväll, TVn var på men jag var i ett annat rum. Jaja, löjligt är det hursomhelst.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#66 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 20 May 2006 - 14:40

Enligt min mening är det mer förödande för moralen med all naken hud än om ett par finnar väljer att klä ut sig till något som är hämtat från en Peter Jackson film. Men det protesterar ju ingen mot...

#67 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2006 - 14:52

JazzDevil: Bra sagt! Håller med helt och hållet. :) Tror till och med Carola fått beröm för att hon är någorlunda anständigt klädd.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#68 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 May 2006 - 21:00

Nu kan ni få en Lordi mask.

http://www.aftonblad.../29_normal.html

:lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#69 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 May 2006 - 21:44

Ibland är man glad över att man har gamla pappkartonger hemma :P

Var ju bara tvungen att fixa en och ha på mig när Lordi spelade :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#70 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 May 2006 - 21:49

Jag kollade in slutvinjetten för ishockeyn på tv3, där lyckades de smyga in ett huvud på sångaren i Lordi.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#71 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2006 - 21:53

Ja, såg också det. En väldigt snabb blick på Lordi. Håller de på dem i redaktionen eller? ;)

Och förresten, apropå hockeyn...VM-FINAAAAAAL!!!!! :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#72 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2006 - 22:27

Första gången Finland har fått en 12:a eller så höga poäng som dom fått hitills.


Jag sitter bara och skrattar när poängen kommer :lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#73 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 May 2006 - 22:45

Slog på när omröstningen börjat. Har knappt hört nån låt i årets festival. Inte ett dugg intresserad. Är ändå fullständigt övertygad om att Finland vinner en välförtjänt seger...

De leder överlägset för tillfället...

:D

Vi sätter Super85 på att gå igenom alla finska forum och översätta alla reaktioner till nåt vettigt språk.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#74 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2006 - 22:52

Såg inte heller festivalen, slog över när dom gick igenom låtarna.
Tur att dom ändrat hur dom röstar, annars hade vi fått sitta framför TVn hela natten.

Finland kommer att vinna, inte en chans att Ryssland kan komma förbi dom nu.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#75 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 May 2006 - 22:57

Finland vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D :lol: :D :lol: :D :lol:
Support your local search and rescue unit - get lost.