Jump to content

Photo

Superman: The Man of Steel


  • Please log in to reply
412 replies to this topic

#351 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 July 2012 - 11:48

Jo, eller om vi fortsätter med det med Tim Burton, hans Gotham ser annorlunda ut i "Batman" och i "Batman Returns". Det är samma regissör som bytt stil(och en annan designer) på bara ett par år. Även Nolans Gotham går igenom ändringar i hans Batman trilogi, " Batman Begins" är en blandning av lite av allt, t ex om man tänker på hur "The Narrows" ser ut, blandat med Chicago, London och en del CGI-ändrade byggnader. The Dark Knight känns nästan enbart som Chicago. I TDKR så känns det som Nolan delvis går tillbaka till det han hade i Batman Begins men lägger till väldigt mycket New York i mixen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#352 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 July 2012 - 12:57

Så poängen är att det finns ganska mycket spelrum om hur lång tid som har gått, när det utspelar sig, hur gamla hjältarna är och vilka städer Metropolis respektive Gotham är. Och New York finns väl t ex i DC:s universum?
*Hockey och superhjältar*

#353 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 July 2012 - 08:56

Men kom också ihåg att många seriefigurer uppdateras. Iron Man "föddes" väl först i Vietnam, men i filmen var det Afghanistan, osv.

Ja, det är ju alltså det vanliga. Och det greppet har sina poänger. Men jag tycker om när man inte gör så. Och jag antar att jag tycker om det särskilt mycket eftersom jag inte är så bortskämd med det sättet.



Grejen med Metropolis och Gotham är väl att de har lite av allt? En del säger new york om båda, andra säger något helt annat. Gotham är rätt annorlunda i Tim Burtons respektive Christopher Nolans Batman-filmer t ex. Det finns många olika tolkningar av de städerna. Donners New York-Metropolis är väl en av dessa.

Precis.



Och New York finns väl t ex i DC:s universum?

Ja, det gör det. Fast kanske inte i alla versioner.

#354 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 July 2012 - 09:47

Så poängen är att det finns ganska mycket spelrum om hur lång tid som har gått, när det utspelar sig, hur gamla hjältarna är och vilka städer Metropolis respektive Gotham är. Och New York finns väl t ex i DC:s universum?


New York finns i DCU, den enda förklaringen jag nånsin hört om mängden av storstäder i DCU är att Kurt Busiek skrev en scen i JLA/Avengers där Avengers-karaktärerna noterar att DCUs version av planeten Jorden är något större än Marvels version. I Nolans filmer så är ju Gotham lite "samma sak" som New York i hur man ser staden.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#355 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 July 2012 - 10:19

Ber om ursäkt i förväg för att det här är en smula OT:
Det där med JLA/Avengers gör mig lite fundersam. De flesta vet ju att Supermans krafter delvis kommer ifrån Jordens lättare gravitation, så då känns det lite konstigt om deras Jord är större än den riktiga. Fast å andra sidan kan det förklara varför han är en sån taskmört mot Avengers, att han blir "kosmiskt jetlaggad" i Marvels universum och den extra dosen kraft stiger honom åt huvudet.

Kanske inget som har så mycket med den här tråden att göra, bara en tanke som just slog mig...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#356 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 July 2012 - 13:34

Fast gravitationen kan ju ändå vara lättare? den är ju lättare än den var på Krypton. sen vet jag inte om det Busiek skrev den gången är någon officiell sanning, och sen har DC rebootat sitt universum rätt hårt efter det storyt. Det var bara så att han försökte på någon förklaring av att DC har sina egna städer och de "riktiga" städerna vi har i vår värld.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#357 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 31 July 2012 - 09:42

...vilket känns som en rätt onödig grej att ta upp. Det finns ju massor av liknande konstigheter i alla möjliga berättelser. Inte alltid att man tjänar något på att svara på varför. Ofta är det en bättre idé att i stället låta bli att ställa frågan. Men han kanske tyckte det var roligt. Och det leder ju tydligen fram till en del stiliga övertolkningar från fansen... och sådant är ju liksom skoj.

#358 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 July 2012 - 10:25

Tyckte att det Busiek gjorde där var en rätt typisk "fanboy turned writer" som försöker förklara grejer med "logik". Själv tycker jag bara att det är en kul grej hur många storstäder DCU har :).

För er som kanske missat, nu när jag såg The Dark Knight Rises (för tredje gången) så hade de attachat Man of Steel teasern. Den saknades på den printen jag såg på premiären. Jag såg den med Kevin Costners voice over.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#359 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 August 2012 - 21:16

Jag var väldigt peppad på denna innan jag såg teasern och än mer nu när jag sett den! :D

Winter is Coming


#360 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 August 2012 - 14:20

Själva teasern är snygg, men det är inte på något sätt unik eller liksom "herrej*vlar!" tycker jag. Rätt snyggt och sen är den väl en rätt typisk teaser för en origin film?.

Om WB vill flörta med publiken så måste man pumpa "kolla hur j*vla actionfyllt och annorlunda det här är mot de tidigare Superman-filmerna!". Men det kanske tänker att det är för tidigt att visa det. Kanske lägger de in något promotion-material sen när The Dark Knight Rises kommer på Bluray/DVD.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#361 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 September 2012 - 14:17

En teori om att Gina Carrano skulle ha en cameo som Wonder Woman i "Man of Steel". Väldigt "circumstansial". Men om det skulle stämma så skulle jag ge det två tummar upp.

http://www.bleedingc...-of-steel-case/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#362 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 October 2012 - 08:18

Warner Brothers verkar ha vunnit rättegången mot Shuster familjen.

