Jump to content

Photo

Eurovision Song Contest 2007


  • Please log in to reply
144 replies to this topic

#51 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 May 2007 - 10:24

Mina tankar om årets tävling.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#52 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 10:24

Marija Šerifoviæ - "Molitva"
Fruktansvärt långsam sida men här finns ett X antal versioner av vinnarlåten - bland annat en engelska och instrumental.

Edited by XC, 13 May 2007 - 10:25.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#53 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 May 2007 - 10:25

På den bilden i Aftonbladet tycker jag mest hon liknar Lotta Bromé.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 10:35

Lustigt det sa tjatade Kristian Luuk också... :P Nästan lika mycket som han tjatade om "Lesbisk Kampsång"...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 May 2007 - 11:51

Eftersom jag inte såg programmet så har jag ju inte hört det. Jag har faktiskt egna tankar också...

Ägnade kvällen åt att se sex avsnitt av Weeds s. 2 istället. Underbar serie! :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 12:07

Du ställer dig utanför det kollektiva kaos-övermedvetande som kallas ESC? :P

Jag har iaf lyssnat igenom vinnarlåtens engelska och instrumentala versioner nu och gillar låten mer och mer.

It’s been a long way
I try hard not to fall apart
Every night I pray
And your voice is singing in my heart

I have been waiting
A long time for you to take my hand
Loving and hating
A desire that I don’t understand

I can't breath, I can't sleep
Why can't I get through to you?
I can't think, I can't speak
What am I to do?

Destiny
I’ve been looking for something to guide me
Destiny
Even though I’ve tried I can't deny you
If I let you go, I’d betray my soul
I know that this is something more
Even though nothing’s spoken for,
a way that you will feel the same ‘bout me
Destiny

Read the stars and see my scars
I feel so low when you’re away
So reach out, it’s not far
Listen to me pray

Destiny
I’ve been looking for something to guide me
Destiny
Even though I’ve tried I can't deny you
If I let you go, I’d betray my soul
I know that this is something more
Even though nothing’s spoken for,
a way that you will feel the same
‘bout me

If I let you go, I’d betray my soul
I know that this is something more
Even though nothing’s spoken for,
a way that you will feel the same ‘bout me
Destiny

Faith is within me
Destiny

En sak som jag glömde nämna igår var att jag dessutom gillade Serbiens lite mindre showinriktade framförande - att såväl sångerskan och "dansarna" var fullt påklädda är ju ett plus det också. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 May 2007 - 13:26

Så här i efterhand så kan man fundera på hur det skulle ha gått för Marie Lindberg...


Som jag sa redan då (vet inte om det var här på forumet eller Marie privat) att det nog skulle gått alldeles utmärkt. Det avskalade hade varit perfekt avbrott mot det bombastiska - och vinnarbidraget var inte så spektakulärt.

Så här i efterhand kunde det i alla fall inte gått sämre... :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#58 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 13 May 2007 - 13:47

Kollade reprisen idag. Som vanligt finns det dåligt och bra och alla har väl sin smak... ;)
Själv har jag alltid tyckt om de bidrag som är ROLIGA och knäppa. Men sån är jag. :lol:

Såhär tyckte jag:

01. Bosnia and Herzegovina - Marija Šestic' - Rijeka Bez Imena (River Without A Name)
Tråkig.

02. Spain - D'NASH - I Love You Mi Vida (I Love You My Darling)
Tråkig. Pojkband är oftast dåliga.

03. Belarus Dmitry Koldun - Work Your Magic
Tråkig.

04. Ireland - Dervish - They Can't Stop The Spring
BRA men lite svag röst hade hon. Gillar sången.

05. Finland - Hanna Pakarinen - Leave Me Alone
Ugh gillar inte hårdrock så där jättemycket.

06. FYR Macedonia - Karolina - Mojot Svet - My World
Tråkig.

07. Slovenia - Alenka Gotar - Cvet Z Juga (Flower Of The South)
Tråkig. Så otroligt bra opera var det inte heller...

08. Hungary - Magdi Rúzsa - Unsubstantial Blues
Bra låt! Trevlig röst och bra känsla. :)

09. Lithuania - 4Fun - Love Or Leave
Bra! Min typ av musik. :)

10. Greece - Sarbel - Yassou Maria (Hello Maria)
vidriga kläder, UGH dålig låt.

11. Georgia - Sopho - Visionary Dream
Intressant fast lite tråkig.

12. Sweden - The Ark - The Worrying Kind
Jag gillar inte The Ark..

13. France - Les Fatals Picards - L'Amour À La Française (Love - The French Way)
Rolig och helt OK Förstår inte vad de sjunger dock trots att jag borde.

14. Latvia - Bonaparti.lv - Questa Notte (Tonight)
Fin sång! Gillar den.

15. Russia - Serebro - Song #1
Låter som Spice Girls eller Britney. Tråkigt.

16. Germany - Roger Cicero - Frauen Regier'n Die Welt (Women Rule The World)
*djup suck* Jaa, jag gillar ju verkligen sån här musik. :D

17. Serbia - Marija Šerifovi´c - Molitva (Prayer)
Helt OK! Bra sång, bra låt. Dansen däremot var väl sådär.

18. Ukraine - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai
Fastnar som ett tuggummi! Gillar starkt. :)

19. United Kingdom - Scooch - Flying the Flag (For You)
Aptråkig. Trots att jag brukar gilla pop som denna.

20. Romania - Todomondo - Liubi, Liubi, I Love You (Love, Love, I Love You)
Japp, gillar denna också. :) Känns också som den har lite klassiskt rumänskt i rytmen. :)

21. Bulgaria - Elitsa Todorova and Stoyan Yankoulov - Water
Helt OK. TRUMMOR!! :D Vill spela. Gillar hennes sångstil fast jag förstår att vissa tycker den är skrikig. :)

22. Turkey - Kenan Dog(ulu - Shake It Up S,ekerim (Shake It Up Sweetheart)
Hatar starkt. Apfula kläder. :( Hur någon kunde rösta på dem förstår jag inte...men olika smak. :P

23. Armenia - Hayko - Anytime You Need
Tråkig. UGH! Aptråkig!

24. Moldova - Natalia Barbu - Fight
Hon sjunger OK men gillar inte låten.



And Freja votes:

16. Germany - Roger Cicero - Frauen Regier'n Die Welt (Women Rule The World) 12 points
18. Ukraine - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai 10 points
[b]21. Bulgaria - Elitsa Todorova and Stoyan Yankoulov - Water
8 points
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#59 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 13:54

Trumlåten är säkert apbra som instrumentell. ;) Jag har införskaffat skivan och just den låten skall bli bli intressant och få höra i en mer "sansad" version. :)

Edited by XC, 13 May 2007 - 13:54.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#60 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 13 May 2007 - 14:03

Trumlåten är säkert apbra som instrumentell. ;) Jag har införskaffat skivan och just den låten skall bli bli intressant och få höra i en mer "sansad" version. :)


Har du köpt skiva med artisten eller med Eurovision Song Contest? :)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#61 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 14:04

Jag har införskaffat ESC-skivan... ;) Men nu när du säger det ... undrar om det finns något album utgivet? :unsure: :)

Edited by XC, 13 May 2007 - 14:05.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#62 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2007 - 14:13

Ja, jag gillade trumlåten också. Och hennes sätt att sjunga. (Även om de andra i min närhet gjorde narr av det :P )

På den bilden i Aftonbladet tycker jag mest hon liknar Lotta Bromé.

Heh, vi kallade henne för det under hela tävlingen. Visste inte att fler tyckte så. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#63 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 13 May 2007 - 14:13

Själv letade jag på YouTube och är nu hysteriskt kär i Roger Cicero! Jädrar så bra! :D Nu spelas den om och om igen...
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#64 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 14:16

Crusader: Vad menar du? Christian Luuk sade ju "Lotta Bromé" så fort hon var i bild. :unsure: Hon är riktigt lik en ung Göran Persson också... :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#65 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 May 2007 - 14:21

Trumlåten är säkert apbra som instrumentell. ;) Jag har införskaffat skivan och just den låten skall bli bli intressant och få höra i en mer "sansad" version. :)

Menar ni bulgariens låt? Första gången jag hörde den tyckte jag den lät som en dålig Safri Duo rip-off men den är riktigt bra. :)

Videon är cool. :D


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#66 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2007 - 14:26

Crusader: Vad menar du? Christian Luuk sade ju "Lotta Bromé" så fort hon var i bild. :unsure: Hon är riktigt lik en ung Göran Persson också... :P

Det hörde jag inte. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#67 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 13 May 2007 - 14:30

Menar ni bulgariens låt? Första gången jag hörde den tyckte jag den lät som en dålig Safri Duo rip-off men den är riktigt bra. :)



Då vill jag gärna höra Safri Duo! Har du nån länk? :D
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#68 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 14:43

Safri Duo:


Var relativt stor för ett X antal år sedan.

Cappy: Jo jag håller med. Det är lätt att vara efterklok. (Vill minnas att jag röstade på Marie i finalen. :D )

Nu har jag lyssnat igenom MP3an och precis som jag misstänkte så var den versionen avsevärt mer harmoniserad än live versionen i tv igår. :) Riktigt bra.

GG: Gillade också videon. :)

Edited by XC, 13 May 2007 - 14:35.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#69 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2007 - 14:47

Trumlåten är säkert apbra som instrumentell. ;) Jag har införskaffat skivan och just den låten skall bli bli intressant och få höra i en mer "sansad" version. :)

Menar ni bulgariens låt? Första gången jag hörde den tyckte jag den lät som en dålig Safri Duo rip-off men den är riktigt bra. :)

Videon är cool. :D

Ja, jag gillar den också. :D (Både låten och videon ;) )
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#70 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 May 2007 - 15:30

Safri Duo är från Danmark. Jag var helt loss på dem för ett par år sedan och hade en lång rad av deras remakes i iPoden.

För den som gillar percussion rekommenderar jag Stomp. Det är svårt att beskriva vad de egentligen är, men en trupp som dansar och som använder alla möjliga redskap och föremål som rekvisita och som spelar instrumental percussionmusik med dessa. Det är superhäftigt imho. Jag var och såg en föreställning med dem i Göteborg för ett antal år sedan efter att ha sett deras show på tv. Jag hade tillfälle att banda reprisen av den och har fortfarande det bandet kvar. Nu finns de väl att köpa på dvd också (förutsätter jag), men då fanns inte det. Stomp på YouTube.

Edited by Marie Morot, 13 May 2007 - 15:40.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#71 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 13 May 2007 - 15:41

Tvivlar på att Marie Lindberg hade haft nån chans. Ballader kan funka men då ska de väl vara känslosamma och inlevelsefulla. Lindberg var bara trist där hon satt och plingade på sin gura och lallade om kaffekoppar och soffliggare på haltande engelska. Övertygade inte för fem öre att hon menade något av det.

#72 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 13 May 2007 - 15:45

Safri Duo är från Danmark. Jag var helt loss på dem för ett par år sedan och hade en lång rad av deras remakes i iPoden.

För den som gillar percussion rekommenderar jag Stomp. Det är svårt att beskriva vad de egentligen är, men en trupp som dansar och som använder alla möjliga redskap och föremål som rekvisita och som spelar instrumental percussionmusik med dessa. Det är superhäftigt imho. Jag var och såg en föreställning med dem i Göteborg för ett antal år sedan efter att ha sett deras show på tv. Jag hade tillfälle att banda reprisen av den och har fortfarande det bandet kvar. Nu finns de väl att köpa på dvd också (förutsätter jag), men då fanns inte det. Stomp på YouTube.


Jag tror mig ha sett dem nån gång på TV... TACK för att du tipsade! Jag älskar verkligen rytmer och trummor och percussion (som jag inte tänkt på att det heter)! :D Vill gärna ha tips på mer sånt här! En av anledningarna till att jag gillar Riverdance är just att de har trummor och skor som låter. ;)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#73 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2007 - 15:46

Rätt kul att av de som sjöng det ryska bidraget så kunde bara 1 av dem Engelska och de andra 2 hade ingen aning om vad de sjöng. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#74 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 13 May 2007 - 15:54

Hahaha! Nu har jag läst diverse reaktioner i nöjesblaskor och forum. Surt sa räven, säger jag bara! Folk är skitgriniga för att The Ark inte vann och skyller på öst-staterna! :lol: Ja, det är svårt att erkänna att alla kanske inte har samma smak och dyrkar The Ark. *asg*
Själv gillade jag inte alls låten eller bandet, det fanns många i svenska uttagningen som hade varit mer min smak. Magnus Carlsson mfl. :) Är jag också öst-statare då? *flin*

Dålig förlorare heter det... Som om de nordiska länderna AAAAALDRIG röstar på varandra?? :D
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#75 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2007 - 16:06

:lol: Håller med Freja - vi är lika goda kålsupare här uppe också. :) Men jag tror att "västländerna" kommer tappa intresset och dra sig ut ur tävlingen om de ser sig förpassade till semifinalen år ut och år in. :)

En sak som jag har svårt för och förstå är hur Moldavien, som i går titulerades "europas fattigaste land", kan tillåtas deltaga. Det landet borde väl ha bättre saker och placera pengar på än ESC? (Jag tänker främst på om de faktiskt hade vunnit).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)