Detaljer härna.

http://www.bleedingc...-superman-case/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#363 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 November 2012 - 09:08

Snyder antyder att Man of Steel Stålis ska vara den samma som i påtänkta "Justice League" filmen.

http://www.nypost.co...mIra5bDTnKk4O/1
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#364 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 November 2012 - 19:44

Det låter ju helt logiskt om det är sant. Det hoppas vi på!

Winter is Coming


#365 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 November 2012 - 18:08

Fler hintar om att det är en uppbygnad inför Justice League och att Batman kommer vara med (spoiler för Dark Knight Rising):

Källa

Ärligt talat så gillar jag inte alls det här, tanken på att det skulle vara en helt ny Batman som skulle vara i alla framtida filmer och i Justice League känns inte alls rätt. Jag vill ha Bruce och Clark. Och ärligt talat så skulle jag hellre sett dem vänta med att knyta den här filmen med Justice League tills vi vet om den blir bra motaget.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#366 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 November 2012 - 19:37

Oj! Intressant. Och konstigt. Om det är som det antyds. Inte konstigare än det har varit i många tidigare sammanhang i och för sig. Men, ja, jag kan nog hålla med dig om att de två helst ska vara de två. Kan ju i och för sig tänkas att han dyker upp ändå senare, men i så fall skulle han förmodligen få en annan funktion än han liksom borde.

#367 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 November 2012 - 23:38

Det där som Crusader länkar till är ett rykte, och troligtvis ett rykte som startats av någon från Warner Brothers/DCs promotionsavdelning. Det är inte speciellt märkligt att det "infot " dyker upp just när man som mest hypar Bluray/DVD releasen av The Dark Knight Rises. Den skådisen som ryktas som Batman i den där länken, hans agenter/medarbetare har redan hunnit säga att ryktet inte stämmer.

Här finns lite riktiga promo-art bilder för "Man of Steel". Egentligen bara gamla modifierade Stålis-rutor från Jim Lees run , där man tecknat på den nya dräkten. Även några bilder på filmens version av S-emblemet.

http://www.comicbook...n/news/?a=70559
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#368 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 December 2012 - 10:50

Ny poster. Gillar själva konceptet att Superman här kanske till en början har problem med auktoriteter (militär , polis) etc och att postern påminner om något man skulle se på omslaget av en serietidning. Cavill ser väldigt bra ut. Problemet jag har med postern är att den är så mörk, jag har inte problem med att tonen skulle vara mörkare i filmen etc, utan att postern är så mörk att man inte ser allt tydligt!

Själva vibben i den är blandad Snyder och Nolan. Mest Snyder.

http://www.superhero...-poster-is-here
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#369 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 December 2012 - 10:57

Det där som Crusader länkar till är ett rykte, och troligtvis ett rykte som startats av någon från Warner Brothers/DCs promotionsavdelning. Det är inte speciellt märkligt att det "infot " dyker upp just när man som mest hypar Bluray/DVD releasen av The Dark Knight Rises. Den skådisen som ryktas som Batman i den där länken, hans agenter/medarbetare har redan hunnit säga att ryktet inte stämmer.

Jo, jag vet. Jag kanske skulle ha skrivit tydligare att det bara var rykte. "Hintar" var kanske lite löst. Huvudsaken är att det förhoppningsvis inte är sant.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#370 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 December 2012 - 22:30

Christopher Nolan pratar "Man of Steel" och för första gången svarar på ett sånt sätt, att det inte vore en omöjlighet att hans namn skulle vara med som producent för en kommande "Justice League" film.

http://www.comicbook...s/news/?a=70868
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#371 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 December 2012 - 18:58

En ny bild på Cavill som Stålis, från Franska tidningen "Studio Cine Live", via comicbookmovie.com

http://www.comicbook...s/news/?a=70983
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#372 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 December 2012 - 20:54

Ny trailer.

http://www.youtube.c...d&v=KVu3gS7iJu4


Måste säga att det mesta ser förbannat bra ut. Den biten av dialog där unge Clark frågar ungefär "what should I have done, let them die?" och Pa Kent svarar "Maybe"... det kan mycket väl vara bara en liten bit av den scenen, men den typen av "out of character" grejer stör jag mig alltid på. Lite som det där att Dr.Banner skulle njuta av att släppa kontrollen och bli Hulken.

Edited by super85, 11 December 2012 - 20:56.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#373 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 December 2012 - 22:30

Jag håller med, har haft en bra känsla hela tiden om denna film och den har ju knappast blivit sämre nu. Kanske kan det äntligen få en grym Supermanrulle!

Btw. Michael Shannon ser riktigt Bad-ass ut som Zod! :thumbsup: Hoppas på en rejäl kraftmätning mellan han och Supes!

Winter is Coming


#374 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2012 - 22:18

Kristusställningen i början tyder på att Snyder vill plocka upp "Jesus som superhjälte"-temat som var så framgående i Returns. Men scenen där han eskorteras i handklovar och repliken "my father was convinced that if the world found out who I really was, it'd reject me" tyder också på en mer spännande behandling därav än den filmen var intresserad av: om Frälsaren återvände idag, hur skulle han tas emot? Om Amerika fick bestämma så skulle han nog skickas till Gitmo av ospecifierad anledning. :)

#375 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 April 2013 - 13:53

Flera bilder från "Man of Steel" och ovanligt mycket info/detaljer med tanke på att det är en Nolan produktion. Visserligen är det ju Snyder som "läcker" infot till journalisterna.

Ser bra ut, och låter riktigt bra. Så glad att WB hade tillräckligt med hj'ärna att låta Nolan producera och Goyer skriva manus till Superman efter deras lysande jobb med Batman franchisen.

http://www.comicbook... ... s/?a=77389
 


 


Edited by super85, 11 April 2013 - 13:56.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight